vapari supran piristäminen

Aloittaja supra MKIV, 03 maaliskuu, 2010, 21:52:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

supra MKIV

eli tässä olisi tarkoitus yksinkertaisimpiin ratkaisuihin näin aluksi piristää tuota vapari konetta.. mut tosiaan vain väliaikaista koska edessä on ajan kanssa myöhemmin engine swap eli vaihdan TT koneen alle + pientä muuta sälää mitä siinä täytyy muuttaa kuten TT supran jarrusatulaa ja bensapumppua mut nyt olisi vain tälläinen tämän kesän pieni piristysohjelma edessä ja olisi mukava tietää teidän mielipiteitä siitä miten te tässä tilanteessa tekisitte :) onhan tuossa toki kannen madallus ym ym mut sekin on sit suhkot kallista ja kovatöistä.

ei muutako kaikki kertomaan mielipiteitänne  :toothy10:

Hencca

liekköhän pääsis ihan vaivattomimmin, ku säästelet noiki rahat mitä vaparin virittämiseen meinaat laittaa ja sijoitat tt swappiin tai sit orkkis tt supraan.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Coutsi

Turha sitä vaparia on nyppiä sieltä konehuoneesta pois, tämmöstä vaan vakio ecun tilalle ja turbokittiä katselemaan:
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,10751.0.html

Lisää infoa:
http://forum.clubna-t.com/
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

supra MKIV

#3
sieltä tulee vaan ne kalleimmat maholliset vaihtoehot :D.. se turbo koneen vaihto projekti menee väkisinkin sen verran kauas et olisi vain mukava saada autosta vähän pirteemmän.. ei tarvi muiden vapari suprien perävaloja kattella.
mut niitä ideoita vain lisää kiitos :) teholastu nyt on aika turha vaparissa mut ainakin se vähän säästää bensas mut eipä sellaista supraan oo löytynyt.

moppitukka

#4
kaikki ylimääränen paino pos :)
joku seos korjain vakio ekun rinnalle  ?
ei se mitään huohota

supra MKIV

niin no takapenkit on melkoturhat kun ei sinne edes mahu :P mut kellään tietoa sivustoa tai muuta missä tälläinen teholastu on ees mahollinen ostaa? :D

Strabe

JZZ30 vm.91

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 03 maaliskuu, 2010, 22:25:12
niin no takapenkit on melkoturhat kun ei sinne edes mahu :P mut kellään tietoa sivustoa tai muuta missä tälläinen teholastu on ees mahollinen ostaa? :D

ja takaluukku tyhjäks  ;)

supra MKIV

varmasti ahetaankin mut se ei vaan ole vielä edessä  :toothy10: noh eipä sitä auta kun itse selvitellä asiat ;)

Juzzo

Ei parane unohtaa vanhaa kunnon remmiahdinta... Saattais olla pitemmän päälle kustannustehokkain ratkaisu ja pääsis "suht helposti" sinne 350-550 humman pintaan, ja mikäli sulla on tomaatti ni eipä sit silloin paljoo enempää tarvittiskaan  :thumbsup:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

MasterBlaster

#10
unohda ne teholastu höpötykset. mielummin vaikka joku piggypack vakio ecun jatkeeks jolla saat säädetty seoksia ja sytkää. sytytysennakot kireemmiksi niin voit joitakin hepoja saada lisää. seoksilla sitten hienosäädetään. esim tommone Wanha malli smt6 on aika edullinen. tosin vähä hankala käyttönen tai no,kui sen sit ottaa. niin ja heitä ne subbariboxit jos on,niin  sieltä kontista jorpakkoon. ne ei kuulu tommoseen autoon. turhaa painoa.
All go,no show

OspreY

osta ilokaasut siihen ja hommaa lyhyemmät välitykset.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

sttuning

pankki täti antaa mielellään rahaa lainaksi... ja sit kampeemaan tt konetta keullile. ilman rahaa kun ne hevoset ei helpolla tule.
Toyota Supra mk3 -92 2jz-gte
Toyota Granvia widebody -95 3.0Td
www.teamevo-r.com

SEPI

osta peltisarja ja putkisto...

ja sitten remmi myöhrmmin niin voit pitää nuo paikalla.

vase

Peltisarja, putkisto ja lastu maksaa varmaan enemmän kuin TT moottori.  :icon_biggrin:

Tehonlisäykset tohon vapariin muutenkin noilla perusjutuilla aika turhat ja kalliit.

Arben

#15
Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 03 maaliskuu, 2010, 22:34:00
varmasti ahetaankin mut se ei vaan ole vielä edessä  :toothy10: noh eipä sitä auta kun itse selvitellä asiat ;)

eikös tämä ollut ostohetkellä jo selvä ettei tollasel vaparilla tee hevon vittuakaan??vai pitikö vain supra saada ;D ?

miten saat sen kulkemaan paremmin??ääh,unohda koko juttu ;D

ja kun mielipidettä tässä kysyttiin,mä en olisi ikinä sekaantunut vapariin.osta suoraan alkuperänen tt. mielellään vielä euro-spec/us-spec.näin mä tekisin nyt..ja aion tehdäkkin

SEPI

Lainaus käyttäjältä: vase - 04 maaliskuu, 2010, 11:08:53
Peltisarja, putkisto ja lastu maksaa varmaan enemmän kuin TT moottori.  :icon_biggrin:

Tehonlisäykset tohon vapariin muutenkin noilla perusjutuilla aika turhat ja kalliit.

no ei nyt sentään :D

tai riippuu mistä tavaraa ostaa...

Kun kerran vaihtoehtoja kysyttiin, niin on toi yks. Vaikka siinä sitten järkeä oliskaan  :-\


supra MKIV

joo euro spec kone tulee JDM koneen tilalle ja oli vain sen verran kova autokuume et se syy.. halvemmaksi tulee vaihtaa kone tuohon kuin ostaa uus TT supra

Gitz

Varsinkin kun euro suprat alkaa olemaan kiven alla tai ainakaan ei ole omaan silmään osunnut vaikka mobile.de oon selaillut.
"Question is, When you turn on your car, does it return the favor?"

vase

Lainaus käyttäjältä: SEPI - 04 maaliskuu, 2010, 12:16:42
no ei nyt sentään :D

tai riippuu mistä tavaraa ostaa...

Kun kerran vaihtoehtoja kysyttiin, niin on toi yks. Vaikka siinä sitten järkeä oliskaan  :-\

No en tiedä mitä pakosarja, putkisto ja lastu vapari supraan maksaa mutta 1500-2000eur välillä on nuo TT koneet kun myy automaattilaatikon pois. Kai siinäkin äkkiä se tonni menee noissa osissa, joten aika turhaa.. mutta jos joku välttämättä haluaa rahojaan heittää roskiin niin tuo tosiaan lienee se paras resepti viritykseen vaparin osalta.

Tem

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 03 maaliskuu, 2010, 21:52:30ei muutako kaikki kertomaan mielipiteitänne  :toothy10:

Vaparin viritys on yhtä noloa ku etuvedolla driftaus.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Raksteri

Lainaus käyttäjältä: Tem - 04 maaliskuu, 2010, 22:54:57
Vaparin viritys on yhtä noloa ku etuvedolla driftaus.
Tai etuvedolla ajo yleesäkään!  ;D

kaahari

#22
Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 04 maaliskuu, 2010, 12:45:46
joo euro spec kone tulee JDM koneen tilalle ja oli vain sen verran kova autokuume et se syy.. halvemmaksi tulee vaihtaa kone tuohon kuin ostaa uus TT supra

eurokone.. ja muista että tarviit välijäähyn+ahtoputket, turbon ecu:n, bensapumpun, johtosarjan.. jos auto on manuaali, kytkimen (laittaisin lootankin W58 --> V160/R154), jos automaatti... noh, vaparissa on "kuulemma" eri A340 kuin TT:ssä, eli siis tarviit manuaaliswapin + polkimet jne  ;) Ja jos kilpiin pitää saada ja on tiukka inssi, ABS:t pitää löytyä autosta (jos ei ole) ja mainitsemasi TT:n jarrut. Onkohan peräkin heikompi vaparissa...  :icon_scratch:


Kun alkaa laskemaan koko setille hintaa (ja miten paljon tuo ottaa aikaa...) , tulee vaan siihen lopputulokseen että olisit ostanu sen TT:n samantien  :thumbsup: TT jdm automaatit olisko vähän yli kympin kilvissä ja manuaalit siellä alle 15 paikkeilla kaikkinensa. Itte voisin kuvitella tään koko hässäkän olevan edes jotenkin järkevää jos lähtökohta olis LHD mkiv manuaali vapari.


onko autosi automaatti vai manuaali? Se o nyt vaan tyydyttävä siihen että bemarit menee vapari mkiv:n ohi vasemmalta ja oikealta, nimim kokemusta on!
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

coren

V160 lootan perässä kai on eri kardaani ja perä, mitä muistan lukeneeni. Automaattilaatikko on aika varmuudella joiltain osin eriävä, eihän sen vaparissa tarvitse yhtä kestävä olla = säästöä tehtaalle. Toki voin olla väärässä, mutta ainakin vääränmerkkisissä tuntuu olevan säästöä aina kun vaan on mahdollista. Varaosanumerosta tuon mahdollisen eroavaisuuden ehkä näkisi? Muutenkin jos rakentamista miettii, kun tuollaisen osanvaihtojumppa-vaivan näkee, niin kai sitten laittaa kaikki vimosen päälle manuaaliaskia myöten, eikä turhaan säästele?

Eikö jarruihin käy verrokiksi JDM TT, kun kyseessä kai on JDM N/A? Vai meneekö eurospeksien mukaan euro-alueella? Tosin ei kai alitehoisia JDM jarruja kannata laittaa muutenkaan.
Mitenkäs muu alusta, onko sama? ABS laitto on kyllä sitten jo aika tuskallinen homma, kaikki navat vaihtoon, tai ainakin edestä? ja sitten johdot mitkä on kunnolliset vetää niille.. Perän anturi on kai vaihdelaatikossa, eli ei taida onnistua turata tuohon W-askiin vaikka auto jo olisi manuaali?

Taitaa tulla halvemmaksi ahtaa se GE motti ja testauttaa niinkuin vähäpäästöinen vaatii :D Tai sitten erittäin huokeesti joku mällipeli mistä voit vaihtaa about kaiken.
Tai myyt vaparin pois ja ostat suosiolla sen TT:n, taitais olla kivuttomin vaihtoehto, ja rahallisestikin jää varmaan fiksuimmaksi loppulaskua ynnätessä. Tietty jos on lämpimät, mukavat hyvin varustellut tallitilat ja hirmusti intoa turata niin mikä ettei. Oppii ainakin tekniikkaa siinä samalla  8)

Se tekniikanvaihto taitaa kuitenkin arvossa kärsiä, varsinkin jos sitä ei tee kunnolla, jaappanista kun huokeasti tulee ihan tehtaalta turbokoneen omaavia, manuaalejakin. Toki vain oma mielipide ja ideoita heittelen.
Onhan tuo omakin rassi tyhmän pitkän kaavan kautta turattu, mutta aikanaan oli saatavuus hienoille tekniikoille aika huono, joten jotain piti keksiä. Samalla rahalla saisi nyt jo tuon JDM mkiv TT:n :D
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

vase

Joo ei mitään järkeä. Ajelee vapari versiolla ja ostaa sitten turbomallin kun aika tulee. Sitä on sitten hyvä virittää. Vähän sama asia kun esim. 600cc sporttipyörän virittäminen - hintaero 1000cc malliin niin pieni, että järkevämpi vaihtaa siihen ja laittaa sitä.  :)

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: coren - 05 maaliskuu, 2010, 22:45:17
Eikö jarruihin käy verrokiksi JDM TT, kun kyseessä kai on JDM N/A? Vai meneekö eurospeksien mukaan euro-alueella? Tosin ei kai alitehoisia JDM jarruja kannata laittaa muutenkaan.

Mun tietääkseni JDM MKIV:stä puhuttaessa TT:ssä ja NA:ssa on samat 2-mäntäiset karvalakkijarrut. Poislukien GZ-mallit, joissa 4-mäntäiset on olleet vakiona sekä ne joihin on tehtaalta otettu lisävarusteena tai jälkeepäin vaihdettu.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


coren

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 06 maaliskuu, 2010, 00:11:06
Mun tietääkseni JDM MKIV:stä puhuttaessa TT:ssä ja NA:ssa on samat 2-mäntäiset karvalakkijarrut. Poislukien GZ-mallit, joissa 4-mäntäiset on olleet vakiona sekä ne joihin on tehtaalta otettu lisävarusteena tai jälkeepäin vaihdettu.

Niin,
Mutta käykö se verrokiksi suomessa, yleensä japanin paikalliset mallit ei kai käy?

Kiinnostaisi lähinnä kun on tuo bilsteinin alusta itsellä, että tarviiko muutoskatsastaa ja tarviiko jotain ihme lappuja, kun on mallisarjasta kuitenkin. Nyt menee kyllä jo ohi aiheen, mutta menköön :D
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 03 maaliskuu, 2010, 21:52:30
ei muutako kaikki kertomaan mielipiteitänne  :toothy10:

Laitat ton vaparin myyntiin ja ostat TT:n kun saat rahat haalittua kasaan.

supra MKIV

sitä ehtii laittaa tätä autoa siihen aikaan mennessä sen verran luukkeja kuntoon että en ala samaan hommaan uudestaan kun TT hankkis tilalle.. ja kumminkin eikä tarvi jäädä kaipaamaan supraansa :P saman auton kanssa saa touhuta ja sit muistella sitä urakkaa mitä sen eteen tehnyt ;)

supra MKIV

ja joo vapari suprani on oikealta ohjattava manuaali.