mk3 supran hankintaa

Aloittaja Captain-Jake, 14 elokuu, 2011, 20:04:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Captain-Jake

Jees, jostain syystä tää mk3 supra iski kovemmin kuin muut vaihtoehdot. Kuulemma toyotan tekniikka on parempi ku nissanin? Mutta lähinnä sellaista kyselen, että mitä kohtia erityisesti kannattaa katsoa kun menee autoa pällistelemään? Onko näissä minkä verran tyyppivikoja? Lähinnä olen katsellut 3.0 ahdettua manuaalia. Minkä verran tommosella konellaa ajaa? Mahollisimman vähän ajettua tietysti kannattaa etsiä, mut mikähän ois semmonen yläraja kilometreille?

Raksteri

Päivän selvää että parempi kun nissani!! 8) Suosittelen katselemaan JZ-koneellista mallia! Tuo 7m ei mikään kauheen luja kone oo! Toki silläkin pärjää mutta.. Toki riippuu mitä autolle on tehty kun näitä ei taida oikeen montaa yli 200tkm ajettua olla josta ei konetta olisi vähintään kertaalleen avattu!

Tem

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:04:56Kuulemma toyotan tekniikka on parempi ku nissanin?

Keskimäärin ehkä noin, mut toi kolmoskorisen kolmelitranen turpo taitaa olla Tojotan tekniikoista sieltä huonoimmasta päästä.. ;D

Saahan senkin kestämään, mut on se vakiona aika pomminvarma pommi.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Captain-Jake

Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 elokuu, 2011, 20:31:09
Keskimäärin ehkä noin, mut toi kolmoskorisen kolmelitranen turpo taitaa olla Tojotan tekniikoista sieltä huonoimmasta päästä.. ;D

Saahan senkin kestämään, mut on se vakiona aika pomminvarma pommi.

No just. Hintaero on vaan ihan jonkinmoinen kun vertaa 7m ja jz koneita. Emmänyt mikää miljonääri ole. Kuitenki jotain 5-7ke sais mun käsityksen mukaan ihan hyviä 7m-gte mk3 supria..

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:04:56
Mutta lähinnä sellaista kyselen, että mitä kohtia erityisesti kannattaa katsoa kun menee autoa pällistelemään?
Paikat jonne ruoste pesiytyy.

Raksteri

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:50:46
No just. Hintaero on vaan ihan jonkinmoinen kun vertaa 7m ja jz koneita. Emmänyt mikää miljonääri ole. Kuitenki jotain 5-7ke sais mun käsityksen mukaan ihan hyviä 7m-gte mk3 supria..
No se hinta ero tulee kyllä takasin siinä vaiheessa kun 7ämmän teho loppuu ja virityksen tarve iskee! Mutta kuten mainittu niin kyllä siitäkin kestävän saa!  ;)

Captain-Jake

Lainaus käyttäjältä: Raksteri - 14 elokuu, 2011, 21:37:05
No se hinta ero tulee kyllä takasin siinä vaiheessa kun 7ämmän teho loppuu ja virityksen tarve iskee! Mutta kuten mainittu niin kyllä siitäkin kestävän saa!  ;)

No siis ei mulla mikään hirvee tehontarve ole. Sillai fundeerasin asian, että jos ostas jonku mk3 7m-gte supran. Jos siihen tykästyy niin ajelee sillä sen aikaa et on rahaa ostaa mkiv jz-koneella. Mut oletetaan et auto pidetään vakiotehoisena tai sit hieman piristetään jonnekki 300hv hujakoille.

Ragi

Se vaan on monesti nähty et ajatellaa pitävän auto "vakiona" mut sit kuitenki se teho nälkä kasvaa ja sit harmitellaa ku ei harkinnu autoa ostaessa vähä pidempää ja odotellu et tulee parempi yksilö kaupan. Mut jokainen tavallaa. :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Paine on voimaa, ylipaine on ylivoimaa.


Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:04:56
Kuulemma toyotan tekniikka on parempi ku nissanin?

Jos verrataan -80 luvun sporttien, Toyota Supran ja Nissan 300ZX:n koneita tekniikaltaan ja kestävyydeltään niin suora 7m konehan on nelivena kansineen paljon kehittyneempi kuin Nissanin V kaksivena VG30, kuitenkin 7m kone on hajoamis herkemmän maineessa kuin VG30.

Omassa -86 Zetassa juurikin toi em. VG30ET kone, jolla ajettu reilut 250TKm avaamatta ja viimeiset 15TKm 1,8b paineilla.




JL

Joo kaiken saa rikki kun haluaa... MK3 7M on ihan oikeasti kiva ajaa verrattuna alakierrokisilla puhdittomaa 1jz. Hieno laite 7mgte mk3 on jos autoa on hyvin pidetty.

Captain-Jake

Jees, sitä lähinnä pähkäilin, että uskaltaako siihen sijoittaa rahat. Mutta kuten aikaseemin kysyin mitä tyyppivikoja näissä on? Tai erityisiä kohtia mitä tutkia, kun autoa menee katselemaan? Ruostekohtia tuolla aikasemmin jo sanottiin, mutta sehän nyt on itsestään selvää.

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 15 elokuu, 2011, 00:54:18
Jees, sitä lähinnä pähkäilin, että uskaltaako siihen sijoittaa rahat. Mutta kuten aikaseemin kysyin mitä tyyppivikoja näissä on? Tai erityisiä kohtia mitä tutkia, kun autoa menee katselemaan? Ruostekohtia tuolla aikasemmin jo sanottiin, mutta sehän nyt on itsestään selvää.

Ennen koe-ajoa kannattaa kiristää kannenpultit
MKIV tt 6spd jdm


Tem

Lainaus käyttäjältä: ss-works - 18 elokuu, 2011, 19:08:16Ei vain koskaan puhuta mk4:sen hajoamisista...  :hello:

No ne harvemmin paukkuu vakiona? ;D

Kyllähän kaikilla koneilla rajat jostain löytyy. Mut jos joku tuhatheppanen 2jz levahtaa vartilla, ni hankala sen perusteella on konetta lähteä haukkumaan. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


ss-works

#14
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 elokuu, 2011, 19:18:48
No ne harvemmin paukkuu vakiona? ;D

Kyllähän kaikilla koneilla rajat jostain löytyy. Mut jos joku tuhatheppanen 2jz levahtaa vartilla, ni hankala sen perusteella on konetta lähteä haukkumaan. ;D
niin,onhan sen heti oltava 1000hp tai ylikin jos on 2jz-kone...Ei vaan taida tuo musta olla sellainen ;)
Haluaisin nähdä kauanko 2jz:an kannentiiviste kestäisi jos se olisi samanlainen kuin 7m:än orkkis massa-tiiviste ja yhtä pienellä momentilla kiristetty :toothy10:

Captain-Jake

Jooh, ton mä olinki kuullu et se kannentiiviste kannattaa vaihta kupariseen(?), koska alkuperäinen on paska. Muita orkkisvikoja?

kenppi

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 18 elokuu, 2011, 22:35:20
Jooh, ton mä olinki kuullu et se kannentiiviste kannattaa vaihta kupariseen(?), koska alkuperäinen on paska. Muita orkkisvikoja?

En tiiä siitä kuparipahvista ja saako ees mistään mut monikerros metallitiiviste kestää kunhan lohkon ja kannen pinnat on suorat :) alakerran laakerit(?) mulla alkanu vähän nakuttaa tietyillä kierroksilla eli taitaa olla kk-laakerit jo menossa ja mittarissa on 217tkm  :( talvella moottori irti ja atomeiksi niin näkee mitä on syöny  ;D
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 elokuu, 2011, 19:18:48
Mut jos joku tuhatheppanen 2jz levahtaa vartilla, ni hankala sen perusteella on konetta lähteä haukkumaan. ;D

OT OT OT :)

Tässä kuukelin mukaan nopein "katu laillinen" 300ZX Z31 Nissan ja "vastaava" MK4 Supra. Eroa vartilla on reilusti, ~0,3s., mutta moottoreiden  suunnittelu on myös aivan eri vuosi kymmeneltä.
Pointtina; kestää ja kulkee, jos kestää ja kulkee..?

300ZX ->
Worlds Fastest 5spd Street Legal 300zx Turbo (Z31)

Supra -->
worlds fastest street supra


Tem

Lainaus käyttäjältä: ss-works - 18 elokuu, 2011, 21:40:00Haluaisin nähdä kauanko 2jz:an kannentiiviste kestäisi jos se olisi samanlainen kuin 7m:än orkkis massa-tiiviste ja yhtä pienellä momentilla kiristetty :toothy10:

Hienoa, tajusit sittenkin pointin! ;D Tai no ainakin sattumalta kirjoitit sen. Ne kun ei ole samanlaisia ja toisessa on ihan oikea ongelma. ;D

Miks ihmeessä haluisit nähdä miten 2JZ kestäis yhtä huonolla suunnittelulla? Saisko 7M:n omistaja siitä jotain kiksejä, et hajoo ne muutkin koneet, jos sinne vaihdetaan huonoks todettua osaa? Ihan varmasti hajoo, mut onneks jiizetassa ei vaan oo semmosta. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Captain-Jake

Emmä kyllä koko konetta huonoks kehtais henkilökohtaisesti leimata, jos siinä nyt sattuu olemaan paska kannen tiiviste.. Maksaahan se metalli tiiviste varmaa kolminumeroisen summan, mut ei kai tuon pitäs ylitsepääsemätön ongelma olla.

jykelä

yleensä vika on ratin ja penkin välis ku kone kilahtaa. kyllä mulla on 7m kestäny välillä kovempaaki kenkimistä. muut paikat tahtoo vaan antautua.
Supra MK3 -92

Viitsu

muistaakseni halvin jz mk3 tällä hetkellä 7500 flinkillä ja multa sitten puolet kalliimmalla melkeen puolet tehokkaampi ;)
Toyota Corolla KE70 powered by Euro 2jz-gte, holset hx40 super, 1000cc injector dynamics, cop puolat, aeromotive a1000 bensapumppu ja säädin, AEM v2 ecu ymsyms

EX
Toyota supra JZA70 Single turbo manuaali
Toyota Celica GT4 389HV/550NM

Tem

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 19 elokuu, 2011, 11:12:44Emmä kyllä koko konetta huonoks kehtais henkilökohtaisesti leimata, jos siinä nyt sattuu olemaan paska kannen tiiviste.. Maksaahan se metalli tiiviste varmaa kolminumeroisen summan, mut ei kai tuon pitäs ylitsepääsemätön ongelma olla.

Kone on just niin huono, ku sen huonoin osa. Tottakai sitä voi parantaa, eikä siinä mitään ylitsepääsemätöntä oo, kuhan vaan tiedostaa asian, eikä harhakuvittele, että se on jotenkin paljon parempi ku mikään Nissanin tekniikka. ;) Oon mäkin eläny kolmisen vuotta 7M:n kanssa, ei hajonnu, vaikka ahtoja olikin 0.3bar. ;D

Kuten tuli sanottua:
"Saahan senkin kestämään, mut on se vakiona aika pomminvarma pommi."
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


ss-works

Niin no onhan molemmat koneet varmaan olleet täysin erihintaisia valmistaa...Ja onhan se JZ:a parempi,ja varmaan myös kalliimpi kone...

Oli miten oli,minä jatkan ajamista seiskalla :bootyshake:

Captain-Jake

Kuten sanottu, en ole miljonääri, vaikka putkimies olenkin. Koska 7m mk3 saa jonkun 4-6ke+kannentiiviste vaihtohomma, ellei ole jo vaihdettu. Jz:tat sit 7,5ke eteenpäin. Ellen voita lotossa (mikä on epätodennäköistä, koska en edes lottoa), pysyn kuitenkin 7m ostamisen suunnitelmissa.

Jykelä mainitsi, että muut paikat tahtoo antautua. niin mitkä muut paikat? Laatikko/perä? Onko nuo minkälaista laatua mk3:mosessa?

Jusba

Kirjoitellaanpas tännekin pitkstä aikaa, ettei ihan kaikki käänny 7M tekniikkaa vastaan.
Kummankin mallin koneen olen kasannut, eikä niissä nyt niin mullistavia eroja ole.
Jz koneesta saa vain voimaa niin helposti, halpuutta en sitten allekirjoitakkaan.

Kummastakin koneestahan löytyy hyviä ja huonoja puolia, 1000 heppaa saa varmasti helpommalla jiizetasta. Jz moottoriin tarjolla olevien osien määrä on oikeasti laaja, tosin kuin 7M.
7M moottorissa kun ei todetusti ole muuta huonoa kuin öljypohja, kannenpultit ja kannentiiviste. Kannentiiviste ja pultit vaihtoon, pinnat puhtaaksi ja muutama hassu loiskelevy öljypohjaan niin kestää, ei se tarvitse edes ylimääräisiä öljyletkuja pumpun ja lohkon välille.
Öljypohjan muutos kannattaa tehdä viritti konetta tai ei, se on susi ja koko koneen maineen pilaaja.

Haaveilemasi 300 heppaa tuntuu varmaan riittävältä tässä vaiheessa, jännä nähdä mitä on suunitelmissasi parin vuoden päästä...

Jiizetassa taasen vaihdellaan damppereita kun ne ei kestä, kyseessä on kuitenkin aikamoinen tuho kun sitä ei ehdi vaihtamaan ajoissa.
Kukaanhan ei puhu herkästi vääntyvistä kampiakseleista, jotka on aiheuttanut pahaa tuhoa pyöriessään.

Käyttövirheellä ne molemmat saa rikki, onhan täällä joku tainnut särkeä kummankin mallin moottoreita "vaatimattomilla" tehoilla.

Jospa me vielä jonain päivänä näemme kumman mallin moottori antaa enemmän voimaa ;)
Club 200mph with 7M

Captain-Jake

#26
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 elokuu, 2011, 19:02:04

muutama hassu loiskelevy öljypohjaan niin kestää, ei se tarvitse edes ylimääräisiä öljyletkuja pumpun ja lohkon välille.
Öljypohjan muutos kannattaa tehdä viritti konetta tai ei, se on susi ja koko koneen maineen pilaaja.

Haaveilemasi 300 heppaa tuntuu varmaan riittävältä tässä vaiheessa, jännä nähdä mitä on suunitelmissasi parin vuoden päästä...


Mitäs tää öljypohjan loiskelevy muutos meinaa? En kuitenkaan niin ammattilainen ole tällä alalla, vielä.

Tuohon parin vuoden päästä suunnitelmaan. Taisin jo aikaisemmin mainita, että ajelen 7m-gte mk3 supralla, jos siihen tykästyn, hankitaan se legendaarinen nelonen jz konella, joten parin vuoden päästä ei tartte 7m kestävyyttä ajatella. ;)

EDIT: Tosiaan, hyvä että muistutit, kuinka helposti toho 7m:ään saa osia?

Jusba

Kyllä siihen peruspalikkaa saa vaikka minkä merkkistä, lähinnä ärjyjä nokkia tarkoitin huonolla saatavuudella.

Loiskelevyjen tehtävä on pitää öljyä pumpun saatavilla.
Club 200mph with 7M

Captain-Jake

#28
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 elokuu, 2011, 19:31:59

Loiskelevyjen tehtävä on pitää öljyä pumpun saatavilla.

Eli siis nostaavat öljyn pintaa? Eli koneessa on periaatteessa enemmän öljyä? :D Epäselvän kirjoituksen laitan jekun piikkiin.

Joensuussa näköjään elelet, haluatko ilmotella jos oot sillä seiskaämmälläs kuopiossa päin liikkumassa, tahtosin mielenkiinnosta vilkasta ja kysellä typeriä kysymyksiä.

Jusba

Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 19 elokuu, 2011, 19:33:48
Eli siis nostaavat öljyn pintaa? Eli koneessa on periaatteessa enemmän öljyä? :D Epäselvän kirjoituksen laitan jekun piikkiin.

Joensuussa näköjään elelet, haluatko ilmotella jos oot sillä seiskaämmälläs kuopiossa päin liikkumassa, tahtosin mielenkiinnosta vilkasta ja kysellä typeriä kysymyksiä.
Ei öljyn pintaa nosteta vaan ne vähätkin öljyt pidetään pumpun saatavilla, toisin sanoen, estävät ettei öljy "loisku" mutkissa tms tilanteissa pois pumpulta.
Tällöin pumppu saa aina öljyä ja laakerit kestää.
Club 200mph with 7M