7mgte kestää vai ei kestä?

Aloittaja mersumies, 26 helmikuu, 2010, 22:19:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mersumies

onhan täst juttua jo ollutkin ku selailin foorumia mut kumminkin alkoi taas huolestuttaa alakerran laakerien kestävyys kun luin uuden gti:n supra jutun! miten se nyt on jos tehoja aletaan ottamaan niin meneekö vaan hermot ja rahat? onhan tuol maailmal paljon noita 7m supria mistä otetaan 500-800hevosta mitenköhän ne toimii? vai onko tosiaan vaa käyttäjästä ja öljyistä kiinni?  jos olette virittäneet autojanne niin onko ollut paljon noita murheita?saako sinne alakertaa jotain vahvempaa osaa,punametallisia? ettei tarvii laakereit aina vaihdella? vai onko noi laakeri jutut niitä esson baarin tarinoit?

Holset

Koitas vaikka käyttää hakua, varmaan löytyy juttua..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

kaahari

Eiköhän vakiohiluilla tule 7m:ssä ekana vastaan kampiakselin laakerit ja kannentiiviste.. tietty jos koneen laakeroi, vaihtaa männät yms ja moottorin ohjaus on kunnossa, kai se nyt jotain kestää  :) täällä on kyllä setiä jotka voi antaa 7m koneen kestävyydestä tarkempaakin analyysiä, jos vain viitsivät  ;)

Koska Suomen peli meni niin hyvin, eihän tässä oo muuta tekemistä kuin notkua foorumilla, tuossa vaikka iltalukemista...

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,5929.0.html

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,3018.0.html

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2201.0.html
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Juzzo

Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

kaahari

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Juzzo

Tuli jo! Ite oon jo baaris, siis duunis  :icon_biggrin:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

mersumies

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 26 helmikuu, 2010, 23:33:20
Eiköhän vakiohiluilla tule 7m:ssä ekana vastaan kampiakselin laakerit ja kannentiiviste.. tietty jos koneen laakeroi, vaihtaa männät yms ja moottorin ohjaus on kunnossa, kai se nyt jotain kestää  :) täällä on kyllä setiä jotka voi antaa 7m koneen kestävyydestä tarkempaakin analyysiä, jos vain viitsivät  ;)

Koska Suomen peli meni niin hyvin, eihän tässä oo muuta tekemistä kuin notkua foorumilla, tuossa vaikka iltalukemista...

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,5929.0.html

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,3018.0.html

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2201.0.html
eipä noi avautunut luki vain että: Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella. 

mersumies

Lainaus käyttäjältä: Holset - 26 helmikuu, 2010, 22:54:32
Koitas vaikka käyttää hakua, varmaan löytyy juttua..
haulla en löytänyt kuin yhden jutun no auttohan sekin, ja tarkotus on tehdä alakerta uusiks mitkäköhän on parhaimmat laakerit? ja päivän selvä juttu että vakio pumpun tilalle tulee suurtehoöljypumppu,aina oon paremman pumpun laittanunu ku alakerran oon avannu.mut supran koneest ei mitään kokemusta.

Raksteri

Kyllähän se kestää kun vaihdat laakerit ja kannentiivisteen metalliseen! Niin ja muistat tasot oikasta. Clevitet ja acl taitaa olla parhaat laakereiksi. Itsellä clevitet eikä mitään ongelmaa ole ollut. Paljon on käyttäjästä ja öljyistä kiinni nuo...

Ero

en lähtis laittamaan 7m koneeseen yhtään rahaa vaan heittäisin sen koneen vesilintuun ja laittaisin tilalle 1jz-gte koneen ku niitä tahtoo saada japanista sihen hintaan mitä 7m saa mäntä veivi sarjan ja jos haluaa ottaa 1jz tehoa niin siinä on paaaljon enemmän potenttiaalia sihen ja ei varmasti tule ainakaan laakeri tai kansipahvi ongelmia...
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

MT

Lainaus käyttäjältä: Ero - 27 helmikuu, 2010, 12:11:18
en lähtis laittamaan 7m koneeseen yhtään rahaa vaan heittäisin sen koneen vesilintuun ja laittaisin tilalle 1jz-gte koneen ku niitä tahtoo saada japanista sihen hintaan mitä 7m saa mäntä veivi sarjan ja jos haluaa ottaa 1jz tehoa niin siinä on paaaljon enemmän potenttiaalia sihen ja ei varmasti tule ainakaan laakeri tai kansipahvi ongelmia...

Pitää sanoa, että en kyllä alleviivaisi tuota. Katsopas Jusban ja JP:n supria. Pöljällä/ väärällä käytöllä (tai huonolla tuurilla) saa sen 1JZ:n ja 2JZ:kin rikottua.

Eikä se japanista hommattu käytetty (vanha, murrosikään ehtinyt) moottori välttämättä mikään autuus onneen ole. Ainakaan omasta mielestäni. Uusiksi rakennettu/ uusi mosa on sitten aivan eri asia. Ja jos sen rakentaa itse (tai rakennuttaa sen jollain asiansa osaavalla)  hyvin aikaa, rahaa ja vaivaa säästämättä tietäen mitä tekee, niin luulisi sen sitten kestävänkin. Oli sitten kyseessä 7M/1JZ tai 2JZ.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Ero

Lainaus käyttäjältä: MT - 27 helmikuu, 2010, 12:33:03
Pitää sanoa, että en kyllä alleviivaisi tuota. Katsopas Jusban ja JP:n supria. Pöljällä/ väärällä käytöllä (tai huonolla tuurilla) saa sen 1JZ:n ja 2JZ:kin rikottua.

Eikä se japanista hommattu käytetty (vanha, murrosikään ehtinyt) moottori välttämättä mikään autuus onneen ole. Ainakaan omasta mielestäni. Uusiksi rakennettu/ uusi mosa on sitten aivan eri asia. Ja jos sen rakentaa itse (tai rakennuttaa sen jollain asiansa osaavalla)  hyvin aikaa, rahaa ja vaivaa säästämättä tietäen mitä tekee, niin luulisi sen sitten kestävänkin. Oli sitten kyseessä 7M/1JZ tai 2JZ.


mutta jos mä alkaisin konetta laittamaan niin kyllä viiminen vaihtoehto tuo 7m silti on vaikka siitä rakentamalla saakin suht kestävän koneen mutta järkikin sen sanoo että siinä ei pitkään voi alakerran laakerit kestää tuollaisella iskulla!!! mutta makuasia sano naapuri ku paskaansa söi!!!
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Ero - 27 helmikuu, 2010, 12:40:59järkikin sen sanoo että siinä ei pitkään voi alakerran laakerit kestää tuollaisella iskulla!!!

Oiskohan niihin kesto-ongelmiin muitakin syitä, kun pidemmilläkin iskuilla kestää +200hp/l koneet kasassa?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Raksteri

Kyllä siihen on muitakin syitä! kaiken saa hajalle jos haluaa myös ne JZ koneet!

7m jakaa mielipiteitä kuin postiautot :P

jykelä

Lainaus käyttäjältä: Raksteri - 27 helmikuu, 2010, 10:43:07
Kyllähän se kestää kun vaihdat laakerit ja kannentiivisteen metalliseen! Niin ja muistat tasot oikasta. Clevitet ja acl taitaa olla parhaat laakereiksi. Itsellä clevitet eikä mitään ongelmaa ole ollut. Paljon on käyttäjästä ja öljyistä kiinni nuo...
kyllä sieltä kankikin voi katketa, piti aika ruman äänen ku sano yhteistyösopimuksen irti ;D
Supra MK3 -92

Holset

Multa sitten tohon pakettiin accraliten männät, eaglen veivit ja greddyn kansipeltipahvi ;D huokealla..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

Petsi

Olen havainnut, että usein kone rakennetaan huolella, mutta unohdetaan polttoaine ja sytytysjärjestelmä säätäminen tai se laminlyödään. Olen lukenut, kuinka paineet nostetaan surutta ylös koneen vakio ECUn sytytysennakolla. Vakioennakolla ja ahtopaineen liiallisella korotuksella saadaan voimallinen nakutus, joka kyllä tuhoaa kaikki sisuskalut, mukaan lukien laakerit. Hyvällä polttoaine ja sytytyssäädöllä monta moottoriongelmaa voi estää tapahtumasta.

kaahari

#17
Lainaus käyttäjältä: Petsi - 28 helmikuu, 2010, 00:49:45
Olen havainnut, että usein kone rakennetaan huolella, mutta unohdetaan polttoaine ja sytytysjärjestelmä säätäminen tai se laminlyödään. Olen lukenut, kuinka paineet nostetaan surutta ylös koneen vakio ECUn sytytysennakolla. Vakioennakolla ja ahtopaineen liiallisella korotuksella saadaan voimallinen nakutus, joka kyllä tuhoaa kaikki sisuskalut, mukaan lukien laakerit. Hyvällä polttoaine ja sytytyssäädöllä monta moottoriongelmaa voi estää tapahtumasta.

Alkuperäistä threadin tekijää (ja miks ei muitakin) vois ehkä kiinnostaa kaikki tarvittavat hilkkeet ja vaikkapa arvio hinnoista jota tarvii jos esim. vakio 7m-gte:stä pitää saada vaikkapa 500hv irti. Vanhoja threadeja selaillessani en löytäny oikein koottua vastausta moiseen ja en tunne yhtään 7m-gte:tä + sen vakioecun ja bensapuolen sielunelämää...  
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

TmiJKaas

#18
Kyllä sen 500hv saa varmaan halvallakin mutta kesto on eri asia... tossa semmonen pikainen hinta-arvio...

Itellä ollut seuraava setuppi:

walbro b-pumppu ~130eur
bensapaineensäädin ~100eur
isommat suuttimet ~600eur
Cooleri ~200eur
ahtoputkisto ~300eur
dumppi ~200eur
ahdin ~1000eur
dp + putkisto ~700eur (sisältää vaimentimet ja race-catin)
oheistarvikkeita/sovitteita yms. ~300eur

laajakaista seos mittari ~250eur
moottorin ohjaus, piggypack ~450eur käytettynä

näillä pääsi 470hv lukuihin...

Toki hintahan riippuu osista mitä käyttää ja tuohon jos lisää asennuskulut, koneistukset yms. ellei tee itse niinkuin minä niin hinta pompsahtaa aika rajusti.
Kannentiivistettä, laakereita ym. en tuohon edes laskenut, itselläni on toki männät, veivit, laakerit, tiivisteet yms. vaihdettu ja koko pata koneistettu,
kytkin + vauhtipyörä, öljypumppu yms vaihdettu, joten n.5000eur voi tohon laskea vielä lisää... toki fiksumpaa olis vielä käyttää stand-alone moottorin
ohjausta, ja taas tuli tonni pari lisä hintaa...

Mutta kyllä 10 000eurolla 7M:stä tekee jo moottorin :D

Tekee noita kai halvemmallakin mutta harvoin halvalla saa hyvää, jos kestävää haluaa niin koko kone vaan uusiksi. Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: Ero - 27 helmikuu, 2010, 12:11:18
en lähtis laittamaan 7m koneeseen yhtään rahaa vaan heittäisin sen koneen vesilintuun ja laittaisin tilalle 1jz-gte koneen ku niitä tahtoo saada japanista sihen hintaan mitä 7m saa mäntä veivi sarjan ja jos haluaa ottaa 1jz tehoa niin siinä on paaaljon enemmän potenttiaalia sihen ja ei varmasti tule ainakaan laakeri tai kansipahvi ongelmia...

JZ koneen paremmuuteen en sinänsä ota kantaa mutta tulee siitäkin omat kulunsa kun ostaa sen JZ koneen, siihen tarvittavat palikat että sen saa istutettua 7M tilalle ja hilut että siitä saa sen saman 500hv mikä oli esimerkkinä.

JZ:kin tarvii tietääkseni vaihtaa ainakin suuttimet, suutintukki, b-pumppu, pakosarja, ahdin/ahtimet, cooleri, moottorinohjaus ym. Moottorinkannakkeet, kytkinkoppa.

Joten hyvin äkkiä voi tohon swappiinkin laskea n.5000-8000€ koneen hinta mukaan luettuna, joten jos jo sattuu se 7M romu itsellä olemaan niin kulupuolelta ajateltuna on omasta mielestäni fiksumpaa rakentaa se 7M kokonaan uusiksi.

Eikä siinä 1JZ:ssa enempää potentiaalia ole, 2JZ sitten erikseen, mutta edelleen kyllä niitä kuluja tulee tekeepä miten vain.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

mersumies

Lainaus käyttäjältä: Holset - 28 helmikuu, 2010, 00:22:04
Multa sitten tohon pakettiin accraliten männät, eaglen veivit ja greddyn kansipeltipahvi ;D huokealla..
oishan tuossa hyviä osia mut on tarkotus ajella suht vakiona tää kesä ja sitten talven aikana ottaa se kone pois ja kattoo mitä se on syöny? kyl noitten osien hinta kumminkin kiinnostaisi! 

mersumies

#21
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 28 helmikuu, 2010, 14:19:44
JZ koneen paremmuuteen en sinänsä ota kantaa mutta tulee siitäkin omat kulunsa kun ostaa sen JZ koneen, siihen tarvittavat palikat että sen saa istutettua 7M tilalle ja hilut että siitä saa sen saman 500hv mikä oli esimerkkinä.

JZ:kin tarvii tietääkseni vaihtaa ainakin suuttimet, suutintukki, b-pumppu, pakosarja, ahdin/ahtimet, cooleri, moottorinohjaus ym. Moottorinkannakkeet, kytkinkoppa.

Joten hyvin äkkiä voi tohon swappiinkin laskea n.5000-8000€ koneen hinta mukaan luettuna, joten jos jo sattuu se 7M romu itsellä olemaan niin kulupuolelta ajateltuna on omasta mielestäni fiksumpaa rakentaa se 7M kokonaan uusiksi.

Eikä siinä 1JZ:ssa enempää potentiaalia ole, 2JZ sitten erikseen, mutta edelleen kyllä niitä kuluja tulee tekeepä miten vain.
en todellakaan laita mitään jz123moottoria,tarkotus on tehä ihan tuosta nykysestä! kyl mä noist hinnoist jotenkin oon perillä eihän se ilmasta oo mut johonki ne rahat menis kumminkin.aikaisemmissa viesteissä oli puhe iskunpituudesta ja joltain oli menny poikkikin se,saako supraan erilaista /vahvempaa kampuraa?en kyl löytäny vaik kuinka googletin ja mites noi laakerit, enää ei paljon taideta punametalli laakereista puhua ku on jotain acl race nelimetalli seoksella olevia? nehän oli mainittukkin aikaisemmin jo että ne on hyvät.    nii ja olihan nastolassakin yks sininen supra mikä oli 7m mosalla ja meni lentokenttä ajoissa aika lujaa tai siis niin lujaa +300 ettei mikään muu auto pärjännyt!olikohan siinä 600-700hv?? mitäköhän sille autolle nykyään kuuluu?

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Kaveri tuntee ton nastolan tyypin , jeps noin 600 hv siellä ja pysy läjässä ihan ok , laakereiden ensimmäinen kestoedellytys on hyvä öljy toyotat on lähes ikuisuuksia käyttänyt castrolin öljyjä eli 10-60 castrol sisään , toinen öljyn paine ja kierto, omasta suprasta on toistaiseksi heitetty metsään se sivuvirtaus oljyn jäähdytys mikä yleensä romahduttaa paineet, muuta öljyn jäähdytys paremmaksi

jos kone on nyt rakennusvaiheessa niin puhdista joka ikinen öljykanava huollellisesti ja tasoita sieltä pois kaikki virtausta haittaavat tekijät , särmät tms ja ehdottomasti öljypumpun pitää olla kunnossa , mielellään sen tuottoa on syytä nostaa joillain konstin yksi tapa on muuttaa pumpun kierroksia

ja loppujen lopuksi se on ihan sama että virittääkö vaparia vai ahdettua samat perus asiat on oltava kunnossa , oikotietä ei oikein ole :-)


ja jotain lopuksi , tiedän talloin monen varpaat näillä jutuilla :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

haapis41

Jep.608hv 829 nm 1.8bar 98E kestää ..myös vaihteisto ja perä,niitäkään ei ole kiva etsiä jatkuvasti .Isommat kilkkeet ja kesti lohko 4v ,ajoittain paukkua ja 2.2-2.5 bar paineita kisabesalla ennen kuin halkesi koko matkan  :nono: kokeillaan betonilla vahvistettua seuraavaksi.4v alakerta pysyi kasassa öljyn painetta lisätty + vahvat veivit +laakerit.
Jäi kaivelemaan se lentokenttä veto kun ei nostanut painetta kuin 1.5-1.8bar mutta menihän se tavote rikki ekalla vedolla  :) .

t.Sininen Supra

Kukkonen

Juu tuo 600-700hp ois tavotteena ihtelläki ja 7m kone on menosa kyllä aivan uuteen uskoon alusta loppuun, tuosa nyt vaan lueskellesa kävi mielesä että mitenköhän tuo supran r154 laatikko kestää nuita tehoja ku eikö se oo aika kestävä, mutta misä sillä tullee rajat vastaan??
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Eräs vanhempi virittäjävelho sano sen koommin kyselemättä että 600 hv saa supran koneesta ihan hyvin . Itse tiedän että mitä 7M kone tarvii että kestää. Ihan yksinkertaisilla jutuilla sen sa kestämään. Pitää vaan tietää oikeat jutut :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Tem

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 22 heinäkuu, 2012, 20:05:14Eräs vanhempi virittäjävelho sano sen koommin kyselemättä että 600 hv saa supran koneesta ihan hyvin.

Eräs kummisetä lupasi 1000hp.


LainaaItse tiedän että mitä 7M kone tarvii että kestää. Ihan yksinkertaisilla jutuilla sen sa kestämään. Pitää vaan tietää oikeat jutut :-)

No eikö tämmösten foorumien tarkotus oo jakaa niitä yksinkertasia juttuja muillekin harrastajille, eikä myhistä tietoja pantaten? ;D

Vai oliko tää samaa tarinaa ku tossa yllä? ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Ethan_Hunt(toyotafreak)

Lainaus käyttäjältä: Tem - 22 heinäkuu, 2012, 23:52:22
Eräs kummisetä lupasi 1000hp.


No eikö tämmösten foorumien tarkotus oo jakaa niitä yksinkertasia juttuja muillekin harrastajille, eikä myhistä tietoja pantaten? ;D

Vai oliko tää samaa tarinaa ku tossa yllä? ;D

Niinpä onhan tuohon tiedon panttaukseen törmännyt monesti joka paikassa. Saa kysyä jos haluaa tietoa
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Tem

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 23 heinäkuu, 2012, 00:25:19Saa kysyä jos haluaa tietoa

Sitä yritin tehdä jo tuossa yllä. Yritän uudestaan. Voisitko kertoa ne oikeat, yksinkertaiset jutut, joilla sen saa kestämään? :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Holset

sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing