Mitkä Iridiumit?

Aloittaja Pazimus83, 08 huhtikuu, 2010, 07:58:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pazimus83

Joo elikkä on tässä tällänen pulma.Tulpat ois tarkotus vaihtaa ja vaihtoehtoja tosta maailmalta löytyy useampia.Sen verran olen nettiä sellaillut,että NGK:n iridiumeista puhutaan monessa paikassa ja kehutaankin myös.Toisaalta varmasti varteenotettavia vaihtoehtoja on myös Brisk ja Denso.Onko jollain kokemusta noiden merkkien välisistä eroista?Sitten kun en mikään kauhea tekniikkaexpertti ole,niin näissähän on niitä lämpövaihtoehtoja.Mitkä noiden 3:n valmistajien tulpista mahtais parhaiten soveltua meikäläisen TT soareriin,siinä nyt ei sen kummempia virejä vielä ole,kuin että se on lastutettu,putkisto laitettu ja säädettävät nokkapyörät löytyy.Tai ainakin vain nämä on meikäläisen tiedossa,en usko että ahtojen kanssa on leikitty.Kiinnostais kokeilla iridiumeja,kun vaan tietäis mikä lämpövaihtoehto soveltuu meikäläisen kärryyn.Kiitän ja kumarran vastauksista etukäteen  :P-<:

Tem

Minkähänlainen lastu siinä sitten on...?

Nyrkkisääntönä on, että kannattaa vaihtaa yhtä astetta kylmemmät tulpat, kun tehot kasvaa vakiosta ~100hp. Jos sulla on vakioahdotkin vielä, niin varmaan vakiolämpönen on ihan ok.

Merkit on aika pitkälle makuasioitakin, mut Densot tuppaa toimia Tojoissa hyvin.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Pazimus83

Lainaus käyttäjältä: Tem - 08 huhtikuu, 2010, 09:28:49
Minkähänlainen lastu siinä sitten on...?

Nyrkkisääntönä on, että kannattaa vaihtaa yhtä astetta kylmemmät tulpat, kun tehot kasvaa vakiosta ~100hp. Jos sulla on vakioahdotkin vielä, niin varmaan vakiolämpönen on ihan ok.

Merkit on aika pitkälle makuasioitakin, mut Densot tuppaa toimia Tojoissa hyvin.


Hankala tosiaan sanoa lastusta yhtään mitään,voihan olla että sillä on ihan vähän ahtoja nostettukin,mutta sataa heppaa ei vakiosta kyllä ole lisää tullut.Niin ilmeisesti vakiolämpöiset on sitten käypiä.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 08 huhtikuu, 2010, 22:53:28

Hankala tosiaan sanoa lastusta yhtään mitään,voihan olla että sillä on ihan vähän ahtoja nostettukin,mutta sataa heppaa ei vakiosta kyllä ole lisää tullut.Niin ilmeisesti vakiolämpöiset on sitten käypiä.

Jos vakiota kovemmilla ahdoilla ajaa, laittaisin itse astetta kylmemmät.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Strabe

#4
Mistä tiedät,että siinä on "lastu"? Ja ei varmasti joo ole sataa heppaa tehot noussut, jos vakio föönit vielä paikalaan.. ;D
JZZ30 vm.91

Pazimus83

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 09 huhtikuu, 2010, 08:39:15
Mistä tiedät,että siinä on "lastu"? Ja ei varmasti joo ole sataa heppaa tehot noussut, jos vakio föönit vielä paikalaan.. ;D

Se on lastutettu,mut ei o sen kummempaa tietoa siitä.

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 09 huhtikuu, 2010, 09:30:16
Se on lastutettu,mut ei o sen kummempaa tietoa siitä.

Mutta siis mistä tiedät että on lastutettu?Myyjä sanoi?
JZZ30 vm.91

Pazimus83

No näin ilmotuksessa luki ja myyjä väitti.Tietysti jos näin ajattelee,niin eihän siinä tai missään muussakaan autossa ole koskaan välttämättä mitään mitä luvataan.Ainahan nuo tarkistaa tarttee ja eiköhän tuo jossain vaiheessa sitten selväksi käy kun alan tekniikkapuolelle parannusta hakea.Mutta se ei ole ajankohtasta ainakaan vielä.Mutta näinhän se menee,että ei kannata koskaan uskoa mitään muuta kun mitä omat silmät kertoo  :thumbsup:

Strabe

#8
Lainaus käyttäjältä: Pazimus83 - 09 huhtikuu, 2010, 18:19:25
No näin ilmotuksessa luki ja myyjä väitti.Tietysti jos näin ajattelee,niin eihän siinä tai missään muussakaan autossa ole koskaan välttämättä mitään mitä luvataan.Ainahan nuo tarkistaa tarttee ja eiköhän tuo jossain vaiheessa sitten selväksi käy kun alan tekniikkapuolelle parannusta hakea.Mutta se ei ole ajankohtasta ainakaan vielä.Mutta näinhän se menee,että ei kannata koskaan uskoa mitään muuta kun mitä omat silmät kertoo  :thumbsup:

Jeah!
Varsinkin kun tietää että toyotiin ei juurikaan lastuja ole, enkä itse ikinä ole 1jz sorkussa sellaista tavannut ::)
JZZ30 vm.91

Tem

Aika moni sanoo kaikkia piggypäkejäkin lastuiks...

Mut kannattaa varmaan kurkata sinne ecuun, että onko siinä tai johtosarjassa jotain?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Ludus

Mitkä tulpat kannattaa laittaa 1jz-gte koneeseen? Sinkutettu ja teho tavoite noin 450-500hv.
Denso Iridium IK22 vai IK24?

SupeTT

#11
Lainaus käyttäjältä: Ludus - 18 marraskuu, 2011, 23:01:45
Mitkä tulpat kannattaa laittaa 1jz-gte koneeseen? Sinkutettu ja teho tavoite noin 450-500hv.
Denso Iridium IK22 vai IK24?

Tohon riittää ihan perus IK20. Tuossa Denson tulpassahan on ongelmana että kärki saattaa karata poikkeen, kannattaa harkita myös ngk:n tulppia samalla lämpöarvolla.
Corvette C5 97
Ex Dodge Viper 96 rt/10
Ex Supra driver

Viitsu

itell oli ik24 sinkku 1jz ja niitä meni ihan koko ajan pimeeks... Nyt briskit ja ei mitään ongelmia ole ollut!
Toyota Corolla KE70 powered by Euro 2jz-gte, holset hx40 super, 1000cc injector dynamics, cop puolat, aeromotive a1000 bensapumppu ja säädin, AEM v2 ecu ymsyms

EX
Toyota supra JZA70 Single turbo manuaali
Toyota Celica GT4 389HV/550NM