1uz-fe goes to rallikross

Aloittaja Foster´s, 06 heinäkuu, 2011, 22:43:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Foster´s

Iltaa. Tai päivää, milloin tätä sitten luetkaan.

Kevyt selonteko

On ajeltu jo tovi tuommoista jokkiksen sukulaislajia, eli rallicross tyyppisestä jutusta kyse. Korin omat laitteet porsi, tehoa kaivattiin lisää ja voimansiirtokaan ei oikein miellyttänyt. Loma meni googletteluksi, Toyota iski takaraivoon. Eikä mitenkään huonolla mielellä, kaverin autolla tullut aina menestystä kun ajettu kisaa. 1uz vaikutti kelpo koneelta, tutulla käynti, mittailua, puhelinsoittoja ja sitten viikon perästä mieluinen tekstiviesti tuusulan suunnasta, kiitoksia vielä vinkistä!!!  ;)   Tuloksena nyt tallilla odottaa purkua soarer 1uz-fe 4.0 v8 pannulla, automaatilla plaaplaa -91...   :toothy10:

Ja olen nähnyt auton vain hakutilanteessa, ajanut n.100m ja päästään toden teolla tutustumaan ostokseen vasta vkl.


...
Konehan otetaan irti ja huolletaan ettei nyt heti kävis ohraset. Irtioton nyt tekee kuka vaan mutta saada se vielä käyntiin toisessa korissa yleensä unohtuu.. Alkuperäisten johtonippujen mukana pito nyt ei ole ongelma mutta ei nyt kiinnostais jotain ilmastoinnin hässäkkää upottaa kilpuriin... Ymmärtänette varmaan mitä tarkoitan.

Autossa on jonkinlainen käynnistyksenesto, valo mikä sammuu avaimenperän napin painamisen jälkeen. Onko tämä alkuperäinen vai mielestäni jälkiasenteisen hälyttimen peruja??   Onko ohitukselle mahdollisuuksia/vinkkejä?  Kuinka alkuperäisen virtalukon käyttö, onko pakollista vai saadaanko käyntiin päävirtakytkin/start-nappi periaatteella?

Mittaristo olisi tarkoitus saattaa uuteen koriin, mutta saikos sieltä nyt muuta tietoa ulos kuin kierros/koneenlämpötila ajatellen nyt uutta koria, voi olla toikin turha?  Siitä tuliki mieleen että herjas jotain merkkivaloa. Mittariston oikeassa laidassa, about keskivaiheilla korkeussuunnassa, vähä kuin teknisen piirroksen Sulaketta osoittava symboli jossa kolmet "kiehumisviivaa" yllä. Mikäs mahtas olla?  :icon_scratch:

Akseleita olisi mahdollisuuksien mukaan upotettava Koriin, taka-akseliin liittyen ainakin tarjonta tiuhemmista välityksistä ja lukoista kiinnostaa. Mistäs vetareita, vai kestääkö vakiot kuinka hypyttää?

Laatikoksi mietitty r154:sta. Saa antaa haukkua/kehua. Laatikon hinta ja kohtalainen sopivuus nyt etusijalla. Tuohon kuitenkin saa valmista kytkinkoppa settiä enklanninmaalta ettei niitäkään tarviisi alkaa rakentaa.


Tässä nyt alkuun stooria rojektista. Kaikki vinkit tekniikan irtiottoon, uusista osista yms. otetaan lämpimästi vastaan. Koneen osia, toyotalta vai nettiä penkomaan?  Tekisikö kansille joku jotain vai onko turhaa?  venakumit kuulema kannattais ainakin vaihtaa?

Niin ja jos nyt joku jaksoi tämän lukea läpi ja varmaan ajattelee et "** juntti, laita siihe soareriin ne kaaret ja aja sillä". No nyt en kuitenkaa ajatellut tehdä niin kun on valmiiksi duunattu kori ja olisihan se toisaalta aivan liian helppoa  ;D   Ja siksi aloin kirjoittaa tänne koska aika hintsusti luettavaa näistäkin vekottimista. Jossain se jää on särettävä ja pidetään tämä The Kori vielä pimennossa  8)


Lämpimin terveisin Juha.



Mitsubishi pajero 3.0 V6

LiquidStone

Autossa on jonkinlainen käynnistyksenesto, valo mikä sammuu avaimenperän napin painamisen jälkeen. Onko tämä alkuperäinen vai mielestäni jälkiasenteisen hälyttimen peruja??[/quote]
Veikkaisin että on joku jälkiasennussysteemi.

LainaaSiitä tuliki mieleen että herjas jotain merkkivaloa. Mittariston oikeassa laidassa, about keskivaiheilla korkeussuunnassa, vähä kuin teknisen piirroksen Sulaketta osoittava symboli jossa kolmet "kiehumisviivaa" yllä. Mikäs mahtas olla?  :icon_scratch:
Kuuluukin syttyä kun laittaa virrat päälle. Jos ajossa tulee, niin katti on silloin turhan lämmin. Eli kilpurissa turha.

LainaaLaatikoksi mietitty r154:sta. Saa antaa haukkua/kehua. Laatikon hinta ja kohtalainen sopivuus nyt etusijalla. Tuohon kuitenkin saa valmista kytkinkoppa settiä enklanninmaalta ettei niitäkään tarviisi alkaa rakentaa.
Henk. koht. kokemusta ei ole lootasta, mutta pitäisi olla melko kestävä. Heikoista osista on juuri ollut foorumilla juttua, mutta vaatinee lisää virtaa tunnuksiin, että löytyy.

LainaaKoneen osia, toyotalta vai nettiä penkomaan?
Toyotalta saa osat ja toyodiy.com kertoo osanumerot, mikäli myyjä on käsi.

LainaaNiin ja jos nyt joku jaksoi tämän lukea läpi ja varmaan ajattelee et "** juntti, laita siihe soareriin ne kaaret ja aja sillä". No nyt en kuitenkaa ajatellut tehdä niin kun on valmiiksi duunattu kori ja olisihan se toisaalta aivan liian helppoa  ;D
Soarerin kori nyt painaakin niin paljon, että kevyempi kori on hyväksi.

Epsanja

"Ykkösvaihteelta kakkoselle vaihtava siirtäjä on R154 laatikon heikoin lenkki päittäislaakerin ohella. Näillä osilla R-laatikosta saa pomminvarmasti suurtakin voimaa kestävän laatikon.." @KBC

Nämä siis kun uusii niin hyvä tulee.  ;)

Tuossa vielä linkki:
http://www.kbcgarage.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=15&category_id=12&manufacturer_id=56&option=com_virtuemart&Itemid=53

### MkIII MA70 -89 ###

AMI

Mikä moottorin ohjaus siis tulossa? Turboa tai muuta? Ei mitään hajua krossin tekniikka säännöistä.
Itte tein kilpuriin moottorin 2JZ niin että purin kaiken turhan pois moottorin johdinsarjasta sitten ecun kohdalla raksin pois kaikki throttle eculle ja abs eculle ja mittaristolle menevät johdot poikki ja jatkoin mittaristolle vain RPM, vedenlämpö, öljyn pinta-taso, öljynpaine latausvalo johdot. Ecuun sisään jatkuva ja virtalukko sähköt. Orggis mittari tulee miiten huutelemaan kaikkia ongelmia ja painoakin tarttis säästää ja huollettavuutta.

Taka-akseliin sopivat perät Soarerista, aristosta ja MKIV suprasta. Vapareiden perät tihuampia, mutta harvemmin lukollisia. Ariston valmiiksi lukollista perää kannattaa viime tietojen mukaan kysyä Tuusulalaiselta kaverilta joka purkaa sorkkuja... Miksi perän pitää olla tiheä? Vetareita todennäköisesti et saa rikki. Kardaanin mitta vaihtelee perän mukaan, mutta ei varmaan sulle ongelma kun kuitenkin siirrät moottorin siihen kuskin viereen että teetät 30 cm kardaanin  ;D

R154 on yhtä jännä valinta ku litra maitoo S-marketista. Kestää melkeen mitä vaan, mutta sun käyttöön ei nopein vaihtamaan. Helpot (lue: halvat) vaihtoehdot vähissä. Painaa kyl sit kans helvetisti kuten sorkun akselit perineen, mutta varmaan voimalla korvaat nämä puutteet  :D






www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

suppe

Mistään mitään tietämättä olin lukevinani rallicrossin säännöistä että max koneen tilavuus autocrossissa on 2050cm3. src luokassa ''autot ovat EU tyyppikatsastettuja vähintään nelipaikkaisia'' ja ''luokitus todistusta ei vaadita'' ja ''moottoritilavuuden maksimi koko on 3500cm3'' joten nämä luokat jää pois laskuista 1uz koneella..

Viitsu

#5
Lainaus käyttäjältä: Foster´s - 06 heinäkuu, 2011, 22:43:58
On ajeltu jo tovi tuommoista jokkiksen sukulaislajia, eli rallicross TYYPPISESTÄ jutusta kyse.
Toyota Corolla KE70 powered by Euro 2jz-gte, holset hx40 super, 1000cc injector dynamics, cop puolat, aeromotive a1000 bensapumppu ja säädin, AEM v2 ecu ymsyms

EX
Toyota supra JZA70 Single turbo manuaali
Toyota Celica GT4 389HV/550NM

Foster´s

Joo, elikkä ei tartte paneutua enempää tältä erää rakennussääntöihin koska niitä ei käytännössä ole tekniikan suhteen. Lajina rokkiralli, super rock luokka. Muuten vapaata,ei ilokaasuja.  Kiitoksia jo edellä tulleista vastauksista, ensi viikolla enemmän stooria vkl:n jäljiltä.
Mitsubishi pajero 3.0 V6

Takaaveto

Saakos siellä olla ahdettu kun viime kesä meinasin tehä tosta omasta vehkeen sinne,niin olis pitäny jättää ahdin laitumelle,sano yksi harrastaja. Tulli kuitenkin lopulta oikaisi virheelliset paperit ja sai auton ihan oikeaan liikenteeseen.
GTE -91
Käyttiksen virkaa volga s80 ja diesel...

Foster´s

Saa olla Superissa vaik 13ahdinta mut muissa luokissa kielletty. Tarkka inffo www.rokkiralli.info jos kaipaa
Mitsubishi pajero 3.0 V6

Sguugel

Itteäki kiinnostas alottaa rokkirallin ajaminen super luokas... Pitää laittaa mietintä myssy päähä ja ajan kanssa :)

Viitsu

Lainaus käyttäjältä: Sguugel - 02 elokuu, 2011, 12:33:03
Itteäki kiinnostas alottaa rokkirallin ajaminen super luokas... Pitää laittaa mietintä myssy päähä ja ajan kanssa :)

Ihan kevyillä vehkeillä ei kannata superiin koittaa lähtee  ;)
Toyota Corolla KE70 powered by Euro 2jz-gte, holset hx40 super, 1000cc injector dynamics, cop puolat, aeromotive a1000 bensapumppu ja säädin, AEM v2 ecu ymsyms

EX
Toyota supra JZA70 Single turbo manuaali
Toyota Celica GT4 389HV/550NM

Sguugel

No en mie nyt tiiä tarviiks superis nii kovaa laitetta olla mut ei sinne millää mopolla toina mennä :D joku e30 bemu ahtimella  8) vois rääkätä iha huolella ja osia löytyy viel nykypäivän suht reilust... mut halvalla ku sais mk3 supran mist tekis voittaja pelin

Foster´s

Moro tojo poppoo. Normaali jutut, työt haittaa harrastuksia eli aika hissukseen edetään. Paljo kyllä perehdytty pannuun ja voimansiirtoon.

Kaivattais vinkkejä moottorinosien hommaamiseen. Oli ehdotusta ihan toyotalta mutta kaveri menossa jenkkeihin niin sais tuotua mukana, liekkö sitten halvempaa?  Listalla ainakin vyö, ohjainrullat, vesipumppu, tiivisteet, venakumit,  laakerointia ja muuta pientä miten lompsa kestää.

Kukaan kokeillut tuota www.rockauto.com sivua?  Näyttäs aika kattavalta jos todella tavaraa tuolta irtoaa. Muita?

Terveisin Juha   :icon_salut:
Mitsubishi pajero 3.0 V6

kika75

Lainaus käyttäjältä: Foster´s - 18 tammikuu, 2012, 23:09:18


Kukaan kokeillut tuota www.rockauto.com sivua?  Näyttäs aika kattavalta jos todella tavaraa tuolta irtoaa. Muita?

Terveisin Juha   :icon_salut:
Hyvin on osat tuolta saanu ja kohtuu nopeasti.
Mika Kelloniemi 045 6345338

Foster´s

Lainaus käyttäjältä: kika75 - 19 tammikuu, 2012, 07:59:34
Hyvin on osat tuolta saanu ja kohtuu nopeasti.

Tykkää tästä! Selkeeseen kyssäriin selkee vastaus.
Mitsubishi pajero 3.0 V6