7mgte kestää vai ei kestä?

Aloittaja mersumies, 26 helmikuu, 2010, 22:19:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tem

GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Kukkonen

no on se jumalauta ku pantataan :D kertokkeehan nyt jos tietoa kerta löytyy :P
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 23 heinäkuu, 2012, 11:58:27
no on se jumalauta ku pantataan :D kertokkeehan nyt jos tietoa kerta löytyy :P
Täällä on näitä kaiken maailman "tietäjiä" ja pellejä enemmän kuin tietäjiä, sillä olen boikotoinut koko foorumia mutta ohessa omat kokemukseni ettei tätä moottorimallia ihan kokonaan unohdeta.

Eipähän siinä kummoista ole, perus koneen rakennus.
Uudet laakerit, uusi öljypumppu, laakerivälykset kohdalleen. Eaglen veiveillä ja esim JE männillä pääsee pitkälle.
Paljon puhutut laakerivauriot on öljypohjan syytä -> öljypohjaan loiskelevyt niin sekin on ratkaistu.
Kantta voi snurrailla oman tunnon mukaan, joskus voi tulla parempia kuin orkkis.
Jonkin sortin virinokat + säädettävät pyörät + kunnon venajouset ja retainerit ja metallitiiviste, sillä ois yläkertakin hoidettu.
Moottorinohjaus tietty makunsa mukaan.
Eli lohko, kansi, kampura, öljypumppu ja jäähdytysjärjestelmä alkuperäinen niin pitkälle pääsee.

Näillä spekseillä on ajettu n. 30 tkm mukaanlukien noin 20 lentokenttävetoa, ja vieläkin on läjässä.
Oheisissä linkeissä pari viimeisintä.

http://www.youtube.com/watch?v=2H_vXY67CjM
http://www.youtube.com/watch?v=_tKg--zpdi0&feature=relmfu

R154 vaihteisto on oikeasti hyvä ja nopea, kunhan se vain on kunnossa ja paremmilla laakereilla, niissä laakereissa on todellakin eroa.

Moottorin säädöt on aika ratkaisevassa osassa, eli jokainen tekee ne niinkun tahtoo.

Kuitenkin joitakin kiinostaa tehot. Niistä EN tiedä, mutta 1100 cc suuttimet on liki tapissaan, sillähän ne on myydään osastolla.

Joten 7M koneiden paskaksi haukkujat pitäkää päänne kiinni, melko varmasti on miehessä vika jos ei JZ koneetkaan kestä, eikös sen pitänyt olla särkymätön?
Club 200mph with 7M

Juuzo

Jälkimmäisellä videolla ku vähänkään vielä kovempaa, niin oisi vinkkarit lähteny nostelemaan ;D

Paljonko kulki? Näyttäis että kovaa...
MR2 Turbo lhd, sw20 (projekti)
Corolla ke70 (projekti)
Avensis T27, D-CAT (käyttis)

Exät:
Avensis T22, D4D
Carina E, 1.6 xli
Carina E GTi, gen3 3S-GE
Carina II x 2
Corolla e9

Kukkonen

Lainaus käyttäjältä: Jusba - 23 heinäkuu, 2012, 13:35:30
Täällä on näitä kaiken maailman "tietäjiä" ja pellejä enemmän kuin tietäjiä, sillä olen boikotoinut koko foorumia mutta ohessa omat kokemukseni ettei tätä moottorimallia ihan kokonaan unohdeta.

Eipähän siinä kummoista ole, perus koneen rakennus.
Uudet laakerit, uusi öljypumppu, laakerivälykset kohdalleen. Eaglen veiveillä ja esim JE männillä pääsee pitkälle.
Paljon puhutut laakerivauriot on öljypohjan syytä -> öljypohjaan loiskelevyt niin sekin on ratkaistu.
Kantta voi snurrailla oman tunnon mukaan, joskus voi tulla parempia kuin orkkis.
Jonkin sortin virinokat + säädettävät pyörät + kunnon venajouset ja retainerit ja metallitiiviste, sillä ois yläkertakin hoidettu.
Moottorinohjaus tietty makunsa mukaan.
Eli lohko, kansi, kampura, öljypumppu ja jäähdytysjärjestelmä alkuperäinen niin pitkälle pääsee.

Näillä spekseillä on ajettu n. 30 tkm mukaanlukien noin 20 lentokenttävetoa, ja vieläkin on läjässä.
Oheisissä linkeissä pari viimeisintä.

Juu aikaslailla tuolla mallilla alkaaki olemaan kampetta jo, ainut vaan mikä arveluttaa nii kestääkö tuo vakiokampura tosiaan sen tehomäärän 600-700hp. Tänään tuossa joku aika sitte kyselin vielä viimesiä palikoita siihen koneseen, niin meinas myyjä us partsillaki että ei tartte kampiakselia vaihtaa että kuhan tasapainottaa sen. Että senkö siis pitäis kestäää??

Ja videopätkiä ei vielä pystyny kahtelloon ku työmaan koneella oon, mutta pittääpä pikimmiten ku khämpille pääsee nii tsekata :P
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Juuzo - 23 heinäkuu, 2012, 19:45:02
Jälkimmäisellä videolla ku vähänkään vielä kovempaa, niin oisi vinkkarit lähteny nostelemaan ;D

Paljonko kulki? Näyttäis että kovaa...
326 kmh mailille 98 bensalla.
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 23 heinäkuu, 2012, 21:07:08
Juu aikaslailla tuolla mallilla alkaaki olemaan kampetta jo, ainut vaan mikä arveluttaa nii kestääkö tuo vakiokampura tosiaan sen tehomäärän 600-700hp. Tänään tuossa joku aika sitte kyselin vielä viimesiä palikoita siihen koneseen, niin meinas myyjä us partsillaki että ei tartte kampiakselia vaihtaa että kuhan tasapainottaa sen. Että senkö siis pitäis kestäää??

Ja videopätkiä ei vielä pystyny kahtelloon ku työmaan koneella oon, mutta pittääpä pikimmiten ku khämpille pääsee nii tsekata :P
kestää jos se on kunnossa, tasapainoheittoa siinä tuskin on.
Club 200mph with 7M

Kukkonen

makiasti rupes potkimaan tyhjää  :P joo no jos se tuo vakio kampura kerta tuon hevosmäärän kestää nii eikait se ole ku uskottava ku sen nyt kahelta on kuullu  ;D
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Kampuran särötarkastus ja tasapainoitus kannattaa aina tehdä jos havittelee suurempia teholukemia , eipähän tartte sitten miettiä että mitä siellä pyörii
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Kukkonen

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 24 heinäkuu, 2012, 03:07:14
Kampuran särötarkastus ja tasapainoitus kannattaa aina tehdä jos havittelee suurempia teholukemia , eipähän tartte sitten miettiä että mitä siellä pyörii
siis tottakai tasapainottaa ja kahtua että on ok muutenki! Eipä sitä ihan mitä vaan vihti koneeseen pistää kuitenkaan :D
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

gehenna

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 24 heinäkuu, 2012, 03:07:14
Kampuran särötarkastus ja tasapainoitus kannattaa aina tehdä jos havittelee suurempia teholukemia , eipähän tartte sitten miettiä että mitä siellä pyörii

Juurikin näin ja kyllä noissa tojon kampuroissa ainakin itsellä on ollut aina pientä epätasapainoa. Itse käyttänyt aina taysillä vastapainoilla olevia kampuroita eli sitä 7M kampea. Maailmalla jotkut taas liputtaa tehovehkeissä 6M kampuran puolesta. Niin ja omathan ei mitään tehohirviöitä ole olleet mutta näin silti aina toimittu. Perus pappamopiileja.. :icon_biggrin:

Hevosvoima ystävällisempi 7M olisi kyllä tarkoitus nakertaa läjään tässä lähi vuosina. Yhtenä suunnittelu kohteena itselläni ollut runkolaakerien yhdyspukki. Sen kanssa joutuu modaamaan öljypohjan ja hieman muutakin uuteen uskoon. Ei vielä päätöstä tuleeko siitä billet vai valu kikkare. Jos saisi mallin ajettua sikablokista talven aikana. Aina näissä suorissa kutosissa tuon runkolinjan pituus pelottanut.  :ohnoes:
......ei se niin vaikeeta voi olla.

2kpl 1989 Supra turbo targa, 7M-Gte

Kukkonen

Lainaus käyttäjältä: gehenna - 24 heinäkuu, 2012, 06:56:48
Juurikin näin ja kyllä noissa tojon kampuroissa ainakin itsellä on ollut aina pientä epätasapainoa. Itse käyttänyt aina taysillä vastapainoilla olevia kampuroita eli sitä 7M kampea. Maailmalla jotkut taas liputtaa tehovehkeissä 6M kampuran puolesta. Niin ja omathan ei mitään tehohirviöitä ole olleet mutta näin silti aina toimittu. Perus pappamopiileja.. :icon_biggrin:

Hevosvoima ystävällisempi 7M olisi kyllä tarkoitus nakertaa läjään tässä lähi vuosina. Yhtenä suunnittelu kohteena itselläni ollut runkolaakerien yhdyspukki. Sen kanssa joutuu modaamaan öljypohjan ja hieman muutakin uuteen uskoon. Ei vielä päätöstä tuleeko siitä billet vai valu kikkare. Jos saisi mallin ajettua sikablokista talven aikana. Aina näissä suorissa kutosissa tuon runkolinjan pituus pelottanut.  :ohnoes:
Nii tuosta yhdyspukista ei kuitenkaan sielä mitään haittaa varmastikkaan oo nii siinä mielesähän tuommone ois viksu kyhätä :D
nii pittää ite nyt kattoa että mitä sitä tekee mutta tosiaan olin kuuntelevinani (vaikia sana) että se us partin myyjä ois sanonu että sillä on 800hp riferinäki tuommone ja siinä vakio kampura, ja vakio öljypumppu, mitä nyt kierroksia lisätty.

Jos sulla tulee hyvä siitä yhdyspukista niin teetätän sulla ihtelleniki :D
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Pitäs piruuttaan kysyä Keith Blackiltä että vieläkö ne tekee toyotaan sopivia osia , vois kysyä billet kampuraa muutamaan toyotan koneeseen :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Kukkonen

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 24 heinäkuu, 2012, 19:59:15
Pitäs piruuttaan kysyä Keith Blackiltä että vieläkö ne tekee toyotaan sopivia osia , vois kysyä billet kampuraa muutamaan toyotan koneeseen :-)
no ku oot kuulolla siihen bläkkiin nii kyseleppä 7mgte konneeseenki ja ilimottele :P ja kyseleppä vähä hintaa kans eihän siitä haittaa oo vaikka pellaaki varman päälle kampuranki kans :D
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Pahus ei oo Keith Blacki:llä kampuroita toyotiin , pitänee tiedustella muualta että mitä löytyy. Pitänee varmaan tiedustella PO-Metallista kiertokankia :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Kukkonen

us partsilta suomesta kans tuntu eaglen veivejä löytyvän :P ja hpf.ltä lätäkön takkaa saaki sitte vaikka ja mitä, mutta tullee vaan se suomeen toimittaminen sitte niin hintavaksi että parrein vaan jos löytyy suomesta, ja yllensä saaki nopiampaa :)
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

Juuzo

Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 26 heinäkuu, 2012, 01:37:32
us partsilta suomesta kans tuntu eaglen veivejä löytyvän :P ja hpf.ltä lätäkön takkaa saaki sitte vaikka ja mitä, mutta tullee vaan se suomeen toimittaminen sitte niin hintavaksi että parrein vaan jos löytyy suomesta, ja yllensä saaki nopiampaa :)

Rohkenen hpf:lta tilanneena olla eri mieltä. No joo, maksaahan se ehkä, mutta tulee kyllä jenkeistä nopeampaa, kun yleisesti yhdestäkään suomi puljusta. Suosittelen :thumbsup:
MR2 Turbo lhd, sw20 (projekti)
Corolla ke70 (projekti)
Avensis T27, D-CAT (käyttis)

Exät:
Avensis T22, D4D
Carina E, 1.6 xli
Carina E GTi, gen3 3S-GE
Carina II x 2
Corolla e9

Kukkonen

Lainaus käyttäjältä: Juuzo - 26 heinäkuu, 2012, 09:41:30
Rohkenen hpf:lta tilanneena olla eri mieltä. No joo, maksaahan se ehkä, mutta tulee kyllä jenkeistä nopeampaa, kun yleisesti yhdestäkään suomi puljusta. Suosittelen :thumbsup:
juu siis ei ihtelläkään oo ikänä ollu minkäänlaista häikkää ku hpf.tä tilannu, aina on tavarat tullu, en vaan oo ees kovin paljo suomesta palikkaa siihen hommannu nii taitaa olla omaa tietämättömyyttäki osittain.  :icon_biggrin:
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)

ss-works

Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 26 heinäkuu, 2012, 01:37:32
us partsilta suomesta kans tuntu eaglen veivejä löytyvän :P ja hpf.ltä lätäkön takkaa saaki sitte vaikka ja mitä, mutta tullee vaan se suomeen toimittaminen sitte niin hintavaksi että parrein vaan jos löytyy suomesta, ja yllensä saaki nopiampaa :)
Viimeksi kun tilasin tavaraa HPF:ltä niin kesti vajaa 3 päivää niin oli paketti kotiovella,niin en menisi ainakaan haukkumaan hitaaksi jos vertaa suomen instansseihin...

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Jos on aitoa jenkkikamaa osat niin sit vois harkita sieltä tilausta , mutta mitään kiina shittiä en meinaa ostaa , ennemmin sit säästän ja hankin osat sellaiselta tekijältä kuka taitaa homman. Pitäneekin taas häiritä STA Racingin äijää :-)
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Kukkonen

Lainaus käyttäjältä: ss-works - 26 heinäkuu, 2012, 21:53:22
Viimeksi kun tilasin tavaraa HPF:ltä niin kesti vajaa 3 päivää niin oli paketti kotiovella,niin en menisi ainakaan haukkumaan hitaaksi jos vertaa suomen instansseihin...
mite nää nii nopiaa, ihtellä menny aina se pari kolome viikkua :o vaikka yoisaalta justiin rupesin miettimään että onko se aina ollu tillaustavaraa mitä oon hommannu sieltä sitte, sehän se selittäis eyyä kestää vähä pitempään.
Toyota Aristo Jzs147 -91 2jzgte (käyttis)
Toyota Supra Targa 7mgte -90 (ikuisuusprojekti)
Toyota Celica gt-four wrc 3sgte -94 (ex)
Toyota Altezza rs200 3sge -99 (ex)
Toyota Corolla ke70 4K -83 (ex)