Rälinä MR2:n konehuoneesta?

Aloittaja Puman, 09 maaliskuu, 2011, 01:31:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Puman

Kävin maanantaina katsomassa aika hyväkuntoista 1991 misteriä. Huoltokirjaa ei ollut, mutta kunto antoi olettaa, että ehkä tämä on mittariruuvattu tai sitten ei. Saksan tuontia ja mittarissa alle 160 000 km. Verrattuna isäukon 200 000 ajettuun 1999 corollaan auto oli paljon vempulamman tuntuinen niin ohjata kuin vaihdekepin osalta. Ohjauspyörän akselin suojamuovi oli irti, eli se minkä läpi valo- ja lasinpyyhkijä viikset tulevat. Mistä tuo voi kertoa? Myyjä ei kuulema ollut huomannut aikaisemmin.

Mutta eniten ihmetytti konehuoneen rälinä 2000-2100 rpm välissä. Kun kaasun nosti tarkalleen 2000rpm, niin konehuoneesta alkoi kuulua kuin pellin rälpätystä toista pelliä vasten ja se hävisi heti kun kiekkomittari ylitti 2100 rpm. Ja tämä ääni tuli esiin täsmälleen samalla kierrosalueella tyhjäkäynnillä ja ajaessa. Myyjä sanoi äänen olevan joku löystynyt suojapelti tai pultti ja siltä se kieltämättä kuulostikin, mutta ääni tuli selvästi moottorista, mutta resonoinnista vaikea erottaa. Hieman vaikea uskoa, että irtonainen pelti tai löytynyt pultti alkaisi rälättää aina tarkalleen samalla kierroksella.

Mitä tän pastan gurut epäilisivät metelin syyksi? Mitä kaikkea se voisi olla?  

Ruostetta ei ollut muruakaan missään.

SubLine

LainaaHuoltokirjaa ei ollut, mutta kunto antoi olettaa, että ehkä tämä on mittariruuvattu tai sitten ei. Saksan tuontia ja mittarissa alle 160 000 km.
Noh saksa tuonnit on vähän mitä on. Aika moni baltiamaista vie autonsa saksaan myyntiin. Saksassa myös harrastetaan aika paljon kilometrien ruuvaamista. Mutta turha sitä on yleistää. sillä tehdään sitä myös suomessakin  ;D
No remorse

Holset

Lainaus käyttäjältä: Puman - 09 maaliskuu, 2011, 01:31:48

Ruostetta ei ollut muruakaan missään.

Sulla taisi jäädä helmat tutkimatta..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

RanM

Lainaus käyttäjältä: Puman - 09 maaliskuu, 2011, 01:31:48
Saksan tuontia ja mittarissa alle 160 000 km.

Siitä puuttuu sata tonnia ainaki...

Lainaus käyttäjältä: Puman - 09 maaliskuu, 2011, 01:31:48Mutta eniten ihmetytti konehuoneen rälinä 2000-2100 rpm välissä. Kun kaasun nosti tarkalleen 2000rpm, niin konehuoneesta alkoi kuulua kuin pellin rälpätystä toista pelliä vasten ja se hävisi heti kun kiekkomittari ylitti 2100 rpm. Ja tämä ääni tuli esiin täsmälleen samalla kierrosalueella tyhjäkäynnillä ja ajaessa. Myyjä sanoi äänen olevan joku löystynyt suojapelti tai pultti ja siltä se kieltämättä kuulostikin, mutta ääni tuli selvästi moottorista, mutta resonoinnista vaikea erottaa. Hieman vaikea uskoa, että irtonainen pelti tai löytynyt pultti alkaisi rälättää aina tarkalleen samalla kierroksella.

Mitä tän pastan gurut epäilisivät metelin syyksi? Mitä kaikkea se voisi olla?  

Pakosarjan ja/tai -putken suojapellit. Ne omassakin mörrissä ääntää, tosin eri kierroksilla.

Lainaus käyttäjältä: Puman - 09 maaliskuu, 2011, 01:31:48Ruostetta ei ollut muruakaan missään.

Oisko aika käydä näöntarkastuksessa?

Puman

#4
Lainaus käyttäjältä: RanM - 09 maaliskuu, 2011, 16:24:14
1.Siitä puuttuu sata tonnia ainaki...

2.Pakosarjan ja/tai -putken suojapellit. Ne omassakin mörrissä ääntää, tosin eri kierroksilla.

3.Oisko aika käydä näöntarkastuksessa?

1.Sisusta oli todella timmissä kunnossa ja nahkapenkkien uurteet eivät ainakaan paljastaneet todellisia mittarilukemia. Varsinkin jalkatilojen verhoilu oli säilynyt hyvänä. Poislukien tietty tuo rattimuovi. Harvoin näitä kaksipaikkaisia kirppuja arkiperheautoina ulkomailakaan käytetään. Mutta epäillä toki sopii, vaikka kuinka olisi huoltokirjat. Tosin Suomessa tehdyt huollot oli dokumentoitu kuitein. Mutta kuten sanoin, huomattavasti herkemmin reagoi renkaat ratin liiikkeeseen kuin 8 vuotta tuoreempi Corolla.

2.Juuri noita peltejä epäilin itsekin. Mutta kiitos vastauksestasi. Juuri tätä tietoa kaipasinkin. Ei mitään vakavaa siis.

3.Varmaan kohta pitää mennä, koska voihan olla, että näin väärin. Pohjassa ei ruostetta löytynyt yhtään niistä kohdista joihin katsuri iskee. Eli suosittelisin ruosteenestokäsittelyn tekemistä ammattiliikkeessä. Ainoa mikä epäilyttää on juuri tuo huoltokirjan puute. Yleensä sellainen omistaja, joka näkee vaivaa ja rahaa pitää autonsa ulkoisesti näinkin hyvässä kunnossa kuin tämä yksilö, ei yleensä unohda pyytää leimoja huoltokirjaan. Auto on täysin orkkiskuosissa renkaita myöten, eli ilmeisesti  ei ole ollut tuning tai ratarassina. En keksi muuta selitystä huoltokirjan poissaoloon kuin se, että mittaria on tosiaan ruuvattu, mutta huoltokirjan väärentämiseen eivät taidot ole riittäneet. Voihan 250 000 ajettukin kiesi olla hyvällä pidolla ulkoisesti 100 000 vähemmän ajetun näköinen.

Pitää harkita tätä.  Korjatahan autoa voi sitä mukaa kuin tekniikkaa leviää. Celican osathan käy tähän mosaan eli ei mitään vaikeasti saatavaa.


perak

Öhöm.. suosittelisin että et osta sikaa säkissä vaan auton josta lupaan kertoa kaikki (tiedossa olevat) viat tai puutteet. Säästyneellä hillolla voi sitten vaikka korjata ne viat!

http://www.nettiauto.com/toyota/mr2/3825390

Puman

Lainaus käyttäjältä: perak - 09 maaliskuu, 2011, 17:34:46
Öhöm.. suosittelisin että et osta sikaa säkissä vaan auton josta lupaan kertoa kaikki (tiedossa olevat) viat tai puutteet.

http://www.nettiauto.com/toyota/mr2/3825390

No kerro pois. Olen pelkkänä korvana. Tai silmänä.