Japani-autojen myynti-ilmoitukset

Aloittaja markoh, 20 marraskuu, 2006, 16:25:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

markoh

Eli mistä löytää parhaiten myynti-ilmoitukset Japanissa myynnissä olevista autoista?

duke

#1
http://www.ibcjapan.co.jp>// tuonne kun rekisteröidyt niin voit tilata auton vaikka hankonsatamaan..

Anzz1


sonic

Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

markoh

Kiitokset linkeistä.  Autojen hintataso selviää hyvin noilta sivuilta.

Kuka osaisi sanoa, minkä suuruisia muut kustannukset ovat, kun auto tilataan Japanista. Ainakin rahtimaksujen suuruus kiinnostaa ja välittäjien palkkiotasot (ja muut kulut jos niitä on).

Tullista sanottiin, että tullia peritään 10% auton ja rahdin yhteenlasketusta hinnasta + alv 22% eli käsittäisin että jos auto maksaa 4000 ja rahti 1000, niin tullia peritään 500 + alv22% eli 620 euroa

Lisäksi tulee verot, joita voi katsella Tullin sivuilta + tietenkin katsastus- ja rekisteröintimaksut. Onko näissä eroja, kun auto tuodaan EU:n ulkopuolelta? Vero käsittääkseni on 10-20% pienempi oikeanpuoleisen ohjauksen takia.

Kun tilasin MX-5:n Saksasta hinnoittelu oli aika selvä eli auton hinta + välittäjän palkkio 1000 + rahti 420 euroa. + verot + katsastus 120 eur + rekisteröinti taisi olla n. 50 eur. Eli vastaavaa listausta kaipaisin

gentti

Lainaus käyttäjältä: markoh - 21 marraskuu, 2006, 10:04:43

Kun tilasin MX-5:n Saksasta hinnoittelu oli aika selvä eli auton hinta + välittäjän palkkio 1000 + rahti 420 euroa. + verot + katsastus 120 eur + rekisteröinti taisi olla n. 50 eur. Eli vastaavaa listausta kaipaisin

japanista rahti taitaa olla sellasen 700e paikkeilla.

Jore

Lainaus käyttäjältä: gentti - 21 marraskuu, 2006, 12:53:30
Lainaus käyttäjältä: markoh - 21 marraskuu, 2006, 10:04:43

Kun tilasin MX-5:n Saksasta hinnoittelu oli aika selvä eli auton hinta + välittäjän palkkio 1000 + rahti 420 euroa. + verot + katsastus 120 eur + rekisteröinti taisi olla n. 50 eur. Eli vastaavaa listausta kaipaisin

japanista rahti taitaa olla sellasen 700e paikkeilla.

Supralle rahti on Japanista about 1000e, nykykurssilla jopa karvan yli. Lisäksi jos hinta ei ole FOB (free on board) niin paperiselvitys + inland delivery kuluja saattaa helposti tulla 500-1000e auton hinnan päälle.

-Jore

spl

Lainaus käyttäjältä: markoh - 21 marraskuu, 2006, 10:04:43
Tullista sanottiin, että tullia peritään 10% auton ja rahdin yhteenlasketusta hinnasta + alv 22% eli käsittäisin että jos auto maksaa 4000 ja rahti 1000, niin tullia peritään 500 + alv22% eli 620 euroa

Tossa on nyt kyllä aika paha laskuvirhe. Aluksi tullia 5000:sta 10% --> 500, sen jälkeen 22% alvia koko yhteenlasketusta summasta 5500:sta 22% --> 1210. Eli yhteensä maksettavaa 1710 euroa. Alvia ei määritetä 10% tullimaksun perusteella, vaan kaikista kuluista lisättynä tullimaksulla.

markoh

Lainaus käyttäjältä: spl - 25 marraskuu, 2006, 12:59:23
Tossa on nyt kyllä aika paha laskuvirhe. Aluksi tullia 5000:sta 10% --> 500, sen jälkeen 22% alvia koko yhteenlasketusta summasta 5500:sta 22% --> 1210. Eli yhteensä maksettavaa 1710 euroa. Alvia ei määritetä 10% tullimaksun perusteella, vaan kaikista kuluista lisättynä tullimaksulla.

Joo, taidat olla oikeassa  tuon laskutavan suhteen. Eli olisiko tämä oikea laskutapa:

Esim. auton ostohinta Japanissa 4000 euroa
Rahti 700-1000 euroa
Tulli 500 euroa (laskettu 1000 euron rahdin mukaan)
Alv 1210 euroa (5500 eurosta)
Katsastus + rekisteröinti n. 200
Välittäjän palkkio esim 1000 euroa (vai onko enemmän?)
Mahdolliset paperikulut + inland delivery -kulut 500-1000 euroa
+ autokohtaiset verot

Anzz1

Onko japanissa muuten targa malleja?

En muista missään törmänneeni sellaiseen..

spl

Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 29 marraskuu, 2006, 21:28:39
Onko japanissa muuten targa malleja?

En muista missään törmänneeni sellaiseen..
ovat erittäin harvinaisia siellä..

Jore

Vapareita löytyy kyllä targana, mutta nimenomaan TT targat ovat kiven alla. Pari olen nähnyt myynnissä vikan parin-kolmen vuoden aikana.

-Jore

ast

Lainaus käyttäjältä: markoh - 27 marraskuu, 2006, 09:30:34
Välittäjän palkkio esim 1000 euroa (vai onko enemmän?)

Suomalaisten välittäjien palkkio näyttäisi olevan noin 2000 euroa per auto. Osa kertoo suoraan ja osan voi laskea suunnilleen sinnepäin pyyntihintojen perusteella.

Jore

Lainaus käyttäjältä: ast - 30 marraskuu, 2006, 14:11:42
Suomalaisten välittäjien palkkio näyttäisi olevan noin 2000 euroa per auto. Osa kertoo suoraan ja osan voi laskea suunnilleen sinnepäin pyyntihintojen perusteella.

Noin suoraan on aika vaikea arvioida. Itse olen jostain autosta saanut jopa yli tuon katetta, mutta jossain taas tullut jopa takkiin (joskin silloin oli myös sponssikuvioita, eli kuulunee asiaan). Kuluja on vaikea arvioida tarkasti etukäteen ja joskus tulee yllättäviä menoeriä, kuten se että auto josta on maksettu rahti Nagoya-Hanko jääkin Southamptoniin ja joudut hakemaan sen ajamalla (reissu 4 päivää / 1500e). Eli kyllähän välittäjä aina katetta ottaa, mutta hän ottaa silloin myös riskit.

-Jore

Krister

Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 29 marraskuu, 2006, 21:28:39
Onko japanissa muuten targa malleja?

En muista missään törmänneeni sellaiseen..

GZ-mallit ovat targalla mutta myöskin automaatteja. Noissa myöskin Active aero etuhelma sekä kokonahkasisustus. Ns. top of the line -malli.

Ferda

Lainaus käyttäjältä: Krister - 30 marraskuu, 2006, 15:57:29
Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 29 marraskuu, 2006, 21:28:39
Onko japanissa muuten targa malleja?

En muista missään törmänneeni sellaiseen..

GZ-mallit ovat targalla mutta myöskin automaatteja. Noissa myöskin Active aero etuhelma sekä kokonahkasisustus. Ns. top of the line -malli.

GZ-mallit VOI olla ilman targaa.

Krister