eli olen hankkimassa tollasta 3.0 turbo targa vm-92 supraa ja kävin koeajamassa sitä niin mua jäi vaivaaman sen dumppi.
ei dumpin pitäisi päästää paine sillälailla nopeasti suhahtamalla? kyseisessä yksilössä päsi jotenkin laiskasti, ja suhisi pitkään ja sitten vaimeni.
toinen juttu tosta dumpista, mun mielestä kun painoi kunnolla kaasua ja turbo rupesi ahtamaan niin kuulosti että toi dumppi päästl läpi koko ajan, mutta kyllä auot myös kiihtyi ;D
en osaa tosta mallista sanoa mutta, eikö oo niin että jos toi dumppi vuotaa kunnolla kiihdytettäessä niin siinä karkaa myös tehoja??
jos kerron tosta autosta enemmän niin sillä on ajettu 190tkm,nahkasisustus,cruise, ym.
kansi remontti tehty vähän aikaa sitten, kuitit löytyy,muutenkin juuri laitettu, jakohihna,takaiskarit,tulpat, kone ja ahdot on vakio. muutenkin on siistissä kunnossa ja jonkinlainen huoltokirjakin löytyy :o
toi on automaatti eli kaasu on koko ajan pohjassa >:D
oliko se ihan vakio by-passvalve vai joku BOV? Jos se oli joku aftermarket osa niin yleensä niitä voi säätää haluamakseen. Toi vakio BPV ei kovin kummosta ääntä pidä.
oli se jälkeenpäin laitettu, mun mielestä se oli ton tapainen kuin ht-tunen sivuilla on tuo violetin värinen
se violetti on kopio greddyn dumpista - säätö siitäkin löytyy. Automaatin kanssa on dumpin säätäminen ollut vähän ongelmallista yhdellä jos toisellakin. Sen ei missään nimessä pitäisi päästää läpi kun ahdin alkaa vetämään. Sulla voi olla huonosti säädetty tai sitten liian löysä jousi sisällä.
eli säätää kireemmälle vaan?
Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 15 helmikuu, 2007, 18:54:24
se violetti on kopio greddyn dumpista - säätö siitäkin löytyy. Automaatin kanssa on dumpin säätäminen ollut vähän ongelmallista yhdellä jos toisellakin. Sen ei missään nimessä pitäisi päästää läpi kun ahdin alkaa vetämään. Sulla voi olla huonosti säädetty tai sitten liian löysä jousi sisällä.
Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?
Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
Lainaus käyttäjältä: peeku - 17 helmikuu, 2007, 20:18:44
Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?
Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
Sammuko siis kovan kiihdytyksen jälkeen kun dumppi aukee? Jos näin apu voi löytyä täältä. (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php?topic=4628.0)
Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 18 helmikuu, 2007, 00:30:01
Lainaus käyttäjältä: peeku - 17 helmikuu, 2007, 20:18:44
Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?
Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
Sammuko siis kovan kiihdytyksen jälkeen kun dumppi aukee? Jos näin apu voi löytyä täältä. (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php?topic=4628.0)
Ei sammu kovan kiihdytyksen jälkeen.
hiukka OT mutta dumppiin liityen kuitenkin. pysyykö vakio dumppi kokoajan kiinni jos ottaa alipaine/ohjaus letkun irti?
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 20 helmikuu, 2007, 18:49:30
hiukka OT mutta dumppiin liityen kuitenkin. pysyykö vakio dumppi kokoajan kiinni jos ottaa alipaine/ohjaus letkun irti?
Tällöin venttiili ottaa ohjauspaineen ilmasta. Koska nuo toimii jollain paine-erolla, niin kyllähän se jossain välissä aukee...
Vähän epäselvästi sanottu, mutta toivottavasti ymmärsit.
Lainaus käyttäjältä: peeku - 17 helmikuu, 2007, 20:18:44
Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 15 helmikuu, 2007, 18:54:24
se violetti on kopio greddyn dumpista - säätö siitäkin löytyy. Automaatin kanssa on dumpin säätäminen ollut vähän ongelmallista yhdellä jos toisellakin. Sen ei missään nimessä pitäisi päästää läpi kun ahdin alkaa vetämään. Sulla voi olla huonosti säädetty tai sitten liian löysä jousi sisällä.
Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?
Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
vastaisko joku tähän itsellä sama vika ahtoputkiston ja gredyn dumpin laiton jälkee???
eli jos kaasuttelee jä löysää niin sammuu ???
Sama vika mulla 3tuuman putken+dumpin laiton jälkeen....mikä neovoksi..?