Hupsista ja tais tulla peltoauto vai?

Aloittaja Rotary, 18 joulukuu, 2010, 10:26:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rotary

Moro kaikille!

Ajattelin tulla tänne nyt vähän uumoilemaan pientä ongelmaa tuonti Supran kanssa.

Kävin eilen ihmettelemässä kaverin tuomaa MKIV tt:ä, joka nyt kuitenkin osoittautui olemaan koriltaan vapari.

Autoon on siis joku aiemmin (Englannissa) pudottanut TT:n tekniiikan.

Oon nyt muutaman päivän pähkäillyt asiaa ja miettinyt omia aikaisempia, ei-Supra tuonteja ja vaikka miten asiaa pyörittää, niin en saa päähäni keinoa laittaa tuota peltilappujen väliin
tuolla tekniikalla.

Tuohon joutuu kuitenkin hommaamaan paperit Tüv:ta ja ne paperit kun tulee alustan mukaan, niin silloinhan ne ei päde tuohon tekniikkaan.

Oisko fiksummilla mitään sanottavaa tai vinkkiä tähän kohtaan?

Säälihän tuon on, koska auto on muuten todella asiallinen jne.

Itse ajattelen suurimman ongelman olevan juuri tuo, kun edessä on rekisteröintikatsastus ja heti kättelyssä tekniikanvaihto.


Osmo

Mun käsityksen mukaan ei pitäis olla ongelma jos on just TUV todistus runkonumeron mukaan vaparista, silloinhan tohon pitää tehä vaan muutoskatsastus turbo moottorille, koska korihan on sama kuin turbossa ja uskoisin myös moottorin olevan turbo suprasta.
MKIV tt 6spd jdm

Rotary

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 18 joulukuu, 2010, 10:42:25
Mun käsityksen mukaan ei pitäis olla ongelma jos on just TUV todistus runkonumeron mukaan vaparista, silloinhan tohon pitää tehä vaan muutoskatsastus turbo moottorille, koska korihan on sama kuin turbossa ja uskoisin myös moottorin olevan turbo suprasta.

Antaako noi sitten muutostaa sen samalla heitolla?

Pahin skenaariohan tuossa on se, että pitää ekana laittaa se alkuperäiseen muotoonsa ja sen jälkeen muutostaa uudestaan

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Rotary - 18 joulukuu, 2010, 10:46:32
Pahin skenaariohan tuossa on se, että pitää ekana laittaa se alkuperäiseen muotoonsa ja sen jälkeen muutostaa uudestaan

No jos sen noin pitää tehdä niin on vähä monimutkasempi, mutta jos ajattelee, niin eihän se mikään mahdoton homma ole ottaa turbo pois ja sen leiman ajaksi ostaa vapari supran tekniikasta imu ja pakopuoli.

Täälläkin pyörii noita 2jz-ge vapari tekniikoita, hintaan +/- 500e.
MKIV tt 6spd jdm

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Rotary - 18 joulukuu, 2010, 10:46:32
Antaako noi sitten muutostaa sen samalla heitolla?

Pahin skenaariohan tuossa on se, että pitää ekana laittaa se alkuperäiseen muotoonsa ja sen jälkeen muutostaa uudestaan

Osmon ajatus on hyvä. Itse soittaisin etukäteen muutamaan paikkaan ja kysyisin tällaisen suunnitelman toteutusprosessia ja kun löytyy myötämielinen yhteistyökumpaani, niin leimalle. Ei kai tekniikanvaihtoaihio tarvitse olla rekisteröity Suomeen ennen muutoksia?
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Rotary

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 18 joulukuu, 2010, 10:56:50
Osmon ajatus on hyvä. Itse soittaisin etukäteen muutamaan paikkaan ja kysyisin tällaisen suunnitelman toteutusprosessia ja kun löytyy myötämielinen yhteistyökumpaani, niin leimalle. Ei kai tekniikanvaihtoaihio tarvitse olla rekisteröity Suomeen ennen muutoksia?

Juu ei se vaparin romujen saaminen mikään ongelma ole itsessään.

Homma ja kulut vaan karkaa pahasti, jos joudutaan laittamaan vaparista ecua ja vähän johtosarjaa ja vähän sitä sun tätä.

Tuo on se viimeinen kikka.

Osmo

#6
Lainaus käyttäjältä: Rotary - 18 joulukuu, 2010, 10:59:10
Juu ei se vaparin romujen saaminen mikään ongelma ole itsessään.

Homma ja kulut vaan karkaa pahasti, jos joudutaan laittamaan vaparista ecua ja vähän johtosarjaa ja vähän sitä sun tätä.

Tuo on se viimeinen kikka.

Minkälainen moottorinohjaus tällä hetkellä? Vakio turbo ecu vai mitä sieltä löytyy? Jos on säädettävä boxi niin tuskin tarvii edes leiman ajaksi vaihtaa.
Voiko päästölappua hommata ensirekisteröintiin etukäteen, esim runkonumero siihen päästölappuun? Jos voi niin ei tarvis siitä huolehtia, silloin voisit viedä vaikka koko paskan trailerilla sinne katsastukseen ja sanoa, että lakkas toimimasta päästömittauksen jälkeen. Pellin allehan ne pääasiassa katsoo ja alustaa. + tietty valot yms. yms.

Mutta siis ei autoa siellä käynnissä pidetä muutakun päästöjen mittauksen takia, vai tarviiko äänet saada mitattua samalla?
MKIV tt 6spd jdm

Rotary

Mäkäsitin että siellä on vaihdettu koko paska johtoineen ja kaikkineen vastaamaan TT mallia.

Eli siis ecua myöden.

Se tyyppikilpihän on varmaan kaikkein kusisin, koska se kertoo koneen tyypin ja tuossa se on 2JZGE

Osmo

#8
Lainaus käyttäjältä: Rotary - 18 joulukuu, 2010, 11:08:18
Mäkäsitin että siellä on vaihdettu koko paska johtoineen ja kaikkineen vastaamaan TT mallia.

Eli siis ecua myöden.

Se tyyppikilpihän on varmaan kaikkein kusisin, koska se kertoo koneen tyypin ja tuossa se on 2JZGE

Niin mutta eihän ne ecua tutki. Varmasti helpoimmalla pääset kun vaihdat imu- ja pakosarjan 2jz-ge:stä.
Samalla vaikka ge:n vakio putkisto, jos vaan jostain löytyy. Siinä tärkeimmät, ei varmasti inssi osaa sanoa mitään, kun otat vielä venakopan muovin pois ettei lue "Twin turbo" :)

Edit. Sitten vaan mahd. pian muutoskatsastus niin ei tule ongelmia jos vetäsee vaikka mällin johonkin.
MKIV tt 6spd jdm

Noppa_

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 18 joulukuu, 2010, 11:11:14
Niin mutta eihän ne ecua tutki. Varmasti helpoimmalla pääset kun vaihdat imu- ja pakosarjan 2jz-ge:stä.
Samalla vaikka ge:n vakio putkisto, jos vaan jostain löytyy. Siinä tärkeimmät, ei varmasti inssi osaa sanoa mitään, kun otat vielä venakopan muovin pois ettei lue "Twin turbo" :)

Edit. Sitten vaan mahd. pian muutoskatsastus niin ei tule ongelmia jos vetäsee vaikka mällin johonkin.

Ei vaan tainneet passata ge ja gte sarjat keskenään ;D ;D
järki käteen ja muutoskatsastusta kehiin!  :icon_biggrin:
Ford Sierra Stw -86, Nissan Primera -97, Toyota Aristo JZS147 -91, Toyota Aristo JZS147 -97

-Kimble-

Eikös muutoskatsastus pitäisi onnistua rekisteröintikatsastuksen yhteydessä siinä missä muulloinkin. Aika monessa tuontiautossa on kuitenkin vanteet/alusta ym. muutettu jo ulkomailla, ei kai niitäkään vakioksi tarvitse rekisteröinnin ajaksi laittaa.
Mkiv 6speed single -93

Rotary

Lainaus käyttäjältä: -Kimble- - 18 joulukuu, 2010, 19:21:42
Eikös muutoskatsastus pitäisi onnistua rekisteröintikatsastuksen yhteydessä siinä missä muulloinkin. Aika monessa tuontiautossa on kuitenkin vanteet/alusta ym. muutettu jo ulkomailla, ei kai niitäkään vakioksi tarvitse rekisteröinnin ajaksi laittaa.

Toi tekniikka, eli tässä tapauksessa voimanlähde, on vähän eri asia.

Yleisesti alustasta ei hyllytetä tuontiautoja, jo senkään takia, että kukaan ei voi sanoa varmaksi, mitä siellä kuuluu olla. Otteeseen vaan merkitään alustasarja ja koskeus kaaresta vanteen keskelle jne.

Moottori on taas osana tuota autoa sen rakennusvaiheessa ja suomen lait tuntien ja muutaman auton leimanneena uskallan odottaa mitä tahansa.

Oikeustajuunhan tuo menee että okei, tehokkaampi kone jne ja verrataan tuohon ja juu ja muut olikin kunnossa....PAITSI.....PAITSI!!!!!; tuo hengenvaarallinen lisäjarruvalo tuossa takaspolerissa!

Puhumattakaan noista terrorismia muistuttavista DOT-hyväksytyistä rekisterikilvenvaloista!  :tard:

Juuh, no, mutta jokatapauksessa, jos mennään vaikeaa tietä = otetaan mutka pois ja leimataan, niin joutuu hommaamaan sitten vissiin ton TT: paperit kanssa, josta ilmenee noi jarrut ja tehot ja muut joihin verrataan.

Oliks niin, että Tyohomota ei tee mitään lappuja mihinkään?




Osmo

Lainaus käyttäjältä: Rotary - 18 joulukuu, 2010, 19:35:24
Oliks niin, että Tyohomota ei tee mitään lappuja mihinkään?

Ite en ainakaa oo kuullu että sieltä mitää sais. Pakettiautopojat.fi sieltä saa tuv-todistuksen.
MKIV tt 6spd jdm

Rotary

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 18 joulukuu, 2010, 19:45:43
Ite en ainakaa oo kuullu että sieltä mitää sais. Pakettiautopojat.fi sieltä saa tuv-todistuksen.

Jep, tuttu paikka. Tilasin aikoinaan RX-7:aan sieltä paprut

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Noppa_ - 18 joulukuu, 2010, 19:09:58
Ei vaan tainneet passata ge ja gte sarjat keskenään ;D ;D
järki käteen ja muutoskatsastusta kehiin!  :icon_biggrin:

En oikeen tajunnu tota viestiä, miksei ge:stä kävisi pakosarja ja imusarja gte:hen?
Vai onko ge ja gte niin erilaiset moottorit, että sarjan kiinnityksetkin eri kohdissa?
MKIV tt 6spd jdm

moppitukka

ei se mitään huohota

AF

Lainaus käyttäjältä: moppitukka - 18 joulukuu, 2010, 19:52:23
taitaa olla

eiköhän ne ole. olikohan se make15:sen swapissa että lohkot on erillaiset jne
jza70 + jza80 + jz omega

Rotary

Lainaus käyttäjältä: AF - 18 joulukuu, 2010, 20:00:06
eiköhän ne ole. olikohan se make15:sen swapissa että lohkot on erillaiset jne

Mä en ainakaan ota kantaa....onkohan mun lihamureke jo aldente....

AMI

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 18 joulukuu, 2010, 19:48:40
En oikeen tajunnu tota viestiä, miksei ge:stä kävisi pakosarja ja imusarja gte:hen?
Vai onko ge ja gte niin erilaiset moottorit, että sarjan kiinnityksetkin eri kohdissa?

Ainakin pakosarjassa eri pulttijako GE:ssä ja GTE:ssä.

www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Make15

Lainaus käyttäjältä: AF - 18 joulukuu, 2010, 20:00:06
eiköhän ne ole. olikohan se make15:sen swapissa että lohkot on erillaiset jne
Lohkot on mun mielestä kyllä täysin samat mutta öljypohjat oli eri kun tosiaan mun TT kone oli aristosta nii vaparin öljypohja meni heittämällä siihen...
Supra MKIV -93 2JZ-GTE Swap

TmiJKaas

Lohko on eri (sama mutta muutamaa öljykanavaa ei ole koneistettu ja öljysuihkut puuttuu), kannessa ei ole mitään samaa täysin eri kansi. GE:ssä jakaja sytytys, GTE:ssä liipasu tunnistimet imunokan kyljestä. Imu JA pako laipat eri, ei osu pulttijako EIKÄ putkijako kohalleen... ym. ym. ym.

Eri öljypumppu, männät, kannentiiviste ja GE:ssä ei kampuran asentotunnistinta ja lukemattomia muita eroja.

Öljypohja on sama mikäli kone peräisin suprasta, ge:ssä vaan ei ole koneistettu ahtimen öljynpaluulle reikää.

Eli lyhyesti voidaan puhua täysin eri moottorista.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Noppa_

TTU nordic tarjosi kyllä jossain vaiheessa ainakin lappuja mutta taisivat olla pitkälti yli 400e. Mikäs vuosimalli tuo vessa oikeen oli?
Ford Sierra Stw -86, Nissan Primera -97, Toyota Aristo JZS147 -91, Toyota Aristo JZS147 -97