Toyota Soarer 2.5 '94

Aloittaja Osku, 29 elokuu, 2010, 16:52:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Osku

Tosiaan Sorkkua olen ostamassa ja kaipaisin teiltä neuvoja, mitä kyseisistä vehkeistä kannattaa katsoa ennen ostoa :sign5: Kun ei ole noista JDM autoista kokemusta entisestää yhtään.. Ja auto on vuosimallia 1994 ja automaatti lootalla.

Kiitän jo etukäteen!

T: Osku

Metalfusion

Apulaitehihnan kiristimen laakeri kannattaa vaihtaa ajoissa.  :icon_biggrin:

Osku

Nyt on ollut Sorkku alla lähemmäs viikon. Oikeanpuoleiseen ohjaukseen tottui tosiaan kulahtaneen lausahduksen mukaisesti vartissa. Öljyt ja suodattimen vaihdoin eilen ja tuli tarkistettua myös tuo jakopään puoli ja hyvältä näytti. Tosin remmillä ajettu vasta n. 50tkm. Kone nakuttelee hieman, eikä parantunut öljyjen vaihdosta, meinaan syyksi turhan kuumaa ahtoilmaa?, kun tuossa ei ole ensinnäkään minkäänlaista ilmanohjausta suodattimelle, ja vakio välijäähdytinkin näyttää olemattoman pieneltä. Onko teillä kokemuksia asiasta?

Kuitenkin on viritystä mielessä autolle niin melkein sinne voisi kunnollisen välijäähdyttimen laittaa ja suodatin puskurin taakse nätisti :tard:

kaahari

#3
Jos tarkoitat "kone nakuttelee" ja että se olisi detonointia, oletko kuunnellut kuulokkeilla / vast?

Äärettömän villi veikkaus, mutta luulen että tulee jostain muusta, toyotan jz ecuissa on niin myöhäiset ennakot että suht turvallisella menee vaikka sais miten kuumaks konetilan, olettaen että sulle ei ole siellä single pellin alla ja joku 2bar ahtoja  ;) ;)  

Äkkiseltään siis veikkaan syyksi jotain muuta, ilmeneekö vain äänenä? Tehonlaskuna? pelkästään vedossa+ahdoilla? Tyhjäkäynnillä?
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

gEmaLi

tai autoista mitää tietämätön voi luulla suuttimien naputtelua ?? ne kuitenki raksuttaa suht äänekkäästi :)

Osku

Imusarjan puolelta ääni kuuluu :icon_scratch: Vakiotekniikalla on tämä Sorkku lukuunottamatta pakollista dumppia ja "sientä". Ääni on tosi kevyt, pysyy pienenä kierrostenkin noustessa, tosin äänen kuulee vasta vähän paremmin konepellin avatessa. Sisälle ei kuulu mitään. Lämpinä koneen tehot laskee jonkinverran, suht kylmänä on parhaimmillaan.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Alis - 12 syyskuu, 2010, 13:11:44Imusarjan puolelta ääni kuuluu :icon_scratch:

No oiskos justiin suutinten raksuttelu, niinku gemali veikkas? Nehän on sillä puolen.

Harvemmin noi koneet sentään paikallaan nakuttaa ja tuskin oot pelti auki motarivetoja ottanu? :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Tem - 12 syyskuu, 2010, 13:30:56
No oiskos justiin suutinten raksuttelu, niinku gemali veikkas? Nehän on sillä puolen.

Harvemmin noi koneet sentään paikallaan nakuttaa ja tuskin oot pelti auki motarivetoja ottanu? :D

no tätä mä kyl veikkaisin, nehä on siin imusarjan puolella.. ja tosiaan kuuluu aika hyvin pelti auki.. eli käy vaikka näyttämässä kärryäs jollekki klubilaiselle, joka osaa sulle sanoa onko suuttimet vai ei.. niiden tosiaan kuuluu pitää meteliä :)

kaahari

#8
Suuttimet tai venttiilikoneisto siellä rallattaa = kovaa ajoa vaan!!  :thumbsup:

Jos vaan viitsii, tuolle ilmanotolle kannattaa tietty rakentaa joku lämpösuoja ettei kaikkea moottoritilan ilmaa vedä sisuksiinsa.

Orkkis hyväkuntoinen smic luulis riittävän sorkussakin vakioahtimien kanssa, tosin ite löysin tälläisen coren purkaessani omaa autoa, joten vaihto voi jossain harvoissa tapauksissa jopa tuoda muutaman oikean extra hevosenkin... pl. tietty unohtamatta ladonoven kokoisen fmic:n tuomia teboilin baaripuolen hevosia  ;D ;D ;) 

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Osku

#9
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 12 syyskuu, 2010, 13:52:18
Suuttimet tai venttiilikoneisto siellä rallattaa = kovaa ajoa vaan!!  :thumbsup:

Jos vaan viitsii, tuolle ilmanotolle kannattaa tietty rakentaa joku lämpösuoja ettei kaikkea moottoritilan ilmaa vedä sisuksiinsa.

Orkkis hyväkuntoinen smic luulis riittävän sorkussakin vakioahtimien kanssa, tosin ite löysin tälläisen coren purkaessani omaa autoa, joten vaihto voi jossain harvoissa tapauksissa jopa tuoda muutaman oikean extra hevosenkin... pl. tietty unohtamatta ladonoven kokoisen fmic:n tuomia teboilin baaripuolen hevosia  ;D ;D ;)
Jos mulla samassa kunnossa on niin kaipaa vaihtoa.. :icon_biggrin: Irrotan puskurin huomenna kun kiinnitän tuon helman kunnolla ja maalaan uusiksi, kun on jotain spraymaalia tuossa lipassa ja tosi huono pinta. Näyttä vaan puskuri olevan aika piukassa kiinni, saa hetken etsiä ruuveja millä on kiinni :toothy10:

Edit: Kuva poistettu lainauksesta. ~Baz~

gEmaLi

muista katsoo sitta jäähdyttimen molemmat puolet  ;) itsellä oli toinen puoli ku uusi, toinen tollanen ku kaahariillakin.. iha ku joku pesukarhu olis läpi tullut :D

Tem

Niitä suuttimia voi koittaa kuunnella itekin. Laittaa jonkun metallisen tangon toisen kiinni suuttimeen ja toisen korvaan. Jos ääni kuuluu selvemmin, ni sitten se on niistä. 8)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: Alis - 12 syyskuu, 2010, 17:48:19
Näyttä vaan puskuri olevan aika piukassa kiinni, saa hetken etsiä ruuveja millä on kiinni :toothy10:
http://soarercentral.com/sc-forum/messages/9739/257968.html?1218722602

Ja jäsenhakemusta menemään, niin tulee useampi sivullinen enemmän tai vähemmän (suurelta osin vähemmän) hyödyllistä tietoa soarerista.

Osku

Tää on jätkät hei mahtava paikka, kiitoksia kaikille avusta, puskurin irrotukseen tuo auttaa paljon. Kovin on laitettu piukkaan kiinni ;D Täytyy laittaa jäsenyyshakemus menemään..

Osku

Alkaa autosta olla pikkuhiljaa kaikki pikkuviat korjattu, mutta tollanen kumma efekti tulee, kun on tyhjäkäynnillä ja nopeesti polkasee kaasu ja nostaa heti ylös. Kerran jopa sammu, kun tein tuon. Ei vastaa heti kaasuun, ja tosiaan tuo "tsup" ääni kuuluu turbojen imupuolelta, suoraan vaparin rööristä. Otin puhelimella äänitteenkin tuosta: http://www.4shared.com/file/1zGpLx2Z/20100913_203357.html . Ja lisäksi vielä kierrosten lasku tollasesta n. 1200 kierroksesta alle tonniin kestää 3-4sekuntia, tuntuu imuvuodolta, kellään vastaavaa ongelmaa?

Ja muuten sellasta vielä, onko Sorkun hammastanko symmetrinen, meinaan että Jenkeistä tilais palikkaa ratinvaihtoon, että onko hamamstankokin otettava Lexuksesta :icon_scratch: