Jep lentokonella sinne ja laivalla takas, Hampurin alueelle joku toyota tai miksei 2 kpl kin tulkit löytyy omasta takaa eli sieltä kilvet kilpitoimistosta ja lauttaan ja sompasaaresta 3kk kilvet tai 3päivän jos myyn tax freenä, lähtö onkin jo tulevana maanantaina ja 1 erikoinen turbo tarka supe jo kiikarissa oltava tarkkana että kansi sun muut ois ehjää.
Ei kiinnostaisi mulle etsiä mr2? sw20 malli... joku 90 luvun alkupuolen auto.. Paljon tarvisit hakupalkkaa?
Tuonti onnistuu jos sopiva yksilö löytyy, hyvä ja halpa ei asu samassa osoitteessa ! Perus maksuja eli bensat kilvet + rahti tekis joku 700-1000e.
eikös saksasta sais osia halvemmalla? vanteita? turboja?
Vanteet on aika hinnoissaan, turboista ei hinta tietoa, eikä oikeen varaosistakaan, mut kolari/konevikasta subraa sun muita autoja saa kyllä ihan pois vientihinnalla melkeinpä.
Niin no unohtu mainita että mulle kävisi tuollainen konevikainenkin mr2.. se vain tarvisi jonkun kyydin siinä tapauksessa kun ajaahan sitä ei oikein voi..
Tarkennatko kone ja vuosimallin ni pistetään hakupäälle
Eli vm. 90-96
sw20 malli
3s-ge moottori
Ja sellainen vajaa kuntoinenkin käy..
BTW: Pitääkö auton olla tullille näytössä eli veropäätös niin ajakunnossa eli käytännössä rekisteröinti kunnossa?
autoa ei tarvitse välttämättä käyä näytää ollenkaa.. >:D
Jep näinhän se on nykyään ei tarvii välttämättä autoa olla mukana ku verottaa, huomenna lähtee kone 7,00 saksan maalle katotaan mitä löytyy toyota valikoima tod suppea hampurin alueella.
No miten ne sitten arvioi sen veron? silloinhan sen ei välttämättä tarvisi olla kunnossakaan oleva auto? tai siis verohan tulisi ehjän auton mukaan vai voiko jotain kuvia näyttää vai mitä?
Jos ostaa kolaroidun/viallisen auton ulkomailta ni kauppakirjassa täytyy lukea puutteet+kolari/moottorivaurio, ja tarkat kuvat ja selostukset mitä tarvii uusia, vero lasketaan sen mukaa mitkä olisi korjaus kustannukset.
Sattuiskahan löytyyn jotain kolaroitua manuaalia turbollista tietysti ??? ja hint ei sais olla mikään hirvee :o
Arvatkaas miksei niistä raadoistakaan saa hirveitä alennuksia?
Äkkiähän siitä joku keksis bisneksen, et ostaa yhen raadon ja purkaa siitä kaikki helposti vaihdettavat osat. Sitten ostaa priimakuntosia autoja ja pulttaa niihin Tullissa käynnin ajaksi siitä raadosta kaikki osat...että ihan vaan itteämme saadaan syyttää :-X
Jep ja sehän on jo vanha juttu se ja se myös että mittari ruuvataan saksassa 300tkm ja suomessa takas 150tkm verojen takia :) Kyllä kelmit keinot keksii prkl.
Mutta periaatteessa kolaroidun tuonnilla ei ole mitään esteitä..
Lainaus käyttäjältä: JJA - 10 syyskuu, 2005, 20:47:55
Eli vm. 90-96
sw20 malli
3s-ge moottori
Ja sellainen vajaa kuntoinenkin käy..
BTW: Pitääkö auton olla tullille näytössä eli veropäätös niin ajakunnossa eli käytännössä rekisteröinti kunnossa?
Koitappatuoda 3s-gte moottorilla oleva japanin malli
siin ois jo mieltä
Ei ole estettä, ja onhan se paljon halvempi ku ihan ehta peli jos vielä mittarissa sattuis olemaan 350tkm ;-)
Lainaus käyttäjältä: Fupra - 20 syyskuu, 2005, 21:04:03
Lainaus käyttäjältä: JJA - 10 syyskuu, 2005, 20:47:55
Eli vm. 90-96
sw20 malli
3s-ge moottori
Ja sellainen vajaa kuntoinenkin käy..
BTW: Pitääkö auton olla tullille näytössä eli veropäätös niin ajakunnossa eli käytännössä rekisteröinti kunnossa?
Koitappatuoda 3s-gte moottorilla oleva japanin malli
siin ois jo mieltä
Taitaa tosta japanin mallista vain tulla loppujen lopuksi turhan kallis.. (auton hinta+rahti+tulli+alv+muutokset meidän liikenteeseen vaikka ei ohjausta vaihettaisikaan+autovero+1000 ainakin ylimääräistä kaikkiin kuluihin) Tosta kun alkaa laskemaan niin taitaa hyöty olla nolla ja omistaa vielä vääränpuolen ohjauksella olevan auton :D
Muutenhan estettä ei taida olla.. Jos joku keksii halvan tavan niin olen kyllä tuollaisenkin valmis vastaanottamaan...
Jenkkimallin turbo mr2 olisi yksi vaihtoehto mutta taitavat nekin olla vähissä ja vanhemmalla turbo motilla (ei kuulema niin hyvä?)
Taitaa vain tuollaiset risatkin autot olla hyvissä hinnoissa..
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 09:08:59Taitaa tosta japanin mallista vain tulla loppujen lopuksi turhan kallis..
Ei välttämättä...riippuu tietty aika paljon, että pitääkö kiireellä ostaa eka vastaantuleva täydellinen yksilö, vai onko aikaa katella ja kelpuuttaa vähemmänkin täydellinen auto. Ehjän turbomisterin saa parhaimmillaan tonnin pintaan, laivarahti Suomeen on pyöreästi toisen. Tullin+veron jälkeen luokkaa 2500e...vertaa mitä täällä pyydetään tax-free vapareista, niin jäähän siinä vielä pirusti puuharahaa 8)
Ja saahan noita japsituonteja ostaa lähempääkin, Norjassa ainakin yks paikka roudaa Tojotia tännepäin, osote just nyt hukassa...
Kolaripelejä saakin sitten jo ihan ilmaseksi, laitetaan vaikka tähän kerhoon liittyen tuollanen näytille:
http://www.tau-net.co.jp/defaultMall/sitemap/XTMyCarDetail-Damaged.jsp?GoodsNo=008226
150.000 jeniä on pyöreät 1100e. Siitä saattais osaava kaveri tehdä itelleen halvan Supran, tai pistää osiksi ja tehdä vähän taskurahaa 8) Täälläpäin ei taida saada edes täydellistä 2JZ-GTE:tä lootan kera reiluun pariin tonniin?
No mitään kiirettä ei ole kun vaan saan heti.. ;D
Japanista ei vain taida pahemmin olla auton toimittajia?
paljon toi tulli prosentti noin on.. onko kyseessä sama mitä auton osille käytetään (n.3.5%) ainakin tulisi lähelle toi hinta..
Mitähän eroa on kun kattelee japanista mr2 niin on gt turboa ja gts turboa??
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 11:27:48Japanista ei vain taida pahemmin olla auton toimittajia?
Lähin taitaa löytyä tältä foorumilta ;D
Lainaapaljon toi tulli prosentti noin on.. onko kyseessä sama mitä auton osille käytetään (n.3.5%) ainakin tulisi lähelle toi hinta..
Koko autosta menee 10%, ellei oo parin vuoden sisällä muuttunu.
LainaaMitähän eroa on kun kattelee japanista mr2 niin on gt turboa ja gts turboa??
GTS on se menevämpi malli, kevyempi ja mitä eroja siinä olikaan. GT on siihen verrattuna luksusmalli.
Ilmoittautukoon heti! ;D
vai että 10%.. Mä saan tolla sellaisen 2700€ hinnaksi. ei sekään tietysti paha ole.
Onkohan ohjauksen muuttaminen kuin vaikeaa ja saako edes tehdä? turvatyynyt varmaan ovat ongelma mikäli sellaiset ovat.. luulisi että tuossa ohjaus konversiossa joutuisi rintapellin vaihtamaan.. jo koelaudan tietysti.. Postin korolloihin noita on varmaan tehty..
Eli GTS voisi olla sitten sopiva.. täytyy yrittää kaivaa googlella tietoa..
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 13:04:04vai että 10%.. Mä saan tolla sellaisen 2700€ hinnaksi. ei sekään tietysti paha ole.
Joo, no noi kaikki on noin-hintoja, hätäseen vaan päässä ynnäilin jotain prosentteja päälle. Sitten ku löytyy se oikea yksilö, niin tietty kannattaa laskea tarkemmin ja selvitellä nykypäivän rahtihinnat yms. 8)
LainaaOnkohan ohjauksen muuttaminen kuin vaikeaa ja saako edes tehdä? turvatyynyt varmaan ovat ongelma mikäli sellaiset ovat.. luulisi että tuossa ohjaus konversiossa joutuisi rintapellin vaihtamaan.. jo koelaudan tietysti.. Postin korolloihin noita on varmaan tehty..
Laillisuudesta en tiiä, mutta onhan noita tehty, eikä se mikään mahdoton urakka oo, kun autoa on kuitenkin tehty LHD:näkin, eli kaikkia osia saa valmiina. Ite en kyllä lähtis tekemään, mielummin sitä sitte peruuttelee drive-ineihin ;D
Semmonenkin fakta puoltaa RHD:nä pitämistä, että kulmapainot asettuu just kohilleen, ku kuskin penkille istahtaa yks henkilö ja eikun kovaa ajoa 8) Nää LHD:t on kovasti "vasenpainosia" :-\
No tuohan on kyllä hyvä pointti RHD pitämiseen! Täytyy kuskin vaan laihtua siihen japanilaisen painoon ;D
Mutta toisaalta olisiko nyt niin iso homma, sillähän se selviää kun yhden tekee :D Oppiihan sitä tietysti oikealtakin ajamaan.. Ja drive-in paikkoihin voi jättää menemättä jos ei viitsi peruutella..
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 13:04:04
vai että 10%.. Mä saan tolla sellaisen 2700€ hinnaksi. ei sekään tietysti paha ole.
Tuohon vielä se 22% alvia, ellet jo laskenut sitä mukaan.
juu laskin sen tohon jo ;)
Joo oli. Tai siis laskeskelin niinkuin Tem:kin eli 1000 auto +1000 rahti +tulli +alv = n.2700€
Tosin rahti on varmaan kalliimpi samoin lisänä välityspalkkio ja eikä autojakaan taida 1000€ saada (ei ole vielä sattunut silmään)
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 15:12:29
Joo oli. Tai siis laskeskelin niinkuin Tem:kin eli 1000 auto +1000 rahti +tulli +alv = n.2700€
Tosin rahti on varmaan kalliimpi samoin lisänä välityspalkkio ja eikä autojakaan taida 1000€ saada (ei ole vielä sattunut silmään)
Mjooh. Jonkin paikallisen (lähtömaa) välittäjän kautta voisi saada edullisen rahdin, tosin välityspalkkio saattaa syödä rahtiedun.
Tässä näitä Sonicin aikanaa postaamia linkkejä:
http://www.batfa.com/sc789456123100.htm
http://www.batfa.com/faq.htm
http://www.batfa.com/usedvehicle.htm
edit: ja tässä MR-2: http://www.batfa.com/usedcar-toyota-mr2-stock.htm
edit2: Saksaan rahdattuna 5600 taalan hintainen auto maksaisi n. 7170 euroa + saksa>suomi kuljetus
joo täytyy selailla noita illemmalla läpi.. Taitaa se hyöty hukkua kuitenkin.. :-\
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 16:07:16
joo täytyy selailla noita illemmalla läpi.. Taitaa se hyöty hukkua kuitenkin.. :-\
Nojoo, tää nyt oli vaan yks esimerkki, jos noita saa halvemmalla jostain, niin alkaa olla jo järkevää tuoda kauempaa.
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 15:12:29Tosin rahti on varmaan kalliimpi samoin lisänä välityspalkkio ja eikä autojakaan taida 1000€ saada
Joo, kuten sanottua, kannattaa selvitellä :D Ajokuntosen auton rahti oli viimisinä markkavuosina reilut 5000mk. Tietty se siitä aina nousee, jos siinä joku välikäsi sählää, etkä saa kaveria ajamaan ite autoa satamaan/laivaan.
Tonnilla et löydä mitään, jos et oo valmis kyttäilemään sikäläisiä huutokauppoja vähintään viikkoja, ehkä kuukausia 8) Varsinkin ulkomaille suunnatut nettikaupat osaa toki hinnotella kalustonsa...
No tarkoitus nyt ei ollutkaan että tonnilla mitään löytyisi.. mutta jostain 2500€ näyttävät alkaman. täytyy laskeskella.. Laitan niitä sitten tänne ylös niin pääsee porukka haukkumaan että mistä noin halvalla meinaat saada tuotua ;D
No aloin nyt sitten suoraan laskemaan tähän kun ei kynää löytynyt taas mistään ::)
Eli vaihtoehtojahan olisi aika monta...
-Suomesta rekisterissä oleva johon turbo kone: hinta arvio: auto 9000€ + tekniikka 4000€ + lisäkulut 500€ = 13500€
-Suomesta tax free auto: hinta arvio: auto 4500€ + autovero 3500€ + tekniikka 4000€ + lisäkulut 1000€ =13000€
- Auto euroopasta (vapari LHD): hinta arvio: auto 2500€ + tuontikulut 1500€ + autovero 3500€ + tekniikka 4000€ +lisäkulut 1000€ = 12500€
- Auto euroopasta (turbo LHD, us malli): hinta arvio: auto ?€ + tuontikulut 1500€ + autovero 5000€ + lisäkulut 1000€ = 7500€ + auto€
- Auto englannista (turbo RHD): hinta arvio: auto ?€ + tuontikulut 1500€ + autovero 5000€ + lisäkulut 1500€ = 8000€ + auto?€
- Auto japanista (turbo RHD): hinta arvio: auto 3000€ + tuontikulut 1500€ + tullli/alv varmaan n. 1000€ + autovero 5000€ + lisäkulut 1500€ = 12000€
Sanokaa nyt mikä mättää!
PS. Vähän meikä on hyvä tekee näitä päätelmiä O0
edit: eli luin aikasempia posteja eli saksaan saisi 750 dollarilla auton japanista.. no muutemaan rahti hinnaksi sitten 1500€ japanista suomeen. Muissakin on sitten varmaan ilmaa tuontikuluissa??
Oikean puolen ohjaus kunniaan :yum:
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 18:50:32
- Auto japanista (turbo RHD): hinta arvio: auto 3000€ + tuontikulut 1500€ + tullli/alv varmaan n. 1000€ + autovero 5000€ + lisäkulut 1500€ = 12000€
edit: eli luin aikasempia posteja eli saksaan saisi 750 dollarilla auton japanista.. no muutemaan rahti hinnaksi sitten 1500€ japanista suomeen.
Japanista Saksaan 600e ja Saksasta Suomeen 900e? ::) Vuonna 2003 sai rahdin ja vakuutuksen autolle laivassa Rostock-Hanko: 336,40 eurolla. Maksaahan se oma matkakin sinne tietty jotain. Jos sen tuo EU:n sisälle Saksassa, niin saattaa tulli olla jotain ihan muuta kun 10% ja sikäläinen alvikin taitaa olla vain 16%.
Autoveroarpajaisiin en edes arvaa mitään...mut mitä laskit noihin lisäkuluihin? :o Katsastuksen ajaksi keulalle pultatut ajovalot on ehkä 20e, takavalot samalla idealla saman verran ;D Turvavöihin tais tarvita e-merkinnät kanssa, eli sinnekin lähimmältä purkamolta jotain, jos vaativat moiset tai joltain suomimallin omistajalta, kun on vaihtanu omaansa nelipisteet. Lisäkulut 50e :D
Ei siinä mitään, hyvähän se on pyöristellä ylöspäin, mut äkkiä se menee helposti ylikin...
No uusitaan sitten toi viimeisen kohdan lasku :)
No tuontikuluihin laskin juuri sitä että maksaa se meno sinnekkin eli 1000€ varmaan auton saa mutta jonkun se täytyisi käydä hakemassa ja halvin haku palkka taitaa olla 500€.. toikin voi olla alakanttiin.
Tota en tosin tullut ajatelleeksi että kun auto tuodaan saksaan niin tulli ja alv pitää maksaa sinne.. täytyy selvittää...
Lisäkuluihin laskeskelin kaikea mahdollista tai siis tempaisin hatusta ton summan. Mutta lähinnä kyse juuri rekisteröinti kustannuksista, valomuutokset jotka ajattelin niin että laitan kokonaan uudet valot, tai siis yritän etsiä valot jostain.. Voiko muka tehdä niin että laittaa jotkin e-hyväksytyt valot vaan katsastuksen ajaksi.. eikö ne täydy olla joka katsastuksessa? tosin keulavalot muuttaisin joka tapauksessa.. Luukut pois..
Eli kun ton 1500€ tohon laitoin niin voi olla että on liikaa.. pikainen lasku (150€ rekisteröinti, valot yms 200€, jotain kumminkin rikki siihen 300€, auton haku satamasta mitä lienee maksaa?, siirtokilvet tai traileri+auto, polttoaineet. Kyllä tosta äkkiä kertyy..
Autoveronkin vedin hatusta on todennäköisesti liian vähän koska haussa on kuitenkin uudempaa mallia oleva joka on gen 3. koneella eli onkohan se sitte 92 -> ja noista 90-91 vero noin 3500€ ja toi kun on vielä turbo niin tulli rokottaa varmasti..
Ja mielessä kun on vielä ohjauskonversiokin mutta voihan se olla että unohtuu kun ajelee hetken oikealta.. täytyy vaan saada lähtöjä niin paljon että voi ohittaa välistä kuin välistä ;D Mitään kun ei näe..
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 22:20:40jonkun se täytyisi käydä hakemassa ja halvin haku palkka taitaa olla 500€..
Jep, sitten se alkaa äkkiä maksaa, jos maksat jollekin välejä 8)
LainaaVoiko muka tehdä niin että laittaa jotkin e-hyväksytyt valot vaan katsastuksen ajaksi.. eikö ne täydy olla joka katsastuksessa?
Eipä ne kuulemma tuollasia jaksa katella ku rekisteröintikatsastuksessa...
Lainaajotain kumminkin rikki
polttoaineet
Jep, auton omistaminen maksaa ;D
PS. Nettiauton halvin verotettu vapari on tällä hetkellä 7800e:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=449916
Joo ja sen hankkimin maksaa myös ;D
Noita nettiauton autoja tulee kateltua vähän väliä... ;) tois osi kyl yks mahollinen.. tohon kun sen tekniikan hommaisi niin jollain 4000€ luulisi siitä selviävän..
Niin no meikäläisen tuurilla katsovat joka kerta ja merkkaavat viel otteeseen et pitää olla magneettivalot paksin reunalla :D
Ei löytyny tota et paljon saksan tulli haluaa autosta... saksa kun ei ole hallussa alv prosentti on 16 % niinkuin jo mainittiiin.
Tosta rahdista vielä sen verran et japanista saksaan n. 600€ ja sitä n.400€ suomeen saksassahan tarvii olla kilvet sun muut? entä japanissa?
Sitten kun saat laskeskeltua lähellä totuutta olevan RHD:n hinnan, vähennä se Saksasta tuodun US turbon hinnasta tai tekniikanvaihtoauton hinnasta ja jaa se tuntimäärällä jota olet käyttänyt tutkimiseen ja laskemiseen. :laugh:
Lainaus käyttäjältä: JJA - 27 syyskuu, 2005, 23:41:55tohon kun sen tekniikan hommaisi niin jollain 4000€ luulisi siitä selviävän..
Neljään tonniin mahtuu jo viriosaakin ;)
http://www.fintoys.net/forum/?board=OstoVaihto;action=display;num=1127723249
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 28 syyskuu, 2005, 09:01:32jaa se tuntimäärällä jota olet käyttänyt tutkimiseen ja laskemiseen. :laugh:
;D
Ja jos haluaa tollasen rear clipin, niin voin konsultoida asiassa. Pääsee reilusti alle neljän tonnin.
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 28 syyskuu, 2005, 09:01:32
Sitten kun saat laskeskeltua lähellä totuutta olevan RHD:n hinnan, vähennä se Saksasta tuodun US turbon hinnasta tai tekniikanvaihtoauton hinnasta ja jaa se tuntimäärällä jota olet käyttänyt tutkimiseen ja laskemiseen. :laugh:
Eli tarkoitat tällä varmaan sitä että hyöty hukkuu? Ajatukset jumissa vielä näin aamusella..
Tuosta tekniikasta sen hinnan juuri nykäsin... eihän tossa ole kuin suodatin ja putki joka on viri osaa.. sähköissä tossa on se hyvä puoli että on koko sähköt..
LAINAUS: noissa recut perissä ei ole etu jarruja bensa pumppua ja ennen kaikkea sähkö hommat ei ole mitkään helpot kun pitää kytkeä sulake rasiaan tossa mun paketissa ei muutakun liittimet paikalleen ja auto käyntiin(yksi liitin pitää vain ottaa vanhasta turbossa uros ja vaparissa naaras)
Noin mulle toi kaveri kertoili tosta paketista. Kun nuo jarrut ovat ainakin pakolliset :)
Ja jos numberone pystyt asiassa auttamaan ja kiinnostusta olisi niin olisi kiva kuulla mihin hintaan saisit tuollaisen rear cutin lisänä sähköt kokonaan, etujarrut ja bensapumppu suomeen tulemaan?
Lainaus käyttäjältä: JJA - 28 syyskuu, 2005, 11:34:21eihän tossa ole kuin suodatin ja putki joka on viri osaa..
Meinaakko että TRD:n vakaajat ja HKS:n dumppi on vakio-osia? ;D
Lainaus käyttäjältä: JJA - 28 syyskuu, 2005, 11:34:21
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 28 syyskuu, 2005, 09:01:32
Sitten kun saat laskeskeltua lähellä totuutta olevan RHD:n hinnan, vähennä se Saksasta tuodun US turbon hinnasta tai tekniikanvaihtoauton hinnasta ja jaa se tuntimäärällä jota olet käyttänyt tutkimiseen ja laskemiseen. :laugh:
Eli tarkoitat tällä varmaan sitä että hyöty hukkuu? Ajatukset jumissa vielä näin aamusella..
No juu. :)
Lainaus käyttäjältä: JJA - 28 syyskuu, 2005, 11:34:21
Ja jos numberone pystyt asiassa auttamaan ja kiinnostusta olisi niin olisi kiva kuulla mihin hintaan saisit tuollaisen rear cutin lisänä sähköt kokonaan, etujarrut ja bensapumppu suomeen tulemaan?
Voidaan jatkaa tästä vaikka sähköpostilla ( tony@powerdose.fi), jos on kiinnostusta.
Juu sori Tem en muistanu et siinä oli dumppi sekä vakaajat olivat myös :D Kyllä tosta tekniikasta on käyty viestin vaihtoa ;)
Eri asia on sitten että paljon noille voi laskea hintaa, käytettyjä kumminkin.
Joo no voin laittaa mailia tulemaan illemmalla kun pääsen töistä.. :)
Ja olet tuossa kyllä aivan oikeassa että hyöty siinä hukkuu jos monta tuntia asiaa miettii ja vatvoo.. Mutta enpä sitä sen kummemmin ole tässä vielä miettinyt kuin eilen vain kattelin josko olisi jotain juttua ollut auton japanista tuonnista..
Lainaus käyttäjältä: JJA - 28 syyskuu, 2005, 13:16:40Eri asia on sitten että paljon noille voi laskea hintaa, käytettyjä kumminkin.
Juu, toki...jos ite haluais vastaavat, niin sittenhän niille voi jotain arvoa laskea, muuten ei juur kannata...
Aivan juurikin niin. Vakaajat varmasti ovat asialliset mut muut sitten hieman makuasia.. Turbo kumminkin menisi vaihtoon ja sitten ei taas tuo putkisto enää kävisi jne.
Kinkkinen juttu.. Löysin yhden turbo mr2 joka on verotettu, siitä veroa oli alveineen tullut n. 4400€ ja oli vain vm.91.. Joten siihen 5500€ saisi ainakin varautua..