Supra vuosimallia -93 MK4
Iskarien säätömutterit näyttää olevan alumiinia ja lukitusmutteri on jo katkeillut. Valkoista jauhoa kierteet täynnä eli varsinainen säätömutteri on varmaan hajoamassa myöskin.
Iskarien merkki on Tein. Mutteri näyttäis olevan M58 ja 3mm nousulla.
Onko hyviä vinkkejä miten tuota alkaa parantelemaan?
Aattelin sorvauttaa noihin uudet säätömutterit.
Iskarien irroituksessa on varmaan ainakin 2 tapaa, oikea ja väärä :)
Tänään otin toisen pois siten että ensin iskarin alapään pultti irti. Sen jälkeen U-rauta johon alapää oli kiinnitretty irti ja vääntää sen niin paljon sivuun että iskarin saa pudotettua alatukivarren ohi kunhan avaa yläpään kiinnityksen. Aika hankalaa vääntämistä ahtaissa paikoissa. Oliko tämä oikea vai väärä tapa?
Oikea tapa on se millä lähte irti ja saa paikalleen. Virallisesti oikee tapa on ottaa edessä yläkolmiovarsi irti, toisella puolella joutuu myös hiukan irrotteleen pissapojan säiliöö että yläkolmion pultti mahtuu tulemaan pois.
Yläkolmiossa taitaa olla jonkinmoinen jousi joka nostaa pyörän napaa. Siksi siihen en uskaltanut koskea.
ps. säätömuttereiden kierteissä oli niin paljon hapettumaa että oli mennyt useasta kohtaa poikki. Kasassahan tuo pysyy kun jousi ei anna sen levitä. Ei silti hyvältä näytä.
Lainaus käyttäjältä: Matt1 - 08 lokakuu, 2015, 21:39:13
Yläkolmiossa taitaa olla jonkinmoinen jousi joka nostaa pyörän napaa. Siksi siihen en uskaltanut koskea.
ps. säätömuttereiden kierteissä oli niin paljon hapettumaa että oli mennyt useasta kohtaa poikki. Kasassahan tuo pysyy kun jousi ei anna sen levitä. Ei silti hyvältä näytä.
Ei siellä mitää jousia ole, puslat vaa on vähä jännitettynä.... auki vaa.
Alumiiniset säätömutterit näyttää katkeilevan. Kaiketi sen takia että alumiini hapettuu ja turpoaa niin paljon jotta säätörengas hajoaa.
http://aijaa.com/z29Jds
Saattaa tuo jossain vaiheessa pettää. Varsinkin kun alempi lukitusmutteri on samanlaisessa kunnossa.