mk3 supran hankintaa

Aloittaja Captain-Jake, 14 elokuu, 2011, 20:04:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AF

Lainaus käyttäjältä: Viitsu - 19 elokuu, 2011, 12:28:21
muistaakseni halvin jz mk3 tällä hetkellä 7500 flinkillä ja multa sitten puolet kalliimmalla melkeen puolet tehokkaampi ;)

8500e  ;)
jza70 + jza80 + jz omega

Captain-Jake

Onko jollakulla piirrustusta tjsp. tuosta loiskelevystä? Osaa vähä etukäteen fundeerata tuota..

moppitukka

kuvia löytyy jäsen puolelta. ei mikään ihmeellinen juttu muutama pelti suikale
ei se mitään huohota

jykelä

kytkimeen kannattaa vähä sijoittaa. ittellä on kylläki vaparin loota ja siihen ei okeen hyvää kytkintä saa mikä olis hyvä katukäytös. just räjähti kappaleiks koko kytkinpaketti ja pitäis hommata turpomallin laatikko ja siihen kunnon kytkytin. muuten voimansiirto taitaa kestää kovempiaki tehoja.
Supra MK3 -92


ss-works

#35
Ei taida ekassa ja kolmannessa videossa olevilla suprilla olla 1000+ heppa :thumbsup:

Onhan se hurja kone toi 2jz,siihen on tehty niin paljon palikkaa että siihen löytyy jopa noin 1500hepan bolt on osa-paketti.Niin ei tartte välttämättä osata edes pitää jakoavainta kädessä saadakseen tehoa irti.....Kunhan rahaa löytyy ::)

tossa esim: 
7MGTE DYNO TEST ....GUESS THE bhp.....over 1000hp @ 35psi.....

                    hyvin kulkee ollakseen 7m:
Toyota Supra 7MGTE 8.62 SEC

                   

Tem

Herkkänahkasta sakkia, ku menee heittää et 7M on vakiona huono tojolainen, ni voorumi on täynnä jotain tuhatheppasia kiihdytysautoja. ;D ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


-Pasi-

Lainataas tätä vanhaa aihetta nii ei tarvitse turhaan uutta aloittaa.

"Uuden" auton hankinta tuli tahtomattani eteen ja mk3 supra voisi olla yksi vaihtoehto. Tarkoitus siis hankkia käyttö/harraste auto joka olisi ajossa ympäri vuoden. Tehokkuus ei ole minulle se pääasia. Kriteereinä on automaattivaihteisto ja ilmastointi.
Iskin silmäni tähän yksilöön:

http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4484526

Normaalille Toyotalle tuo mittarilukema ei ole vielä mitään, mutta entäs supralle? Kovasti tuntuu olevan juttua tuosta 7m koneen kestävyydestä. Koskeeko nämä kansiongelmat myös vapaastihengittävää versiota vai onko tämä lähinnä ahdettujen ongelma?
Toyota celica st -73
Toyota celica st162 coupe

krispo

Lainaus käyttäjältä: -Pasi- - 28 tammikuu, 2012, 14:20:26
Lainataas tätä vanhaa aihetta nii ei tarvitse turhaan uutta aloittaa.

"Uuden" auton hankinta tuli tahtomattani eteen ja mk3 supra voisi olla yksi vaihtoehto. Tarkoitus siis hankkia käyttö/harraste auto joka olisi ajossa ympäri vuoden. Tehokkuus ei ole minulle se pääasia. Kriteereinä on automaattivaihteisto ja ilmastointi.
Iskin silmäni tähän yksilöön:

http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4484526

Normaalille Toyotalle tuo mittarilukema ei ole vielä mitään, mutta entäs supralle? Kovasti tuntuu olevan juttua tuosta 7m koneen kestävyydestä. Koskeeko nämä kansiongelmat myös vapaastihengittävää versiota vai onko tämä lähinnä ahdettujen ongelma?

Ei kai sitä rikki saa kun väärällä käytöllä ja huoltojen laiminlyönnillä( tai itse en saanut rikki). Takapyöränkotelot noista yleensä häipyy ajan kanssa. Ja jotkut varaosat on sitten tuhottoman kalliita, esimerkiksi ylätukivarsien palloniveliä ei saa kun uusien tukivarsien mukana ja hintaa tais olla joku 280e/kpl
Think Of The 7M As A Vagina That Has Never Been Touched, You Make One Slip Up And All Hell Breaks Loose.

-Toyota Supra MA70 7M-GTE
-Toyota land cruiser BJ40 vm 75 <3 :)

Krister

Lainaus käyttäjältä: -Pasi- - 28 tammikuu, 2012, 14:20:26

Normaalille Toyotalle tuo mittarilukema ei ole vielä mitään, mutta entäs supralle? Kovasti tuntuu olevan juttua tuosta 7m koneen kestävyydestä. Koskeeko nämä kansiongelmat myös vapaastihengittävää versiota vai onko tämä lähinnä ahdettujen ongelma?

Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa. Kansi- ja alakerranlaakeriongelmat koskevat myös vapareita, mutta tuntuvat kyllä kestävän paljon paremmin kuin turboissa.

OspreY

Lainaus käyttäjältä: Krister - 29 tammikuu, 2012, 15:53:04
Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa. Kansi- ja alakerranlaakeriongelmat koskevat myös vapareita, mutta tuntuvat kyllä kestävän paljon paremmin kuin turboissa.

^mikä johtunee varmaankin ajotyylistä. Ei kai kukaan kehtaa vaparia polkea  ;D

Ja onpas muuten ikäisekseen ja kilometreihin nähden todella asiallisessa kunnossa tuo linkin supra.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Uldiz


Tem

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 29 tammikuu, 2012, 16:49:37Ei kai kukaan kehtaa vaparia polkea  ;D

Et oo lukenu Iittanin posteja? ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Venom

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 29 tammikuu, 2012, 16:49:37
^mikä johtunee varmaankin ajotyylistä. Ei kai kukaan kehtaa vaparia polkea  ;D

Khyl mä oon tuolle vapari talvisupralle antanut kunnolla monoa, mutta kuitenkin "järkevästi".
Eikä oo vielä hajonnut.. (koputtaa puuta) ;D
-91 Supra JZA70 1JZ-GTE
-91 Supra JZA70 1JZ-GTE
-91 Supra JZA70 xx-xx
-04 Caldina ST246 3S-GTE

jasse

Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin  juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali  vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?


jykelä

Lainaus käyttäjältä: jasse - 22 toukokuu, 2013, 21:48:40
Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin  juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali  vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?
ilman muuta vapari. ei tartte sitte takuta katsastuksen kans ku ei oo vähäpäästöinen. ittellä oli kans vapari mutta laitoin sinne kuitenki kuningasmootori 7mgten :yum: pienillä lisukkeilla. mutta on käyny mieles jz:takin.
Supra MK3 -92

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: jasse - 22 toukokuu, 2013, 21:48:40
Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin  juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali  vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?

Itekkin suosittelen vapari vaihtoehtoa kun ei ole vähäpäästöinen. Ainoa "isompi" ongelma on  saada alustan vastaavuustodistus muutoskatsastusta varten. Joistain paikoista voi saada edelleen, muttei ole käsitystä tämän hetkisestä tilanteesta niiden suhteen.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

jykelä

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 22 toukokuu, 2013, 23:44:53
Itekkin suosittelen vapari vaihtoehtoa kun ei ole vähäpäästöinen. Ainoa "isompi" ongelma on  saada alustan vastaavuustodistus muutoskatsastusta varten. Joistain paikoista voi saada edelleen, muttei ole käsitystä tämän hetkisestä tilanteesta niiden suhteen.
ei sitä lappua välttämättä tartte. Eikä toyota enää sitä annakkaa. ei ainakaa kaverilta kyselty mitää muuta ku penkitystodistus.
Supra MK3 -92

jasse

Lainaus käyttäjältä: jykelä - 23 toukokuu, 2013, 08:27:48
ei sitä lappua välttämättä tartte. Eikä toyota enää sitä annakkaa. ei ainakaa kaverilta kyselty mitää muuta ku penkitystodistus.
Alusta ilmeisesti on sama vaparissa ja turbossa. Jos on sen pystyy todistamaan varasosalistoilla. Ainakin ennen on kelvannut.

TmiJKaas

Juu pystyy mutta riippuu katsurista tämäkin kovasti. Jotkut ei vaadi, toiset vaatii... konttorille vaa ennakkoon kysymään mitä vaativat.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

jorse

Itelle olisi tulossa tällänen noin viikon kuluttua, ja ajattelin tehdä tuon öljypohjan muutoksen ainakin heti. Ja todennäköisesti myös uusi kannentiiviste ja pultit.

Kysymys kuuluukin, että mikä tiiviste tuohon ois vakiona hyvä, jos ens talven aikana tehdään sitten isommat muutokset koneeseen.
Ja joku kirjoitti tuolla että jäsenenä näkee kuvat tuosta öljypohjan muutoksesta. Mistä ne löytää? Vai pitääkö olla autojäsen tai jotain muuta?

Malttamattomana odotan viimein omaa supraani :)

emk67

Lainaus käyttäjältä: jasse - 22 toukokuu, 2013, 21:48:40
Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin  juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali  vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?
Nettiautos kaverilla valkonen vapari targa/manu ja vähäpäästönen. Voin suositella, on nimittäin helkatin hyväkuntonen orkkis koppa, samoin tekniikka mutta sil ei taida olla väliä. Löytyy Kemistä, mutta kuljetus on järjestelykysymys.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

jimex

oisko jollain laittaa tietoa tuosta jza70 supran kokonaismassasta. tuntuu netin selailun mukaan nuo painot vaihtelevan.

Venom

Lainaus käyttäjältä: jimex - 27 heinäkuu, 2013, 23:17:35
oisko jollain laittaa tietoa tuosta jza70 supran kokonaismassasta. tuntuu netin selailun mukaan nuo painot vaihtelevan.
Eikös tuo export paprussa lue? Mulla oli muistaakseni 1830kg..
-91 Supra JZA70 1JZ-GTE
-91 Supra JZA70 1JZ-GTE
-91 Supra JZA70 xx-xx
-04 Caldina ST246 3S-GTE

jimex

tässä mitä olen ostattelemassa on 1785kg kokonaismassa ja haluisin että ois enempi kun kaksipaikkainen.

komu

Lainataan topikkia, itsellä on -93 mk3 supra turbo targa josta kone+laatikko puuttuu. Minkälainen homma on 1JZ tai 2JZ turbo tekniikka laittaa?
joutuuko moottorin kiinikkeitä tms. ihan tyhjästä tekemään? ajattelin puolikkaan auton ostaa niin saa melkein kaiken tarvittavan.

mima

Ei kai se mikää ihmeellinen ole asentaa. Ensimmäisenä ainakin päästötodistus konttorille kun on 93vm.
-etukelkka sulla vissiin on valmiina mallia facelift johon kuuleman mukaan pitäisi 2jz tekniikka mennä "heittämällä" , kuuleman mukaan, tiedä sitten onko minua viilattu linssiin vaikka ei se minua haittaa kun pyrin välttelemään jiizetaa kun ämmäläiselläkin potkua saapi ja en edes tarvitse sitä potkua  :icon_biggrin: kun on pienempiäkin "teho"pirssejä nurkissa..
-johtosoppa onkin sitten asia erikseen joka kait tarvitsee näpertelyä enemmän ja vähemmän...
noin äkkiseltään tuli mieleen.
-kolmosturbon askiin jz kytkykoppa...

tuolla autojäsenpuolella onkin vissiin enempi siitä tarinaa..

vaparihenkka

Lainaus käyttäjältä: komu - 10 syyskuu, 2014, 19:40:40
Minkälainen homma on 1JZ tai 2JZ turbo tekniikka laittaa? joutuuko moottorin kiinikkeitä tms. ihan tyhjästä tekemään? ajattelin puolikkaan auton ostaa niin saa melkein kaiken tarvittavan.

Mk3 supran R-mallissahan on 1jz tekniikka alunperin niin luulishan sen sinne menevän. :tard: luulis että helpommalla ja halvemmalla melkein pääsee kun ostaa suoraan sen kolmoskoppasen jossa on valmiina r154 aski ja 1jz. Ellei sitten ihan rakentamisen ilosta halua tehdä :)
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

Ramirez

Lainaus käyttäjältä: komu - 10 syyskuu, 2014, 19:40:40
Lainataan topikkia, itsellä on -93 mk3 supra turbo targa josta kone+laatikko puuttuu. Minkälainen homma on 1JZ tai 2JZ turbo tekniikka laittaa?
joutuuko moottorin kiinikkeitä tms. ihan tyhjästä tekemään? ajattelin puolikkaan auton ostaa niin saa melkein kaiken tarvittavan.

2JZ vaatii toisen öljypohjan, jos se on peräisin Aristosta. Koneenkannakkeet saa kait ostettuakin jostain. Johtosarjassa on jonkin verran savottaa. Jos kone on RHD autosta ja sulla LHD niin johtosarjaa joutuu jatkaaan ellei laita ecua jonnekkin kuskin jalkatilaan. Sit joutuu tekee vähän "hybridijohtosarjaa" esim. auton mittaristolle jne. Koneen ja ecun välillehän ne johdot on valmiina siinä 2jz:n johtosarjassa. Päästötodistukset tarviit ja kone pitää asentaa vakiona et saat leimalle. 1JZ halfcutin kanssa voi olla helpompaa, ei oo kokemusta, mut ei se jumala oo niinku 2jz :D

AdrenaliiMi

Ainakin mk3 perälukko luopuu leikistä. Lisäksi lämmönsäätimen kylmäjuotokset kiusaa säännöllisesti. Ahtopainesäätimen mukaan 0,85bar, noilla paineilla kone kestää loistavasti. Öljyä ei kulu kun sen, mitä venttiilikoppa vuotaa tulppien päälle. Targassa ikkunatiivisteet pitää öljytä joka vuosi kolmesti, muuten tulee pisaroita sisälle sateessa. Marmoritiskillä osat maksaa maltaita, onneksi Clubilaisilta saanut osia/neuvoja, joten pitäminen ollut suhteellisen edullista. Tossa kaikki ongelmat mitä itse olen kokenut 7 vuodessa Suprasta.
Toyota Supra Targa Turbo -90