MKIV Supran etuvalot

Aloittaja jsoukka, 10 tammikuu, 2012, 22:59:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jsoukka

Terve!

Tuli ostettua Irlannista tuommoinen UK spec TT MKIV Supra.
Kaksi vaihtoehtoahan tässä on valojen suhteen. Joko kuvion kääntö tai LHD valot.
LHD valoja oon vähän aikaa jo metsästänyt. Onko porukalla mitään tietoa mistä ne voisi saada halvimmalla?

Nämä ainakin löysin.

http://www.suprastore.com/tosuglheinsh.html

Vai onko se vaan että valoja uuniin ja ohjeiden mukaan kuvion kääntö? :)

Kauanko porukka on pitäny niitä valoja uunissa ja millä asteella? (vähän niinku ruoka vinkkejä kysyis...)

-Jani
Supra TT -94 UK-spec

Noc

Kyllähän se oikeasti asiallisin vaihtoehto on laittaa suoraan nuo lasiset lhd valot kiinni. Välillä noita on käytettynä kaupan täälläkin ihan hyvin, ja kannattaa ehkä laittaa ostetaan ilmoitus tuonne ostopalstalle, kun kyllä luulisi jollain olevan tallin nurkissa ylimääräisenä moiset lyhdyt.
Haulla löytyy aika hyvin juttua tuosta kuvion käännöstä ja lamppuhommista yleensäkin, jäsenhakemusta vetämään niin näkee vähän enemmän asiaa. ;)
MKIV turbo V160

Tyfon

Noi lasiset LHD valot on ikäväkyllä ton hintasia kaikki  :P Tai kyl niitä on vielä lähemmäs tonniin nähny jossain myytävän...
KBC Garagen Mikolta ostin itse viime keväänä ja tais jäädä alle 800€... En muista  8)
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 10 tammikuu, 2012, 23:08:14
Noi lasiset LHD valot on ikäväkyllä ton hintasia kaikki  :P Tai kyl niitä on vielä lähemmäs tonniin nähny jossain myytävän...
KBC Garagen Mikolta ostin itse viime keväänä ja tais jäädä alle 800€... En muista  8)

Siltä vähän näyttää mitä oon noita metsästäny.

Ensin oli mielessä että laitan jotkut halpis tuning valot nokalle että saa auton kilpiin, mutta ei niitäkään näytä olevan olemassa.

Pitää laittaa ilmoitus ostopalstalle ja katotaan miten käy.

Supra TT -94 UK-spec

El_Paco

Jos omistaa kuumailmapuhaltimen, ni sillä saapi kans hyvin mössöt lämmiteltyä.

Jos Supra on sen verran uusi, että siihen vaaditaan korkeudensäätölaite, varmista uusia umpioita mahdollisesti hommatessa, että myös niissä on paikka korkeudensäätölaitteelle. En tiedä, onko vanhoissa valoissa välttämättä paikkoja.

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 10 tammikuu, 2012, 23:20:26
Jos omistaa kuumailmapuhaltimen, ni sillä saapi kans hyvin mössöt lämmiteltyä.

Jos Supra on sen verran uusi, että siihen vaaditaan korkeudensäätölaite, varmista uusia umpioita mahdollisesti hommatessa, että myös niissä on paikka korkeudensäätölaitteelle. En tiedä, onko vanhoissa valoissa välttämättä paikkoja.

Supra on -94 mutta UK-malli joten siinä on korkeudensäätö valoissa vakiona. Mutta sitä en tiedä että vaaditaanko vielä -94 korkeuden säätöä vai oliko se vasta -96 eteenpäin?
Supra TT -94 UK-spec

CrippleR

Itellä tais olla 100c uuni kun aikoinaan soarerin valoja irrottelin. Kuumailmapuhallin ei oo mikään kovin näppärä, sitäkin tuli kokeiltua mutta tolla uuni hommalla lähti koko "lasi" irti kerralla eikä tarvinnu säätää.
Projekti: -= CrippleR MKIV 6spd single turbo 95' =-
Nykyset ja EX autot...
Toyota Supra 95' single 6speed RHD
Toyota Aristo 04'
Volvo S60 01'
Fiat Brava 99'
EX Toyota carina e 94'
EX Toyota Soarer 91' a/t

Osmo

Pari vuotta sitte ostin lasiset umpiot Vesijärven autosta ja hintaa oli parilla yhteensä 640e, mun mielestä ihan korkeudensäätömoottorilla kun niissä semmoset potikat on mistä lähtee liitin.
MKIV tt 6spd jdm

jsoukka

Vähän kakspiippunen juttu tämä valohomma.

alkuperäiset on lasiset joten ei harmaantumista olisi tiedossa.
mutta toisaalta valokuviok kääntö pitäisi toteuttaa laadukkaasti että valot olisi käyttökelpoiset.

onko porukalla kokemusta RHD valoilla ajamisesta Suomessa?
Supra TT -94 UK-spec

Make15

Lainaus käyttäjältä: jsoukka - 11 tammikuu, 2012, 10:43:16
Vähän kakspiippunen juttu tämä valohomma.

alkuperäiset on lasiset joten ei harmaantumista olisi tiedossa.
mutta toisaalta valokuviok kääntö pitäisi toteuttaa laadukkaasti että valot olisi käyttökelpoiset.

onko porukalla kokemusta RHD valoilla ajamisesta Suomessa?
Mä oon nyt kaksista valoista kääntänyt itse valokuvion ja molemmat on katsarille kelvannut... Ite otin umpion auki ja vedin dremelillä sen valokuvion ekaks suoraks ja sit sen käännön toiseen suuntaan ja hyvät tuli... ei ollu katsarilla valittamista...
Supra MKIV -93 2JZ-GTE Swap

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: Make15 - 11 tammikuu, 2012, 11:10:57
Mä oon nyt kaksista valoista kääntänyt itse valokuvion ja molemmat on katsarille kelvannut... Ite otin umpion auki ja vedin dremelillä sen valokuvion ekaks suoraks ja sit sen käännön toiseen suuntaan ja hyvät tuli... ei ollu katsarilla valittamista...

Pitää katsoa tuota kun ensi viikolla hakee auton helsingin satamasta ja pääsee auton kimppuun.

Kävi mielessä että vetäis kanssa ilmasahalla suoraksi ja kolvaa palat ristiin kahden valokuviokääntäjän kesken.
Oletan tietenkin että on semmoista muovia jota voi muovihitsata.
Supra TT -94 UK-spec

Make15

Lainaus käyttäjältä: jsoukka - 11 tammikuu, 2012, 13:39:25
Pitää katsoa tuota kun ensi viikolla hakee auton helsingin satamasta ja pääsee auton kimppuun.

Kävi mielessä että vetäis kanssa ilmasahalla suoraksi ja kolvaa palat ristiin kahden valokuviokääntäjän kesken.
Oletan tietenkin että on semmoista muovia jota voi muovihitsata.
Se valokuvio osa on metallia et ei kolvi kyllä auta siinä asiaa...  :wave:
Supra MKIV -93 2JZ-GTE Swap

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: Make15 - 11 tammikuu, 2012, 14:15:24
Se valokuvio osa on metallia et ei kolvi kyllä auta siinä asiaa...  :wave:

Se muuttaa kyllä asiaa....  ;D
Supra TT -94 UK-spec

Hencca

mul ois yhdet uuden veroiset, kirkkaalla pohjalla olevat umpiot joutilaana.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

zanardi

uuniin valot hetkeks niin irtoaa.
mulla on niitä paloja mitkä voi porata parilla ruuvilla paikoilleen joka kääntää kuvion jos ei ole dremeliä tai vastaavaa käytössä.
näillä paloilla on menny jokaisella leimasta läpi
10€ voisin niitä myydä parin.

minä sain tehtyä toinen käsi paketissa joten pitäs onnistua kaks kätiseltäkin...
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

kaahari

Kuvatusta rhd->lhd:

Tältä foorumilta nimim "laamaporo" ehosti mun valot uuteen uskoon maalaamalla pohjat mustiks. Itsellä ollut paritkin muovilinssillä olevat ensin kiinni (jdm ja jdm facelift), tahtovat mennä ajan kuluessa hiukan sameaksi... toki kiillottamalla paranee.. mutta nykyiset lasiset kestää kirkkaana, ovat vieläkin kuin uudet :)

oem LHD eurovalot, ehostettu pohjat mustiks
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

jsoukka

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 13 tammikuu, 2012, 08:55:16
uuniin valot hetkeks niin irtoaa.
mulla on niitä paloja mitkä voi porata parilla ruuvilla paikoilleen joka kääntää kuvion jos ei ole dremeliä tai vastaavaa käytössä.
näillä paloilla on menny jokaisella leimasta läpi
10€ voisin niitä myydä parin.

minä sain tehtyä toinen käsi paketissa joten pitäs onnistua kaks kätiseltäkin...

Mistäs päin suomea nämä palat löytyvät?
Supra TT -94 UK-spec

kika75

Jos et itse kehtaa kääntää kuviota niin lähetä mulle. voin edullisesti operoida lamput  ;) Muutama tullu tehtyä ja ei ole ollu katsastuksessa ongelmia.

Tuossa on viimeksi tehty taustat maalattuna.
Mika Kelloniemi 045 6345338