Toyota aristo

Aloittaja nakki86, 12 joulukuu, 2010, 23:35:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Zoui

Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 02 maaliskuu, 2011, 12:36:02
Mikä mahtaa tulla aristolle hinnaks tänäpäivän jos jaappanista uittaa... rekisteröintineen?
Joku alta 100tuhat ajettu mk1 aristo
Onko iha hakuses jos...
auto suomen satamaan asti (tax free) = 5000-6000e
Verot 1500-2500e
Muutostyöt: 500-1000e
Rekisteröinti ja todistukset: 500e
Eli 7500-10000e
Täst laskelmast nyt puuttuu täydellise huollon kustannukset yms, mut kuitenki...
Mietein vaa,et on omas pirssis kilpailukykyne hinta... =)

Taitaa MK1 aristo olla sellainen että parhain olisi jos löytää 91-92 mallisen. (pieni vero, pienet rek. kustannukset)

- Auto satamaan asti 4500-5500eur/taxfree
- Verot 1400-2000eur
- Muutostyöt 20eur (leimavalot ja vakio valoista valokuvion kääntö)
- Ei tarvitse todistuksia

Hinta sulla ihan kohdillaan, koska kun peli on ajokuntoinen ja huollettu, sekä hiukan uudempi. (mutta tosiaan tuollaisen mk1 ariston kyllä pystyy tekemään zippi-netto budjetillakin)

jarski3

Mulla tuli maksamaan MK2 Aristo V300 -97, ajettu 123 Tkm.
-hangon satamaan tax free n.6500€,kuljetusvakuutuksineen.
-tulli+maahantuontivero 2080€
-verot n.2300€
-projektorietuvalot kiinasta 250€,muut valot ja varusteet E-hyväksytty.
-rekisteröinti ja todistukset n.500€.
Huollot ja muut menot sitte päälle.
Toyota Aristo V300 vertex edition-97,Lexus GS 450h -08,Honda X4-98

Wilsson

Terve! Kertokaas nyt kun on ollu pitemmän aikaa kova himo tuota aristoa kohtaan, että onko oikeesti pirteä laite?  Ja kestääkö tuo tomaattiloota hyvin? Sori tyhmiä kysymyksiä mutta uus foorumilla ja ei kyllä oo näistä laitteista hirveesti kokemuksia kun tullu ajeltua tähän saakka t23 celicalla :D

koNi84

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 02 toukokuu, 2011, 20:32:19
Terve! Kertokaas nyt kun on ollu pitemmän aikaa kova himo tuota aristoa kohtaan, että onko oikeesti pirteä laite?  Ja kestääkö tuo tomaattiloota hyvin? Sori tyhmiä kysymyksiä mutta uus foorumilla ja ei kyllä oo näistä laitteista hirveesti kokemuksia kun tullu ajeltua tähän saakka t23 celicalla :D
On se kova perheauto!
Tuu koeajamaa ja ostamaa multa pois... =)

Wilsson

Kiitti tarjouksesta mutta olis tuo uudempi Risto kiikarissa :)

Wilsson

Noniin tuli hommattua tuo mk2 Aristo! :) Oikein mukava autoajella ja tehoa tuntuu riittävän! Mutta semmosta kyselisin että onko kovin yleistä noissa että olis kilometrejä räpelletty mittaristossa? Ja saakos tuota ajonvakautusjärjestelmää pois päältä millään? ::)

Pduk

#36
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:19:37
Noniin tuli hommattua tuo mk2 Aristo! :) Oikein mukava autoajella ja tehoa tuntuu riittävän! Mutta semmosta kyselisin että onko kovin yleistä noissa että olis kilometrejä räpelletty mittaristossa? Ja saakos tuota ajonvakautusjärjestelmää pois päältä millään? ::)

http://www.rhdjapan.com/questpower-vsc-canceler-switch-type-64879
Tuolla saa pois :)

En ole kuullut että japanintuonneissa olisi ylipäätänsä kilometrejä ruuvailtu.
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:19:37
tehoa tuntuu riittävän!
Nauti vielä kun voit. Ei se kauaa tehokkaalta tunnu.

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:19:37
Mutta semmosta kyselisin että onko kovin yleistä noissa että olis kilometrejä räpelletty mittaristossa?
Japsituonneissa ainakin yleisesti on kilometrit oikein ja vähäiset.

Wilsson

Lainaus käyttäjältä: Pduk - 13 kesäkuu, 2011, 20:30:04
http://www.rhdjapan.com/questpower-vsc-canceler-switch-type-64879
Tuolla saa pois :)

En ole kuullut että japanintuonneissa olisi ylipäätänsä kilometrejä ruuvailtu.
Kiitos linkistä! :) Oma risto on ollu pari vuotta englannissa :ohnoes: Eli ruuvattu paskakasa  ;D Ei vaan, ihan mielenkiinnosta kyselen kun mittari näyttää 125tkm. Kyllä se kunnoltaankin vastais aika hyvin tota kilometri määrää, mutta jarrupolkimen kuluneisuus pisti vaan silmään ::)

coren

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 13 kesäkuu, 2011, 20:55:35
Kiitos linkistä! :) Oma risto on ollu pari vuotta englannissa :ohnoes: Eli ruuvattu paskakasa  ;D Ei vaan, ihan mielenkiinnosta kyselen kun mittari näyttää 125tkm. Kyllä se kunnoltaankin vastais aika hyvin tota kilometri määrää, mutta jarrupolkimen kuluneisuus pisti vaan silmään ::)

Automaatissa ottanee jarrupoljin varmaan erilailla kipeää, varsinkin jos on ruuhkaisilla stop'n'go alueilla pääosin ajettu.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Wilsson

Totta tuokin kyllä! Kyselempä lisää tyhmiä nyt kun kerran hyvään vauhtiin päässy :D Elikkäs mistä johtunee tuo että joissain ristoissa on lexuksen merkki ja joissain toyotan merkki keulalla? :icon_scratch: Mutta sitte semmosta että onko kukaan koskaan irrottanu sitä hattuhyllyn verhoilua? Kun täytys päästä käsiks siihen subbariin? ::)

PedroK

#41
Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 15 kesäkuu, 2011, 22:14:14
Elikkäs mistä johtunee tuo että joissain ristoissa on lexuksen merkki ja joissain toyotan merkki keulalla?

Pystyyhän tuollaiset GS300 merkit tuollaiseen vaihtamaan.

edit

Tai vaikka koko maski Lexuksesta.

Wilsson

Lainaus käyttäjältä: PedroK - 15 kesäkuu, 2011, 22:24:51
Pystyyhän tuollaiset GS300 merkit tuollaiseen vaihtamaan.

edit

Tai vaikka koko maski Lexuksesta.
Niin varmasti pystyykin mutta esim omassa autossa takanakin lexuksen merkki, että miks joku nyt jaksaa alkaa vaihteleen lexuksen merkkejä?? Onhan toyotan merkki paljon eksoottisempi tommoses autossa ;D Intis on liikaa aikaa miettiä kaikkee turhaa :D

samsa

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 15 kesäkuu, 2011, 22:37:22
Onhan toyotan merkki paljon eksoottisempi tommoses autossa ;D

Ei japanissa... Ja jenkit ostaa aristo logoja mielellään.
Toyota IlmAristo -93

J.A.R.

Takapenkit pois ensin niin pääsee käsiksi. Istuinosa nostamalla etureunasta. Keskiturvavyö irti alapäästä. Selkänoja pulteilla alareunasta ja niskatukien kohdalla verhoilun tarra auki niin näkyy pultit. Sivutuet myös irti, alapäästä pultti pois ja nostaa ylöspäin. Kattopilarin verhoilu kans pois, lähtee nykäisemällä. Hattuhyllyn etureunassa muoviklipsejä ne pois ja jos on jarruvalo sitä työntää rhd puolelle. Siitäpä sen pitäis lähtä vetämällä. Jos oikein muistan ::)

Wilsson

Lainaus käyttäjältä: samsa - 15 kesäkuu, 2011, 22:44:16
Ei japanissa... Ja jenkit ostaa aristo logoja mielellään.
Enpä tullu ajatelleeksi tuota :-[ Mutta aivan sama se nyt on mikä merkki sielä on:D
Lainaus käyttäjältä: J.A.R. - 15 kesäkuu, 2011, 22:45:33
Takapenkit pois ensin niin pääsee käsiksi. Istuinosa nostamalla etureunasta. Keskiturvavyö irti alapäästä. Selkänoja pulteilla alareunasta ja niskatukien kohdalla verhoilun tarra auki niin näkyy pultit. Sivutuet myös irti, alapäästä pultti pois ja nostaa ylöspäin. Kattopilarin verhoilu kans pois, lähtee nykäisemällä. Hattuhyllyn etureunassa muoviklipsejä ne pois ja jos on jarruvalo sitä työntää rhd puolelle. Siitäpä sen pitäis lähtä vetämällä. Jos oikein muistan ::)
Epäilinkin että penki pitää ottaa pois, mutta aattelin kysyä viisammilta eka! Kiitoksia oikein paljon ohjeista! :)

PedroK

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 15 kesäkuu, 2011, 22:37:22
Niin varmasti pystyykin mutta esim omassa autossa takanakin lexuksen merkki, että miks joku nyt jaksaa alkaa vaihteleen lexuksen merkkejä?? Onhan toyotan merkki paljon eksoottisempi tommoses autossa ;D Intis on liikaa aikaa miettiä kaikkee turhaa :D

On monessa Soarerissakin Lexan merkit, kai se on jonkun sortin tuningia. Kaikkein hienommat on ne kullan väriset merkit, tulee todella arvokkaan näkönen.

koNi84

ite miettiny et millai sais hävitettyy sen "aristo" tekstin siitä takavalojen keskeltä kokonaa.... sais ns. merkittömän auton...

samsa

Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 15 kesäkuu, 2011, 23:24:01
ite miettiny et millai sais hävitettyy sen "aristo" tekstin siitä takavalojen keskeltä kokonaa.... sais ns. merkittömän auton...
Aika hävytön idea  :yum:  Tarvis melkein toinen semmonen keskipaneeli hommata jonka avais jos sattuukin tulee katumapäälle..
Toyota IlmAristo -93

Wilis

Lainaus käyttäjältä: samsa - 15 kesäkuu, 2011, 23:42:39
Aika hävytön idea  :yum:  Tarvis melkein toinen semmonen keskipaneeli hommata jonka avais jos sattuukin tulee katumapäälle..

Tää ois vielä hävyttömämpi :D

http://www.jzs147.com.au/forum/viewtopic.php?t=4942 Tuolla on jotkut poistelleet/tummennelleet Aristo merkkejään.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

Wilsson

Kertokaas Mikähän olis hyvä ecu mk2 aristoon? ja paljonkohan nuilla vakio ahtimilla voi ahtoja ottaa että kestää vielä?

Wilis

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 02 elokuu, 2011, 11:52:00
Kertokaas Mikähän olis hyvä ecu mk2 aristoon? ja paljonkohan nuilla vakio ahtimilla voi ahtoja ottaa että kestää vielä?
1.2bar yli ei kannata mennä vakioturbojen kanssa. Ecusta en osaa sanoa.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

koNi84

kertokaas joku ketä on kattellu ahtopaine mittaria aktiivisesti, et millai ykkös- ja kakkosvaihteella paineet menee, paikaltaa lähtie... (paineet 1000rpm - 4000rpm)
Itellä pikku ongelma, mut en enää muista, ko en oo kenkiny. =)

Wilsson

Kertokaas käykö mk1 Aristo ecu tähän mk2? tai automaatti supran? Kun olis tarkotus talven aikana vähän päivittää tekniikka sun muuta mutta oon ihan pihalla noitten ecujen kanssa että kuinka sopivat yhteen? :o

Pduk

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 04 elokuu, 2011, 23:39:16
Kertokaas käykö mk1 Aristo ecu tähän mk2? tai automaatti supran? Kun olis tarkotus talven aikana vähän päivittää tekniikka sun muuta mutta oon ihan pihalla noitten ecujen kanssa että kuinka sopivat yhteen? :o

Ei sovi, tai VVT-i MKIV:n ecu sopii tietty, kun sama kone.
Toyota Aristo V300 Vertex Edition -98
Columbus SLX LP Luciano Paletti Maantiepyörä (Campagnolo C-record spec)
Joël Charrier ratafiksi
BMW E81 118d M-sport, Shadowline -08

Wilsson

Lainaus käyttäjältä: Pduk - 05 elokuu, 2011, 18:07:42
Ei sovi, tai VVT-i MKIV:n ecu sopii tietty, kun sama kone.
Kiitos selvennyksestä! :) ei muutakun ettiin jostain vvt-i:n ecua! vai riittääkös tuo vakio kuinka pitkälle jos eliminoi vaan tuon fuel cutin? :icon_scratch:

Natikka

Lainaus käyttäjältä: Wilsson - 06 elokuu, 2011, 23:32:17
Kiitos selvennyksestä! :) ei muutakun ettiin jostain vvt-i:n ecua! vai riittääkös tuo vakio kuinka pitkälle jos eliminoi vaan tuon fuel cutin? :icon_scratch:

Kartat vakioecussa tasantarkkaan tuohon fuelcut rajalle asti. Toisinsanoen "eliminoimalla" fuelcutin, eli huijaamalla orkkispurkkia, ei karttoja saa jatkettua. Jos aioit ahtaa yli tuon 1 bar FCD:n avustuksella, niin ensimmäinen ostos tulisi olla laajakaista+näyttö.Silloin ainakin näkisi minkälaista soppaa kone polttaa. FCD ei poista fuelcuttia, vaan siirtää sitä ylemmäs( eli kusettaa ecua luulemaan painetta pienemmäksi). Tosinsanoen mitä enemmän ahdat yli fuelcut rajan, niin sitä laihemmalle vetää seokset.

Pete

Lainaus käyttäjältä: Natikka - 07 elokuu, 2011, 12:29:01
Kartat vakioecussa tasantarkkaan tuohon fuelcut rajalle asti. Toisinsanoen "eliminoimalla" fuelcutin, eli huijaamalla orkkispurkkia, ei karttoja saa jatkettua. Jos aioit ahtaa yli tuon 1 bar FCD:n avustuksella, niin ensimmäinen ostos tulisi olla laajakaista+näyttö.Silloin ainakin näkisi minkälaista soppaa kone polttaa. FCD ei poista fuelcuttia, vaan siirtää sitä ylemmäs( eli kusettaa ecua luulemaan painetta pienemmäksi). Tosinsanoen mitä enemmän ahdat yli fuelcut rajan, niin sitä laihemmalle vetää seokset.
eikö sytytysennakko myös mene pieleen? tuleeko se myöhässä vai liian aikaisin?

Natikka

Lainaus käyttäjältä: Pete - 07 elokuu, 2011, 14:59:57
eikö sytytysennakko myös mene pieleen? tuleeko se myöhässä vai liian aikaisin?
Aivan oikein. Ennakko jää liian aikaiselle, koska ECU luulee ahtopainetta pienemmäksi kuin se onkaan. Ahdetun moottorin puristussuhde on kuitenkin vapareista poiketen dynaaminen, eli ahtopaineesta riippuvainen. Tästä johtuen suurempi ahtopaine lisää merkittävästi nakutusriskiä. Yleensä Toyotan ECU:t on tehty melkolailla varmanpäälle, joten pienet ahtopaineennostot fuelcut rajan yli eivät välttämättä aiheuta ongelmia, mutta jokainen moottori on yksilö :). Kannattaa käyttää korkeaoktaanista polttoainetta jos pelleilette orkkisecujen signaaleja sotkevilla laitteilla!

Wilsson

Jees eli taidan vaan nostaa ahdot tuohon 1 baariin tuon vakio ecun kanssa! Ja sitte kun löytää vvt-i:n viri ecun niin kattoo sitte ahtojen nostoo uudelleen! :) Minkä laisia kokemuksia porukalla on ollu tuosta sekventaali toiminnon poistosta? siis että ahtimet toimii samaan aikaan?