Toyota Gt 86 yli kaksi vuotta markkinoilla, mitä mieltä autosta?

Aloittaja tunsbe, 01 helmikuu, 2012, 15:41:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tunsbe

Lainaus käyttäjältä: Tem - 07 huhtikuu, 2013, 15:11:39
Nyt? Suomilehdet on vaan vähän myöhässä, toi tuli jo 2011. :)

"GT Concept is powered by a special version of Kia's own Lambda V-6, a turbocharged and direct-injected 3.3-liter. A healthy 390 horsepower and 394 lb.-ft. of torque is sent to the rear wheels via an 8-speed automatic transmission."
http://www.roadandtrack.com/car-shows/2011-frankfurt-auto-show/kia-gt-concept

Mä luin tosta vasta tänään.  :) Elikkäs siihen on lyöty sama kone ku Genesikseen. Mahtaako tulla Suomeen saakka..? Mun mielestä Hyundaita ei tuotu taikka ainakaan montaa ole myyty. Yhden keltasen näin jossain kohtaa Turussa mut ei tietoa oliko muutaku testissä/esittelyssä. Autotallin tai nettiauton kautta ei löytynyt yhtään.
BMW 320i Cabriolet MT -96
Ex-Toyota Supra mkIV 3.0i AT -93
Ex-Toyota Yaris T-Sport 1.5 Turbo MT -04
Ex-Toyota GT-86 2.0 MT -12
Ex-Toyota Soarer 2.5 GT-T AT -93

Osmo

Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 07 huhtikuu, 2013, 15:39:19
Mä luin tosta vasta tänään.  :) Elikkäs siihen on lyöty sama kone ku Genesikseen. Mahtaako tulla Suomeen saakka..? Mun mielestä Hyundaita ei tuotu taikka ainakaan montaa ole myyty. Yhden keltasen näin jossain kohtaa Turussa mut ei tietoa oliko muutaku testissä/esittelyssä. Autotallin tai nettiauton kautta ei löytynyt yhtään.

Tääl lahdessa vesijärven autossa on yks sininen genesis myytävänä.
MKIV tt 6spd jdm

Tem

Höhö, ei näitä voikaan ahtaa, kertokaa äkkiä noille ahdinkittejä tekeville viripajoillekin. ;D

"Saamiemme tietojen mukaan BRZ:n konehuoneessa ei ole riittävästi tilaa välijäähdyttimelle, minkä takia ahdinta ei voi moottoriin lisätä."
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tulossa-sahakampi-subaru-brz
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


J.A.A.

Toyota Aristo 3.0V '95

tunsbe

#244
Lainaus käyttäjältä: Tem - 05 elokuu, 2013, 12:31:20
Höhö, ei näitä voikaan ahtaa, kertokaa äkkiä noille ahdinkittejä tekeville viripajoillekin. ;D

"Saamiemme tietojen mukaan BRZ:n konehuoneessa ei ole riittävästi tilaa välijäähdyttimelle, minkä takia ahdinta ei voi moottoriin lisätä."
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tulossa-sahakampi-subaru-brz

Hyvin on STI tehny työnsä siis. Ei missään nimes kannata kattoo esimerkkiä, Greddyltä, HKS:ltä, Vortechilta ja monelta muulta keneltä löytyy valmiita kittejä.. :D Myös nestevälijäähyjä löytyy. Innovatelta. Sitä oon ite aatellu, tulee se stage2 syyskun lopulla ni jospa sellasen heittäis tonne. :)

Lainaus käyttäjältä: J.A.A. - 07 elokuu, 2013, 23:07:29
MRT Performancelta tulossa remmi/turbo/E85 GT86.

Tää oli aika hyvä, tarviiki tutustuu kyseiseen. Ite haluisin just remmin sinne ja viel sellasen perinteisen eikä näit vortech/hks centrifugaaleja..
BMW 320i Cabriolet MT -96
Ex-Toyota Supra mkIV 3.0i AT -93
Ex-Toyota Yaris T-Sport 1.5 Turbo MT -04
Ex-Toyota GT-86 2.0 MT -12
Ex-Toyota Soarer 2.5 GT-T AT -93

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 14 elokuu, 2013, 23:10:58
Tää oli aika hyvä, tarviiki tutustuu kyseiseen. Ite haluisin just remmin sinne ja viel sellasen perinteisen eikä näit vortech/hks centrifugaaleja..

Semmonen perinteinen sinne nyt viimeiseksi kannattaa laittaa, pelkkiä lämpöpumppuja vrt. Vortech/Rotrex ahtimiin tai turboihin.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

tunsbe

Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 14 elokuu, 2013, 23:08:43
Semmonen perinteinen sinne nyt viimeiseksi kannattaa laittaa, pelkkiä lämpöpumppuja vrt. Vortech/Rotrex ahtimiin tai turboihin.

Niinno, halunsa kullakin.. Ite haluun lievästi tehoa lisää, vinkunan ja helppouden asentaa ja poistaa sarjan katsastukseen. Sekä Innovaten hinta n.1500€ halvempi ku vortech. Hankin sit myöhemmin lisää tehoa vaihtamalla E85:een.
BMW 320i Cabriolet MT -96
Ex-Toyota Supra mkIV 3.0i AT -93
Ex-Toyota Yaris T-Sport 1.5 Turbo MT -04
Ex-Toyota GT-86 2.0 MT -12
Ex-Toyota Soarer 2.5 GT-T AT -93

LVA

Rubasu otti ja leikkasi BRZ:n hintaa "hiukan". Nykyinen lähtöhinta on 35t€, mites veikkaatte Toyotan vastaavan ja miten vaikuttaa käytettyjen GT86:sten hintaan?

Supra SZ-R

Tem

Lainaus käyttäjältä: LVA - 18 helmikuu, 2014, 10:17:44miten vaikuttaa käytettyjen GT86:sten hintaan?

Luultavasti tää on vielä 10v päässä myynnissä samassa paikassa:
http://www.nettiauto.com/toyota/gt86/5363696


Perustan arvauksen siihen, että tää on seissy jo yli 10v samassa paikassa:
http://www.nettiauto.com/toyota/mr2/6131944
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


tunsbe

Lainaus käyttäjältä: LVA - 18 helmikuu, 2014, 10:17:44
Rubasu otti ja leikkasi BRZ:n hintaa "hiukan". Nykyinen lähtöhinta on 35t€, mites veikkaatte Toyotan vastaavan ja miten vaikuttaa käytettyjen GT86:sten hintaan?

Kyllähän toi 10k€ hinnan tiputus aika raju on, mutta en tiiä kuin kauan subarua sitte on myynnissä. Meneekö edes Suomessa kaupaks. 1 brz tullu vastaan puolentoista vuoden aikana ja sekin oli esittelyauto.
Kyllä toyota jo jollain tavalla on reagoinu ku GT86:n saa nyt nettiautosta katsottuna käytettynä, ajettu 1000km hintaan n.36k€.
Nettiautosta ku katoin ni 2 brz:taa käytettynä myynnis ja toinen taxfreenä 9900€. Halvalla sais.  :D Verot on uuteen tojotan malliin 16k€. Tohon 12-15k€.

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 helmikuu, 2014, 11:19:44
Luultavasti tää on vielä 10v päässä myynnissä samassa paikassa:
http://www.nettiauto.com/toyota/gt86/5363696


Perustan arvauksen siihen, että tää on seissy jo yli 10v samassa paikassa:
http://www.nettiauto.com/toyota/mr2/6131944

Voiskohan hinta vaikuttaa pitkään seisomiseen..? :) Samanmallisia kun katsoin ni MR2 oli n.7k€ kalliimpi mitä aikasempi. Toki km-määrä kans aivan eri, mut silti. Ja GT86:n sais myös monesta paikasta halvemmalla ja vähemmän ajettuna.

Sikäli itseään ei noi hinnat muuten kiinnosta ku ei ole aikomus autosta luopua tod.näk koskaan ainakaan myymällä. Se mietityttää miten ton auton yleisyys kasvaa. Olis vielä jatkossaki kiva ajaa autolla jota ei tule joka ikisen kadunkulmalla vastaan.
BMW 320i Cabriolet MT -96
Ex-Toyota Supra mkIV 3.0i AT -93
Ex-Toyota Yaris T-Sport 1.5 Turbo MT -04
Ex-Toyota GT-86 2.0 MT -12
Ex-Toyota Soarer 2.5 GT-T AT -93

LVA

Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 18 helmikuu, 2014, 12:33:10

Sikäli itseään ei noi hinnat muuten kiinnosta ku ei ole aikomus autosta luopua tod.näk koskaan ainakaan myymällä. Se mietityttää miten ton auton yleisyys kasvaa. Olis vielä jatkossaki kiva ajaa autolla jota ei tule joka ikisen kadunkulmalla vastaan.

Toivottavasti yleisyys kasvaa, muuten saadaan heittää urheiluautoille genrenä hyvästit. Jäljelle jää vain tylsät etuvetoiset steroidi-kauppakassit ja öky-urheiluautot, jos gt86 feilaa myynnillisesti maailmanlaajuisesti. Ei toyota tolla rahaa tee, mutta elvyttää autoharrastamista maailmanlaajuisesti ja potkii muitakin valmistajia persuuuksille.

Antaas kattoo mitä kesän korvalla hintapyynnit sanoo, mutta vakavasti pistää miettimään. Supra se toinen vaihtoehto on, ja hintaeroa tietysti edelleen on. Mutta kun ottaa huomioon että gt86 voisi olla ympärivuotinen käyttis samalla, niin kokonaistaloudellisesti voisi olla ihan järkevä/perusteltu ostos.  :-* Supran kanssa miltei tarttee olla talvikäyttis erikseen.

Oletkos ollut mitenkä tyytyväinen autoon?

Supra SZ-R

tunsbe

Lainaus käyttäjältä: LVA - 18 helmikuu, 2014, 17:53:00
Toivottavasti yleisyys kasvaa, muuten saadaan heittää urheiluautoille genrenä hyvästit. Jäljelle jää vain tylsät etuvetoiset steroidi-kauppakassit ja öky-urheiluautot, jos gt86 feilaa myynnillisesti maailmanlaajuisesti. Ei toyota tolla rahaa tee, mutta elvyttää autoharrastamista maailmanlaajuisesti ja potkii muitakin valmistajia persuuuksille.

Antaas kattoo mitä kesän korvalla hintapyynnit sanoo, mutta vakavasti pistää miettimään. Supra se toinen vaihtoehto on, ja hintaeroa tietysti edelleen on. Mutta kun ottaa huomioon että gt86 voisi olla ympärivuotinen käyttis samalla, niin kokonaistaloudellisesti voisi olla ihan järkevä/perusteltu ostos.  :-* Supran kanssa miltei tarttee olla talvikäyttis erikseen.

Oletkos ollut mitenkä tyytyväinen autoon?

No onhan sulla kyl tos hyvä pointti, ettei urheiluauto genre kuole. Ja on tota autoa myyty ympäri maailman aika hyvin.
Supralla ja Getarilla tulee olemaan aika raju hintaero. Veikkaan että menee tohon ökyauto osastolle.

Kyllä mä tyytyväinen autoon ollu. Ajettavuus ja kaikki toimii täydellisesti. Ajoasento on ollu ekan kerran säädön jälkeen sama ku ei tarvii muutella. Radalla auto toimi hyvin, toki lisäteho ei pahaa tee, mutta remmi poistaa sen. Kattoo vaan koska tulee kiinni.
4-10 asteikolla 9½. Ainut miinus toi tehon puute.
BMW 320i Cabriolet MT -96
Ex-Toyota Supra mkIV 3.0i AT -93
Ex-Toyota Yaris T-Sport 1.5 Turbo MT -04
Ex-Toyota GT-86 2.0 MT -12
Ex-Toyota Soarer 2.5 GT-T AT -93

emk67

Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 21 helmikuu, 2014, 13:04:48Ajoasento on ollu ekan kerran säädön jälkeen sama ku ei tarvii muutella.
Toi oli se minkä heti hokasin, näin 183cm ja pitkäjalkasen huomioitua :D Istuin autoon ja se oli siinä, niinku tehty mulle :) Nyt kun sais rahat vielä jostain....
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

LVA

Lainaus käyttäjältä: tunsbe - 21 helmikuu, 2014, 13:04:48
No onhan sulla kyl tos hyvä pointti, ettei urheiluauto genre kuole. Ja on tota autoa myyty ympäri maailman aika hyvin.
Supralla ja Getarilla tulee olemaan aika raju hintaero. Veikkaan että menee tohon ökyauto osastolle.

Kyllä mä tyytyväinen autoon ollu. Ajettavuus ja kaikki toimii täydellisesti. Ajoasento on ollu ekan kerran säädön jälkeen sama ku ei tarvii muutella. Radalla auto toimi hyvin, toki lisäteho ei pahaa tee, mutta remmi poistaa sen. Kattoo vaan koska tulee kiinni.
4-10 asteikolla 9½. Ainut miinus toi tehon puute.

No en minä uutta supraa meinannukkaan  ;D Vertasin gt:n ja postiauton hintaeroa, joka yxkax yllättäen otti ja kutistui. Tarttee ankarasti pohdiskella kumpaan rahansa työntää. Kumpikin kuumottaisi, gt:n etuna on LHD ja pienemmmät ylläpitokulut. Supra on halvempi, siinä on rivikutonen ja se on kyllä karismaattinen tapaus.

Kai sitä voisi huonomminkin rahansa käyttää..  :icon_scratch:

Ja joo, onhan nämä tällaisia teollisuusmaiden ongelmia juu.
Supra SZ-R

Tem

Jos euroja mietit, ni luultavasti GT tulee kyllä kalliimmaks ku Supra. Kun vertaat kummankin myyntihintaa muutaman vuoden päästä ostohintaan..
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


LVA

Lainaus käyttäjältä: Tem - 23 helmikuu, 2014, 00:59:36
Jos euroja mietit, ni luultavasti GT tulee kyllä kalliimmaks ku Supra. Kun vertaat kummankin myyntihintaa muutaman vuoden päästä ostohintaan..

Tuo on totta! Jopa RHD Suprien hinnat ovat alkaneet nousemaan ja tietty LHD-hinnat on  jo lähtenyt ihan lapasesta. GT86:sen hinnatkin sitten joskus kahdenkymmenen vuoden päästä alkaa nousemaan, tästä olen aika varma.  Mulle henk.koht ei varmaan ihan kauheeta väliä tällä asialla ole, sillä tarkoitus olisi pitää autoa pitkään. Tokihan se on iiso plussa Supralle munkin silmissä  :)
Supra SZ-R

vaparihenkka

Onhan nailla suprilla ainakin hinta kohallaan kun Maxxfit Ay pyytaa 12900e rhd vapari targasta :icon_biggrin:

Mut ihan OT:na, tieda sitten onko tuo vapari targa yhtaan arvokkaampi kuin hardtop vaparikaa todellisuudessa.
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

agumi

Nostellaas vähän aihetta ylöspäin, saksassa alkaa olemaan tätä jo remmiahdettuna toyotaa myytävänä 280hp:na, onkoha tietoa onko tämä tehtaan modauksia vai jälkiasennus?Jossain välissä oli puhetta että subarulta tulee remmilla mutta toyotalta ei. http://www.toyota.fi/car-configurator/index.tmex?model=gt tämäkään ei ainakaan suomessa anna kuin tämän 200hp vaihtoehdon? Sama euroopan toyotalta http://www.toyota-europe.com/car-configurator/index.tmex?model=gt ? Miten tämmöisen remmiahdetun rekisteröinti suomeen jos se on tehtaan malli mutta ei suomessa ole myytänävä? Onnistuu mutta työläs?

Jollain faktoja lyyä tiskiin? Jos tehtaalta tulee remmiahdetuna niin pitäis sit saada lailiseksi ns n/a versionki remmiahdettuna? Mitenkä, saakos tähän laittaa supran konneeen jos löytyy oikea raato projektiks? :D

Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

J.A.A.

Lainaus käyttäjältä: agumi - 15 toukokuu, 2014, 19:15:13Mitenkä, saakos tähän laittaa supran konneeen jos löytyy oikea raato projektiks? :D

Jos 2JZ meinaat ni ei koska tilavuus ei riitä.
Toyota Aristo 3.0V '95

vaparihenkka

#259
1JZ:nhan tohon vissii vois pistää? tai 3SGTE?
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

kenppi

1J:tä ei koska menee kuutiotilavuus ja tehot yli sallitun, ja lisäksi tuota Jz:taa ei taida olla euro5 päästönormina missään vehkeessä? 3S-GTE menis kuutiotilavuuden puolesta mutta mites teho ja päästöt?

Vaikeaksi on tehty kaikki Suomessa  :tard:
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

Tem

Haaveilijat osaa varmaan itekin laskea paljonko on +20% tehoa ja +25% tilavuutta. Teoriassa kaiken muunkin voi saada poikkeusluvalla. Ja päästöpaprujahan rahamiehet toki hommaa ite. ;D

Jotenkin vaan tuntuu, ettei kukaan oo aikuisten oikeasti laittamassa tonne mitään jiizetaa täällä. Mut jään jännityksellä oottamaan kuka todistaa mun olevan väärässä. :D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


kremilin

ylempänä olevaan väittelyyn mitenkään liittymättä..
Onko tässä GT86:ssa oikeasti mitään hienoa? Kaverin moista ajaneena:
-liian ahdas
-liian muovinen
-aivan liian tehoton (ainakin se ekan sukupolven vapari)

Ainoo mistä annan plussan oli siitä alustastasta halppis vakioautoon ihan miellyttävä. Renkaina oli 215/45r17 michelin pilot sport3

Tem

Lainaus käyttäjältä: kremilin - 26 toukokuu, 2014, 20:21:46
Onko tässä GT86:ssa oikeasti mitään hienoa? Kaverin moista ajaneena:
-liian ahdas
-liian muovinen
-aivan liian tehoton

No jos haet tilavaa nahkasisustaista(?) tehopeliä, niin sittenhän tossa ei oo mitään hienoa. ;)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


J-M kujala

Päästöjen lisäks nykyään ainakin melu ja radiohäiriö / kaikkee kivaa mikä muuttuu ja euro hyväksyntä vaatii. 

Supra88

Tuskin saa mitenkään muutoskatsastettua noin vanhoja tekniikoita uuteen autoon. Kummakun porukka intoilee näistä niin paljon vaikka useilla on MKIV pihalla :icon_scratch: kylhän tommosen vois omalle pojalle ostaa ensiautoksi.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 27 toukokuu, 2014, 08:53:59Tuskin saa mitenkään muutoskatsastettua noin vanhoja tekniikoita uuteen autoon.

Kyllähän se aika teoreettiseks jää. Ja onnistumisen hintalappu on sen vertaa kova, et harva sitä kuitenkaan viittii maksaa, kun sillä rahalla alkaa jo saada niin paljoa kaikkea muutakin. Haaveilu toki on kivaa. :)

Konevikanen veroton kori, sinne mitä haluaa ja rataleluks vaan..
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


OspreY

japanista sai esitelehden mukaan pelkkää raakaversioo rata-ajelua varten 16vai18kiloo, en muista tarkaksi. Auto siis ilman runkonumeroa ja muutakaan siviilikäyttöön normaalilta tuntuvaa mukavuutta. Varastomattamusta, peltivanteet. Tais siinä kojelauta olla ja jokku jakkarat  ;D


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Supra88

Nii eikös tästä olese peltivanteinen rataversiokin olemassa. Mitähän moinen maksaa japanissa? :D

s0jranta

No niin tänään on tullut huristeltua tälläisellä noin 200km.
Hertz tarjosi Saksassa 65€ lisämaksusta verrattuna Seat Leoniin niin pitihän tuollainen GT ottaa ajoon työreissulla.

Alusta on kyllä hyvä tuollaiseen vähän nopeampaan ajoon, mutta onhan tuo aika nuhainen. yli 200km vauhti vaatii jo aika paljon Autobahnia :) Jotenkin hämää se, että moottori kuulostaa ja tuntuu aivan imprezalta. Bensaa ei kyllä ainakaan ajotietokoneen mukaan vienyt kuin noin 10l/100km vaikka ajo oli välillä aika rajuakin. Kytkin tuntuu melkein yhtä hankalalta hitaassa ajossa kuin oman Nissanin tuplalevyinen Clutchmaster, no ei nyt sentään, mutta vaatii totuttelua, että ei tule kenguru efektiä.

Komea pelihän tuo on, mutta hieman kaipaisin viimeistelyä pikkuasioihin, kuten avaimeen /keskuslukon säätimeen, ovenkahvoihin sisälle (jostain vanhasta avensiksesta taitavat olla) mittaristoon, keskikonsoliin yms. Jotenkin vanhahtava ja viimeistelemätön kuva jää varsinkin sisällä. Ei tuo nyt kuitenkaan aivan ilmainen auto ole. Ainakaan suomessa.