Toyota FT-1

Aloittaja tunsbe, 25 elokuu, 2014, 11:49:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tunsbe

Noniin laitetaas tännekkin tästä aihe pystyyn ku näyttää olevan monessa ulkomaisessa foorumissa.

Elikkäs mitä mieltä mahdollisesti tulevasta uudesta Suprasta?

Toyota ja BMW yhteistyö ei oikein itteäni miellytä, mutta ohan tää silti ihan törkeen nätti. Hieman vaan ihmetyttää miten tota voidaan alustavien spekulaatioiden mukaan myydä jenkeissä 44k€:n hintaan ja Suomessa yli 100k€..?

Moottori taitaa olla jokatapauksessa kohtuu tehokas oli siellä sit Toyon tai BMW:n kone.

Mutta mutta.. kuitenkin itselle tämä auto menee vakavaan harkintaan jos ja kun Suomeen saakka saadaan. Vaihtaa Getarin tohon sitte ni saa vähän hinnasta pois. Tiedä sitten koska julkastaan. Toyon mukaan viimeistään v. 2017.

Kertokaas mitä mieltä itse.

Parit kuvat vielä.







BMW 320i Cabriolet MT -96
Ex-Toyota Supra mkIV 3.0i AT -93
Ex-Toyota Yaris T-Sport 1.5 Turbo MT -04
Ex-Toyota GT-86 2.0 MT -12
Ex-Toyota Soarer 2.5 GT-T AT -93

Tem

Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 25 elokuu, 2014, 11:49:47Hieman vaan ihmetyttää miten tota voidaan alustavien spekulaatioiden mukaan myydä jenkeissä 44k€:n hintaan ja Suomessa yli 100k€..?

44ke. Tullin jälkeen 48ke. Alvin jälkeen 60ke. Ja nopsaan vilastuna ~60ke sporteissa tuppaa olla ~40ke autoveroa+alvia, että ihan tontille osuu.



Onkos sulla parempaa tietoa tulevasta motista? Kun monessa lähteessä tohon on puhuttu penarin I4:sta ja hypridisydeemiä.. :(
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


tunsbe

Lainaus käyttäjältä: Tem - 25 elokuu, 2014, 11:55:51
44ke. Tullin jälkeen 48ke. Alvin jälkeen 60ke. Ja nopsaan vilastuna ~60ke sporteissa tuppaa olla ~40ke autoveroa+alvia, että ihan tontille osuu.



Onkos sulla parempaa tietoa tulevasta motista? Kun monessa lähteessä tohon on puhuttu penarin I4:sta ja hypridisydeemiä.. :(

Jep. 100K€ taitaa olla lähellä. Mikäli ei nyt sitä verouudistusta tule, että autovero poistuis ja rahat kynittäis tietullien ja bensan mukana.
Ja jos tosta omasta getarista vaik 30k€ sais juteltua vaihdossa ni hyvällä tuurilla vois tommosen ostaakkin. Toki sit suoraan jos lotossa voittaa.  :)

Motista samaa tietoa ku sulla. Toyota suunnittelee taas korin ja muut mut BMW moottorin. Eli just joku rivi 4 hybridi. Kokonaistehot n. 400hv.
Konsepti autossa 3,5l V6. Jonku videon katoin juutuupissa ni aika kivat murinat oli.


https://www.youtube.com/watch?v=aiQGOGFQ66s

Tuolla on joku reviewi. --> http://www.motortrend.com/future/concept_vehicles/1403_toyota_ft_1_concept_first_look/
http://www.motortrend.com/future/concept_vehicles/1403_toyota_ft_1_concept_first_look/
BMW 320i Cabriolet MT -96
Ex-Toyota Supra mkIV 3.0i AT -93
Ex-Toyota Yaris T-Sport 1.5 Turbo MT -04
Ex-Toyota GT-86 2.0 MT -12
Ex-Toyota Soarer 2.5 GT-T AT -93

Tem

Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 25 elokuu, 2014, 12:05:35Mikäli ei nyt sitä verouudistusta tule, että autovero poistuis ja rahat kynittäis tietullien ja bensan mukana.

Kaipa nuo ehtii vielä monta kertaa muuttaa mielensä, mut näillä näkymin jatkossakin maksetaan omistamisesta, ei käytöstä. :(

http://www.iltalehti.fi/autot/2014082118591446_au.shtml
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


vaparihenkka

Nuo etuvalot ei kyllä oikein vieläkään sytytä meikäläistä. On muute aika todennäköstä että tuosta tulee Supra mk5:

18.2.
the Japanese company reportedly filed with the US Patent and Trademark Office last week to renew its 2010 trademark for the name "Supra."
http://www.autoblog.com/2014/02/18/toyota-supra-trademark-renewed/

Toivottavasti ei tule hybridi ::)
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

Jokkeri

Viikko takaperin kun lueskelin tosta niin taisi näistä huhuista varmimmat tällä hetkellä olla, että autoon tulee vähintään 350hv ja moottoriksi olisi suunniteltu I4 hybridia 3 sähkömoottorilla. Muistaakseni puhuttiin, että 1 sähkömoottori auttamassa itse bensamoottoria ja kummallakin eturenkaalla oma sähkömoottori. Mutta tosiaan nämähän suunnitelmat kai voivat vielä muuttua tai eikö nämäkin huhut voi olla ihan tuulesta temmattuja :P
Toyota Supra MK4 6-speed
Toyota Aristo MK2
Nissan Skyline R33 GTS-T
Lada 1200

kenppi

Komea on uusi "supra", tosin itseäni tuo keulan keskellä oleva uloke ei miellytä ollenkaan. Mieluummin keulan ilmeeseen enemmän vaikutteita ISF lexasta.

Moottoriksi olisin odottanut ahdettua 6-sylinteristä, kuten aikaisemmissakin Suprissa on ollut. Toki nämä hybridi hössötykset on nykypäivää, mutta sellaisella kombinaatiolla ei paljon GTR Nissanin kanssa kilpailla.

Tuleeko tämä nyt olemaan sitten joku nelivetoinen härveli?

Hintaahan tälle varmasti kertyy paljon juurikin noiden verojen ja kaiken maailman lisämaksujen takia. Itseltä jää varmasti ostamatta jos ei satu rahapeleistä isoja summia voittamaan, tästä kiitos Suomen verotusjärjestelmän.

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen konsepti  :)
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

MT

Minusta auto on todella hieno ja mielenkiintoinen, täällä ainakin jäädään mielenkiinnolla odottelemaan!  :wave:
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Juuzo

Eikös ne autonvalmistajat pikkuhiljaa ole älyämässä, että ei se sähkö sittenkään vaan toiminu. Painetaan siis leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, eli vetyhommiin. Toyotahan se vihreänä on ensimmäisenä päällään menossa näihin http://www.toyota-global.com/innovation/environmental_technology/fuelcell_vehicle/

Vasta ku täälläki tojotan asentajat oppi, et sähköautoissa ei kantsi mennä mitä sattuu ranteen vahvusia kaapeleita ropaamaan, niin kohta pitäs opetella muistamaan, että siellä auton pohjassa olevat säiliöt on sitten aika perkeleen kylmiä, ei kannata paljain näpein hiplata :D
MR2 Turbo lhd, sw20 (projekti)
Corolla ke70 (projekti)
Avensis T27, D-CAT (käyttis)

Exät:
Avensis T22, D4D
Carina E, 1.6 xli
Carina E GTi, gen3 3S-GE
Carina II x 2
Corolla e9

spl

Auton muotoilu on ehkä vähän huomionkipeän yliampuvaa. Hieno se silti on, kieltämättä.

Tuo huhuttu hybriditekniikka herättää epäilyksiä. Painoa siitä tulee aika rankasti väkisinkin lisää. Mielummin näkisin keulilla nykyaikaisen vähäkulutuksisen polttomoottorin, josta irtoaa hyvin tehoa viemään kevyempää autoa eteenpäin kadulla ja radalla. Toisaalta joskus täytyy yrittää isommin harppauksin eteenpäin ja on ihan mielenkiintoista nähdä millaisen paketin Toyota saa aikaan.

Valmistuessaan auto on ja pysyy oman harrastebudjetin ulkopuolella lähes varmasti. Ja jos olis 100k€ laittaa autoon ni enpä tiedä olisiko se auto Toyota... ;)

lekonna

ihan karmee toi kärsä :( unohdettu mikroaaltouuniin ja sulanu, sit siiä on vielä tommone tyhmä nenä.

sitten se design tiimin "functional sculpting" konsepti kuulosti just semmoselta mainostoimostomiesten tuuleen piereskelyltä. "soitettii välillä trd jätkille ja kysyttii että onx tää iha hyvä tällee vetää tää kaari tähä" ..

mkiv 6spd tt

LVA

Juuri tuollainen pitää konseptin olla. Röyhkeä, kokeilevainen ja rajoja rikkova. Minulla on kova usko siihen, että valmis paketti tulee olemaan kaunis ja sulavalinjainen klassinen urheiluauto.

Sellanen huomio, että bemari ei ole tämän auton kehittämisessä mukana ollenkaan. Eli tämä on erillinen projekti eikä tällä ole mitään tekemistä esmes tulevan bemarin z4:n kanssa. Eikä benarilla oikein mitään olisi tälle projektille annettavaakaan. Hybridiin (ainakaan 4veto) en oikein usko. Toki hankala pysyä kartalla kun huhuja on niin paljon näistä uusista toipotan urheiluautoista. Supran  ja lexan rc-f:n lisäksi huhuillaan uudesta pienestä FR coupesta sekä mr2:sen seuraajasta. Voi olla että tästä syystä mediassa menee eri projektit lahjakkaasti sekaisin.
Supra SZ-R

L4

Kyllä myisin mk4 pois ja ostaisin tuon jos olisi mahdollista  :) Toivottavasti nyt tulee enmmän kavioeläimiä kuin tuon vaivaiset 350-400 :o


Kesälelu mkIV tt 6spd lhd 685&780nm
"talvipulkka" A4 1.8T
ex.Audi A8 4.2 2003
ex.Volvo S80 t6 -99
ex.audi S4 2.2 turbo
ex.audi s6 4.2 6spd manu quattro v-95
ex.celika gti v-96
ex.mkIV tt tomaatti -96
ex.M-B c36 amg
ex.Mitsubishi eclipse

OspreY

Ainut mitä odotan, on kuka tekee ensimmäisenä 2jz swapin tollaseen  ;D


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Atte.V

Lainaus käyttäjältä: LVA - 26 elokuu, 2014, 08:34:49
Eikä benarilla oikein mitään olisi tälle projektille annettavaakaan.
Paitsi ahdettuja kutos koneita? Niistä on bemarilla kuitenkin aika paljon enemmän viime vuosilta kokemusta, kuin toyotalla.
-91 Soarer 2,5 single turbo, manuaali
-95 MX-5 1,8 turbo
-03 S320 CDI

lekonna

joo ja ku kattoo noita drive networking uuden M3 testejä niin ilmeisen hyviä tupla-ahdettuja kutoskoneita ..
mkiv 6spd tt

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Aika selkeästi F1 vaikutteinen auto. Tohonhan sopis oikein mainiosti sama kone kuin Lexus LFA:han eli ne formula peruja olevat V10 koneet tms.
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Supra88

Todella upea konsepti, todellisuudessa käy samoin kuin gt86en eli tuskin tulee lähellekään noin räväkän näköinen tuotantomallista. Neliveto ois naurettava idea ja hybridi shitti. Mielestäni tuossa pitäisi olla takaveto ja bemarin 3l twinturbo kutonen! Veikkaan että hinta on nissan gtr luokkaa.

Ethan_Hunt(toyotafreak)

tonnehan vois sovittaa centyryn v12 konetta tuplaturboilla :-) vois olla aika sopiva
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

mima

Jos niiq sanoisin oman mielipiteen niin sen pitää olla toyota moottoria myöten. Ilman mitään hybridipiiperrystä ja rehellisesti takaveto. Moottorina kuutosesta ylöspäin.

jos bmw:n koneella tulee niin se on bemari minulle.
kuten se takavetoinen subaru... on subaru.

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Se ei ole toyota jos ei runkonumero ala JT1/2/3 tai KE/TA/MA jotain :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

jykelä

Lainaus käyttäjältä: miklaher - 26 elokuu, 2014, 23:09:59
Jos niiq sanoisin oman mielipiteen niin sen pitää olla toyota moottoria myöten. Ilman mitään hybridipiiperrystä ja rehellisesti takaveto. Moottorina kuutosesta ylöspäin.

jos bmw:n koneella tulee niin se on bemari minulle.
kuten se takavetoinen subaru... on subaru.
+1
Supra MK3 -92

agumi

Kylläpä bmw nostattaa kohua. Bmw tais auttaa toyotaa 2jz-gtekin suunnittelussa. Jos en nyt aivan hukassa ole.
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

Tem

Lainaus käyttäjältä: agumi - 27 elokuu, 2014, 09:02:40Bmw tais auttaa toyotaa 2jz-gtekin suunnittelussa.

Jotain lähdettä tälle?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


jav81

#24
Jossain getarin lehdessä joskus oli joku Zoui:n nelos koppanen ja siinä ainakin puheli
Et 2jiizetaa olis ollu myös natsit suunnittelemassa.tiedä sit.

Oma veikkaus et kaikki sekottaa vaan koneen suunnittelijan ja getrakin suunnittelijan.

agumi

Noo jotain saksalaisten tekemään siellä kait on. Wikipedia("luotettavin")

The 2JZGTE, is regarded as Toyota's most famous engine.Development of the 2JZ-GTE was outsourced to German engineering firm, Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH, for refinement to meet production car homogolation requirements set forth by the former All-Japan Grand Touring Car Championship.
The engine's original intended use was to power the Toyota Aristo.

http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?510092-2JZ-GTE-german-made

tuolla myös jotain puhetta että getrackin laatikko ois myös
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

Tem

Lainaus käyttäjältä: agumi - 27 elokuu, 2014, 10:34:07Noo jotain saksalaisten tekemään siellä kait on. Wikipedia("luotettavin")

Wiki on aina hyvä lähde, itekin keksiny sinne katsastusystävällistä tietoa.. :D

Ei löydy kauheasti juuhanin 2jz-innovaatioista juttua, paitsi toi yks sama kopypaste. Bemarifoorumilla taas mainittiin näin:
"Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH had far more to do with assembly of the prototype 2JZ-GTE than they did with the actual design and development of the 2JZ-GTE. but that quick and detail-lacking fact from Wikipedia might just be enough to make the ignorant fools on that other forum believe that the 2JZ is actually a Bavarian built motor"
http://www.bimmerpost.com/forums/showpost.php?s=8abdb0e5d868652e8ffe75083e6623e0&p=6059424&postcount=21

Jäädään odottelemaan tuleeko jostain ihan oikeaa tietoa asiasta. :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


agumi

Juu, voi olla että oon väärässä, joskus ihan ku tästä ois väitelty tälläkin foorumilla, ei ainakana löytynyt kun parturiajan selas ja yritti ehti :D
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

Coutsi

#28
Kaivelin pikaisesti internetistä, että yksi saksalainen kaveri kysyi asiaa itse yritykseltä "Johann A. Krause Maschinenfabrik Gmbh" nykyinen "ThyssenKrupp Krause GmbH" ja vastasivat ettei heillä ollut asian kanssa mitään tekemistä!

HUOM. Lainaus käännetty google translatella saksasta englanniksi.

LainaaPrivate interest I am looking for specific information: Was the Johann A. Krause Maschinenfabrik Gmbh involved early 90s in the construction of engines for Toyota end of the 80 /? I am particularly interested in whether the Gmbh was involved in the construction of engines of the 2JZ-series (Reihensechyszylinder, 3 ltr capacity), which were used in various vehicles from Toyota and Lexus.

I would be very grateful for this information!

With best regards,
Paul *******

And today also flux get an answer


Dear Mr ********,

Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH was not involved in the construction of these engines.


With best regards
Martina Löchelt
Business Development
Public relations

ThyssenKrupp System Engineering
ThyssenKrupp Krause GmbH
A company of ThyssenKrupp Technologies
Richard Taylor-Str. 89
D-28777 Bremen
.: Tel +49 (0) 4 21/68 88-11 71 Fax: +49 (0) 4 21/68 88-10 99
E-mail: [email]martina.loechelt@thyssenkrupp.com [/ EMAIL]

Linkki keskusteluun: http://www.mkiv.de/forum/beitraege//welches-fahrwerk-kaufen//2/

Eihän tämäkään nyt mitään 100% varmaa tietoa ole kun aikaa on jo kehityksestä lähes 30 vuotta, mutta ensimmäinen aito tieto jossa on lähde, eikä vain huhupuheiden perusteella muodostettua "tietoa".
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

emk67

Lainaus käyttäjältä: Tem - 27 elokuu, 2014, 11:02:42
Wiki on aina hyvä lähde, itekin keksiny sinne katsastusystävällistä tietoa.. :D

Jos se on netissä, se on totta :evil5:
Supran kohalla wikissä on vieläkin mun jutut. Tottako :icon_scratch:
;D ;D
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07