Ekaa supraa ostamassa. (MKIV)

Aloittaja gti-, 15 joulukuu, 2011, 18:52:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

gti-

Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.

-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?

-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?

Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen  ;D

nr000001

Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.

-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?

Kannattaa, jos ei ole enempää rahaa.

Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?

Saa. Kannattaa kysyä Toyota-liikkeestä.

Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen  ;D

Ole hyvä näin jälkikäteen. Esitit tärkeitä kysymyksiä.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12

-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?


Ton hintaset sitten taitaapi kaikki olla Vapareita, joten itse en harkitsis.. Jos kilvissä olevista puhuttiin.

AF

Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 16 joulukuu, 2011, 16:05:54
Ton hintaset sitten taitaapi kaikki olla Vapareita, joten itse en harkitsis.. Jos kilvissä olevista puhuttiin.

tai taxfree tt tomatti
jza70 + jza80 + jz omega

Coutsi

Tai sitten ostaa vaparin Getragilla ja laittaa sinne kunnon hilut sisään, kuten tässä videossa:

Nos51/Td Autowerkes supra on the dyno
Eiköhän 1004rwhp ole riittävästi näin alkuun ensiautosta kun on kyse  :angel:
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

vase

1000rwhp vapari supra kymppitonnilla. Rajui jätkii.

TuJu

Lainaus käyttäjältä: vase - 16 joulukuu, 2011, 20:11:16
1000rwhp vapari supra kymppitonnilla. Rajui jätkii.

Ja vielä hurja alavaääntö samaan hintaan , halpaa on   ;)
Supra MKIV -94 Euro Precision T76 CEA + TMS AT stage2 + TMS tq 3500 stall

Tem

Kyl mä näkisin, et halvin nelossupra on just hyvä eka auto. Halpaa ajoa, eikä varmasti tuu mitään ylläreitä, ku ostaa halvimman. Tuhat heppaahan noissa on kaikissa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


ToniH

Lainaus käyttäjältä: Tem - 16 joulukuu, 2011, 20:36:26
Kyl mä näkisin, et halvin nelossupra on just hyvä eka auto. Halpaa ajoa, eikä varmasti tuu mitään ylläreitä, ku ostaa halvimman. Tuhat heppaahan noissa on kaikissa.

Sä oot vaan kade ku ei oo varaa muihin kun punaisiin avoautoihin.

Strabe

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 16 joulukuu, 2011, 22:27:53
Sä oot vaan kade ku ei oo varaa muihin kun punaisiin avoautoihin.

On se rikastunut ku sillä on tummanvihreekin ;)
JZZ30 vm.91

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12


-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?


No eipä se asennus kauheen paha nakki ole, mutta itse ratti uutena on hintava... OEM bägillinen TRDn ratti tais olla jotain puolitoista tuhatta  ::)
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

ToniH

Lainaus käyttäjältä: Strabe - 16 joulukuu, 2011, 22:31:28
On se rikastunut ku sillä on tummanvihreekin ;)

Ei sillä voi harrastaa käyttöpelit erikseen.

Strabe

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 16 joulukuu, 2011, 23:11:59
Ei sillä voi harrastaa käyttöpelit erikseen.

Älä sano,hurjalta alkaa suunnitelmat jo kuulostaa ;D

Mut joo,se siitä,vaikka tää aihe onkin jo lähes menetetty..
JZZ30 vm.91

PedroK

Sit jos haluaa ihan huipputurvallisen Supran niin kannattaa kysyä myös lähimmästä Toyota liikkeestä ajonvakautusjärjestelmää. Minullekkin laitettiin ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Ei ainakaan karkaa käsistä kun vielä ensiautoksi tulee.

CrippleR

Projekti: -= CrippleR MKIV 6spd single turbo 95' =-
Nykyset ja EX autot...
Toyota Supra 95' single 6speed RHD
Toyota Aristo 04'
Volvo S60 01'
Fiat Brava 99'
EX Toyota carina e 94'
EX Toyota Soarer 91' a/t

s0jranta

Lainaus käyttäjältä: Tem - 16 joulukuu, 2011, 20:36:26
Kyl mä näkisin, et halvin nelossupra on just hyvä eka auto. Halpaa ajoa, eikä varmasti tuu mitään ylläreitä, ku ostaa halvimman. Tuhat heppaahan noissa on kaikissa.

Tsori OT, mutta onkos sulla muuten ollut yhtään ahdettua Toyotaa tai Nissania,vaikka huutelet niistä
joka päivä täällä ja datsuni foorumilla?

nr000001

1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

samsa

Toyota IlmAristo -93

Tem

Lainaus käyttäjältä: s0jranta - 17 joulukuu, 2011, 02:43:12
Tsori OT, mutta onkos sulla muuten ollut yhtään ahdettua Toyotaa tai Nissania,vaikka huutelet niistä
joka päivä täällä ja datsuni foorumilla?

Ei oo, arvostan enempi tota vaparin alavääntöä. Onks se joku ongelma? :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


OspreY



Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Osmo

Lainaus käyttäjältä: gti- - 15 joulukuu, 2011, 18:52:12
Kohta on ekan auton hankinta edessä ja todennäköisesti päädyn nelos korimallin Supraan. Nyt on kuitenkin herännyt muutamia pieniä kysymyksiä.

-Kannattaako edes harkita niitä Supria, joiden hinta on 8000-10000 euroa ja miksi?

-Saako jälkikäteen esim. Toyotan liikkeessä asennutettua turvatyynyllisen ratin, ja paljonko se kustantaisi?

Kiitos etukäteen vastauksista ja varmasti tulee vielä lisää kysymyksiä mieleen  ;D

Kannattaa ostaa mahollisimman halpa supra, jää sitte rahaa enemmän kaikkiin viritysosiin. Osta vapari, sen turbottaminen on kuulemma tosi helppoa ja halpaa. Ite en ikinä maksais yli 8000e mistää suprasta, koita tinkiä paikan päällä vähän. Kaikki tuntuu olevan kovin ylihinnoiteltuja ja sanonta: "köyhälle kaikki on kallista" on paska puhetta eikä päde tähän asiaan.

Yleensäkkin noi vapari suprat on aika harvinaisia nykyään ja niillä saa helposti pillua. Eikä haittaa vaikka se ei mihkää kuljekkaa ku aina voi sanoo että tälläsellä vehkeellä ei tarvi kisailla ku voittajan tietää jo etukäteen, onhan tää kuitenki supra..

Toyota-liikkeet varmaan asentaa noita airbageja, sekin on varmasti ihan halpaa lystiä, mut siinä kärsii katu-uskottavuus jos ajelet bagillisellä supralla, vetokisoissa aina naureskellaan airbagi rateille ja saatat tuntea jääväsi ulkopuoliseksi.

Tulisko vielä jotain kyssäreitä mieleen?
MKIV tt 6spd jdm

Coutsi

Loistavaa kun täältä löytyy näitä pakkokommentoidakaikkiinviesteihin-kaverita, jotka onnistuu pilaamaan jokaisen vähänkin vakavasti otettavan topicin omilla paska puheillaan.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Kuma

Moro! Olen itsekin uusi jäsen foorumilla ja myös harkitsemassa mkIV TT Supran hankintaa ensi keväällä :wave:

Sitä kaikkein halvinta autoa ei välttämättä kannata ostaa. Suosittelisin etsimään kohtuu- tai hyväkuntoista yksilöä ja maksamaan siitä vähän enemmän, kuin ostamaan sitä kaikkein halvinta pommia. Vaikuttaa että monilla mielipide on se että jos Supraa aikoo hankkia niin ostaa suoraan ahdetun version, mutta ihan mukavasti potkua tuossa vaparissakin on varmasti ensimmäiseksi autoksi. Suomessakin niitä tuntuu olevan kohtalaisesti saatavilla. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että kohta 20 vuotta vanhaan urheiluautoon ei välttämättä löydy varaosia helposti. Myös ylläpito, vakuutukset ja huolto maksavat. Kannattaa siis miettiä sitä, että jos ei ole varaa kuin siihen halvimpaan pommiin niin onko sitten varaa auton ylläpitoon? 

Ratin saa varmasti jälkiasennettuna. Itse pelkän ratin saa parilla sadalla eurolla, mutta turvatyynyn hinnasta en oikein osaa sanoa, voi maksaa monin verroin enemmän kuin pelkkä ratti?  ???

Ei kannata ottaa nokkiinsa noista kokeneempien "naavaparta" foorumilaisten piikittelystä. Luulen että monet ovat vain kyllästyneet kun uudet "wannabe" jäsentet kyselee samoja asioista, kuin mitä vanhemmissa viestiketjuissa on jo moneen kertaan käsitelty.

samsa

Lainaus käyttäjältä: Kuma - 17 joulukuu, 2011, 22:48:10
Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että kohta 20 vuotta vanhaan urheiluautoon ei välttämättä löydy varaosia helposti. Myös ylläpito, vakuutukset ja huolto maksavat. Kannattaa siis miettiä sitä, että jos ei ole varaa kuin siihen halvimpaan pommiin niin onko sitten varaa auton ylläpitoon? 

Toyotan tiskiltä saa kyllä kaikki varaosat mitä tarvitsee.  Muualta saattaa saada jotain halvemmallakin.
Toyota IlmAristo -93

Red_Devil

Lainaus käyttäjältä: Kuma - 17 joulukuu, 2011, 22:48:10
Moro! Olen itsekin uusi jäsen foorumilla ja myös harkitsemassa mkIV TT Supran hankintaa ensi keväällä :wave:

Sitä kaikkein halvinta autoa ei välttämättä kannata ostaa. Suosittelisin etsimään kohtuu- tai hyväkuntoista yksilöä ja maksamaan siitä vähän enemmän, kuin ostamaan sitä kaikkein halvinta pommia. Vaikuttaa että monilla mielipide on se että jos Supraa aikoo hankkia niin ostaa suoraan ahdetun version, mutta ihan mukavasti potkua tuossa vaparissakin on varmasti ensimmäiseksi autoksi. Suomessakin niitä tuntuu olevan kohtalaisesti saatavilla. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä että kohta 20 vuotta vanhaan urheiluautoon ei välttämättä löydy varaosia helposti. Myös ylläpito, vakuutukset ja huolto maksavat. Kannattaa siis miettiä sitä, että jos ei ole varaa kuin siihen halvimpaan pommiin niin onko sitten varaa auton ylläpitoon? 

Ratin saa varmasti jälkiasennettuna. Itse pelkän ratin saa parilla sadalla eurolla, mutta turvatyynyn hinnasta en oikein osaa sanoa, voi maksaa monin verroin enemmän kuin pelkkä ratti?  ???

Ei kannata ottaa nokkiinsa noista kokeneempien "naavaparta" foorumilaisten piikittelystä. Luulen että monet ovat vain kyllästyneet kun uudet "wannabe" jäsentet kyselee samoja asioista, kuin mitä vanhemmissa viestiketjuissa on jo moneen kertaan käsitelty.
Täälläkin foorumilla myös monet "naavaparta" jäsenet on pappa betalar tyyppiä, jotka eivät saa/saaneet edes jopoon ketjuja paikalleen pentuna. Maalaisjärki käteen ja katselemaan vaihtoehtoja. Saahan monia muitakin autoja vaparina ja myös ahdettuna, täällä foorumilla vaan tuosta vapari mkiv:sta on tullut vain sellainen yleinen "alavääntö" aihe. Tuskin monellakaan foorumilaisella riittää radalla ajotaidot edes sitä viemään kiitettävästi, niin kannattaa miettiä mitä tarvitsee liikenteessä. :)

Noc

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 18 joulukuu, 2011, 00:15:08Tuskin monellakaan foorumilaisella riittää radalla ajotaidot edes sitä viemään kiitettävästi, niin kannattaa miettiä mitä tarvitsee liikenteessä. :)
Älähän nyt viitsi sitä ääneen sanoa! :nono:
Kaikki supra-siathan täällä ovat tunnetusti ns. vetomiehiä ja sehän on vaan autossa vika jos joskus sattuu napsahtamaan!

Ei mutta ihan oikeesti; se vaan on yleisesti tunnustettava karu fakta, ettei toi vapari moottori yksinkertaisesti kuulu edes helvetin huonolla huumorilla höystettynä tähän Supran koriin. Hyvä moottorihan se muuten on, mutta tarkoitettu kyllä jonkun aivan muun auton pellin alle.
MKIV turbo V160

Red_Devil

Lainaus käyttäjältä: Noc - 18 joulukuu, 2011, 00:42:37
Älähän nyt viitsi sitä ääneen sanoa! :nono:
Kaikki supra-siathan täällä ovat tunnetusti ns. vetomiehiä ja sehän on vaan autossa vika jos joskus sattuu napsahtamaan!

Ei mutta ihan oikeesti; se vaan on yleisesti tunnustettava karu fakta, ettei toi vapari moottori yksinkertaisesti kuulu edes helvetin huonolla huumorilla höystettynä tähän Supran koriin. Hyvä moottorihan se muuten on, mutta tarkoitettu kyllä jonkun aivan muun auton pellin alle.
Riippuu niin paljon mitä autolta haluaa. voimaa vai/ja näyttävyyttä. Vaparistakin tuota kumpaakin löytyy aika hyvin hintaansa nähden, kun on lähes kympin halvempi kuin ahdettu (manuaali). Tuntuu vain, että gte miesten mielstä vapari konetta ei saisi edes käyttää tässä korissa ettei vain sekoitu kalliinpaan gte malliin :) Suomen tiellä on ihan sama onko autosi GTE vai GE . Jos ajat radalla haluat varmasti GTE mallin jossain vaiheessa.

samsa

Lainaus käyttäjältä: Red_Devil - 18 joulukuu, 2011, 00:57:24
Riippuu niin paljon mitä autolta haluaa. voimaa vai/ja näyttävyyttä. Vaparistakin tuota kumpaakin löytyy aika hyvin hintaansa nähden, kun on lähes kympin halvempi kuin ahdettu (manuaali). Tuntuu vain, että gte miesten mielstä vapari konetta ei saisi edes käyttää tässä korissa ettei vain sekoitu kalliinpaan gte malliin :) Suomen tiellä on ihan sama onko autosi GTE vai GE . Jos ajat radalla haluat varmasti GTE mallin jossain vaiheessa.

Ite en oo vaparilla ikinä ajanu, mut väitän silti että ohitus tilanteissa kyllä huomaa onko turboja vai ei.
Turboille +1
Toyota IlmAristo -93

Red_Devil

Lainaus käyttäjältä: samsa - 18 joulukuu, 2011, 01:19:19
Ite en oo vaparilla ikinä ajanu, mut väitän silti että ohitus tilanteissa kyllä huomaa onko turboja vai ei.
Turboille +1
Ohitus tilanne (yleensäkin RHD) ja -0.5sek. +10 000€ ... vaparille +1, tuskin sitä kukaan tuollaisella arpapelillä lähtee toista ohittamaan :) hyviä on perustelut.

samsa

Se fiilis  ;)
No sotketaan vähän lisää..  Onko pakko olla supra?  TT Aristoja saa vapari supran hinnalla.
Suosittelen koeajamaan eri vaihtoehtoja.
Toyota IlmAristo -93