turbon kesto JDM suprassa

Aloittaja anttj, 19 helmikuu, 2010, 08:26:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anttj

Hojo Hojo.

Elikkäs koitin katsella haulla josko löytyis tietoa jdm mallisten turbon toimivuudesta/kestävyydestä. Ei löytyny, joten ajattelin aloittaa uuden topicin. Te joilla tietoa asiasta niin valaiskaa tyhmempää. Olen kuullut monenlaista huhua näistä keraamisista siivistä, toiset sanovat että kestää kevyesti 1.5barin ahdot ja toiset sanoo että siivet lentävät alta aikayksikön sellaisilla paineilla. Millaisia kokemuksia aiheesta?
Anybody can do my job, but nobody can be me.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: sieltälöyty - 19 helmikuu, 2010, 08:26:25
Hojo Hojo.

Elikkäs koitin katsella haulla josko löytyis tietoa jdm mallisten turbon toimivuudesta/kestävyydestä. Ei löytyny, joten ajattelin aloittaa uuden topicin. Te joilla tietoa asiasta niin valaiskaa tyhmempää. Olen kuullut monenlaista huhua näistä keraamisista siivistä, toiset sanovat että kestää kevyesti 1.5barin ahdot ja toiset sanoo että siivet lentävät alta aikayksikön sellaisilla paineilla. Millaisia kokemuksia aiheesta?

Vaikkapa hakusanalla "keraamiset" tärppää aika kivasti luettavaa niin 1JZ kuin 2JZ JDM ahtimista

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php?action=search2
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 19 helmikuu, 2010, 09:33:41
Vaikkapa hakusanalla "keraamiset" tärppää aika kivasti luettavaa niin 1JZ kuin 2JZ JDM ahtimista

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php?action=search2

Tosin valtaosa tiedosta on jäsenalueella.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

OspreY

Omat kokemukset kertoo että 1,1bar riitti hienosti lennättämään siivet kattiin.

Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

anttj

Joo kyllä aika montaa keraamisesta johdettavaa enemmän tai vähemmän yhdyssanaa syötin hakukenttään, eipä sieltä kauheesti löytyny. Kiitos kuitenki Ospreylle.
Anybody can do my job, but nobody can be me.

Mace

Koko viime kevät, kesä ja syksy tuli ajeltua max paineiden ollessa 1,2 bar  ::)

Vielä löytyy keraamiset siivet... Riskirajoilla mennään  :icon_biggrin:

-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed

Tonb

Itse ajelin vakio keraamisilla reilut 6tkm 1,26bar paineilla ja ei mtn ongelmia vielä ainakaan  :)
JDM 1994 Supra 3.0 twinturbo, 6-speed

Pduk

Mulla ollut Aristossa 1.46 parhaimmillaan ahdot tilanteissa ;) eivätkä oo vielä keraamiset pettäneet :-D 1.2bar ahdoilla ajelen normaalisti..

(käytössä siis electroninen ahtopaineensäädin GReddy PRofec B-spec II, jossa hi -asennossa 1.4 ja low 1.2....)
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08