mk3 supran dumppi

Aloittaja janis77, 14 helmikuu, 2007, 19:01:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janis77

eli olen hankkimassa tollasta 3.0 turbo targa vm-92 supraa ja kävin koeajamassa sitä niin mua jäi vaivaaman sen dumppi.

ei dumpin pitäisi päästää paine sillälailla nopeasti suhahtamalla? kyseisessä yksilössä päsi jotenkin laiskasti, ja suhisi pitkään ja sitten vaimeni.

toinen juttu tosta dumpista, mun mielestä kun painoi kunnolla kaasua ja turbo rupesi ahtamaan niin kuulosti että toi dumppi päästl läpi  koko ajan, mutta kyllä auot myös kiihtyi ;D

janis77

#1
en osaa tosta mallista sanoa mutta, eikö oo niin että jos  toi dumppi vuotaa kunnolla kiihdytettäessä niin siinä karkaa myös tehoja??

jos kerron tosta autosta enemmän niin sillä on ajettu 190tkm,nahkasisustus,cruise, ym.

kansi remontti tehty vähän aikaa sitten, kuitit löytyy,muutenkin juuri laitettu, jakohihna,takaiskarit,tulpat, kone ja ahdot on vakio. muutenkin on siistissä kunnossa ja jonkinlainen huoltokirjakin löytyy :o

janis77

toi on automaatti eli kaasu on koko ajan pohjassa >:D

Jaypee

oliko se ihan vakio by-passvalve vai joku BOV? Jos se oli joku aftermarket osa niin yleensä niitä voi säätää haluamakseen. Toi vakio BPV ei kovin kummosta ääntä pidä.

janis77

oli se jälkeenpäin laitettu, mun mielestä se oli ton tapainen kuin ht-tunen sivuilla on tuo violetin värinen

Jaypee

se violetti on kopio greddyn dumpista - säätö siitäkin löytyy. Automaatin kanssa on dumpin säätäminen ollut vähän ongelmallista yhdellä jos toisellakin. Sen ei missään nimessä pitäisi päästää läpi kun ahdin alkaa vetämään. Sulla voi olla huonosti säädetty tai sitten liian löysä jousi sisällä.

janis77

eli säätää kireemmälle vaan?

Peeku

Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 15 helmikuu, 2007, 18:54:24
se violetti on kopio greddyn dumpista - säätö siitäkin löytyy. Automaatin kanssa on dumpin säätäminen ollut vähän ongelmallista yhdellä jos toisellakin. Sen ei missään nimessä pitäisi päästää läpi kun ahdin alkaa vetämään. Sulla voi olla huonosti säädetty tai sitten liian löysä jousi sisällä.

Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?

Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
- 6gen '94 1.8 gsi celica super tuuning 310tkm
- ex: pari mk3 supea

"vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."

Jaypee

Lainaus käyttäjältä: peeku - 17 helmikuu, 2007, 20:18:44
Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?

Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
Sammuko siis kovan kiihdytyksen jälkeen kun dumppi aukee? Jos näin apu voi löytyä täältä.

Peeku

Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 18 helmikuu, 2007, 00:30:01
Lainaus käyttäjältä: peeku - 17 helmikuu, 2007, 20:18:44
Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?

Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
Sammuko siis kovan kiihdytyksen jälkeen kun dumppi aukee? Jos näin apu voi löytyä täältä.

Ei sammu kovan kiihdytyksen jälkeen.
- 6gen '94 1.8 gsi celica super tuuning 310tkm
- ex: pari mk3 supea

"vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."

TmiJKaas

hiukka OT mutta dumppiin liityen kuitenkin. pysyykö vakio dumppi kokoajan kiinni jos ottaa alipaine/ohjaus letkun irti?
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Juhani

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 20 helmikuu, 2007, 18:49:30
hiukka OT mutta dumppiin liityen kuitenkin. pysyykö vakio dumppi kokoajan kiinni jos ottaa alipaine/ohjaus letkun irti?
Tällöin venttiili ottaa ohjauspaineen ilmasta. Koska nuo toimii jollain paine-erolla, niin kyllähän se jossain välissä aukee...

Vähän epäselvästi sanottu, mutta toivottavasti ymmärsit.
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

V-Racing

Lainaus käyttäjältä: peeku - 17 helmikuu, 2007, 20:18:44
Lainaus käyttäjältä: Jaypee - 15 helmikuu, 2007, 18:54:24
se violetti on kopio greddyn dumpista - säätö siitäkin löytyy. Automaatin kanssa on dumpin säätäminen ollut vähän ongelmallista yhdellä jos toisellakin. Sen ei missään nimessä pitäisi päästää läpi kun ahdin alkaa vetämään. Sulla voi olla huonosti säädetty tai sitten liian löysä jousi sisällä.

Oisko jollain jotain vinkkejä miten tuon saisi säädettyä oikein?.. Taitaa olla itsellä liian löysällä kun joskus kaasun löysätessä sammuu, ja on pari kertaa tehny myös tasakaasulla ajaessa. Vai onko vika jossain muualla?

Pate racing dumppi on ja automaatti ja ahtoja prikka patentilla nostettu hieman..
vastaisko joku tähän itsellä sama vika ahtoputkiston ja gredyn dumpin laiton jälkee???
Uudenmaan Konehuolto Ky

V-Racing

eli jos kaasuttelee jä löysää niin sammuu ???
Uudenmaan Konehuolto Ky

Nortti

Sama vika mulla 3tuuman putken+dumpin laiton jälkeen....mikä neovoksi..?