Hjelp! Ma70:st kipinä hukassa

Aloittaja Jamlari, 16 syyskuu, 2011, 20:26:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jamlari

Terves, en tiedä onko oikea osasto. Toivon että on niin en aiheuta ränää.

Itseasiaan, elikkä omistan(nykyään) tollaisen MA70 koppasen ahdetun supran. Ollut aikasemmin N/A koneella, nyttemmin ahisteltuna.

Edelliseltä omistajalta loppui ilmeisesti into pinkeet ideat ja muutkin hullun käsikirjan kolmetoista osaa.

Vikaa rajattu tänään jo sen verran että tulee 12v Ign. yksikölle ja kierrosmittari ei herää startatessa, liekö relevantti tieto/yhteyksiä.

Joten olisko kellään hyvä ehdotuksia että mikä voisi olla?
Ideoita otetaan vastaan :)

Edittiä: Sen verran et jos jollain on paremmat paperit tämän auton sähkökaavioista kun mitä mul(kerran kastunu a4).. olis kiva saad a tietoon :)
kiitos etukäteen.
Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

Turbopower


Jamlari

Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

Jamlari

#3
voisko olla esim niin huonosti tehty että käytetty N/A:n johtosarjaa sisällä? kaiken järjen mukaan ei pitäis siin kohtaa kyl tulla virtaa ign unitille. noh, katsotaan nyt kun saa noilla katottau huomenna sitä autoa lisää. tietty, tiedä vaikuttaako asiaan se ettei myöskään b-pumppu herää, rele ilmeisesti jumissa/rikki?

anteeksi että tälleen miljoonassa osassa tulee nää asiat mieleen.. :)

Edit: alkaa valottua totuus että tarttee ettiä turbo mallin johtosarja että saa toimii.. kun en tiedä mikä sarja. epäilisin että N/A koneen..
Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

Miqel

#4
Niin auto alunperin 7m-ge koneella ja tehty 7m-gte swap?

N/A johtosarja ei aiheita ainakaan oikein tehtynä vikaa/hämminkiä pl. harakiri viritykset.. Paha sanoa kun ei ole ollut 7m-gte:tä tarkkaan mutta vuosimallista riippuen töpselit käy jopa päikseen? mutta hyvin lähti 1jz-gte tulille N/A johtosarjalla kun tarpeeksi saksi sitä. Autonjohtosarja vain antaa eculle virrat ja menee mittaristolta ecu:lle.

Tarkista tuleeko bensaa&kipinää? Ilmeisisti ei tule bensaa ainakaan.

Releen voi ohittaa ja antaa jatkuvan 12V:n pumpulle. En vaan muista enään värejä mutta netistä löytyy ohjeet. Tai ennen tätä kokeilet suoralla virralla hurahtaako pumppu käyntiin..

Kierroslukumittari alkaa toimimaan muuttamalla vastuksia mittaristosta.



Todettu toimivaksi.


Jamlari

Lainaus käyttäjältä: Miqel - 17 syyskuu, 2011, 13:34:56
Niin auto alunperin 7m-ge koneella ja tehty 7m-gte swap?

N/A johtosarja ei aiheita ainakaan oikein tehtynä vikaa/hämminkiä pl. harakiri viritykset.. Paha sanoa kun ei ole ollut 7m-gte:tä tarkkaan mutta vuosimallista riippuen töpselit käy jopa päikseen? mutta hyvin lähti 1jz-gte tulille N/A johtosarjalla kun tarpeeksi saksi sitä. Autonjohtosarja vain antaa eculle virrat ja menee mittaristolta ecu:lle.

Tarkista tuleeko bensaa&kipinää? Ilmeisisti ei tule bensaa ainakaan.

Releen voi ohittaa ja antaa jatkuvan 12V:n pumpulle. En vaan muista enään värejä mutta netistä löytyy ohjeet. Tai ennen tätä kokeilet suoralla virralla hurahtaako pumppu käyntiin..

Kierroslukumittari alkaa toimimaan muuttamalla vastuksia mittaristosta.



Todettu toimivaksi.

juurikin tuo,gt->GTE swappi, kiekkamittari ongelma sainkin samaisella kuvalla ratkottua minkä löysin netistä. Enää puuttuu kipinä, puolat otin irti ja tarkistin, ei minkäänlaista vastusta eikä edes piippaa kun kokeilee.

Ign unitist en osaa sanoa, virta menee ja tulee kun pitää ign on kohdassa avainta. täytyy varmaan ostaa varmuudeks sellain ja etsiä nuo puolatkin jostain.

Kuinkahan arvokkaita moiset on?
Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

Jamlari

oisko kellään täällä myydä suhtkoht halvalla toimivaa puola pakettia 7M-GTE:hen mulle? kun yleismittarilla näytti että kaikki puolat pimeenä. O.o

Itse en haulla löytänny, googlellakin löysin tältä foorumilta joltain et olis myynnis mutta väitti ettei ole oikeuksia mennä sivulle..
Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

TmiJKaas

Ootko laittanu autojäsen hakemusta?

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html

Jos et, kannattaa laittaa niin näkee hiukan enemmän.


Puolat voin myydä 50euroo sarja mut en kyllä usko että sulla voi kaikki puolat olla pimeenä, toki se mahollista mutta enemmin epäilisin jotain muuta...
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Jamlari

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 19 syyskuu, 2011, 18:36:21
Ootko laittanu autojäsen hakemusta?

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2305.0.html

Jos et, kannattaa laittaa niin näkee hiukan enemmän.


Puolat voin myydä 50euroo sarja mut en kyllä usko että sulla voi kaikki puolat olla pimeenä, toki se mahollista mutta enemmin epäilisin jotain muuta...

Joo, just laittelin menee mailia siitä hommasta.

Ja kiitos,mut ei kiitos. Ostin kaikki uusia, ei tullu kun tohon sun hintaan 30e kalliimmaks :)
mut, jos ei ne ole oikeat ni sitten olen yhteyksissä suhun uudestaan :) Kiitos silti!


sitä miekin epäilin, mutta kun ei yleismittarilla tule piippauksella ääntä eikä Ohmilla tule lukua tauluun, vaikka repair manual niin väittää että pitäis tulla. Tuon CPS anturin vielä käyn tilaamassa, kuulemma jotain häikkää niidenkin kanssa?

Tietty, vinkkejä voi antaa jos sille tuntuu. Tarkotus olis saada mahdollisimman äkkiä liikkelle tää, tietenkään laatua unohtamatta.
En viitti mitää viritelmiä tehdä kun ei tuu kun takkiin niissä. jos ei onnistu nyt laittaa kuntoon kun viel on ns kelejä ni katsotaans sitte keväällä sitä ja laitellaan talvena aikana kaikki kuntoon.

En kehtaa pilata autoa, vaikka pelti uskookin kemppiä mutta autolla talviajo historiaa 0km!  :toothy10: ja sillee ajattelin pitää sen :)
Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

moppitukka

onhan puolapaketin maa varmasti kiinni
ei se mitään huohota

Jamlari

Lainaus käyttäjältä: moppitukka - 19 syyskuu, 2011, 20:07:51
onhan puolapaketin maa varmasti kiinni

jos tällä meinaat sitä pientä paukkulanka johtoa mikä tulee siihen puolarekkiin kiinni niin vastaus on kyllä :)
Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

Jamlari

Noniin, nyt alkaa homma luistaa.

Puolat ehjät, kbc:lt pitäis tulla huomiseks uus johtosarja, kun joku rakastunnu abikoihin tuon kanssa ja muutama johto irti.. :s

Tästä hyvä jatkaa :)

Sent from my SK17i using Tapatalk
Toyota Supra -86, targa 7M-GTE

Iitti

Lainaus käyttäjältä: Miqel - 17 syyskuu, 2011, 13:34:56
Niin auto alunperin 7m-ge koneella ja tehty 7m-gte swap?

N/A johtosarja ei aiheita ainakaan oikein tehtynä vikaa/hämminkiä pl. harakiri viritykset.. Paha sanoa kun ei ole ollut 7m-gte:tä tarkkaan mutta vuosimallista riippuen töpselit käy jopa päikseen? mutta hyvin lähti 1jz-gte tulille N/A johtosarjalla kun tarpeeksi saksi sitä. Autonjohtosarja vain antaa eculle virrat ja menee mittaristolta ecu:lle.

Tarkista tuleeko bensaa&kipinää? Ilmeisisti ei tule bensaa ainakaan.

Releen voi ohittaa ja antaa jatkuvan 12V:n pumpulle. En vaan muista enään värejä mutta netistä löytyy ohjeet. Tai ennen tätä kokeilet suoralla virralla hurahtaako pumppu käyntiin..


Vastaava kolvaus tehtiin tuohon omaan mittaristoon.. 7mge->gte swapin yhteydessä.. Mutta kierroslukumittari ei sillä henkiin herännyt.. Kuvassa kumminkin silmään pistää kolme ruuvia.... Kun tuossa omassa ge:n mittariston tausta löytyy vain yksi.. Ja kaksi ovat ummessa olevia kohtia mittariston takaa.. Eli vaatiiko tuo muutos kahden ruuvin lisäyksin ja tuon mittariston tausta muovin puhkaisun kahdelle sisääntulolle?
Kierroslukumittari alkaa toimimaan muuttamalla vastuksia mittaristosta.



Todettu toimivaksi.