MkIV häiriö- ja moottorielektroniikkavian merkkivalo

Aloittaja Mik__, 30 lokakuu, 2009, 21:29:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mik__

Elikkä hommasin tossa mkiv supran hiljattain. Huomasin jälkeen päin että kun polkasee tallan pohjaan nii toisiks isoimmalla vaihteella 5000 kierroksen kohdilla tulee häiriö- ja moottorielektroniikka vian merkki valo. Auto on automaatti ja Japanista Englannin kautta Suomeen tuotu. Japanissahan autoihin laitetaa rajoitin niin voiko syynä olla se että rajoitin on poistettu mutta vikari silti tulee? Testattu on että rajoitinta ei ole. Kone kiertää ainakin punarajalle kaasupohjassa toisiks isoimmalla vaikka on "häiriössä". Sitten kun hieman nostaa kaasua vaihtaa normaalisti isommalle. Muutenki laatikko vaihtaa mielestä normaalisti.

Edit: Muutettu otsikkoa. ~Baz~

Ari

Lainaus käyttäjältä: Mik__ - 30 lokakuu, 2009, 21:29:14
3 vaihteella 5000 kierroksen kohdilla

Aristossa tulee juuri tässä kohtaa nopeusrajotin kehiin....

Pmiika

#2
Lainaus käyttäjältä: Mik__ - 30 lokakuu, 2009, 21:29:14
Elikkä hommasin tossa mkiv supran hiljattain. Huomasin jälkeen päin että kun polkasee tallan pohjaan nii toisiks isoimmalla vaihteella 5000 kierroksen kohdilla tulee häiriö- ja moottorielektroniikka vian merkki valo. Auto on automaatti ja Japanista Englannin kautta Suomeen tuotu. Japanissahan autoihin laitetaa rajoitin niin voiko syynä olla se että rajoitin on poistettu mutta vikari silti tulee? Testattu on että rajoitinta ei ole. Kone kiertää ainakin punarajalle kaasupohjassa toisiks isoimmalla vaikka on "häiriössä". Sitten kun hieman nostaa kaasua vaihtaa normaalisti isommalle. Muutenki laatikko vaihtaa mielestä normaalisti.

Ei ittellä sytyttänyt vikavaloja silloin ku oli vielä nopeusrajoitin, auto ei vaan kulkenut kovempaa kun sen noin 180km/h ja jäi siihen hinkkaamaan... Ja nyt kun rajoitin on poistettu hks:n palikalla niin nappaa vaan luistoneston noin 150km/h kohdilla pois ja kulkee ihan normaalisti 180km/h kohdilta eteenpäin ilman mitään vikavaloja... Eli käsittääkseni tuosta rajoittimesta ei pitäisi tulla vikakoodia.

Mik__

jees. no pitääpä yrittää tutkiskella mikä sitten aiheuttaa ton vikarin. Outo juttu vaan että se tulee aina samassa kohtaa. Pelkästää toisiks isoimmalla vaihteella ja 5000 rpm:ssä. Voihan se sitten olla että laatikossa on jotai sähköhäikkää.

Arben

Lainaus käyttäjältä: Mik__ - 06 marraskuu, 2009, 18:52:48
jees. no pitääpä yrittää tutkiskella mikä sitten aiheuttaa ton vikarin. Outo juttu vaan että se tulee aina samassa kohtaa. Pelkästää toisiks isoimmalla vaihteella ja 5000 rpm:ssä. Voihan se sitten olla että laatikossa on jotai sähköhäikkää.

niin vikakoodit lukemaan vaan.sillä se selviää.

spl

Aivan.. Se on helppo lukea ja tehty juur sita varten et se kertoo mika on vikana. ;)

Sen lukemiseks taytyy yhdistaa vain 2 napaa.. Ohjeet loytyy kasikirjan engine osiossa. Kasikirja haulla talta foorumilta.