Apua! Missä vika ?

Aloittaja Puuhapete, 16 maaliskuu, 2012, 16:11:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Puuhapete

Auto tuli jyväskylän OK-autosta huollosta, jolloin siihe vaihettiin moottorin puolelle kaikki tiivisteet, jakohihna ja kiristinrullat, laitettiin öljyt, suodattimet ja kaikki nesteen yms vaihtoon .
Ongelmaksi koituu nyt se, kun olivat käyneet koeajolla ja sanoivat että toimii, hain auton pois ja kun ajoin moottorin lämpimäksi rupesi se sitten pätkimään. Tyhjäkäynnillä välillä kuuluu semmonen hieno poks poks poks.. kiihdyttäessä ja vedätettäessä pätkii mutta kun vauhtiin saa niin käy nätisti ja kulkee hyvin.

Any ideas ?  :'(

OspreY

ensimmäisenä varmaan kannattaa viedä auto takaisin sinne huoltoon ja reklamoida asiasta. Vaihdettiinko tulpat samassa huollossa?


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Puuhapete

Juu soitin sinne takaisin ja tuli vaan vastaus että Tuo maanantaina auto nii katsotaan onko säädöissä vikaa ?  :tard:

Tulppiin ei oo koskettu.. auttaisko tulppien / puolien vaihto ?

moppitukka

voi vaikuttaa tulpathan on halpa kokeilu jos ei käytä mitään ihmeellisiä
ei se mitään huohota

El_Paco

Vois kuvitella et jakopäärempan yhteydessä ovat ainakin käyttäneet tulppia irti, ja samallaa vanhat puolien liittimet ovat murentuneet käsiin niinku näissä lähes aina. Lämpö ja ikä saa muovin murenemaan. Vanhat huonot liittimet aiheuttaa just noita oireita.

jsoukka

Kävi vaan mielessä ettei nyt olis jako pielessä?
Supra TT -94 UK-spec

Jantza

mahto olla hintava huolto  >:D mutta jos/kun auto ei toimi huollosta haettua ni takuu hommia firmalle :)

El_Paco

#7
Näissä vehkeissä jos ilmenee tämmöisiä hyvin lieviä tyhjäkäynti/nykimisongelmia, niin heti ensimmäisenä korjaustoimenpiteenä kannattaa kokeilla ecun nollaamista. Elikkä akun kenkä irti muutaman minuutin ajaksi. Joskus joidenkin erinäköisten toimenpiteiden jälkee itsellä on saattanut tyhjäkäynti muuttua pätkiväksi, taikka vastaavasti noussut korkeammalle kuin ennen. Näihin on yleensä auttanut ecun nollaaminen.

EDIT: Ja ecun nollaamisen jälkeen pieni ajolenkki, koska ecu on mallia Arnie Terminator, eli se oppii.

kaahari

#8
edit: Lähdetääs nyt siitä että onko tämä vapari vai turbo  ::)

Jos turbo, veikkaan myös noita puolien liittimiä.

Jos vääntökone, veikkaan imuvuotoa / maf hommia (siitähän on ollu imusarja irti jos ovat vaihtaneet moottorin puolelle kaikki tiivisteet, kannentiiviste, imusarja tiiviste?)

...mutta ihan lämpimikseen, ilmeisesti ecu ei anna vikakoodia kun pätkäisee? (keltainen moottorin kuva mittariston oikean puoleisessa varoituspaneelistossa, missä ö-paine ja ö-taso). Normaalisti syttyy sytytysvirta päällä ja sammuu kun auto käy...
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

Puuhapete

Juu kiitos lämmin kaikille, puolissahan se vika oli ! :)

Ja se hinta sille remontille.. olihan se hinnoissaan juu, alkaa kakkosella ja monta nollaa perässä 8)
Eka ja vika kerta ku käytän tuossa firmassa huollossa :D

Juzzo

BTW tarkistiko kyseinen pulju kampiakselin pyörän kunnon ja vaihtoiko ne kanssa jakohihnan kiristimen rungon? Noi kuiteskin on tyyppi vikoja näissä, mutta ei välttämättä ole muilla kun aiheeseen vihkiytyneillä tiedossa  :ohnoes:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Puuhapete

juu kiristimen runko vaihtui samalla.. Muusta en kyllä tiedä.. :tard: