joo, elikka olen jo pitkään ajatellut liittyä teidän aatelistoonne, ja olisi hakusessa -94 tai -95 3.0 yli 2 paikkanen, mutta hieman nihkeä auto tietäymykseni on, eli jos joku osaisi neuvoa, miten ja mistä parhaiten saa? budjettina n. 15 000e kiitos !
15 000 e on kyllä aika alakanttiin tollasen 94 - 95 vm (=MKIV) supran hankintaan. Mutta MKIII koppasia sit (vm. 86,5-93) voi jo tuolla hintaa saada hyväkuntoisenakin! Suosittelen melkeimpä saksasta raijaamaan.
vasemmalta ohjattavia twinejä aika vaikee saada tuohon hintaan mutta vapareita löytyy... mutta ei varmaan ihan kilpiin asti riitä budetti..
jos oikeanpuoleinen ohjaus ei haittaa niin niitä löytyy twininä ja muutaman tonnin lisä sijotuksella kilpiin asti
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 00:33:12
joo, elikka olen jo pitkään ajatellut liittyä teidän aatelistoonne, ja olisi hakusessa -94 tai -95 3.0 yli 2 paikkanen, mutta hieman nihkeä auto tietäymykseni on, eli jos joku osaisi neuvoa, miten ja mistä parhaiten saa? budjettina n. 15 000e kiitos !
Tuolla budjetilla ei tosiaan, kuten zanardi mainitsikin, taida ihan saada autoa. Lienee lähemmäs 20te varattava, jotta pystyy hankkimaan JDM-mallin. Henkilömäärän voikin sitten sopia rekisteröintikatsastuksessa... Kannattaa myös lukea aiheesta enemmän vaikka http://www.supraforums.com jos lontoo taittuu, niin tietää mitä on ostamassa.
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 20 marraskuu, 2006, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
mikäs koppa sulla on joo elikkä siis MKIV koppasta haen ja käsittääkseni niitä ei vanhempia ku 94:a oo ? mieluiten tottakai vasemmalta ohjattava mutta kaipa sitä on sitten ehkä tyydyttävä oikealta ohjattavaa :D
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
tässä kuva korisarjasta (http://veilside.com/veilsideusa/aero/toyo/supracifront.jpg)
Kyllä Japanin tuonnitkin maksaa,eli alle kympin ei kolaroimatonta saa Suomeen asti ja mk4 ekat tehty 5/93
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
Varmasti osaa sanoa.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 09:05:26
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
Varmasti osaa sanoa.
Menee läpi eikä vaadi edes poikkeuslupaa, eli kaventaa alle 50mm / puoli.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 09:08:27
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 09:05:26
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
Varmasti osaa sanoa.
Menee läpi eikä vaadi edes poikkeuslupaa, eli kaventaa alle 50mm / puoli.
-Jore
nus nus, varmaan tarkoitit et levittää ::)
Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 21 marraskuu, 2006, 10:37:05
nus nus, varmaan tarkoitit et levittää ::)
Haha, juu kyllä tarkoitin :) Tommonen kaventava korisarja vois kyllä olla r0k! "Nyt uusi supertuning ultra-narrow bodykit!" ;D
-Jore
usdm ja jdm , mitäs eroa näillä mk4:lla on ? hinta, laatu ? paljonko esimerkiksi norjasta ostetun auton rekistyröiminen maksaisi veroineen kaikkineen? heittäkää n. hintaa, siis jos auto on norjassa rekistyröity tie liikenne käyttöön
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 12:51:24
usdm ja jdm , mitäs eroa näillä mk4:lla on ? hinta, laatu ? paljonko esimerkiksi norjasta ostetun auton rekistyröiminen maksaisi veroineen kaikkineen? heittäkää n. hintaa, siis jos auto on norjassa rekistyröity tie liikenne käyttöön
USDM = United States Domestic Market
JDM = Japanese Domestic Market
Eli USA:n ja Japanin mallit. Suurin ero on se että Japsissa ratti tosiaan oikealle puolella. Muuten pieniä eroja tekniikassa ja ulkonäössä. Laadussa ei ole eroja. Norjasta tuodessa auton hintaan tulee päälle tulli 10% ja alv 22%, tämän jälkeen rekisteröintikulut n. 150e ja autovero noin 5-10te.
-Jore
JDM neloskoppasen saat maahan ehkä halvimmalla, mutta ota huomioon kilpiin laiton yhteydessä tulevat kustannukset - valot, mahd. päästömittaukset yms. Eli kyllä mielestäni sais budjettia kasvattaa jonkin verran jos tollasesta haaveilee.
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 12:54:15
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 12:51:24
usdm ja jdm , mitäs eroa näillä mk4:lla on ? hinta, laatu ? paljonko esimerkiksi norjasta ostetun auton rekistyröiminen maksaisi veroineen kaikkineen? heittäkää n. hintaa, siis jos auto on norjassa rekistyröity tie liikenne käyttöön
USDM = United States Domestic Market
JDM = Japanese Domestic Market
Eli USA:n ja Japanin mallit. Suurin ero on se että Japsissa ratti tosiaan oikealle puolella. Muuten pieniä eroja tekniikassa ja ulkonäössä. Laadussa ei ole eroja. Norjasta tuodessa auton hintaan tulee päälle tulli 10% ja alv 22%, tämän jälkeen rekisteröintikulut n. 150e ja autovero noin 5-10te.
-Jore
miten toi auto vero on noin iso ?? pitääkö seki kerralla maksaa, älyttömän iso toi autovero ! ja mistä tossa oikeen maksetaan?
Onko se muka norjastakin tuotuna toi 10%+22% ja mikä määrittää auton hinnan? kauppa hinta vai tullin oma hinta?
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 13:31:20
miten toi auto vero on noin iso ?? pitääkö seki kerralla maksaa, älyttömän iso toi autovero ! ja mistä tossa oikeen maksetaan?
Onko se muka norjastakin tuotuna toi 10%+22% ja mikä määrittää auton hinnan? kauppa hinta vai tullin oma hinta?
Autovero on iso koska on lottovoitto syntyä suomeen. Autoverossa maksetaan leimasta paperiin, niinkuin muissakin veroissa (yhteiskuntatieteille vaikka uusi topicki). Norja ei ole EU maa, eli sieltä tuodessakin maksetaan tulli ja alv. ne maksetaan luvusta joka on auton ostohinta + rahdit suomeen.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 13:35:08
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 13:31:20
miten toi auto vero on noin iso ?? pitääkö seki kerralla maksaa, älyttömän iso toi autovero ! ja mistä tossa oikeen maksetaan?
Onko se muka norjastakin tuotuna toi 10%+22% ja mikä määrittää auton hinnan? kauppa hinta vai tullin oma hinta?
Autovero on iso koska on lottovoitto syntyä suomeen. Autoverossa maksetaan leimasta paperiin, niinkuin muissakin veroissa (yhteiskuntatieteille vaikka uusi topicki). Norja ei ole EU maa, eli sieltä tuodessakin maksetaan tulli ja alv. ne maksetaan luvusta joka on auton ostohinta + rahdit suomeen.
-Jore
mistä toi hinta tarkastetaan, ja paljonko suunnilleen japani versiosta pitää maksaa ett sen saa kilpiin?
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 13:55:51
mistä toi hinta tarkastetaan, ja paljonko suunnilleen japani versiosta pitää maksaa ett sen saa kilpiin?
Hinta tarkistetaan kauppakirjasta. Ja japsiversiosta noi autoverot 5-10te, rekisteröinti 150e ja ajovalot 500-600e. Sitten auton tuoja järjestää sulle toivottavasti laput päästöistä tai muuten ne on 3000e lisää tuohon budjettiin ja tietysti modit että sen saa menemään läpi. Eli varmista ensin että saat ne laput ja tilaa vasta sitten.
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 15:06:41
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 13:55:51
mistä toi hinta tarkastetaan, ja paljonko suunnilleen japani versiosta pitää maksaa ett sen saa kilpiin?
Hinta tarkistetaan kauppakirjasta. Ja japsiversiosta noi autoverot 5-10te, rekisteröinti 150e ja ajovalot 500-600e. Sitten auton tuoja järjestää sulle toivottavasti laput päästöistä tai muuten ne on 3000e lisää tuohon budjettiin ja tietysti modit että sen saa menemään läpi. Eli varmista ensin että saat ne laput ja tilaa vasta sitten.
-Jore
Onneksi mun mk4.seen saa noi paperit katsastukseen eli ei murheita,mutta en mää sitä kuiteskaan kilpiin laita kun siitä tulee pacecar >:D
onko autovero noin iso vaikka auto tuotaisiin eu: maista?
tilannehhan on ihan eri jos auton satun löytämään suomesta?
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 18:09:03
onko autovero noin iso vaikka auto tuotaisiin eu: maista?
On, tuontimaa ei vaikuta autoveroon. Ainoa ero on tuo autosta maksettava tulli ja alv mikä jää pois jos auton tuo toisesta EU maasta.
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 18:09:03
tilannehhan on ihan eri jos auton satun löytämään suomesta?
Joo. Jos siinä on suomikilvet niin ei joudu maksamaan autoveroa (se on jo maksettu). Jos taas ei suomikilpiä ole niin autovero on taas kerran se ihan sama summa.
-Jore
itse en onnistunut googlettamalla löytyy sivua jossa olisi jonkun näköistä taulukkoa/sivustoa että paljon sitä autoveroa tulisi, vai onko sellaisita? minkä perusteella auto vero määrittyy??
Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 18:21:46
itse en onnistunut googlettamalla löytyy sivua jossa olisi jonkun näköistä taulukkoa/sivustoa että paljon sitä autoveroa tulisi, vai onko sellaisita? minkä perusteella auto vero määrittyy??
Sellaista "sivustoa" ei ole, jolla saisit määritettyä absoluuttisen veron määrän hypoteettiseen autoosi. Vero määrittyy verotettavan auton ja sen muuttujien perusteella.
Suuntaa antavia taulukoita on osoitteessa http://www.tulli.fi
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 18:26:06
Suuntaa antavia taulukoita on osoitteessa http://www.tulli.fi
Paras on www.ottoauto.de Sieltä saa pienellä viiveellä tullin päätökset ja on hakukone myös käytössä.
-Jore
EDIT: Kiitokset @rtulle lisä o:sta :)
Lainaus käyttäjältä: Jore - 21 marraskuu, 2006, 18:45:16
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 21 marraskuu, 2006, 18:26:06
Suuntaa antavia taulukoita on osoitteessa http://www.tulli.fi
Paras on www.ottauto.de Sieltä saa pienellä viiveellä tullin päätökset ja on hakukone myös käytössä.
-Jore
www.ottoauto.de
Mites tämä: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D2319E0E-E052-4FA7-945C-B93A15FA07A7/0/C154MuuM1N1.pdf eli katsastaja katsastaa auton tämän mukaan. Vuoden 1993 alusta alkaen pitää todistaa päästöjen lisäksi melutaso, pakojärjestelmä ja jarrulaitteet. Näiden päälle tulee tietenkin kaikki muut mukavuudet katsastajasta riippuen eli kaikki valaisimet ml. rekisterikilven valot + turvavyöt yms. mitä tuossa lomakkeessa mainitaan.
Taitaa olla paljon katsastajasta kiinni mutta ainakin päästöt, melut ja pakojärjestelmä vaativat todistuksen katsastusmiehen mukaan.
Lainaus käyttäjältä: markoh - 21 marraskuu, 2006, 23:18:10
Vuoden 1993 alusta alkaen pitää todistaa päästöjen lisäksi melutaso, pakojärjestelmä ja jarrulaitteet. Näiden päälle tulee tietenkin kaikki muut mukavuudet katsastajasta riippuen eli kaikki valaisimet ml. rekisterikilven valot + turvavyöt yms. mitä tuossa lomakkeessa mainitaan.
Taitaa olla paljon katsastajasta kiinni mutta ainakin päästöt, melut ja pakojärjestelmä vaativat todistuksen katsastusmiehen mukaan.
Juurikin näin. Ja nykyään ovat eivät hirveästi noista lipsu kun ake vahtaa noita melko tarkkaan.
-Jore
huh :D mitäs mieltä kuinka hyvällä onnella löytää suomesta noita mk4 koppasia?
Rahalla saa ja hevosella pääsee! MkIV:tä on jo niin paljon että kuhan summa on oikea niin uskoisin kaikkien olevan myynnissä! ;)
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 23 marraskuu, 2006, 08:48:55
Rahalla saa ja hevosella pääsee! MkIV:tä on jo niin paljon että kuhan summa on oikea niin uskoisin kaikkien olevan myynnissä! ;)
Totta. ;D
veikkaisimpa nimittäin että suomesta ostetut taitaa olla jopa halvempia noiden auto verojen jälkeen :D !
Höpö höpö..
Pienen tutkiskelun ja mietinnän jälkeen itselleni jäi parhaaksi vaihtoehdoksi tuo japanista raijaaminen tänne..
Auto löytää täältä helposti.. http://www.tradecarview.com/stock/default.aspx?aid=1&oid=42
Pienen metsästämisen jälkeen satuin löytämään uudeltamaalta yrityksen joka ottaa auton tuonnista suomeen 700€, siis tämä 700€ pelkkä rahti. Jotain muita kuluja siihen tuli vielä, mutta en nyt muista tähän hätään. Oliko nyt auton pakkauskulut, alv. ja tullimaksu?
Eli ei todellakaan kallis, muutamat tuontifirmat puhuivat jostain 2500-4000€ tuontikuluista..
Oma auto tulee ainakin tuon firman kautta..
Esim. joku 1000€ mk3 GT supra, pientä laitettavaa. Tämän Firman edustaja sanoi että n. 2000-2500 tulee yhteishinnaksi kun auto heidän firman pihassa..
Halpaa paskaa..
Ja tietysti saahan heidän kautta minkälaisen auton tahansa, heidän ottama palkkio todella pieni raijauksessa.. Käyttävät omia kontteja tai vastaavaa..
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 23 marraskuu, 2006, 11:35:48
Höpö höpö..
Pienen tutkiskelun ja mietinnän jälkeen itselleni jäi parhaaksi vaihtoehdoksi tuo japanista raijaaminen tänne..
Auto löytää täältä helposti.. http://www.tradecarview.com/stock/default.aspx?aid=1&oid=42
Pienen metsästämisen jälkeen satuin löytämään uudeltamaalta yrityksen joka ottaa auton tuonnista suomeen 700€, siis tämä 700€ pelkkä rahti. Jotain muita kuluja siihen tuli vielä, mutta en nyt muista tähän hätään. Oliko nyt auton pakkauskulut, alv. ja tullimaksu?
Eli ei todellakaan kallis, muutamat tuontifirmat puhuivat jostain 2500-4000€ tuontikuluista..
Oma auto tulee ainakin tuon firman kautta..
Esim. joku 1000€ mk3 GT supra, pientä laitettavaa. Tämän Firman edustaja sanoi että n. 2000-2500 tulee yhteishinnaksi kun auto heidän firman pihassa..
Halpaa paskaa..
Ja tietysti saahan heidän kautta minkälaisen auton tahansa, heidän ottama palkkio todella pieni raijauksessa.. Käyttävät omia kontteja tai vastaavaa..
Ihan toinen asia onkin noi 3:s kopat, mutta 4koppasen löydät n. 11te auton joka on tullin jälkeen muutaman tonnin kalliimpi, ja sit auto vero toiset 10 000 plus jos joutuu mahdollisia lisä testejä esim. ääni, päästöt yms.
eli pahinmillaan japanissa 11 000 euroa maksava auto onkin loppupeleissä kilpiinsaamisen jälkeen 30 000e auto :D
Onhan noita neloskoppasiakin halvemmalla...
http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?id=66732 3.600€
http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?id=78959 Manuaali & Turbo 6.600€
Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 23 marraskuu, 2006, 12:41:14
http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?id=78959 Manuaali & Turbo 6.600€
Kulujen kanssa tuokin about sen 11te suomeen (laskettu auton hinta + 1500e kulut * 10% tulli * 22% alv).
-Jore
Taitaa olla joka tapauksessa aihetta miettiä tuota budjettia uudestaan, koska 15t eurolla et varmastikaan saa kilvissä olevaa neloskoppasta...
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 23 marraskuu, 2006, 14:00:43
Taitaa olla joka tapauksessa aihetta miettiä tuota budjettia uudestaan, koska 15t eurolla et varmastikaan saa kilvissä olevaa neloskoppasta...
Soarerin sais kilpiin 15te:llä, twin turbo ja manuaali.. Köyhän miehen mk4? ;D
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 23 marraskuu, 2006, 14:07:34
Soarerin sais kilpiin 15te:llä, twin turbo ja manuaali.. Köyhän miehen mk4? ;D
-Jore
Ai Soareria saa myös manuaalina :) Olikos Jore sun auto manuaali ???
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 23 marraskuu, 2006, 16:14:13
Ai Soareria saa myös manuaalina :) Olikos Jore sun auto manuaali ???
Juu saa. Se valkoinen oli automaatti, toi avatarissa näkyvä on manuaali.
-Jore
Eikö sittenkin kannattais käyttää tuonti firmaa,että saa kilvetykseen tarvittavat paperit.
Jos haluaa edullisen niin ei muuta kuin huutokauppasta autonsa hankkivan firman juttusille ja sitten jättämään huutoja toisaalta voi tuuri käydä ja saada edullisen...
p.s. kolari historian omaavat tai väriltään punaiset yllättävän edullisia..(mk4 tt)
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 23 marraskuu, 2006, 18:31:26
p.s. kolari historian omaavat tai väriltään punaiset yllättävän edullisia..(mk4 tt)
Yksi mikä kannattaa muistaa on se että noi yritykset käyttää sitten omia grade systeemejään, eli ainoa luotettava on huutokaupan lappu. Tollanen export yrityksen "grade 4 helmi" kun paljastuukin R tai RA yksilöksi tullessaan niin sitten taas ihmetellään (been there..)
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 23 marraskuu, 2006, 19:06:59
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 23 marraskuu, 2006, 18:31:26
p.s. kolari historian omaavat tai väriltään punaiset yllättävän edullisia..(mk4 tt)
Yksi mikä kannattaa muistaa on se että noi yritykset käyttää sitten omia grade systeemejään, eli ainoa luotettava on huutokaupan lappu. Tollanen export yrityksen "grade 4 helmi" kun paljastuukin R tai RA yksilöksi tullessaan niin sitten taas ihmetellään (been there..)
-Jore
Jep,itse en halunnu punaista.Autollakaan ei kolari historiaa ja tosiaan huutokaupasta sai tiedot ennen huutoja.
Tämän auton välitti kotimainen yrittäjä.Viikolla 50 näkee mikä se sit on.
budjettiin tullut 10 000e lisää :D
hei mitkä pulttaukset suprissa on ?jos siis vanteita kattelen ?
ja nyt iso kiitos sille jokaa osaa suositella mulle hyvää sivua mistä saisi VASEMMALTA ohjattavia mk4:sia, ja mieluiten EU maista, ei ole pakollinen mutta VASEMMALTA OHJATTAVUUS ON :D
Ethän unta nää? Tolla summalla saat kolariraadon tai loppuun poljetun katiskan.
Lainaus käyttäjältä: Bruuno - 24 marraskuu, 2006, 01:13:20
Ethän unta nää? Tolla summalla saat kolariraadon tai loppuun poljetun katiskan.
25 000e ? kumpi näkee unta :D ?
Ei muuta kun tutkimaan http://mobile.de/ tarjontaa.
Lainaus käyttäjältä: gentti - 24 marraskuu, 2006, 00:34:22
budjettiin tullut 10 000e lisää :D
ja nyt iso kiitos sille jokaa osaa suositella mulle hyvää sivua mistä saisi VASEMMALTA ohjattavia mk4:sia, ja mieluiten EU maista, ei ole pakollinen mutta VASEMMALTA OHJATTAVUUS ON :D
25ke budjetilla et saa vielä euro- tai jenkkiturboa kilpiin asti, autoverottomana kyllä.
Edullisin hetkeen oli pari viikkoa sitten vielä myynnissä ollut 270tkm ajettu tbo automaatti, jossa pyynti oli 18te, tinkivaraakin oli vielä ja auto täydellä huoltohistorialla. Ja ei, tämä ei ollut mobile.de:ssä. Toinen esimerkki oli 120tkm ajettu tbo manuaali, jossa pyynti 22te. Tämäkään ei tainnut ehtiä mobileen tai autoscoutiin.
Toinen ääripää on juuri mm. mobilessa myynnissä olevat vähän ajetut automaatit ja manuaalit, joissa pyynnit ovat 30-50te. Nämä toki ovat pitkään myynnissä.
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 23 marraskuu, 2006, 19:18:10
Jep,itse en halunnu punaista.Autollakaan ei kolari historiaa ja tosiaan huutokaupasta sai tiedot ennen huutoja.
Tämän auton välitti kotimainen yrittäjä.Viikolla 50 näkee mikä se sit on.
Sulle on automaatti tulossa?
-Jore
Lainaus käyttäjältä: Jore - 24 marraskuu, 2006, 08:31:10
Lainaus käyttäjältä: @rttu - 23 marraskuu, 2006, 19:18:10
Jep,itse en halunnu punaista.Autollakaan ei kolari historiaa ja tosiaan huutokaupasta sai tiedot ennen huutoja.
Tämän auton välitti kotimainen yrittäjä.Viikolla 50 näkee mikä se sit on.
Sulle on automaatti tulossa?
-Jore
Kyllä.
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 20 marraskuu, 2006, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
mikäs koppa sulla on joo elikkä siis MKIV koppasta haen ja käsittääkseni niitä ei vanhempia ku 94:a oo ? mieluiten tottakai vasemmalta ohjattava mutta kaipa sitä on sitten ehkä tyydyttävä oikealta ohjattavaa :D
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
tässä kuva korisarjasta (http://veilside.com/veilsideusa/aero/toyo/supracifront.jpg)
Öö eikös noi taka gummit tuu liikaa ulos vai tuleeko ;D en mä tiedä mut aattelin vaa..
Vaikka eihän tos autos välttämättä vakio kumit olekkaa
Lainaus käyttäjältä: Kusti - 24 marraskuu, 2006, 18:36:21
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 20 marraskuu, 2006, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
mikäs koppa sulla on joo elikkä siis MKIV koppasta haen ja käsittääkseni niitä ei vanhempia ku 94:a oo ? mieluiten tottakai vasemmalta ohjattava mutta kaipa sitä on sitten ehkä tyydyttävä oikealta ohjattavaa :D
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
tässä kuva korisarjasta (http://veilside.com/veilsideusa/aero/toyo/supracifront.jpg)
Öö eikös noi taka gummit tuu liikaa ulos vai tuleeko ;D en mä tiedä mut aattelin vaa..
Vaikka eihän tos autos välttämättä vakio kumit olekkaa
eiköhän tuossa kuvassa oo mustat lokarin levikkeet mitkä näyttää leveämmiltä
Lainaus käyttäjältä: Kusti - 24 marraskuu, 2006, 18:36:21
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 20 marraskuu, 2006, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
mikäs koppa sulla on joo elikkä siis MKIV koppasta haen ja käsittääkseni niitä ei vanhempia ku 94:a oo ? mieluiten tottakai vasemmalta ohjattava mutta kaipa sitä on sitten ehkä tyydyttävä oikealta ohjattavaa :D
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
tässä kuva korisarjasta (http://veilside.com/veilsideusa/aero/toyo/supracifront.jpg)
Öö eikös noi taka gummit tuu liikaa ulos vai tuleeko ;D en mä tiedä mut aattelin vaa..
Vaikka eihän tos autos välttämättä vakio kumit olekkaa
juu on siis lokari levikkeet, mutta toi on vähän uudempi malli ku mikä mulle on tulossa jossa ei noita lokari levikkeitä...
ja harvat korisarjat tuo renkaita ulospäin ;)
Jaaha jaaha mun moka en tutkinu kuvaa tarpeeks tarkasti ;)
Lainaus käyttäjältä: gentti - 25 marraskuu, 2006, 14:53:53
Lainaus käyttäjältä: Kusti - 24 marraskuu, 2006, 18:36:21
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 20 marraskuu, 2006, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
mikäs koppa sulla on joo elikkä siis MKIV koppasta haen ja käsittääkseni niitä ei vanhempia ku 94:a oo ? mieluiten tottakai vasemmalta ohjattava mutta kaipa sitä on sitten ehkä tyydyttävä oikealta ohjattavaa :D
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
tässä kuva korisarjasta (http://veilside.com/veilsideusa/aero/toyo/supracifront.jpg)
Öö eikös noi taka gummit tuu liikaa ulos vai tuleeko ;D en mä tiedä mut aattelin vaa..
Vaikka eihän tos autos välttämättä vakio kumit olekkaa
juu on siis lokari levikkeet, mutta toi on vähän uudempi malli ku mikä mulle on tulossa jossa ei noita lokari levikkeitä...
ja harvat korisarjat tuo renkaita ulospäin ;)
Ei nuo overfenderit (lokasuojan kaaren levitykset) ole mitenkään sidoksissa tuohon auton vuosimalliin. ;)
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 29 marraskuu, 2006, 06:30:48
Lainaus käyttäjältä: gentti - 25 marraskuu, 2006, 14:53:53
Lainaus käyttäjältä: Kusti - 24 marraskuu, 2006, 18:36:21
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 20 marraskuu, 2006, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
mikäs koppa sulla on joo elikkä siis MKIV koppasta haen ja käsittääkseni niitä ei vanhempia ku 94:a oo ? mieluiten tottakai vasemmalta ohjattava mutta kaipa sitä on sitten ehkä tyydyttävä oikealta ohjattavaa :D
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
tässä kuva korisarjasta (http://veilside.com/veilsideusa/aero/toyo/supracifront.jpg)
Öö eikös noi taka gummit tuu liikaa ulos vai tuleeko ;D en mä tiedä mut aattelin vaa..
Vaikka eihän tos autos välttämättä vakio kumit olekkaa
juu on siis lokari levikkeet, mutta toi on vähän uudempi malli ku mikä mulle on tulossa jossa ei noita lokari levikkeitä...
ja harvat korisarjat tuo renkaita ulospäin ;)
Ei nuo overfenderit (lokasuojan kaaren levitykset) ole mitenkään sidoksissa tuohon auton vuosimalliin. ;)
Vai haettiinko tässä sitä että hänen korisarja joka olis tulossa niin että siinä ei ole kaarilevikkeitä? ;)
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 29 marraskuu, 2006, 15:45:00
Lainaus käyttäjältä: Miguel - 29 marraskuu, 2006, 06:30:48
Lainaus käyttäjältä: gentti - 25 marraskuu, 2006, 14:53:53
Lainaus käyttäjältä: Kusti - 24 marraskuu, 2006, 18:36:21
Lainaus käyttäjältä: gentti - 20 marraskuu, 2006, 21:46:15
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 20 marraskuu, 2006, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 20 marraskuu, 2006, 07:51:23
Tosin 15te:lla saa rakennettua jo nopean kolmoskoppasenkin.
Oman rassini kokonaishinta pysähtyy melko tarkkaan tuohon 15000-16000 väliin :) Mut eihän se nopein olekaan :(
mikäs koppa sulla on joo elikkä siis MKIV koppasta haen ja käsittääkseni niitä ei vanhempia ku 94:a oo ? mieluiten tottakai vasemmalta ohjattava mutta kaipa sitä on sitten ehkä tyydyttävä oikealta ohjattavaa :D
en viitsi tälle kysymykselle tehdä uutta topicia mutta osaisiko joku sanoa saako Veilsiden C-1 Kori sarjan katsastuksessa läpi ihan ajo tarkoitusta varten?
tässä kuva korisarjasta (http://veilside.com/veilsideusa/aero/toyo/supracifront.jpg)
Öö eikös noi taka gummit tuu liikaa ulos vai tuleeko ;D en mä tiedä mut aattelin vaa..
Vaikka eihän tos autos välttämättä vakio kumit olekkaa
juu on siis lokari levikkeet, mutta toi on vähän uudempi malli ku mikä mulle on tulossa jossa ei noita lokari levikkeitä...
ja harvat korisarjat tuo renkaita ulospäin ;)
Ei nuo overfenderit (lokasuojan kaaren levitykset) ole mitenkään sidoksissa tuohon auton vuosimalliin. ;)
Vai haettiinko tässä sitä että hänen korisarja joka olis tulossa niin että siinä ei ole kaarilevikkeitä? ;)
nimenomaan puhuttiin korisarjasta :D !! ei autosta.
Ihan välttämätöntä tehdä noin pitkiä lainauksia?
Lopullinen hinta, ellen ihan väärässä ole, määräytyy jotakuinkin näin...
JDM Supra:
- auto suomeen tuotuna: ~11000+ (ei suurta hinta eroa automaatin/manuaalin välillä?)
- verot: 10000
- extrakulut rekisteröintiä varten: 3200 (päästö-&melumittaus)
EU tai US Supra
- automaatti suomeen tuotuna: 19000+ (halpoja vaikea löytää)
- manuaali suomeen tuotuna: 23000+ (halpoja vaikea löytää)
- verot: 10000
- extrakulut: 0
Joten JDM-suprat (RHD) valmiina rekisteröintiin on hinnat alkaen 24200, EU tai US mallit alkaen noin 29000 ... manuaalit 33000. Nämä hinnat siis verojen jälkeen. Mun tiedon mukaan veroissa ei ole mitään eroa JDM ja export-suprien välillä.
Ja kerrottakoon tännekin, että täältä näkyy JDM-supran ja Export-supran välisiä eroja: http://mkiv.supras.org.nz/specs.htm (oon kyllä kylvellyt tätä linkkiä jo useampaankin threadiin, mutta FYI: muutakin eroa on kuin että ratti on toisella puolella).
Lainaus käyttäjältä: spl - 29 marraskuu, 2006, 22:51:30
- extrakulut rekisteröintiä varten: 3200 (päästö-&melumittaus)
Noita ei kyllä mene, suurinosa tuojista antaa laput joilla menee kilpiin ilman testejä.
spl, kerrankin joku saanut hyvin kiteytettyä hinnat mkIV:lle, ja tosiaan ALKAEN. Kuten moni joskus sanonut, sitä saa mitä tilaa! Halvimmat on mitä on. ;)
Lainaus käyttäjältä: spl - 29 marraskuu, 2006, 22:51:30
Lopullinen hinta, ellen ihan väärässä ole, määräytyy jotakuinkin näin...
JDM Supra:
- auto suomeen tuotuna: ~11000+ (ei suurta hinta eroa automaatin/manuaalin välillä?)
kyllä automaatin saa huomattavasti edullisemmin kun manuaalin. myynnissä olleet automaatit suomeen tuotuna ollut alkaen 7500€ ja mitä itse oon huomannu niin manuaalit 10k€ ja yli
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 30 marraskuu, 2006, 11:03:52
Lainaus käyttäjältä: spl - 29 marraskuu, 2006, 22:51:30
Lopullinen hinta, ellen ihan väärässä ole, määräytyy jotakuinkin näin...
JDM Supra:
- auto suomeen tuotuna: ~11000+ (ei suurta hinta eroa automaatin/manuaalin välillä?)
kyllä automaatin saa huomattavasti edullisemmin kun manuaalin. myynnissä olleet automaatit suomeen tuotuna ollut alkaen 7500€ ja mitä itse oon huomannu niin manuaalit 10k€ ja yli
Kyllä tää on niin,että TT~10-11 lähtö tomaateissa ja manuaali 11-12 (siis alkaen).Alle sen menevät on kolari pelejä tai rikkinäisiä.
Lainaus käyttäjältä: spl - 29 marraskuu, 2006, 22:51:30
EU tai US Supra
- automaatti suomeen tuotuna: 19000+ (halpoja vaikea löytää)
- manuaali suomeen tuotuna: 23000+ (halpoja vaikea löytää)
Tämä on totta tällä hetkellä. Ja kun spl kirjoittaa vaikea löytää, se tarkoittaa suomeksi: 23 000 euron manuaali menee heti. Ihan heti. Suomipoika ei ehdi sanomaan edes nahkahousut, kun auto on myyty edelleen saksassa välittäjälle, joka tunkkaa hintaa 7 000 - 10 000 euroa ylöspäin tai auto myydään samantien Ruotsiin. Olen itse tämän kokenut ja nähnyt tapahtuvan. Realistisemmin automaagi 22te ja manuaali 27te, niin saattaa olla perähikiän pojillakin mahdollisuuksia ehtiä hakea auto pois.
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 01 joulukuu, 2006, 00:42:01
Realistisemmin automaagi 22te ja manuaali 27te, niin saattaa olla perähikiän pojillakin mahdollisuuksia ehtiä hakea auto pois.
Tämä pitää paikkansa, poikkeuksiakin tosin löytyy, muten kuten sanottua, ne menee heti kaupaksi.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 01 joulukuu, 2006, 16:46:28
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 01 joulukuu, 2006, 00:42:01
Realistisemmin automaagi 22te ja manuaali 27te, niin saattaa olla perähikiän pojillakin mahdollisuuksia ehtiä hakea auto pois.
Tämä pitää paikkansa, poikkeuksiakin tosin löytyy, muten kuten sanottua, ne menee heti kaupaksi.
Taitaa jätkät "pöngittää" omaa oksaa ;)
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 01 joulukuu, 2006, 17:12:33
Taitaa jätkät "pöngittää" omaa oksaa ;)
Totta. Euromanuaaleja saa 3000 - 4000 eurolla. Verot noihin on vain 1000e ja alveja ei tarvii maksaa jos auto on ollut kilvissä joskus jossain maassa. Automaatteja singleturboilla ja täyshiilikuitu JGTC-korisarjoilla saa 8000 eurolla, mut ne on kauhian kalliita. Se hyvä näissä myös on, että kaikki menee kilpiin heittämällä, eikä tarvitse muuta kuin vuosikatsastukseen mennä peruuttaen.
Hyvä että sait korjattua jutut, niin kenellekään ei jää väärää mielikuvaa tämän hetken markkinatilanteesta. Vähän nyt harmittaa, ettei "pöngitys" onnistunut.
Nimim. Jadatoys 4 eva
:P
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 01 joulukuu, 2006, 23:30:27
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 01 joulukuu, 2006, 17:12:33
Taitaa jätkät "pöngittää" omaa oksaa ;)
Totta. Euromanuaaleja saa 3000 - 4000 eurolla. Verot noihin on vain 1000e ja alveja ei tarvii maksaa jos auto on ollut kilvissä joskus jossain maassa. Automaatteja singleturboilla ja täyshiilikuitu JGTC-korisarjoilla saa 8000 eurolla, mut ne on kauhian kalliita. Se hyvä näissä myös on, että kaikki menee kilpiin heittämällä, eikä tarvitse muuta kuin vuosikatsastukseen mennä peruuttaen.
Hyvä että sait korjattua jutut, niin kenellekään ei jää väärää mielikuvaa tämän hetken markkinatilanteesta. Vähän nyt harmittaa, ettei "pöngitys" onnistunut.
Nimim. Jadatoys 4 eva
:P
Nyt tais UKK lämmetä vähillä puilla :o
Ihmettelen suuresti miten jaksatte vastailla näihin 4 koppasten tuonti asioihin. Taitaa olla jo aika monta tuoretta topicia näistä tarinoista :-\
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 02 joulukuu, 2006, 10:29:33
Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 01 joulukuu, 2006, 23:30:27
:P
Nyt tais UKK lämmetä vähillä puilla :o
Ihmettelen suuresti miten jaksatte vastailla näihin 4 koppasten tuonti asioihin. Taitaa olla jo aika monta tuoretta topicia näistä tarinoista :-\
Ei se UKK oikeasti noin vähillä lämpeä. Katsoo vaikka yllä lainausta. ;D
Ja olet oikeassa, eipä näihin kannattaisi vastailla, siivotaan jatkossa pois.
minun :bootyshak ei kestä ainakaan tuota mkiv:tä kun tuosta harraste autosta on tullut eräänlainen sairaus eli jos pystyisin ostamaan tuos kyseisen mallin niin en voisi ajaa sillä vakiona kuitenkaan ja kun tuo perusvirityskään ei riittäisi niin autohan maksaisi sen jälkeen yli 50t euroa eli pakko ajaa tällä halvalla mk3 supralla :) hieman topiciin liittyvää:mielestäni mkiv on todella hieno malli mutta teknisesti ei tuon hintaeron verran parempi eikä edistyksellisempi tottakai moottori hieman parempi(ehkä) joka tasolla ja vaihteisto 6 pykäläinen(manuaalissa) jne...mutta ei 20t euron verran tottakai kori on jo aivan toisen mallinen ja tietysti tärkein monen mielestä:näitä ei ole joka pojalla, myös itse tykkään vähän speciaalimmasta autosta mutta minulle se ei ole tärkein pointti vaan se että auto jolla ajan kesäisin vetää aivan sairaasti 8) ja minun mielestä erikoista autossa on myös esim. vaikka teho,1000hv auto kiinnostaa varmasti kaikkia siinä missä hyvät korin muodotkin (tosin näillähän ei ajeta kuin suljetulla alueella) ;)
Olkoon voima kanssanne !!!
Minulta! ;)
Lainaus käyttäjältä: jkottila - 05 joulukuu, 2006, 16:20:42
Minulta! ;)
ota multa vapari mkiv vasuri ratilla vaihossa.. :P-<: