Ekaa supraa ostamassa. (MKIV)

Aloittaja gti-, 15 joulukuu, 2011, 18:52:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Noc

#60
Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Itelläkin olis nelos Supra harkinnassa, Japanista, Englannista tai Saksasta. Nyt olisi pari kysymystä liittyen turvavarusteisiin tai niiden puuttumiseen. Eli mites ton sumuvalon kanssa? Onko esmes. Saksalaisissa jo kiinni valmiina, Entäs käykö JDM-malliin sellaiset takaumpiot missä on sumari? Onko muuta huomion arvoista?

Sitten loppuun: mistä tunnistaa että 6spd manuaaliin? Ja onko kaikki 4:set targa katolla?
Olet nyt ilmeisesti hakemassa RHD-Supraa, eli nuo ''Saksalaisetkin'' ovat Japanista tai briteistä Saksaan vietyjä. Sumuvalo pitää olla Suomessa auton keskilinjan vasemmalla puolella, ja JDM/britti-peleissähän sitä ei tavallisesti ole, tai jos on niin se löytyy auton keskilinjan oikealta puolelta. Jos tuollaiset takaumpiot jostain löydät, niin samat menee kyllä ihan joka vehkeeseen. Johdot sumarille täytyy toki vetää, jos sitä ei ole autossa ennen ollut.
Takasumarista nyt ei kannata kauheasti paineita kuitenkaan ottaa, noita yleismallisia saa esim. motonetistä vitosella ja sen kun leipoo leiman ajaksi johonkin vaan kiinni niin hyvä tulee.

6spd tunnistaa mm. tyyppikilvestä, eli siellä lukee joko V160 tai V161 vaihteiston kohdalla.
Mutta siis kaikki TT-manuaalit ovat tehtaalta lähtiessään olleet 6spd laatikolla. Vapareista löytyy 6spd(V161) laatikkoa ainakin 96 eteenpäin tehdyistä SZ-R malleista.
Läheskään kaikki MKIV:t eivät ole targa katolla. JDM vehkeissähän targa-kattoisia taitaa olla alkuperäisesti vain automaateissa, ja Euro/USDM-autoissa niitä löytyy sekä manuaaleista että automaateista. Lisävarustehan tuo on siis vain ollut ja siis LHD-vehkeissä yleisempi.
Targat ovat kuitenkin painavempia, eli eihän sellasta kukaan edes halua.  :toothy10:
MKIV turbo V160

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Eli mites ton sumuvalon kanssa? Onko esmes. Saksalaisissa jo kiinni valmiina, Entäs käykö JDM-malliin sellaiset takaumpiot missä on sumari? Onko muuta huomion arvoista?

Euroista taitaa sumari löytyä valmiina takaumpioista. Ongelma JDM-malleissa sumarien puuttumiseen on lähinnä johdotus mitä ei siis JDM:stä löydy valmiina. Tuohon löytyy DIY-ohjeet jos haluaa käyttää takaumpion esim. jarrupolttimoa sumuvalona. Toinen vaihtoehto on virittää irrallinen yleismallinen sumuvalo leimalle.

Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Sitten loppuun: mistä tunnistaa että 6spd manuaaliin? Ja onko kaikki 4:set targa katolla?

Siitä, että autossa on 6-vaihteinen laatikko?

Euro TT Suprissa on kaikissa targa, JDM:issä vain GZ-mallissa.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Jugi

Kiitokset molemmille vastauksista. Ja juurikin RHD-malli katselussa, ei oikeen LHD mahdu lompakkoon.

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Jugi - 23 helmikuu, 2012, 16:03:41
Kiitokset molemmille vastauksista. Ja juurikin RHD-malli katselussa, ei oikeen LHD mahdu lompakkoon.

Kannattaa kysellä myös esim. Mamasanilta, saattaa saada halvemmalla kuin että ite tuottais jostain Englannista tai Saksasta..
MKIV tt 6spd jdm

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Jugi - 22 helmikuu, 2012, 15:43:34
Itelläkin olis nelos Supra harkinnassa, Japanista, Englannista tai Saksasta. Nyt olisi pari kysymystä liittyen turvavarusteisiin tai niiden puuttumiseen. Eli mites ton sumuvalon kanssa? Onko esmes. Saksalaisissa jo kiinni valmiina, Entäs käykö JDM-malliin sellaiset takaumpiot missä on sumari? Onko muuta huomion arvoista?

Sitten loppuun: mistä tunnistaa että 6spd manuaaliin? Ja onko kaikki 4:set targa katolla?
Itelle heräs lähinnä kysymys, että miksi haluat tuoda auton ulkomailta? Oletko tarkastanut nettiauton tarjonnan? Onko hakusessa TT vai vapari? Äläkä ihan oikeasti osta brittituontia. Ruoste ja paska kori ovat niiden yleinen riesa. Kohta tänne tulee varmasti joku sanomaan, että ei ne kaikki brittituonnit paskoja ole, ja uskon kyllä sen. Jännä vaan kun itse en ole vielä ensimmäistäkään hyväkuntoista brittituontiä nähnyt(aika monta on kavereilla ollut), jos vertailukohteena pidetään japanintuontien yleistä tasoa.

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 helmikuu, 2012, 16:27:36
Kannattaa kysellä myös esim. Mamasanilta, saattaa saada halvemmalla kuin että ite tuottais jostain Englannista tai Saksasta..

Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 helmikuu, 2012, 17:15:09
Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..

Itse ainakin säästin kun hommasin auton ite Suomeen.
Ei tietenkään se kaikista riskitön vaihtoehto.
Supra TT -94 UK-spec

Jugi

Ulkomaan markkinoissa lähinnä kiinnostaa säästämisen mahdollisuus. Tottakai nettiauto pitää pitää mielessä ja todennäköisemmin hankinkin auton sitä kautta. Noilla mailla meinasinkin lähinnä mistä auto on alunperin tuotu.  MKIV:ssä katsetussa on juurikin TT, kakkosvaihtoehtona on MKIII turbo. Kattoo sitten kun budjetti on kasassa mihin riitää...

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: Jugi - 23 helmikuu, 2012, 21:13:24
Ulkomaan markkinoissa lähinnä kiinnostaa säästämisen mahdollisuus. Tottakai nettiauto pitää pitää mielessä ja todennäköisemmin hankinkin auton sitä kautta. Noilla mailla meinasinkin lähinnä mistä auto on alunperin tuotu.  MKIV:ssä katsetussa on juurikin TT, kakkosvaihtoehtona on MKIII turbo. Kattoo sitten kun budjetti on kasassa mihin riitää...

Oma TT tuli maksamaan kaikkine kuluineen peltikilvissä noin 14t€
Supra TT -94 UK-spec

Jugi

Tota tota... Asiaa tarkemmin perehdyttyä ovatkin nuo minun katsomani MKIV:set vapareita eikä turboja, joten taitaa jäädä ostamatta tuo TT. Eli vaihtoedoksi jäänee vapari tai MKIII turbona...

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 helmikuu, 2012, 17:15:09
Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..

Melkein oottelinki et millo sä tuut rääpii turpaas tänne :D Sen verran voin mutuilusta kertoo että oma supra tuli Mamasanin kautta ja makso 7400e suomeen tuotuna ja siihen vähä reilu 3k veroo päälle ni oli kilvissä. Ja tää oli kolme vuotta sitte ja automaatti TT, nykyää voi olla hinnat vieläki halvemmat. Niiku edellisessä viestissä sanoin "saattaa saada halvemmalla".. Heitin vain ehdotuksen, en ruvennu neuvomaan miten homma pitäis tehdä.

Ihan yhtälailla sullaki menee rahaa siihe ku matkustat sinne kohdemaahan hakee sitä autoo ja maksat siinä ne kulut mitä tulee matkan aikana + se että abdullah kattoo kun taas joku heseläinen bönde tuli hakee autoa ja kusettaa sua ja myy sulle ylihintasen ruostepurkin ja sitte ootki jo saanu enemmän takkiis ku että oisit antanu homman jollekki tuontifirmalle.

Eikä tarvi taas roinarageissa laittaa sitä sun puhelinnumeroo ja yhteydenotto pyyntöö, ne varmaan löytyy vielä jostain toisesta threadista.
MKIV tt 6spd jdm

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Jugi - 23 helmikuu, 2012, 21:13:24
Ulkomaan markkinoissa lähinnä kiinnostaa säästämisen mahdollisuus.
Et säästä. Ellei sinulla sitten satu käymään hyvä tuuri. Jos tarkemmin lasket kuluja, niin ei nuo suomikilpiset valmiiksi huolletut vehkeet ovat ainakin minun mielestäni aikalailla edullisia.

Jos käyt auton ulkomailta, siihen tulee tuontikulujen, auton hinnan ja verojen lisäksi ainakin seuraavanlaisia kuluja:
-Kallis rekisteröintikatsastus
-Mahdollisesti vaadittavat todistukset(ovat yllättävänkin kalliita paperilappusiksi)
-Mahdolliset valomuutokset
-Perushuollot(öljyt, nesteet, jakopää)
-Yllärit, esim. väljät nivelet, loppuun ajetut jarrut/renkaat ja kaikkee mahollista mitä nyt melkein 20v vanhassa autossa voi olla.

Autolle kertyy kaikkine kuluineen aivan heittämällä se 2000€+auto+vero+tuonti.

Suosittelen auton hakemista ulkomailta vasta siinä tapauksessa, jos nettiautosta ei yksinkertaisesti löydy käypästä yksilöä.

Suosittelen myös tutkailemaan foorumia jonkun verran siltä osin kun pääset lukemaan. Täällä on paljon juttua juurikin näihin asioisin liittyen.

Ja kaikista eniten suosittelen mieluummin sitä MKIII turboa, kun nelosen vaparia. Tähänkin löytyy selitys, kun luet muutamat topicit foorumilta läpi.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 helmikuu, 2012, 22:45:01
makso 7400e suomeen tuotuna ja siihen vähä reilu 3k veroo päälle ni oli kilvissä. Ja tää oli kolme vuotta sitte ja automaatti TT, nykyää voi olla hinnat vieläki halvemmat.

3 vuotta sitten eurolla sai vielä 140-160JPY, tänä vuonna seilannut 96-105 välillä. Siinä vaiheessa kun Japanista tilattaessa kaikki kulut maksetaan sinne jeneissä ja niiden mukaan määräytyy tullit+alvit, on esim. vuonna 2008 maksanut 7400 auto tämän päivän surkealla kurssilla herkästi jopa muutaman tonnin kalliimpi sen jälkeen kun on tullit, alvit ym. maksettuna ja auton voi hurauttaa ulos satamasta.

Itse autojen hinnat Japanissa eivät kuitenkaan ole samassa suhteessa tippuneet, eli senkin takia sieltä vähemmän tällä hetkellä tuodaan mitä Briteistä, joissa auton pääsee tarvittaessa ihan fyysisesti katsomaan ja kokeilemaankin.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 helmikuu, 2012, 22:45:01
Melkein oottelinki et millo sä tuut rääpii turpaas tänne :D Sen verran voin mutuilusta kertoo että oma supra tuli Mamasanin kautta ja makso 7400e suomeen

Eikä tarvi taas roinarageissa laittaa sitä sun puhelinnumeroo ja yhteydenotto pyyntöö, ne varmaan löytyy vielä jostain toisesta threadista.

Ikävä asenne sulla..


Noc

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 22 helmikuu, 2012, 16:19:24Euro TT Suprissa on kaikissa targa
Sveitsin ja Hollannin vientimalleissa targa-katto oli vain lisävaruste. Englannin malleissa ei saatavilla. Kaikissa muissa Euro TT Suprissa se kyllä on.
Jenkki-peleissä se on ollut välillä lisävaruste mm. vuoden 1993-1994 malleissa, ja esim. siinä ''500-limited'' sarjassa targaa ei ollut saatavilla lainkaan.

lähteenä supra-forum.com ;)
MKIV turbo V160

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Noc - 14 maaliskuu, 2012, 20:50:37
Sveitsin ja Hollannin vientimalleissa targa-katto oli vain lisävaruste. Englannin malleissa ei saatavilla. Kaikissa muissa Euro TT Suprissa se kyllä on.
Jenkki-peleissä se on ollut välillä lisävaruste mm. vuoden 1993-1994 malleissa, ja esim. siinä ''500-limited'' sarjassa targaa ei ollut saatavilla lainkaan.

lähteenä supra-forum.com ;)

Näyttää tuossakin lähteessä olevan joko virheitä tai sitten autoja on tilattu asiakkaan toiveesta riippumatta siitä mitä alunperin on kohdemaan vientohjelmaan speksattu.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

vase

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 23 helmikuu, 2012, 17:15:09
Millä ihmeen perusteella saattaa saada halvemmalla, kyseessä on kuitenkin yritys joka ottaa palveluksistaan käypäisen korvauksen.
Kunnon mutuilua..

Ottavat tasan 890eur, mutuile siinä sitten itse pari päivää jossain enkuissa autonhakureissulla. Menee viinoihin ja huumeisiin jo kolmetonnia.

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: vase - 15 maaliskuu, 2012, 17:05:59
Ottavat tasan 890eur, mutuile siinä sitten itse pari päivää jossain enkuissa autonhakureissulla. Menee viinoihin ja huumeisiin jo kolmetonnia.
Näinhän siinä voi käydä, ilman huumeitakin  :icon_biggrin:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

El_Paco

Ja kaikenlisäks se auto mitä todennäkösimmin jää vielä ostamatta :icon_biggrin:

jussi1

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 16 maaliskuu, 2012, 11:07:16
Ja kaikenlisäks se auto mitä todennäkösimmin jää vielä ostamatta :icon_biggrin:

Jos sattuu hyvä tuuri niin voi löytää vaikka LHD supran sopivan edullisesti. Myyjän vaan on oltava oikeasti myymässä autoa eikä ainoastaan koittamassa mitä siitä omasta saisi. Tietenkin tässäkin tapauksessa on kyettävä tinkimään ja tinkimään ja lopuksi lyötävä nippu käteistä tiskiin.
-94 LHD TT MK4 Supra 6spd.
-02 Lexus IS300 2JZ.
-05 Lexus RX300
-95 Skyline R33 (drifteri)
-91 Celica GT4 (jäärata-auto)
-07 Suzuki GSX-R 1000
-99 Z3 M Coupe (drifteri)
Ex. 525whp -91 Supra turbo targa man. 2003-2011

El_Paco

Mut se on vähä vaikee tehä niitä hyviä kauppoja ja tinkailla jos autonhakureissu menee teknoklubilla essopäissään pyörien.

Juzzo

Tiestysti jos saa sen myyjän otettua mukaan klubille ja dopattu tyypin mukavaksi... vois tulla hyvä diili :icon_biggrin:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Haaparanta

ei se ihan ilmaista ole itse hakea autoa englannista. varsinkin liikkuminen ei ole halpaa siellä edes bussilla.
hain itse granvian birninghamista ja pakko myöntää että ellei olisi ollut tuttuja joiden luona olisi asunut melko kalliiksi olisi tullut.
Järkevintä kartoittaa tarjonta jonkun kaupungin läheltä. lentää sinne ja ottaa vuokra-auto päiväksi. tiukalla aikataululla kiertää autot ja tingata hinnat. tehdä osto päätös ja seuraavana päivänä käydä maksamassa ( ellei ole se viimeinen). Sopia siirrot ja muut paikan päällä. ottaa luovarit ja rekkarit mukaan ja täyttää tarvittavat paperit. Sitten vain sinne esso bileisiin ja katsoa minkä vuoden talvi herää amsterdamista ja olisko jäänyt yhtään rahaa että pääsee hankoon hakemaan autoa. :D

Ps. apsolutistina ei mennyt mitään ylimääräistä (ei edes kahvia eikä teetä)

meisseliz

Ohoi! Tässä ollaan nyt siirtymässä BaijerilaisestaMunanWatkaimesta tänne toyotan puolella :toothy10: Olen nyt ruottin puolelta katsellu itelleni supraa ja muutama helmi on sieltä löytynytkin, tuplaturbolla tietty :P Manuaali aski kiinnostaisi mutta ei tuo tomaattikaan ole pois suljettu. Minkälaisia kokemuksia ukoilta siis löytyy tomaatti TT:stä? Ja jos manuaali askia katsellaan niin vissiin kannattaisi olla 6 vaihteinen loota :o

Reuhka

Lainaus käyttäjältä: meisseliz - 30 maaliskuu, 2012, 11:46:12
Ohoi! Tässä ollaan nyt siirtymässä BaijerilaisestaMunanWatkaimesta tänne toyotan puolella :toothy10: Olen nyt ruottin puolelta katsellu itelleni supraa ja muutama helmi on sieltä löytynytkin, tuplaturbolla tietty :P Manuaali aski kiinnostaisi mutta ei tuo tomaattikaan ole pois suljettu. Minkälaisia kokemuksia ukoilta siis löytyy tomaatti TT:stä? Ja jos manuaali askia katsellaan niin vissiin kannattaisi olla 6 vaihteinen loota :o

6 vaihteinen getrag V160 ilman muuta, 5 lovinen on useimmiten vaparista tai sitten R154. Kyllähän tuo automaatti laatikkokin ihan asiansa ajaa, mutta ota suoraan manuaali kun jossain vaiheessa rupee kuitenkin manuaali himottamaan.

kaahari

#85
Lainaus käyttäjältä: meisseliz - 30 maaliskuu, 2012, 11:46:12
Ja jos manuaali askia katsellaan niin vissiin kannattaisi olla 6 vaihteinen loota :o

+Reuhka puhuu asiaa, lisäyksenä:

Tulee aina välillä puhetta ei-mkiv harrastajien kanssa / huomaa keskustelusta täälläkin että porukka ihmettelee noita 5.vaihteisia laatikoita orkkis manuaaleiksi. Liekköhän sitten useiden swappien syytä joita on nettiautossakin tasaisin väliajoin... eihän niissä (r154 varsinkin) mitään vikaa ole jos hyvin tehty, pl. oem linjaa halajavat oikee vaihtoehtohan on tuo v16x :)

MKIV Supran turbomanuaalia ei ole ollut tehtaalta lähtiessään muulla kuin 6vaihteisella laatikolla (Getrag V160 tai V161 (facelift). Muut on aina swapattuja.
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

meisseliz

getraggia siis mettästämään  :icon_rr:

Osmo

MKIV tt 6spd jdm

Enriquez

Itsellä on nyt hankintalistalla tuo Supra. Sopivaa ehdokasta vielä etsitään tosin ja hommaa vielä vähän hidastaa tuo tämän hetkinen auto joka pitää saada menemään vaihdossa tai
saada myytyä alta pois. Itse etsin mk4 vaparia, manuaalilla. Ihan puhtaasti sen takia että neloskoppainen Supra on miellyttänyt silmää jo kauan ja pieni ääni päässä pakottaa ostamaan
sellaisen. Turbo mallia en vielä osta siksi että totuttelen ensin toisen puolen ohjaukseen ja tutustun Supraan sekä että työmatka on tuo 5km jolla ei tuolla twinillä mitään tee. Hankitaan sellainen TT sitten myöhemmin kun on vähän enemmän kokemusta näistä... Mutta kysymys, miten te olette menneet parkkihalleihin näillä joissa pitää ottaa pysäköintilippu tms ? tai onko mitään hyviä vinkkejä tai
kokemuksia miten selviytyä vastaavanlaisista tilanteista?

Juzzo

Vaihtoehdot: pikku akrobatia autossa, pakittaminen tai sitten vaan ei kanna rahaansa rhd-rasisteille :icon_biggrin:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!