Miten tunnistaa uk/jap spec

Aloittaja itarumaa, 11 tammikuu, 2011, 10:30:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

itarumaa

Terve,

asun Irlannissa ja kartotan nyt muuttoautoa. Yksi vaihtoehto on Supra 3.0l automaatti ( tiedän,tiedän), mutta miten erotan sen, että onko auto UK vai Japani spec.

Tässä olisi autoon linkki:

http://www.carzone.ie/search/Toyota/Supra/3.0--VVT/201048200389288/advert?channel=CARS

Olenko oikeassa jos oletan tämän olevan Japanin spekseillä ja siis 3.0l suora6 ja 4-nopeuksinen automaatti?

Toinen vaihtoehto on sitten Skyline R33 2.5Turbo, se on tosin tonnin kalliimpi.

Osmo

Moro,

Suprat on aina 6-cyl ja automaatit 4-vaihteisia, joten se pitää paikkansa.

Ihan ekana tulee hinnan puolesta mieleen j-spec, ei kukaan myy exporttia noin halvalla vaikka onkin vapari.
Ite ostaisin sen Skyllen jos se on vaa tonnin kalliimpi ja turbollinen, näitä vapareita on jo täällä ihan tarpeeksi.

edit. Joku kone swappi tuohon on tehty jos on kerta VVTi koneella kun niitä on tehtaalta laitettu maailmalle vasta -98 vuodesta lähtien.
MKIV tt 6spd jdm

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 11 tammikuu, 2011, 10:30:58
miten erotan sen, että onko auto UK vai Japani spec.

Tuossa erot spekseistä. Tyyppikilvestä ainakin erotat jos auto on nenän edessä.

http://members.iinet.net.au/~lair/supra/models.pdf

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d

itarumaa

moi,

todella hyvä kommentti tuosta koneesta, jos se on vaihdettu niin en osta:)

Haluan tuoda mukanani vain alkuperäisen yksilön, jossa on paperit 100% ja ei ole ollut joillain teinillä tai drift pelinä.

Voi olla että käyn Supraa kattomassa, mutta se Skyline olis 100% orggis (toki sen tarkistan) joten vähän heikolta nyt näyttää Supran kannalta.

Tosin Supra on kyllä paremman näköinen.

Mistäpäin löytyy Supran tyyppikilpi, jostain päin konehuonetta ilmeisesti?

Ero

ainakin mittaristosta tunnistaa jos pääsee paikanpäälle kattomaan...uk:ssa on mailimittari kun jdm:ssä on kilometrit...
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

itarumaa

Lainaus käyttäjältä: Ero - 11 tammikuu, 2011, 12:26:16
ainakin mittaristosta tunnistaa jos pääsee paikanpäälle kattomaan...uk:ssa on mailimittari kun jdm:ssä on kilometrit...

No olishan minun pitänyt tämä tajuta :)

Osmo

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 11 tammikuu, 2011, 12:19:05
Mistäpäin löytyy Supran tyyppikilpi, jostain päin konehuonetta ilmeisesti?

Tyyppikilpi:

Uploaded with ImageShack.us

VVTI moottorin tunnistat tuosta venttiilikopasta; siinä on tuommonen "potikka" edessä  kun vertaat sitä tavalliseen moottoriin:

Kuvaa klikkaamalla saat sen isommaksi.
MKIV tt 6spd jdm

itarumaa

Homma etenee kunnolla tänään ja löysin uuden yksilön.

http://www.gumtree.ie/dublin/21/64968021.html

Tuo vaikuttaa aivan upealta joka on pakko käydä katsomassa.

Onko näissä koneissa jakohihna ja mikä on vaihtoväli?

Tem

Lainaus käyttäjältä: Ero - 11 tammikuu, 2011, 12:26:16ainakin mittaristosta tunnistaa jos pääsee paikanpäälle kattomaan...uk:ssa on mailimittari kun jdm:ssä on kilometrit...

Eikö tuontiautoon joudu vaihtamaan mailimittariston, kun sen tuo britteihin? Tai noin ainakin uuskoppasten misterien kanssa, tiiä sitten onko joku uudempien autojen vaiva vaan.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

ooee

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 11 tammikuu, 2011, 17:32:31
Homma etenee kunnolla tänään ja löysin uuden yksilön.

http://www.gumtree.ie/dublin/21/64968021.html

Tuo vaikuttaa aivan upealta joka on pakko käydä katsomassa.

Onko näissä koneissa jakohihna ja mikä on vaihtoväli?

Luulenko vaan, vai onko konepelli erivärinen puskurin kans..?

Ps. Unohda vaparit ja osta kerralla TT :)
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

kaahari

Lainaus käyttäjältä: ooee - 11 tammikuu, 2011, 18:09:58
Ps. Unohda vaparit ja osta kerralla TT :)

+1

tai sit suoraan single, niitähän on pistonheads pullollaan ja asialliseen hintaan kun kerran muuttoautona menee
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

ooee

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 11 tammikuu, 2011, 18:37:05
+1

tai sit suoraan single, niitähän on pistonheads pullollaan ja asialliseen hintaan kun kerran muuttoautona menee

Mä ostaisin kyllä tod.näk. ihan orkkiksen jonka sit rakentaisin, meinaan nykynen lintta hyvä esimerkki: "ostan tollasen kohtuu edukkaan vähän rakennetun, niin säästän paljo ku ei tartte sit ostaa "perus"osia" Nnnnooo, sellanenhan sit tuli jaappaniasta, oli valmiina putkee ja coolerii ja suodatinta ja alustaa yms pikku härpäkettä. Niin nyt sit talven aikana KAIKKI noi vaihtuu uusiin koska A. ne on ihan loppu tai B. niillä ei muuten vaan tee mitään. Mahdollisen seuraavan yksilön kans oon sit ehkä viisaampi...

itarumaa

No niin sen verran kommentoisin, että vain irkkukilvissä oleva Supra kelpaa, eli Pistonheadin voinee unohtaa, koska se on UK saitti. Toinen juttu on että haluan mahdollisimman vakion yksilön, eli ei korisarjoja, ei mustaa konepeltiä yms mitään turhaa. Sen takia olen tuosta punaisesta yksilöstä niin kovin kiinnostunut.

Lisäksi Irlannissa olevat turbot on sellaiset 8k alkaen, jolloin mennään jo Skyline tontille malliin r33 GTR.

Eli nämä on vähän monimutkaisia hommia, mun pitää saada auto täällä vakuutuksiin ja jos menen noihin UK kilvissä oleviin autoihin, niin niihin pitää maksaa VRT vero, joka ei oo ilmaista.

Eli kaikki on edelleen auki, mutta itse näen vaihtoehdot joko Skyline R33 2.5 Turbo tai Supra 3.0l manuaali.

Jos hintaero olisi tonnin-kaksi niin sitten turbo, mutta hinta on yli tuplat. Ei ole myöskään tavoitteena ostaa turboautoa ja virittää sitä, eli tarkoitus on auto pitää vakiona, se pitää kuitenkin olla myös mun käyttöauto suomessa 2v muistaakseni ennenkuin sen voi myydä.

ooee

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 11 tammikuu, 2011, 23:22:10

Jos hintaero olisi tonnin-kaksi niin sitten turbo, mutta hinta on yli tuplat. Ei ole myöskään tavoitteena ostaa turboautoa ja virittää sitä, eli tarkoitus on auto pitää vakiona, se pitää kuitenkin olla myös mun käyttöauto suomessa 2v muistaakseni ennenkuin sen voi myydä.

Kun oot ajanu sillä suomes sen parivuotta ja meinaat myydä auton, nii lama-skyllee ja N/A Supraa ei osta kukaan, (etkä juurikaan pääse tekemään voittoa autolla) mutta orkkis TT supra on haluttua kamaa varsinkin manuaalina niin kauan kun bensaa saa pumpusta ja isoja turboja kaupasta :) (todennäköisesti jäät plussalle) Tämä tosin mun näkemys ja mielipide

itarumaa

Ok, tuo jälleenmyyntiarvo on ihan hyvä pointti myös, kiitos siitä. Katson nyt tilannetta mitä teen, jälleenmyyntiarvon kannalta Turbo Skyline voinee olla parempi valinta.

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 12 tammikuu, 2011, 00:25:40
Ok, tuo jälleenmyyntiarvo on ihan hyvä pointti myös, kiitos siitä. Katson nyt tilannetta mitä teen, jälleenmyyntiarvon kannalta Turbo Skyline voinee olla parempi valinta.
Mutulla väittäisin, että skylinenkin jälleenmyyntiarvo on kohdillaan vasta ku keulalta löytyy GT-R merkintä.

Tem

Mikä sulla nyt yleensä on pointti auton ostossa? Hinnasta kun puhut koko ajan, niin onko tarkotus vaan tehdä suurimmat rahat, kun myyt sen joskus Suomessa? Siinä vaiheessa kannattais ehkä katella jotain, mitä ei normisti saa kilpiin, mut muuttoautona menee?

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Tem - 12 tammikuu, 2011, 07:14:26
Mikä sulla nyt yleensä on pointti auton ostossa? Hinnasta kun puhut koko ajan, niin onko tarkotus vaan tehdä suurimmat rahat, kun myyt sen joskus Suomessa? Siinä vaiheessa kannattais ehkä katella jotain, mitä ei normisti saa kilpiin, mut muuttoautona menee?

Joo ei vapari supralla tee voittoa kyllä paljon yhtää, jos sitäkään. Itte ostaisin turbon ni siitä sais joskus rahaakin.
Tiedän että sua alkaa kuitenki himottaa saada lisää voimaa hetken ajelun jälkeen.

Silloin joudut vaihtamaan -gte moottorin ja siitä tulee ainakin pari tuhatta hintaa ja tuolla pre-facelift manuaaliaskilla (W58) ei hirveen pitkälle pääse virittelyssä.

Mutta niinkuin sanoit, jos todella aiot pitää auton vakiona ja ajaa sillä 2 vuotta niin eihän sitä kukaan estä, nämä ovat vain mun omia mielipiteitä ja näkemyksiä :)
MKIV tt 6spd jdm

koNi84

Lainaus käyttäjältä: Tem - 12 tammikuu, 2011, 07:14:26
Muuttoautona joku hirmupeli! Vapari suprii saa suomestaki kilvitettyn puol ilmaseks...

Make15

Supra MKIV -93 2JZ-GTE Swap

itarumaa

Idea auton ostosta lähti oikeastaan tuon kaverin Skyline r34:sta, jolloin tuli mieleen että olisi kiva omistaa nopea auto.

Etsin siis nopeaa autoa, mutta kuitenkin sen verran käytännöllistä että se menisi käyttöautona. Myös japsit kiinnostaa siinä mielessä että ei tarvisi koko ajan rempata autoa, joka on vähän kyllästyttävää hommaa. Periaatteessa japsit ei ikinä ole olleet mikään intohimo minulle, enemmänkin se menis tuonne klassikoiden puolelle, kuten esim 70-luvun Rolls mutta ei sellaista voi ainoana autona pitää.

Jälleenmyyntiarvo on tietty yksi puoli asiassa, mutta en haluaisi mennä paljoa yli 4000e budjetin, varat riittäisivät kyllä enempäänkin, mutta mielestäni ei ole järkevää laittaa kaikkia rahoja autoon.

Alunperin vaihtoehtoina olivat 95-vuosimallin Camaro ja r33 Skyline, mutta Camaron 160hp ei oikein riitä (mun entinen Volvo s40 2l bensa on varmaankin nopeampi) eli jos tälle tielle lähtee, että ostaa isompikoneisia autoja, niin olishan se kiva jos ne johonkin kulkisikin:)

Lisäksi auto pitäisi löytää Dublinin seudulta, koska ei ole mitään järkeä lähteä hakemaan muutaman tonnin autoa kovin kaukaa. Irkkukilvet pitää olla ja tottakai vakuutus on myös merkitsevä seikka. Irlannin vakuutuksista sen verran, että jos olet 20v ja haluat vakuuttaa Supra twinturbon, niin sanoisin vakuutuksen olevan vuodessa ehkäpä sellaistet 10 000e, onneksi itse olen 33v, joten siinä ei ole ongelmaa.

Eli minun preferenssit auton ostoon on vähän erilaiset kuin teidän sanoisin.  Tällä hetkellä Supra on edelleen mukana kuvioissa, mutta voi olla että vaaka kallistunee Skylinen puoleen. Supran tievero 12kk on n. 1600e ja Skylinen 900e, joten jos sen auton pitää sen 6-9kk niin tuostakin tulee hintaeroa aika lailla.

Mutta katsotaan mitä vastaan tulee ja mihin autoon päädyn.

Kolmas minulle suositettu auto on Toyota Soarer, onko teillä mitään tietoa siitä?

Kiitos vinkeistä

Make15

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 12 tammikuu, 2011, 11:11:31

Supran tievero 12kk on n. 1600e ja Skylinen 900e, joten jos sen auton pitää sen 6-9kk niin tuostakin tulee hintaeroa aika lailla.

Mistähän vakuutus yhtiöstä oot kattonu tai kysynyt noita vakuutuksen hintoja... Ku mulla on liikenne+huippukasko tuulilasi vakuutuksen kera nii alle 1500e vuosi nii kannatan vakuutus yhtiön vaihtoa heti miten...
Supra MKIV -93 2JZ-GTE Swap

itarumaa

Niin nuo vakuutus/tievero hommat on ihan Irlannin juttuja,

teillä ei oo aavistustakaan Suomessa mitä vakutukset voi maksaa esim Irlannissa tai UK:ssa:)

Esimerkkinä, 17-v kaveri, Honda Integra. Vakuutus vuodeksi 12 000 euroa.

Mutta jos pidän sen auton 6-9kk täällä niin tottakai sellaiset pitää huomioida myös.

LiquidStone

Soarer on omasta mielestäni ainaki hyvä auto, mutta jälleenmyyntiarvon kannalta ei kannata alkaa ostamaan.

Itse tosin lähtisin chaser, cresta, mark II linjalle. Paljon harvinaisempia ja pitävät hintansa ainakin toistaiseksi paremmin. Ja tietysti joku jzx100 laitos olisi paras, mutta varmaan menee yli budjetin.

Tem

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 12 tammikuu, 2011, 11:11:31Etsin siis nopeaa autoa, mutta kuitenkin sen verran käytännöllistä että se menisi käyttöautona.

Jos käyttöautoon pitää joskus saada yli 2 ihmistä, niin Skylle.

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 12 tammikuu, 2011, 12:04:18teillä ei oo aavistustakaan Suomessa mitä vakutukset voi maksaa esim Irlannissa tai UK:ssa:)

Älä yleistä, monella on tuttuja noissakin maissa ja paljon on juttua myös lontoonkielisillä foorumeilla. ;)

itarumaa

Juu paljon hyvää juttua on tälläkin foorumilla.

Skylineen mahtuu 4 ihmistä mukavasti jopa taakse, on testattu. Sekin on ihan kiva seikka joka puoltaa Skylineä.

http://www.gumtree.ie/dublin/16/70945216.html

Siinä on esimerkki taas, Soarer todella hienon näköinen auto kyllä, aika paljon ajettu tosin ja ikä alkaa painaa.

Ja toinen vielä:
http://www.gumtree.ie/dublin/10/66241210.html Mutta onkohan jo liian tavallinen auto.

kaahari

Lainaus käyttäjältä: itarumaa - 12 tammikuu, 2011, 11:11:31
Kolmas minulle suositettu auto on Toyota Soarer, onko teillä mitään tietoa siitä?

Soarer: automaatti twinturboja on reilusti varmaan sielläkin mutta ne manuaalit luulis olevan varmaan vähän yli budjetin (?), tietty jos automaattie ei ole este niin sit.. mut mä ainakin rankkaan "kiva auto" = manuaali ;) 1JZ kestävä tekniikka ja voimaakin ihan kivasti.
R33 lama turbo: manuaalit taitaa sopia budjettiin
Supra mkiv vapari: ahtamaton suht alitehoinen kone verrattuina noihin muihin noinkin painavassa kopassa...  parhaan näköinen päältä mutta saattaa allekirjoittaneella olla samat lasit kuin nr1:llä päässä  ::)
Gt4 celica: neliveto ja mukvaasti voimaa  :thumbsup:

Jos tosiaan noin minimaalisella (4000e) budjetilla mennään ja pitäis saada "kiva auto" käyttikseksi, niin varmaan mäkin ottaisin sen R33 laman kesäkäyttikseks tai Gt4 celican jos sillä pitää talvellakin ajaa.

Mutta sehän on tosiasia että varsinaista voittoa et tee kyllä yhtään noilla vehkeillä mutta on niistäkin varmaan hupia pariks vuodeks jaa saa niistä varmaan ne omat pois aikanaan :) Ja koska vanhoista autoista kuitenkin kyse, niin luulen että otat minkä tahansa niin jotain ropaamista aina löytyy... enemmän tai vähemmän. Riippuu niin paljon millanen historia ollut ja miten ed omistajat kohdelleet. En usko että mitkään mummot on noilla maitokauppoihin ajelleet, eli kenkää on varmaan tullut aikojen saatossa.
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

vase

Ehdottomasti skyline, oli sitten gtr tai ei. Jälleenmyyntiarvo taatusti parempi - voin suositella!

itarumaa

Juu, jos nyt omat takaisin saisin, niin sehän olis ihan ok. En ole ikinä autoa omistanut, jossa olisi näin tapahtunut.

Lauantaina varmaan tiedän enemmän, kun käyn vakuutusyhtiössä kyselemässä vakuutuksia ja myös katsomassa tuota r33 Skylineä.
http://www.carzone.ie/search/Nissan/Skyline/GTS-T-TY/200841190372900/advert?channel=CARS

Se voi olla että Supra ei listalle enää kuulu, mutta katsotaan nyt miten asian kanssa käy.

Skyline on ulkokuoreltaan kyllä hieno, mutta sisusta on täyttä kuraa, ihan kuin Primeraa kattelis.

gEmaLi

Sä haluut nopeeta autoa, sit katot vapari supraa?  no kaipa sillä jonku 1.3 corollan jättää.. 

täältäkin ääni r33 skylinelle.. ihan kiva auto, riittävästi tilaa, nopeuttaki nyt on edes vähän. Itsellä tollanen oli just 2vuotta, iha menevä laite.

soarer on tosiaan kanssa varmasti kiva laite, automaattina menee varmaasti ihan kivasti kun käyttöautoahan sä tässä haet. Nopeuttakin riittää, liekö nopeempi ku r33 skylle?

vapari supra nyt kannattaa suosiolla tiputtaa listasta, niitä o täälläkin jo pilvinpimein ja suomen kilvissäkään maksa juuri mtn(onha tuol nettiautos noita 10k vapareita, mut ei kukaa vaparia sillä hinnalla tuu ostamaan)