MKIV vapari supra/Celica st 205 käyttöautoksi?

Aloittaja Jukkka--, 17 maaliskuu, 2010, 23:49:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 18 huhtikuu, 2010, 14:24:47
Mitä paikkoja kannattaisi tutkia, mitä ovat st205:sen tyyppivikoja yms?

etutuennoista fig-8 eli kasinmuotonen osa molemmilla puolilla, Camber control arm. Alustan heikko osa, ilmenee nitinänä ja väljyytenä renkaasta nytkyttäessä.

sitten se perän paukkuminen, se on se tukikumi mikä sieltä menee ajankanssa..

syylärin väri on hyvä tsekata, musta hyvä, ruskeahko ok vaaleen ruskee suoraan roskiin.

en nyt ainakaan ihan heti muuta keksi, noilla pääset ihan hyvään alkuun..
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

jakk

Kyllä jossain kirjassa 80-luvulta luki että:

stage 1 on lievästi modattu
stage 2 on hieman enemmän modattu
ja
stage3 on rajusti modattu

näin muistan lukeneeni. Saattoi olla jopa joku haynesin kirja.  :ohnoes:

E:ot

Tem

GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 huhtikuu, 2010, 21:01:04
No sillon ny oli puskatki muotia. ;D
Supraan stage 2 kytkin ja sanoinkuvaamattomat alaväännöt ja kuskille stage 3 puska ja lujaa menee  :notworthy:  ;D

Jukkka--

Elikkästä elikkä, kyseessä on tämä yksilö: http://www.nettiauto.com/toyota/celica/3185141 , joka on lauantaihin asti minulle varattuna, jolloin menen sitä katsomaan/ostamaan.

Kaupat teen jos auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä jne. Ja kyllä, roiskeläpät yms turha lähtee kyllä. :D

Kertokaas olisiko kannattava ostos, käteiskaupalla saadaan hintakin luultavasti Jannen kanssa kohdille. Mutta, kertokaa "tietäjät" miltä vaikuttaa jne? Ei mielestäni pahan näköinen, tietysti vanteet on siipeensä saanut ja hieman "amiksen" oloinen mutta. Eiköhän tosta vielä hyvän saisi, pelleiltään varsin hyvännäköinen. Paikanpäällä sitten tarkemmin nuo asiat.

Pitääkös näihin vaihtaa muutakun etuvalot, etuvilkut? + tietysti sumari laittaa taakse.

Kiitokset jo vastauksista! :)
Toyota Celica GT4 st205 -94

OspreY

Kannattaa sitten varmistua että saat kaikki dokumentit autosta ja että ne täsmäävät ymym. Täällä on muutamilla ollut hieman häröilyä noitten UK tuontipelien kanssa.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 20 huhtikuu, 2010, 22:56:34
Elikkästä elikkä, kyseessä on tämä yksilö: http://www.nettiauto.com/toyota/celica/3185141 , joka on lauantaihin asti minulle varattuna, jolloin menen sitä katsomaan/ostamaan.

Kaupat teen jos auto vaikuttaa kaikin puolin hyvältä jne. Ja kyllä, roiskeläpät yms turha lähtee kyllä. :D

Kertokaas olisiko kannattava ostos, käteiskaupalla saadaan hintakin luultavasti Jannen kanssa kohdille. Mutta, kertokaa "tietäjät" miltä vaikuttaa jne? Ei mielestäni pahan näköinen, tietysti vanteet on siipeensä saanut ja hieman "amiksen" oloinen mutta. Eiköhän tosta vielä hyvän saisi, pelleiltään varsin hyvännäköinen. Paikanpäällä sitten tarkemmin nuo asiat.

Pitääkös näihin vaihtaa muutakun etuvalot, etuvilkut? + tietysti sumari laittaa taakse.

Kiitokset jo vastauksista! :)

Siisti peli on joo kaikin puoli, ostin ite juuri samat vanteet, tosin pronssin värisinä kesäks.. Jos noista vanteista haluat eroon, voin tarjota 16" oz superleggeroita vaihdossa..!

mutta rynkytä ne etutuennat läpitte, siellä jos on isosti väljää ni voi olla et tuhannenkin euroo heittämällä superstruttiin <3

järeemmän syylärin se on näköjään saanu, tosin tohon en syty et kun on samcon imuputki, ni tohon mihin normaalisti tulee kierto kohti turboo, on laitettu toi huohotinsuodatin imusuodattimeks..

taitaa olla myös alkujaan JDM, kun on tuo kapee kilvenpaikka takana, en tiä aiheuttaako se lisäpaperijumppaa?
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Jukkka--

Joo, aivan!

Tosta kilvenpaikasta en osaa sanoa, näyttää niitä välillä näkyvän kilvellisis GT4:sis. Tiedä sitten onko tarvinnut lisää paperitöitä. Japanistahan tuo on kotoisin, eikä Enkuista.

Onko noi vanteet Work CR:ät? Näyttää ainakin pahoin, jos on niin niistä en luovu!  :yum: Pitää vain hioa pahimmat naarmut pois ja maalata ja fiksailla uudelleen.

Kuume on kova ja lauantaita odotellessa, palataan asiaan!

..Mitä muuten tullissa käynti maksaa, kun ne arvioi tuon? + Lueskelin että kilvitys pitää aloittaa 7-10pv päästä tullissa käymisestä, mitä tarkoittaa kilvityksen "aloitus"? Kun vastaavaisuustodistuksessa yms menee sen pari vk yms. Käynkö kahvilla konttorilla, niin kilvitys on aloitettu VAI? :D
Toyota Celica GT4 st205 -94

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 21 huhtikuu, 2010, 22:40:42
Joo, aivan!

Tosta kilvenpaikasta en osaa sanoa, näyttää niitä välillä näkyvän kilvellisis GT4:sis. Tiedä sitten onko tarvinnut lisää paperitöitä. Japanistahan tuo on kotoisin, eikä Enkuista.

Onko noi vanteet Work CR:ät? Näyttää ainakin pahoin, jos on niin niistä en luovu!  :yum: Pitää vain hioa pahimmat naarmut pois ja maalata ja fiksailla uudelleen.

Kuume on kova ja lauantaita odotellessa, palataan asiaan!

..Mitä muuten tullissa käynti maksaa, kun ne arvioi tuon? + Lueskelin että kilvitys pitää aloittaa 7-10pv päästä tullissa käymisestä, mitä tarkoittaa kilvityksen "aloitus"? Kun vastaavaisuustodistuksessa yms menee sen pari vk yms. Käynkö kahvilla konttorilla, niin kilvitys on aloitettu VAI? :D


Mun mielestä SJ-import nimenomaan tuo enkuista, ainakin muutama auto mistä kauppoja hieroin enkuista ja hylkäsin kun ilmeni vikoja/puutteita, ilmestyi heille suomeen myytiin, mm. yks puihin nojattu valkonen gt-four.

CR Kait on konkaavimmat, joita heikosti celicaan saa, todennäkösesti on Rota Torquet tai Dragwheels DR31 tasasesta etusivusta päätellen.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 21 huhtikuu, 2010, 22:40:42
Joo, aivan!

Tosta kilvenpaikasta en osaa sanoa, näyttää niitä välillä näkyvän kilvellisis GT4:sis. Tiedä sitten onko tarvinnut lisää paperitöitä. Japanistahan tuo on kotoisin, eikä Enkuista.

Onko noi vanteet Work CR:ät? Näyttää ainakin pahoin, jos on niin niistä en luovu!  :yum: Pitää vain hioa pahimmat naarmut pois ja maalata ja fiksailla uudelleen.

Kuume on kova ja lauantaita odotellessa, palataan asiaan!

..Mitä muuten tullissa käynti maksaa, kun ne arvioi tuon? + Lueskelin että kilvitys pitää aloittaa 7-10pv päästä tullissa käymisestä, mitä tarkoittaa kilvityksen "aloitus"? Kun vastaavaisuustodistuksessa yms menee sen pari vk yms. Käynkö kahvilla konttorilla, niin kilvitys on aloitettu VAI? :D

Aloituksella tarkoitetaan sitä, että menet aloittamaan maahantuontikatsastuksen(maksaa150-300€) ja tästä kuukausi aikaa saada asiat järjestykseen ilman isompia lisämaksuja :thumbsup:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 21 huhtikuu, 2010, 22:40:42

Tosta kilvenpaikasta en osaa sanoa, näyttää niitä välillä näkyvän kilvellisis GT4:sis. Tiedä sitten onko tarvinnut lisää paperitöitä. Japanistahan tuo on kotoisin, eikä Enkuista.

Kannattaa siis varmistaa että autosta löytyy dokumentti massoista ja ensirekisteröinti päivämäärä JAPANISSA, enkun papereissa kun on muistaakseni ensirekisteröinti merkattu koska se on otettu käyttöön siellä ja massat on puutaheinää, eli jos esim japanin export certificate löytyy ni sehän riittää kuhan vain on käännös siitä tehtynä tai sitten valmistajan massalaput, TUVin massalapuilla voi suurimmassa osassa konttoreita pyyhkiä  :pottytrain2:
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 22 huhtikuu, 2010, 05:59:02
Kannattaa siis varmistaa että autosta löytyy dokumentti massoista ja ensirekisteröinti päivämäärä JAPANISSA, enkun papereissa kun on muistaakseni ensirekisteröinti merkattu koska se on otettu käyttöön siellä ja massat on puutaheinää, eli jos esim japanin export certificate löytyy ni sehän riittää kuhan vain on käännös siitä tehtynä tai sitten valmistajan massalaput, TUVin massalapuilla voi suurimmassa osassa konttoreita pyyhkiä  :pottytrain2:

Tämä kannattaa tosiaan huomioida, en vain voi käsittää että miksi kauppias itse ei ohjeista ja neuvo omia asiakkaitaan, sekä huolehdi että asiakkaalla on kaikki paperit matkassa...  ???

Ei meinaan yhden käden sormet riitä puheluiden laskemiseen, mitä mullekin on tullut näistä englannin tuonneista ja miksi ei muiden tuojien japsikiikkureistakin, joissa on paperi-, vuosimalli- tai paino-ongelmia  :nono:

TumppU

#192
Mäkin katsoisin aika tarkkaan, että kaikki paperit löytyy. Sen kummemmin ei tästä SJ-import firmasta oo kokemusta, mutta tässä taannoin siellä oli myynnissä se turbotettu Altezza RS200 ja firma mainostaa sivulla, että katsastavat auton lisähinnasta. Meillä oli kaverin kanssa varmaa tietoa, että Altezzaan ei ollu vaatimustenmukaisuustodistusta ja, että sen katsastus ei oo muutenkaan mikään läpihuutojuttu, niin sit varsin kysästiin tuolta, että mitä auto maksaa katsastettuna ja vastaus oli sanatarkasti; "Meillä ei valitettavasti ole resursseja katsastaa autoa tällä hetkellä". Ei siis minkään näköistä mainintaa, että lappuja puuttuu ja mahdollisista VTT mittauksista, jos turbona meinaa sen katsastaa tai yleensäkään siitä, että pitäs muuttaa takaisin vapariksi, jos siihen Suomen kilvet meinaa saada..
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: TumppU - 22 huhtikuu, 2010, 09:23:22
Mäkin katsoisin aika tarkkaan, että kaikki paperit löytyy. Sen kummemmin ei tästä SJ-import firmasta oo kokemusta, mutta tässä taannoin siellä oli myynnissä se turbotettu Altezza RS200 ja firma mainostaa sivulla, että katsastavat auton lisähinnasta. Meillä oli kaverin kanssa varmaa tietoa, että Altezzaan ei ollu vaatimustenmukaisuustodistusta ja, että sen katsastus ei oo muutenkaan mikään läpihuutojuttu, niin sit varsin kysästiin tuolta, että mitä auto maksaa katsastettuna ja vastaus oli sanatarkasti; "Meillä ei valitettavasti ole resursseja katsastaa autoa tällä hetkellä". Ei siis minkään näköistä mainintaa, että lappuja puuttuu ja mahdollisista VTT mittauksista, jos turbona meinaa sen katsastaa tai yleensäkään siitä, että pitäs muuttaa takaisin vapariksi, jos siihen Suomen kilvet meinaa saada..

Melkein kaikki ongelmat ovat kyllä lähiaikoina juontaneet kaikki juurensa juurikin tuolta.
Osittain varmaan ihan tietämättömyyttään ja osittain ihan tahallaankin linssiin viilaten, saa kaikki hölmöimmät ostamaan mitä vain. Vaikkapa sen vaparisupran jossa on alavääntö TT mallia parempi ;)
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

TumppU

Esitettiin sit vielä toinenkin kysymys tämän vastauksen jälkeen, että mites noi tarvittavat laput ja tuo turbon katsastaminen. Siihen vastattiin, että laput ei oo, kun tilata ja turbolle saa katsastettua, kun käyttää VTT mittauksissa ja tässäkään ei mitään mainintaa, että paljonko nuo todistukset maksaa eikä siitä, että tuo VTT mittaus maksaa sen ~1500€ sai hyväksynnän tai ei..

Ja jos näistä kommenteista nyt joku vetää herneet nenuun, niin kehottaisin kyl tuontifirmojen edustajia vastaamaan rehellisesti ja asioita kiertelemättä kysymyksiin. Nää huonot kokemukset leviää nääs foorumeilla paljon nopeammin, kuin hyvät..
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Tem

Lainaus käyttäjältä: TumppU - 22 huhtikuu, 2010, 09:23:22Sen kummemmin ei tästä SJ-import firmasta oo kokemusta, mutta tässä taannoin siellä oli myynnissä se turbotettu Altezza RS200 ja firma mainostaa sivulla, että katsastavat auton lisähinnasta. Meillä oli kaverin kanssa varmaa tietoa, että Altezzaan ei ollu vaatimustenmukaisuustodistusta ja, että sen katsastus ei oo muutenkaan mikään läpihuutojuttu, niin sit varsin kysästiin tuolta, että mitä auto maksaa katsastettuna ja vastaus oli sanatarkasti; "Meillä ei valitettavasti ole resursseja katsastaa autoa tällä hetkellä".

Toisaalle oli vastattu ylimalkaisesti, että sen leimaus on läpihuutojuttu. ;D

No onneksi se meni kaverille, joka oli kyllä perillä homman vaikeudesta.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Zoui

Lainaus käyttäjältä: Tem - 22 huhtikuu, 2010, 10:38:30
No onneksi se meni kaverille, joka oli kyllä perillä homman vaikeudesta.

Mahtoko olla sama kaveri ku soitti mulle just viimeviikolla ja kyseli lappujen perään  ;D Jotenkin vaan mun mielestä outoa et tostakin autosta on useampi soittanut meille ja kysynyt miten pitää tehdä ja toimia... toki neuvotaan parhaamme mukaan, mutta jotenkin outoa se on tämän tyylisissä asioissa auttaa vaan palvelun takia.

TumppU

En mä välttämättä auttas, jos soitetaan jonkun muun myymästä autosta, että miten toimia. Mut, jos ite myy kyseistä autoa, niin kyl mun mielestä sillon kuulus kertoa suoraan miten asia on.
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Tem

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 22 huhtikuu, 2010, 11:03:04Mahtoko olla sama kaveri ku soitti mulle just viimeviikolla ja kyseli lappujen perään  ;D

Voi olla, kyllä se siitä siis kyseli monestakin suunnasta. Mut kuitenkin ties jo ennen ostoa, että tuskin saa kilpiin ja sillä asenteella ostikin sen. Vaan pitäähän kaikkea silti koittaa. 8)

Nythän se menikin jo eteenpäin..
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


emk67

Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Zoui

Lainaus käyttäjältä: TumppU - 22 huhtikuu, 2010, 11:16:45
En mä välttämättä auttas, jos soitetaan jonkun muun myymästä autosta, että miten toimia. Mut, jos ite myy kyseistä autoa, niin kyl mun mielestä sillon kuulus kertoa suoraan miten asia on.

Tää on vähän kaks piippuinen juttu, meinaan jos hiukankin vihjaat että "mitäs auton myyjä sanoi" tai "en oikein tiedä kun en autoa ole myynyt", niin siitä otetaan herneet ja haistatellaan... joskus kun on tullut kokeiltua tuota auttamattomuuttakin... se ei toimi  ;D

Itellä on ainakin sen verran harrastaja henkeä, että kysyi kuka tahansa niin autetaan. On meille soitellut muutkin tuontiyrittäjät ja neuvonut olen niitäkin, voi olla ja harrastaa aura kirkkaana  :angel:

TumppU

Juu, ihan varmasti kakspiippuinen juttu.. :) Mun mielestä se on kyl hienoa, että apua ja vastauksia tarjotaan niille kyselijöillekin, vaikka eihän sitä pakko ois antaa.  :thumbsup:
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Jukkka--

Firmasta ennenkin kauppaa tehneenä, pidän kyllä Sj-importsia varsin fiksuna liikkeenä.

Mutta tosiaan, kiitokset vastauksista! Lisää tietoa vain peliin!  :yum:
Toyota Celica GT4 st205 -94

Rekyyli

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 22 huhtikuu, 2010, 18:16:42
Firmasta ennenkin kauppaa tehneenä, pidän kyllä Sj-importsia varsin fiksuna liikkeenä.

Mutta tosiaan, kiitokset vastauksista! Lisää tietoa vain peliin!  :yum:
Itsellä on taas huonoja kokemuksia firmasta.. tosin tyhmää on helppo huijata. :)

Flr

Onkohan nämä huonot kokemukset oikeasti huonoja kokemuksia?

Itse hyvin mahollinen tuleva asiakas SJ-Importille ja tällä hetkellä asiat on menny ihan mukiinmenevästi ja asioista (puhelinsoitoista ja auton saapumispäivät ym.) pidetty hienosti kiinni.

- Toyota Supra -96 Facelift J-Spec -

Juzzo

No ainahan voi systeemit/henkilöt muuttua  ::)
Mutta ken haluaa ottaa riskin ja kokeilla... etenkin kun köyhän ei kannata huonoa ostaa  :icon_biggrin:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Pduk

Lainaus käyttäjältä: Retjak - 18 huhtikuu, 2010, 16:19:24
syylärin väri on hyvä tsekata, musta hyvä, ruskeahko ok vaaleen ruskee suoraan roskiin.

Sama vissii täsmäs Aristonkin kanssa :-D ihmettelinki ku oli vähän pehmee, murtui ekana yläletkun liitoksesta.. onneksi ei missään kadulla pettänyt.. tosin nopeestippa tuon olisi moottorinlämmöistä huomannut :-o
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Pduk - 23 huhtikuu, 2010, 19:04:43
Sama vissii täsmäs Aristonkin kanssa :-D ihmettelinki ku oli vähän pehmee, murtui ekana yläletkun liitoksesta.. onneksi ei missään kadulla pettänyt.. tosin nopeestippa tuon olisi moottorinlämmöistä huomannut :-o

kovin mahdollista et sama juttu kaikissa toitsun syyläreissä. Itellä onneks jo tallissa oottelee taas musta kantinen!
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Pduk

Itse tilasin ja asensin joskus helmikuussa kokonaan uuden syylärin..  nyt kestää taas ainakin seuraavat 12vuotta :-) ...EHKÄ :D
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Pduk - 23 huhtikuu, 2010, 22:42:44
Itse tilasin ja asensin joskus helmikuussa kokonaan uuden syylärin..  nyt kestää taas ainakin seuraavat 12vuotta :-) ...EHKÄ :D

se on se vahva ehkä.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202