MKIV vapari supra/Celica st 205 käyttöautoksi?

Aloittaja Jukkka--, 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukkka--

Morjensta kaikille!  :)

Olen siirtymässä tuolta Honda-jengin puolelta nyt näihin vähän "mielenkiintoisempiin" japski-autoihin, joten vähän tietoa olisi vailla. Hakua olen käyttänyt _useita_ kertoja, mutta jotain jäi vielä kaivelemaan.

Asiaan:
- Olen jo pidemmän aikaa katsellut japanintuonti autoja sillä silmällä, että kesäksi 2010 tälläinen olisi saatavilla. Budjetti on niukka (opiskelija) ja halut on kovat. Vaihtoehtoina on ollut: R32 GTS-T, Evo 3, Impreza tai sitten Supra. Supra on näistä kaikista mielenkiintoisin ulkonäöltään ja varmasti laadultaan? Auto tulisi jokapäiväiseen käyttöön, joten varmuus on yksi suuri tekijä!

Hintaluokkaan sopisi MKIV suprasta vain vapari. Turbon hinnat on kuitenkin vielä sen verran korkealla, että saa vain haaveilla. Josko sitten joskus muuttaisi turboksi, sen näkee sitten. Mutta! Mitä sanotte tuosta vaparista, tekniikka kestää? Kerkeääkö tuollaisella mihinkään, lukemieni juttujen perusteella melko nuhanen, mutta onko se vain vrt. ahdettuun? Onko automaatti minkälainen, vai kannattaako suoraa etsiä manuaaleja? Muutamia hyviä ehdokkaita on suomen puolella verottomana tarjolla, autom/man. Auton tulisi siis olla tax-free, ihan vain budjetti syistä. Kerkeää pari kuukautta veröpäätöstä odotelles aikana tienata sitten vähän rahaa.

Onko kilvitys ns.ongelma, vai meneekö kohtuu helposti? Jostain lueskelin, että näihin ei tarvi muutakun sumuvalon laittaa ja vaatimustenmukaisuustodistus hommata niin saa kilpiin? Ei muita valomuutoksia? Skylineen ainakin kun pitäisi kaikki vaihtaa, ja mitään ei saa e-hyväksyttynä järkihintaan.

Mitä vapari 2jz-ge vie kohtuu rauhallisella seka-ajolla bensaa? Sen nyt tietää, ettei ne pelkillä hajuilla kulje mutta. Onko jotenkin erityisen suuri kulutus vrt muihin yllämainittuihin vaihtoehtoihin? Varaosa-saatavuus? Kuinka huoltovapaa tälläinen supra on?  :icon_scratch:

ja viimeisenä, onko tälläinen "köyhänmiehen supra" kannattava ostos kaikinpuolin? Kaikki mielipiteet ja tieto tervetulleita, mutta sen "Osta turbo, sellaisen sä kuitenki haluat!" - selittelyn voi jättää pois, budjetti ei kerta kaikkiaan riitä opiskelijalla.  :-\
Toyota Celica GT4 st205 -94

supra MKIV

itsellä on vapari supra ollut nyt yhen kesän ja viettelee talvihorrosta tallissa.. itsellä on oltava kumminkin kaksi autoa niin ei sitten ollut varaa kun auton halusin tähän ahdettuun versioon.. itsellä on toi avatar kuvassa oleva hopeinen supra joka on tietysti ottanut nyt jo vähän ulkopuolisia muutoksia.. kiihtyvyys vapari supralla jo luvataan 0-100 6.3-6.5s niin ei tätä autoa mun mielestä voi kovin nuhaseksi ainakaan opiskelijalle mennä sanomaan.. toki itse aikoo tohon mennä vaihtamaan turbotekniikan sitten kun on kaikki muu homma ensin hoidettu ja kunnossa. itsellä kyseisestä suprasta ensimmäisena meni kytkin... eli en tiiä oliko epänormaalia mut sellainen vaikutus jäi ettei se vakio kytkin kestä kovin kovaa kaasujalkaa.. nyt itsellä alla stage 2 kytkinpaketti joten kestäis jopa 600hevosvoimaa.. ei siis siitä jää kiinni. muuten auto on aivan unelma ajettava verrattuna moneen muuhun coupe autoon.. on tullut ikäni aikana kokeiltua yhtä sun toista ja supra on ihan omaa luokkaansa. täällä tietysti on näitä ahdetun suprien omistajia suurimmaksi osaksi ja siihen sakkiin itsekkin haluan mutta tilanne on mikä on.. tietysti jos haluaa joskus turbottaa niin helpommalla pääsee taloudellisesti että pienemmällä työllä kun ottaa suoraan sen TT supran. talviajosta suprasta en osaa sanoa.. päätin suosista antaa auton olla lämmössä.. näillä lumikelillä voin sanoa et olis ollut kiinni joka paikassa + puskuria ja muuta palaa jäänyt matkalle ( matala ) vaikka nyt onkin TTein säädettävä alusta niin jaksa sen kans venkslata joka välis. Toinen jolta kannattaa kysyä tästä vapariautosta on Staffan.. täällä nikillä sns. sillä ollut vaparisupra jonka on single turbottanut jotain 600+ heppaseksi.  en muista enää kaikkia kysymyksiä mitä tuossa topiikissa kysyit mut kysy jos jotain jäi vielä kaivelemaan.. mutta supra se olla pitää.  :thumbsup:

OspreY

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48
Morjensta kaikille!  :)

Olen siirtymässä tuolta Honda-jengin puolelta nyt näihin vähän "mielenkiintoisempiin" japski-autoihin, joten vähän tietoa olisi vailla. Hakua olen käyttänyt _useita_ kertoja, mutta jotain jäi vielä kaivelemaan.

Hienoa  :thumbsup:

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48

Hintaluokkaan sopisi MKIV suprasta vain vapari. Turbon hinnat on kuitenkin vielä sen verran korkealla, että saa vain haaveilla. Josko sitten joskus muuttaisi turboksi, sen näkee sitten. Mutta! Mitä sanotte tuosta vaparista, tekniikka kestää? Kerkeääkö tuollaisella mihinkään, lukemieni juttujen perusteella melko nuhanen, mutta onko se vain vrt. ahdettuun? Onko automaatti minkälainen, vai kannattaako suoraa etsiä manuaaleja? Muutamia hyviä ehdokkaita on suomen puolella verottomana tarjolla, autom/man. Auton tulisi siis olla tax-free, ihan vain budjetti syistä. Kerkeää pari kuukautta veröpäätöstä odotelles aikana tienata sitten vähän rahaa.

Onko kilvitys ns.ongelma, vai meneekö kohtuu helposti? Jostain lueskelin, että näihin ei tarvi muutakun sumuvalon laittaa ja vaatimustenmukaisuustodistus hommata niin saa kilpiin? Ei muita valomuutoksia? Skylineen ainakin kun pitäisi kaikki vaihtaa, ja mitään ei saa e-hyväksyttynä järkihintaan.

Varmasti kestää.. Varmasti nopeampi kuin naapurin hundai. Onhan tuossa sentään se ~240pollea.
Ottaisin itse manuaalina mutta ei automaattikaan ole pois suljettava vaihtoehto... Kuinka hienoa sitten ajella jakelumallin supralla mikä on vielä vapariautomaatti..  ;D Vähän kun ottaisi 60v huoran siitä 18v vierestä..  :evil5:

Valot pitää vaihtaa meikäläisten liikenteesen sopivaksi ellei ole jo vaihdettu. tuolla nettiautossa ainakin pariin on muutokset tehty jo.
Sumari taakse ja vaatimustenmukaisuuslappu kourassa konttorille katsastamaan heti kun verot on maksettu.

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48
Mitä vapari 2jz-ge vie kohtuu rauhallisella seka-ajolla bensaa? Sen nyt tietää, ettei ne pelkillä hajuilla kulje mutta. Onko jotenkin erityisen suuri kulutus vrt muihin yllämainittuihin vaihtoehtoihin? Varaosa-saatavuus? Kuinka huoltovapaa tälläinen supra on?  :icon_scratch:

Kait se siihen 10l/100km molemmin puolin asettuu riippuen tietty vaihteistosta ja kuskin kaasujalasta.

Kaikki varaosat tulevat nopeasti ja helposti Toyotan konttorilta. Siellä ne tuppaavat vaan maksamaan. Onneksi vähän ajan sisään on ruvennut tupsahtelemaan firmoja mitkä tuovat myös autokohtaisia varaosia suomeen joten niiden osalta ei tarvitse huolehtia.

Perushuoltoja sekin kaipaa vaikka hurjapäissä esiintyykin  ;) Ensimmäisenä melkein kun ostaa niin kaikki öljyt ja nesteet vaihtoon autosta, jakopää remppa kilkkeineen.
Yleensä myös joutuu alustan osia uusimaan kun autot seisovat pitkään paikoillaan.

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48
ja viimeisenä, onko tälläinen "köyhänmiehen supra" kannattava ostos kaikinpuolin? Kaikki mielipiteet ja tieto tervetulleita, mutta sen "Osta turbo, sellaisen sä kuitenki haluat!" - selittelyn voi jättää pois, budjetti ei kerta kaikkiaan riitä opiskelijalla.  :-\

Onhan siinä nätti kori. Siihen se sitten jääkin..

Sinuna säästäisin sen parikuukautta siihen TTmalliin kuin niihin veroihin. Eipähän tarvii hakata päätänsä seinään sitten sen takia että tuli ostettua vapari.




Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Jukkka--

Kuulostaa lupaavalta. :)


Tosiaan talviajosta en vielä tiedä, ajaisinko vai en. Mutta, en ainakaan luule että se tuottaisi suurempia ongelmia. Jos ei erikoisia tuning-puskureita yms ole niin maavara on kohtuullinen, vaikka autoa laskisikin sopivasti.

Joo, pitääpä odotella mitä tähän topic:iin tulee vastauksia. Staffanin "tiedänkin", vaasan alueelta myöskin ja joskus ollut serkun kanssa vääntämässä kauppaa hänen kanssaan jostain golffista muistaakseni. Pitääpä kysellä siltä, sitten kun alkaa olemaan tarkempien tietojen perässä.  ;)
Toyota Celica GT4 st205 -94

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48
Auton tulisi siis olla tax-free, ihan vain budjetti syistä. Kerkeää pari kuukautta veröpäätöstä odotelles aikana tienata sitten vähän rahaa.

Tällä hetkellä veropäätökset tulleet yksityisillekin jo viikossa, eli sitten saa alkaa jo säästämään niihin veroihin...

Ja vapareiden verot voivat olla jopa samat mitä ahdetuissa, halvimmat TT mallin verot kuitenkin olleet siinä 2k hujakoilla kun taas vapareihinkin tullut yli 4k veroja. Eli varaudu Tullin mielivaltaisiin veroarpajaisiin.

www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Jukkka--

#5
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 18 maaliskuu, 2010, 05:19:12
Tällä hetkellä veropäätökset tulleet yksityisillekin jo viikossa, eli sitten saa alkaa jo säästämään niihin veroihin...

Ja vapareiden verot voivat olla jopa samat mitä ahdetuissa, halvimmat TT mallin verot kuitenkin olleet siinä 2k hujakoilla kun taas vapareihinkin tullut yli 4k veroja. Eli varaudu Tullin mielivaltaisiin veroarpajaisiin.



Aivan! :o

Sj-importsilta ennenki ku kauppaa on tehny ja pulju tuntuu luotettavalta, niin nyt "sanovat" että verot tulee 1900-2400€ väliin.. Pitääpä kysellä niiltä tarkemmin, onko nämä vain arvailuja vai mitä. Tämä budjetti onkin rajoite näissä kaupoissa, joten jos verot rupeavat olemaan noin suuria yms. niin taitaa jäädä haaveeksi.
Toyota Celica GT4 st205 -94

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 18 maaliskuu, 2010, 11:35:10
Aivan! :o

Sj-importsilta ennenki ku kauppaa on tehny ja pulju tuntuu luotettavalta, niin nyt "sanovat" että verot tulee 1900-2400€ väliin.. Pitääpä kysellä niiltä tarkemmin, onko nämä vain arvailuja vai mitä.

Turhaan sä niitä veroja kauppiaalta tivaat, Tullin MARVO ne arpoo aika sattumanvaraisesti. Tottakai kauppias sanoo mitä haluat kuulla. Parempi olla realistinen niin ei tule suru puseroon kun odotettu veropäätös tuleekin muutamassa päivässä ja puolet haaveillusta kalliimpana. (Esimerkkinä viime kesältä parin viikon sisään tuli -93 vapariin 4700e veroja ja -95 TT manuaaliin 2300e)

Ajoaika väliaikaisista kilvistä kun umpeutuu veropäätöksen eräpäivänä...


Nämä "arvailuni" perustuvat ihan kokemukseen, ja kokemus tässä mielessä käsittää n. 600 JDM autoa.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Jukkka--

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 18 maaliskuu, 2010, 11:42:50
Turhaan sä niitä veroja kauppiaalta tivaat, Tullin MARVO ne arpoo aika sattumanvaraisesti. Tottakai kauppias sanoo mitä haluat kuulla. Parempi olla realistinen niin ei tule suru puseroon kun odotettu veropäätös tuleekin muutamassa päivässä ja puolet haaveillusta kalliimpana. (Esimerkkinä viime kesältä parin viikon sisään tuli -93 vapariin 4700e veroja ja -95 TT manuaaliin 2300e)

Ajoaika väliaikaisista kilvistä kun umpeutuu veropäätöksen eräpäivänä...


Nämä "arvailuni" perustuvat ihan kokemukseen, ja kokemus tässä mielessä käsittää n. 600 JDM autoa.

Tottakai kauppiaat sanoo mitä haluavat, mutta luulisi niilläkin olevan jonkunlaista tieto/taitoa näiden kanssa kun joka päivä näiden asioiden kanssa pyörii. Aivan, kiitos tiedosta. Pitääpä tarkastella asiaa...
Toyota Celica GT4 st205 -94

Hencca

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 18 maaliskuu, 2010, 11:42:50
-95 TT manuaaliin 2300e)



ton veropäätöksen haluan nähä. ja teen todellakin valituksen tullille ja kaikille muillekkin.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

Jukkka--

Unohtui vielä sanoa, että vaihtoehtoja autolle on myös ST205 gt-four/MR2 turbo.. Olisiko nämä enemmän budjettiin sopivia, enemmän kiinostaa tuo celica? Samat kysymykset pätee näihinkin, olisiko opiskelijalle edullisempi vaihtoehto? Hinnat pyörii kohtuu samoissa verottomana..
Toyota Celica GT4 st205 -94

kaahari

#10
edit: vaikka laitoitkin että budjetti ei riitä, ei siinä kuitenkaan niin isoo eroo ole... makarooni ja tonnikala linjalle!! ;)

Mun henk koht mielipide:

Jos luulet yhtään että tt voisi kiinnostaa tulevaisuudessa, säästä vähän lisää ja osta automaatti TT. Esv näytti myyvän yhtä täälläkin foorumilla tax free alle 7te ja näyttävät pyörivän tax free 7-8 väliin max. Kokonaishinta siis about 10-11 kilvissä. Vaparit siinä olisko 8te luokkaa kilvissä mutta jos joskus turbokuume ja manuaali on se juttu, saat paljon helpommin automaatti TT:stä manuaaliswapin tehtyä, kuin a. swappaamalla vapariin tt koneen (jolloin tarviit paljo paljon muutakin, kone,vaihteisto,voimansiirto jne) tai myymällä sen jolloin ainakin ei jää paljoa käteen... luulen että kohtapuoliin on melko paljon vapareita myynnissä kun niitä on roudattu briteistä jonkin verran.

nimim. kokemusta on, turbokuume iski heti kun olin ajanu omalla vaparilla sen pari viikkoa  :-\ :-\
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Joni P.

#11
Lainaus käyttäjältä: Hencca - 18 maaliskuu, 2010, 12:01:49
ton veropäätöksen haluan nähä. ja teen todellakin valituksen tullille ja kaikille muillekkin.

Tullin taulukoista ne löytyy, sekä tuo 2300e että 2700e. Molemmat TT malleja.

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 18 maaliskuu, 2010, 12:30:10
edit: vaikka laitoitkin että budjetti ei riitä, ei siinä kuitenkaan niin isoo eroo ole... makarooni ja tonnikala linjalle!! ;)

Mun henk koht mielipide:

Jos luulet yhtään että tt voisi kiinnostaa tulevaisuudessa, säästä vähän lisää ja osta automaatti TT. Esv näytti myyvän yhtä täälläkin foorumilla tax free alle 7te ja näyttävät pyörivän tax free 7-8 väliin max. Kokonaishinta siis about 10-11 kilvissä. Vaparit siinä olisko 8te luokkaa kilvissä mutta jos joskus turbokuume ja manuaali on se juttu, saat paljon helpommin automaatti TT:stä manuaaliswapin tehtyä, kuin a. swappaamalla vapariin tt koneen (jolloin tarviit paljo paljon muutakin, kone,vaihteisto,voimansiirto jne) tai myymällä sen jolloin ainakin ei jää paljoa käteen... luulen että kohtapuoliin on melko paljon vapareita myynnissä kun niitä on roudattu briteistä jonkin verran.

nimim. kokemusta on, turbokuume iski heti kun olin ajanu omalla vaparilla sen pari viikkoa  :-\ :-\

Aamen!
Juuri samaa meinasin jo aamulla kirjoittaa mutten jaksanut alkaa näpyttelemään pitkää tarinaa.

Huonolla tuurilla Vapari 4-6k + verot 2-5k = 6-11k
Hyvällä tuurilla automaatti TT  7-8k + 2-5k = 9-13k
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 18 maaliskuu, 2010, 11:55:02
Tottakai kauppiaat sanoo mitä haluavat, mutta luulisi niilläkin olevan jonkunlaista tieto/taitoa näiden kanssa kun joka päivä näiden asioiden kanssa pyörii. Aivan, kiitos tiedosta. Pitääpä tarkastella asiaa...

Samat tiedot sinäkin löydät osoitteesta www.tulli.fi  ;D
JZZ30 vm.91

Tem

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48"Osta turbo, sellaisen sä kuitenki haluat!" - selittelyn voi jättää pois, budjetti ei kerta kaikkiaan riitä opiskelijalla.  :-\

Jos rahat on oikeasti niin tiukassa, ettei pysty yhtään venymään, ni älä osta kumpaakaan. Jotain siitä hajoaa kuitenkin ja sitten se seisoo, kun ei oo varaa korjata. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Hencca

#14
Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 18 maaliskuu, 2010, 12:59:25
Tullin taulukoista ne löytyy, sekä tuo 2300e että 2700e. Molemmat TT malleja.


vittu mitä paskaa. sitten pitää lyödä raiskattuun 93 tt:hen 3250e. kunnon kusetusta koko yhteiskunta. Mut faktahan on näiden nallekarkkien jaon suhteen, et ne ei mee koskaa tasan.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

harrih

Kerkeää pari kuukautta veröpäätöstä odotelles aikana tienata sitten vähän rahaa.


Niin.. Mäkin käyttöautoa verottaessa kysyin et kauanko kestää veropäätöksen tulla, sanoivat noin 2kk.. Auto tuli kuitenkin maahan maanantaina ja verosta tuli lasku jo keskiviikkona.. Aika ripeää tää toiminta tullissa, no olihan siinä kilometrit väärin niin siitä soitin ja valitin, seuraavana päivänä taas uusi lasku.. Tämä tapahtu marraskuun lopulla.

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Hencca - 18 maaliskuu, 2010, 13:13:23
vittu mitä paskaa. sitten pitää lyödä raiskattuun 93 tt:hen 3250e. kunnon kusetusta koko yhteiskunta. Mut faktahan on näiden nallekarkkien jaon suhteen, et ne ei mee koskaa tasan.

tossa syksyllä kun oman auton veotin, niin tullin sivuilla oli 93vm 3.0 turbo supra 1900 ja rapiat.. Kilometrit kyl oli vajaa 300000.. Ja uskoisin et oli mk4.. Pitää itsekkin valittaa asiasta, tuli 3600e veroja.. Ja siis tt kyseessä

mazzem

Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 18 maaliskuu, 2010, 14:05:38
tossa syksyllä kun oman auton veotin, niin tullin sivuilla oli 93vm 3.0 turbo supra 1900 ja rapiat.. Kilometrit kyl oli vajaa 300000.. Ja uskoisin et oli mk4.. Pitää itsekkin valittaa asiasta, tuli 3600e veroja.. Ja siis tt kyseessä

Ainakin auction sheetissä on merkitty tähdellä kilometrien perään jos mittaristo vaihettu ja menee sillon keskimääräisenajosuoritteen mukaan. Itellä sorkussa myös noin ja verot 1400€
Jo vaan sano rengit päissään, eikä ne paljo muuta sanonukkaan.

Toyota Soarer JZZ30 -92
Opel Omega B1 caravan -94
VW Transporter 2.4d -94

Krister

Turhaa alatte valittelemaan jos on tullut 3-4 te verot TT:hen, ei tule menemään läpi. Olkaa tyytyväisiä ettei tullut 6te. Lipsahduksia sattuu Marvolla kumpaankin suuntaan ja Jonin 2300e TT:n ja 4700e vaparin verot on aika hyvä esimerkki siitä.

Jukkka--

Joo, vaikuttaa.. oudolta! :D

Mutta tosiaan, tietääkö täälä kukaan enemmän noista st 205 celicoista? Minkälaisia veropäätöksiä näihin on tullut? Samoin mr2 rev3 + kuinka kestävyys yms osien saanti? Meinaa tosiaan toi supra käydä hintavaksi, jos toi vero on noinkin suuri. Eipä olis uskonu.. Tuuriinkaan ei voi oikein luottaa verojen suhteen, ettei auto jää seisomaan.  :-\
Toyota Celica GT4 st205 -94

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 18 maaliskuu, 2010, 20:53:02
Joo, vaikuttaa.. oudolta! :D

Minkälaisia veropäätöksiä näihin on tullut?

Illan ratoksi www.tulli.fi Kuten aiemminkin sanoin ;)
Siellä on kaikki veropäätökset.Oli se joku toinenkin sivu mistä pysty autoimalleittan hakemaan,mutta joku muu saa sen kertoa
JZZ30 vm.91

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 18 maaliskuu, 2010, 20:54:51
Illan ratoksi www.tulli.fi Kuten aiemminkin sanoin ;)
Siellä on kaikki veropäätökset.Oli se joku toinenkin sivu mistä pysty autoimalleittan hakemaan,mutta joku muu saa sen kertoa

Tuollainen, http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php

enzie

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 18 maaliskuu, 2010, 20:53:02
Joo, vaikuttaa.. oudolta! :D

Mutta tosiaan, tietääkö täälä kukaan enemmän noista st 205 celicoista? Minkälaisia veropäätöksiä näihin on tullut? Samoin mr2 rev3 + kuinka kestävyys yms osien saanti? Meinaa tosiaan toi supra käydä hintavaksi, jos toi vero on noinkin suuri. Eipä olis uskonu.. Tuuriinkaan ei voi oikein luottaa verojen suhteen, ettei auto jää seisomaan.  :-\

Kaikki mr2 varaosat on löytyny tojotan tiskiltä ku menee osanumeroiden kanssa tilaamaan. Kestävyys on sitten niin monesta asiasta kiinni, että vaikea mennä sanomaan. Jos sattuu huonosti pidetty yksilö kohdalle niin kyllä varmasti ongelmia piisaa ja rahaa menee.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 18 maaliskuu, 2010, 20:53:02
Mutta tosiaan, tietääkö täälä kukaan enemmän noista st 205 celicoista? Minkälaisia veropäätöksiä näihin on tullut? Samoin mr2 rev3 + kuinka kestävyys yms osien saanti? Meinaa tosiaan toi supra käydä hintavaksi, jos toi vero on noinkin suuri. Eipä olis uskonu.. Tuuriinkaan ei voi oikein luottaa verojen suhteen, ettei auto jää seisomaan.  :-\

Jos halpa postitojota pitäisi väkisin saada, niin ostaisin ympärivuotiseen käyttöön ST205:n, joka raapii joka nurkasta.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Jukkka--

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 19 maaliskuu, 2010, 10:12:46
Jos halpa postitojota pitäisi väkisin saada, niin ostaisin ympärivuotiseen käyttöön ST205:n, joka raapii joka nurkasta.

Kyllä, näin olen itsekin ajatellut. Vaihtoehdot taitaa siis rajoittua ST205/Evo/Impreza. Auto tulisi mitä luultavammin ympärivuotiseen ajoon. Näitä vain ei niin paljoa ole saatavilla. Pari tuossa olisi. Katsotaankatsotaan...  :)
Toyota Celica GT4 st205 -94

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 19 maaliskuu, 2010, 15:36:45
Kyllä, näin olen itsekin ajatellut. Vaihtoehdot taitaa siis rajoittua ST205/Evo/Impreza. Auto tulisi mitä luultavammin ympärivuotiseen ajoon. Näitä vain ei niin paljoa ole saatavilla. Pari tuossa olisi. Katsotaankatsotaan...  :)

Onhan niitä nyt herranjestas satoja yksilöitä joka viikko tarjolla Japanissa. Ei muuta kuin tilaamaan sopivaa yksilöä.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 19 maaliskuu, 2010, 15:36:45
Kyllä, näin olen itsekin ajatellut. Vaihtoehdot taitaa siis rajoittua ST205/Evo/Impreza. Auto tulisi mitä luultavammin ympärivuotiseen ajoon. Näitä vain ei niin paljoa ole saatavilla. Pari tuossa olisi. Katsotaankatsotaan...  :)

Tosta on nopee tehä rajaus, haluatko neljä ovee vai kaks. Jos on enemmänkin takapenkillä matkustajia, on turha haaveilla celicasta.. Itellä ottaa jo etupenkillä melkein pää kattoon, takapenkille en menis mistään rahasta..Mut onneks on kattoluukku malli, luukku auki saa vähä lisätilaa =D

Mutta minä en joudu istumaan takapenkillä, eikä juuri muutkaan autossani, enkä halua moottoriini tasapainotankoja saatika sinne tänne hakkaavia mäntiä = Valinta on ehdottomasti Celica.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

zoon

käyttöautona saattaapi tuo vapari supra olla halvempi kuin 205

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: zoon - 21 maaliskuu, 2010, 23:46:58
käyttöautona saattaapi tuo vapari supra olla halvempi kuin 205

Joo mutta myynnin kannalta supra häviää aika varmasti..

Jukkka--

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 19 maaliskuu, 2010, 15:45:37
Onhan niitä nyt herranjestas satoja yksilöitä joka viikko tarjolla Japanissa. Ei muuta kuin tilaamaan sopivaa yksilöä.

Kyllä, mutta katoin valmiiksi suomessa olevia Celicoja. Riesana kun on vielä tuo oma prelude, jonka saisi mahdollisesti vaihdettua näihin suomessa oleviin autoihin. Japanista kyllä voin tilata ja luultavasti tilaankin, kunhan vain omasta saa rahat pois.

Omassa autossa ovien määrällä ei ole mitään väliä, mutta tässä pitkien pähkäilyjen jälkeen takapenkit olisi varmuudeksi hyvä olla tilapäistä kuljettamista varten. Joten MR2 ei soveltuisi oikein käyttöautoksi. Ensimmäinen autoni BB2-korin 2.3 prelude oli vieläkin pienempi tiloiltaan kun celica ja "hyvin" neljä henkeä sillä matkusti.
Toyota Celica GT4 st205 -94