MR2 mkII turbo >rev3 hakemassa ulkomailta

Aloittaja janiK, 22 marraskuu, 2004, 19:09:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janiK

Olen kiinnostunut hankkimaan japanin MR2 MKII turbo >rev3 gt-s/gt turbo pelin. Onko kellään suomessa tällasta? Kattelin netistä saksan maan tarjontaa mutta aika heikolle näyttää ainakin autoscoutin, ebayn ja mobile24:n kautta, mut briteistä näkys ko. pelejä löytyvän vaikka millä mitalla ja saksan tasoon nähden halvemmalla.
Aika järjettömälle tuntuu ostaa vääränkätinen auto ihan vaan päästäkseen ensimmäisenä vaihtamaan kätisyyttä jollei temppu käy helposti ja halvasti jota kylläkin epäilen. Onko kellään kätisyydenvaihto projektista MR2:teen? Onko kellään tarjota lisää hyviä autonmyynti linkkejä saksasta tai muualta? Kannattasko kärryn haku aasiasta, onko kellään kokemusta?

TjaniK -
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Olavi

#1
Jos ostat "vääränpuoleisen" auton niin kannattaa varmaan aluksi ennenkuin alkaa ohjauksen puolta vaihtamaan testata hieman ajamista oikealta puolelta, kuulemma siihen tottuu muutamassa tunnissa ja jos senkin jälkeen vielä tuntuu epämukavalta niin eikun projekti käyntiin.

Aasiasta tuomisesta kannattaa varmaan kysellä täältä

janiK

Jaa... kaupungissa tolla "väärällä kätisyydellä" (RHD) ei  varmaan ole juuri väliä kunhan tottuu.
Härskiä oli kuitenkin istua RHD autoon tottumattoman suomalaisen kaverin kyydissä PELKÄÄJÄN paikalla lontoossa kun kuski välillä aina unohtaa ajavansa RHD autolla. Oli muutamia läheltäpiti tilanteita pelkääjän puolella. Sattuhan sitä sitten myös jotain pientä; Molemmista vuokra autoista jotka meidän porukalla oli lähti vasemman puolen etupölykapseli katukiveen ja toisesta lisäksi vasen peili toisen, parkissa olevan auton peiliin osuessaa. Tottahan tässä vaikuttaa myös muun liikenteen vasenkätisyys.
Noh, kuten sanottu RHD autolla ajamiseenkin varmaan tottuu.

Maantiellä RHD autolla ohittelu ei varmasti ole herkkua varsinkin jos ohitettava sattuu olemaan joku karavaanari tai rekka, vaikka kuinka olisi tottunut.
Ongelmahan tietty poistuu jos on apukuski joka kattoo edellä ajavan rekan ohi vastaan tulevia. Toinen vaihtoehto ois sitten vaikka virittää joku härski peiliviritys nähdäkseen rekan ohi  ;D.

KIITOS linkistä.
En tiennyt että tällanen yritys löytyy suomestakin. Täytyy ottaa kontaktia ja kysästä mitä voivat tarjota.

TjaniK
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Marko (FrzOne)

Tuli joskus "muinoin" keskusteluissa esille..
Huom tämä ei ole faktaa! että tuota MR2:n ohjausta ei pystyisi vaihtamaan puolelta
toiselle?? Kannattaa varmaan selvitellä asia.
- Se mitään nakuta .... -

MT

Lainaus käyttäjältä: FrozenOne - 25 marraskuu, 2004, 16:27:07
Tuli joskus "muinoin" keskusteluissa esille..
Huom tämä ei ole faktaa! että tuota MR2:n ohjausta ei pystyisi vaihtamaan puolelta
toiselle?? Kannattaa varmaan selvitellä asia.

Minä muistaisin kuulleeni jotain samaa joskus. Mutta aivan kuten Marko sanoi, kannattaa asiaa tutkia.. Toisaalta mikäänhän ei ole mahdotonta.. ;)
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

supra238

jos ne on ihmisen kasaamia niin pystyy se ne purkamaankin
i need more speed

janiK

Kiitos informaatiosta asia täytyy tutkia.
Jos jollekkin tulee ihan mitä vaan muuta tärkeää huomioitavaa mieleen MR2:sta / sen tuonnista niin kirjotelkaa ihmeessä. Kokemusta MR2:sta ei mulla ole laisinkaan. Kyllä niitä tuolla kadulla joskus näkee, mutta sen lähemmäksi MR2:ta en ole päässyt.

TjaniK
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

nr000001

Lainaus käyttäjältä: janiK - 26 marraskuu, 2004, 16:04:16

----8<----
Kokemusta MR2:sta ei mulla ole laisinkaan. Kyllä niitä tuolla kadulla joskus näkee, mutta sen lähemmäksi MR2:ta en ole päässyt.

TjaniK

MR2 on asiallinen laite, olen ajellut moisella muutaman sata km. Ko. auto oli jenkkituonti (LHD, T-top) ja tuotu Saksasta Suomeen -00. Autossa oli perusvarusteiden lisäksi madallusjouset ja 17" pyörät ja kone oli piristetty 230-240hv:n luokkaan (ei dynottu, MR2:n BPU ;)) Kokoisekseen painava auto eli suorityskyky oli mielestäni kohtuullinen. Autossa ei ollut tietääkseni merkittäviä vikoja silloisen omistajan aikana. Erittäin hauska ajaa voin suositella. :D

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

janiK

#8
roger  :D
siis tää ko. vehjehhän on kans 241(245)bhp vakiona(siis japanin versio jota haen). Englannistahan näkys olevan useita vähän ja joitakin vähän enemmän piristettyjä laitteita. oottelen aika paljo ajo-ominaisuuksilta, koska siinä
on motti oikeella paikalla + mitä oon sit muuten ominaisuuksita saanu selville netistä.

TjaniK
tahtoo MR2:n
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

nr000001

Lainaus käyttäjältä: janiK - 27 marraskuu, 2004, 14:17:57
roger  :D
siis tää ko. vehjehhän on kans 241(245)bhp vakiona(siis japanin versio jota haen). Englannistahan näkys olevan useita vähän ja joitakin vähän enemmän piristettyjä laitteita. oottelen aika paljo ajo-ominaisuuksilta, koska tällasen MR-n pitäs olla painopisteeltään paras + mitä oon sit muuten ominaisuuksita saanu selville netistä.

TjaniK
tahtoo MR2:n

On noita turboja tarjolla LHD:näkin, kaikki noita US-malleja. Nytkin pari myynnissä. Mutta jos tyytyy postiautoon, niin sitten lienee enemmän tarjolla. Kannattaa  muistaa, että joitain muutoksia pitää tehdä/teettää, että RHD:n saa Suomeen rekisteröityä. Oletko laskenut paljonko on kulujen osuus auton hinnan lisäksi?

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Olavi

Muistasin joskus jonkun varotelleen tämmösestä, että suurin osa saksassa olevista jenkeistä tuoduista turbomalleista olisi jälkiasennus turboja joita myydään turbomalleina. Ei voi nyt olla ihan varma miten tämä juttu meni kun ei muista missä siitä oli, kuulostaahan tämä hieman oudolta  :-\

nr000001

Toki pitää tietää mitä ostaa. Yleensä tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

janiK

#12
edit: turhan tekstin poisto  :-\
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

janiK

Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 27 marraskuu, 2004, 16:33:10
On noita turboja tarjolla LHD:näkin, kaikki noita US-malleja. Nytkin pari myynnissä. Mutta jos tyytyy postiautoon, niin sitten lienee enemmän tarjolla. Kannattaa  muistaa, että joitain muutoksia pitää tehdä/teettää, että RHD:n saa Suomeen rekisteröityä. Oletko laskenut paljonko on kulujen osuus auton hinnan lisäksi?

/nr000001

Hetkonen. Ootko varma ettei LHD turboja ole "japanin (241bhp)" versiona vaan pelkästään US versiota löytys LHD:nä? Mulle on jostain jääny sellanen kuva, että ois olemassa orginaaleja "japanin" turboja LHD:nä, mutta harvinaisia joka tapauksessa eikä vastaan ole vielä tullut.

Mitäs muutoksia pitää RHD autoon tehdä jotta sillä saa ajaa suomessa?

Mistähän pitäs rueta etsimään tietoa MR2:n kätisyydenvaihto (RHD=>LHD) mahdollisuuksista? Jotkut täällä oli kuullu jostain ettei ko. operaatio onnistuisi MR2:een. Kyseessä nimen omaan MKII. Tästä en tietoa netistä löytänyt <= Johtuu varmaan siitä etten osaa ettiä oikein  ::).
Ois nimittäin anglannissa niin paljon edullisempia ja vieläpä äreempiä saksassa nämä vehkeet, että tästä on saatava selko. Pitää vuoden alusta selvittää mitä kustantaa jos tilaa laitteen japanista. Samallahan saan sit tiedon kätisyyden vaihdosta jos en ennen. 

Tarkkoja summia ei ole tiedossa muista kuluista. Olen kyllä karkeesti koittanut laskeskella verojen ja muiden kulujen osuutta. Pelkästään verot tänä vuonna tuoduissa mr2:ssa ottoauton mukaan väliltä 3000-6000€ (n.30%) (autot väliltä 1990-96 + ajokilometri erot). Yksi tuoduista oli turbo -90 luvun alusta. Siinä oli veroa luokkaa 4100€.
Lisäksihän tietysti saa heittää vielä rutkasti rahaa jotta sen saa tänne ja tielle =).

TjaniK
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Olli

#14
-95 saakka noita on viety jenkkeihin, eli -94 ja -95 turbo mallit on 3S-GTE rev3 myllyllä ja LHD. Sitä en tiedä onko tuo jenkkien rev3 kuristettu versio kuten rev2.

EDIT: Tuo tieto löytyi jostainpäin nettiä ja eikös internetissä kaikki ole totta ::)
Kuitenkin mr2oc:n sivuilla sanottiin että jenkkien -94-95 turbot on rev2-koneella, vaikka ulkonäkö muuttuikin uudempaan.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: janiK - 02 joulukuu, 2004, 19:59:32

Hetkonen. Ootko varma ettei LHD turboja ole "japanin (241bhp)" versiona vaan pelkästään US versiota löytys LHD:nä? Mulle on jostain jääny sellanen kuva, että ois olemassa orginaaleja "japanin" turboja LHD:nä, mutta harvinaisia joka tapauksessa eikä vastaan ole vielä tullut.

Mitäs muutoksia pitää RHD autoon tehdä jotta sillä saa ajaa suomessa?

Mistähän pitäs rueta etsimään tietoa MR2:n kätisyydenvaihto (RHD=>LHD) mahdollisuuksista? Jotkut täällä oli kuullu jostain ettei ko. operaatio onnistuisi MR2:een. Kyseessä nimen omaan MKII. Tästä en tietoa netistä löytänyt <= Johtuu varmaan siitä etten osaa ettiä oikein  ::).
---8<---

En tiedä onko Japanissa tehty LHD:tä. Eurooppaan on vaan paljon tuotu noita jenkkiturboja. Muistelisin, että RHD autoon tarvitsee vaihtaa euroumpiot ihan käytännön syistä, ja muutkin ajovalot hyväksytyiksi. Muuta ei liene tarvis tehdä - ainakaan muuttoautoissa. Kai noita ohjauksia voi vaihtaa puolelta toiselle, mutta itse en viitisi ikinä alkaa moiseen touhuun... Onhan postin vanhaa corollaakin vaihdettu vasenkätiseksi, mutta auto on yleinen ja osia saa helposti joka paikasta. Kai noita MR2:nkin raatoja on kohtuullisesti saatavilla.

Hauska auto ajaa - ei tosin Supran veroinen. ;)

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

supra238

i need more speed

janiK

#17
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 03 joulukuu, 2004, 18:50:10
En tiedä onko Japanissa tehty LHD:tä. Eurooppaan on vaan paljon tuotu noita jenkkiturboja.
/nr000001

Tarkoitin "japanin" 241bhp turbolla täysi tehoista rev 3 tai uudempaa. Jenkkeihin viedyt vehkeet on netistä saamieni tietojen mukaan olleet aina 200hp kautta MK2 historian. Täysitehoisesta "japanin" rev1 ja rev2 löytyy samojen tietojen mukaan 220bhp.
no ei varmaan ole fiksua kuitenkaan ostaa vääränkätistä autoa muutaman hepan takia... saa ne pellin alle laiteltua jos tarvetta käytännössä löytyy.

Mikäs ero muuten on seuraavilla käsitteillä joita netissä pyörrii?
-ps
-bhp
-hp
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Olavi

Lainaus käyttäjältä: janiK - 07 joulukuu, 2004, 19:59:05
Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 03 joulukuu, 2004, 18:50:10
En tiedä onko Japanissa tehty LHD:tä. Eurooppaan on vaan paljon tuotu noita jenkkiturboja.
/nr000001

Tarkoitin "japanin" 241bhp turbolla täysi tehoista rev 3 tai uudempaa. Jenkkeihin viedyt vehkeet on netistä saamieni tietojen mukaan olleet aina 200hp kautta MK2 historian. Täysitehoisesta "japanin" rev1 ja rev2 löytyy samojen tietojen mukaan 220bhp.
no ei varmaan ole fiksua kuitenkaan ostaa vääränkätistä autoa muutaman hepan takia... saa ne pellin alle laiteltua jos tarvetta käytännössä löytyy.

Mikäs ero muuten on seuraavilla käsitteillä joita netissä pyörrii?
-ps
-bhp
-hp

-hp ja -ps tarkoittavat kai samaa, eli tehoa koneesta ilman voimansiirron "hukkaa", -ps yleensä saksalaisilla sivuilla.

Onko -bhp sama kuin -whp(teho pyöriltä)?! Tuota bhp:tä käyttävät ainakin usein britit, aussit, ym...

janiK

Lainaus käyttäjältä: Olavi - 10 joulukuu, 2004, 17:22:42
-hp ja -ps tarkoittavat kai samaa, eli tehoa koneesta ilman voimansiirron "hukkaa", -ps yleensä saksalaisilla sivuilla.

Onko -bhp sama kuin -whp(teho pyöriltä)?! Tuota bhp:tä käyttävät ainakin usein britit, aussit, ym...

vois vaikka olla, ajattelin itsekkin samaa.
Toisaalta ihmetyttää kun siinä tapauksessa ilmoitusten mukaan tehohäviö voimansiirrossa on niin pieni.

esim.  eräältä sivulta:         rev3 MR2:  241bhp(245hp) 
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Klunssila

Lainaus käyttäjältä: janiK - 07 joulukuu, 2004, 19:59:05

Mikäs ero muuten on seuraavilla käsitteillä joita netissä pyörrii?
-ps
-bhp
-hp
Mun käsittääkseni
1kw = 1,36ps
1kw = 1,36hp
1kw = 1,34bhp

Kaikki autovalmistajat ilmoittaa pelkät moottoritehot eli takapyörätehojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä.
Japanin tehot voi tietysti olla SAE(netto) hevosia joita ei voi verrata eurooppalaisiin DIN hevosvoimiin, koska mittaustapa on erilainen.
Jos SAE bruttohevoset kertoo 0,7:llä tai SAE neton x 0,9:llä niin päästään lähelle DIN hevosvoimia.

MR-2

Osta/uita esim. Saksasta halpa turbo, missä vaikka loppuun ajettu kone, sitten vaihdat siihen Gen3 3S-GTE:n tullauksen jälkeen. Kaiken kaikkiaan helpompaa ja halvempaa?

Ari N

Siis onko nyt näin että USA:ssa ei ole GEN3 3S-GTE:llä varustettuja MR2:sia?

^Juha^

Lainaus käyttäjältä: Ari N - 21 maaliskuu, 2008, 17:56:34
Siis onko nyt näin että USA:ssa ei ole GEN3 3S-GTE:llä varustettuja MR2:sia?
Juu ei oo.

janiK

jonkun jälkikäteen rakennetun varmasti löydät netistä, mutta orkkis gen3 turboja ei ole koskaan tehty vasemman puolen ohjauksella
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7