MA61 HAC anturi

Aloittaja aFox, 16 marraskuu, 2011, 13:13:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aFox

Tarvitseeko ECU tuota anturia normaali käytössä vai meneekö ilman vikatilaan tms?

Kyse siis tästä HAC (High Altitude Compensation):
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1984_TOYOTA_CELICA_MA61L-BLMQEC_8404.html?hl=89464

Ei kukaan varmaan viitsisi mitata montako volttia anturin ECUlle menevässä johdossa on? Voisi ohittaa anturin sitten vaikka vastuksilla.
Corona Mark II -73 5M-E
Supra MKIII -90 7M-GTE
Carina GT 3S-GE
Avensis Turbo 1CDFTV x)

aFox

Eikö kukaan muu ole tuota konetta muuhun autoon soveltanu?  ;D
Corona Mark II -73 5M-E
Supra MKIII -90 7M-GTE
Carina GT 3S-GE
Avensis Turbo 1CDFTV x)

saarela

moi

joskus tuollaisen vanhaan crowniin lykkäsin ja ei siin mitään ihmettä ollut, koneen johtosarja boxsiin, muutamaan paikkaa plussa ja olisko ollut viel puolalta jotain. mulla oli bensapumppu suoraa avainensta.
siis 5m-e koneesta kyse eikä 5m-ge?

aFox

Lainaus käyttäjältä: saarela - 19 joulukuu, 2011, 15:35:04
moi

joskus tuollaisen vanhaan crowniin lykkäsin ja ei siin mitään ihmettä ollut, koneen johtosarja boxsiin, muutamaan paikkaa plussa ja olisko ollut viel puolalta jotain. mulla oli bensapumppu suoraa avainensta.
siis 5m-e koneesta kyse eikä 5m-ge?

Jep 5M-E, yhellä nokalla. Muuten olis kone oikeestaan kytketty mutta multa puuttuu tuo HAC anturi. Sen voisi ohittaakkin vastuksilla mutta tarviis tietää mitä se näyttää suomen oloissa. Kaavion mukaan sen pitäisi näyttää jotakin jännitettä 0 ja 12V väliltä. Suuttimilta puuttuu vielä etuvastus kun ei ole mulla sitäkään niin ei voi vielä testatakkaan toimiiko ilman HACia vai ei.
Corona Mark II -73 5M-E
Supra MKIII -90 7M-GTE
Carina GT 3S-GE
Avensis Turbo 1CDFTV x)