supraa lisävoimaa?

Aloittaja santewi, 27 maaliskuu, 2012, 06:36:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santewi

kävin tossa viikonloppuna ostamassa twinturbo manuaali mk4supran ja kelasin kysyä et jos joku asiasta tietävä osais neuvoo et miten siihe sais vähä lisäpaukkuu ilman isompaa remonttia? Ens talvena ois tarkotus sitten ottaa auto talliin ja purkaa ja rakentaa uusiks :p ois kans kiva tietää jos joku tietää et kuinka iso projekti on vaihtaa ohjaus "normaali" puolelle? :o

Juzzo

Pistä hakemusta vetään niin pääset jäsen osioon käsiksi. Sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa aiheesta  :thumbsup:

Toi ohjauksen vaihtaminen taas onkin pikkasen pahempi homma. Kuinka kätevä mahdat olla? Sun tarvii vaihtaa tulipelti, kojelauta, keskikonsoli ym. euromallista ja sitten vielä vetää osa sähköistä uusiksi mikäli et saa euron johtosarjaa jostain. Tietty jos rupeet ottaan kunnon tehoo tosta irti niin täysin säädettävään ecu:n tarvii kuiteskin siirtyä ja silloin on ihan luontevaa tehdä täysin uudet moottorin sähköt. Jos ite teet niin minimissä pari tonnia menee tarpeisiin ym...
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

santewi

okei. Ei oikee oo japski autoist niin paljoo rakentelu kokemust vaik niitäkin on ollu kaikennäköstä :D mut pitää kyl viel sit suunnitella sitä ohjauksen vaihtoa. Ajattelin vaa ku kattelin ni jenkeis ois kolari peli mikä on kans tt ni siit pyydettäis 3500dollarii koko autosta ni siitähän sais ne osat sitten? Mites jäsenhakemus systeemi oikee toimii? :D

Wilis

"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

santewi

joo pitää käydä nappaa kuva. Mut tota mites se ku tos eilen vast kävin hakee veropäätöst ni joudun viel ajelee tarrakilvil ni onks se ongelma tos jäsen hakemukses? Ja luin et ois kans jotai tapahtumia ni onks ne sitten yleensä missäpäin suomee? Osaako muuten kukaan sanoa et mistä tollaseen sais semihalval esim etupuskurin lipan koska en millää jaksais alkaa taistelee niitten kuitupuskureitten kanssa :D toissa kesänä laitoin edelliseen neloskoppaseen supraan korisarjan minkä piti mennä melkeen"heittämäl" kiinni mut oli hommaa vähä enemmän ku vähä :D tänä kesänä ois tarkotus vähä piristää tota viel tällä hetkel on vaa alumiinen paksusyyläri, semi iso cooleri, hks intaki kit, hks catback, downpipe ja kattia ei ollenkaa pitäis varmaa kisakatti laittaa? Ja sitten viel greddyn elektrooninen ahtopaineen säädin. Ja ulkonäköä vähä parantaa ku omasta mielestä vakiona on vähän karunnäkönen :D

OspreY

Vakiona parhaan näköinen  ;)

Tarrakilvet.. Tuskin haittaa jäsenhakemuksen tekemistä.  Mkiv kuskeille löytyy ihan oma tapahtuma missä pyritään keräämään suomen neloskoppaiset yhteen letkaan. Ollut pääsääntöisesti etelä suomessa. Onneksi suomi on pieni maa ja joka kolkkaan ajelee nopsaan  :)


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 27 maaliskuu, 2012, 11:38:15
Vakiona parhaan näköinen  ;)
+1

Kun kyseessä kerran on TT, ni suosittelen jättämään korisarjat kiinaan ja sijoittamaan nekin rahat tekniikkaan.

santewi

joo tarkotus olis pitää melko vakion näkösenä ehkä ne trd lipat ja spoileri mut pitää viel miettii ku pääasias sen takii supran taas ostin et vois virittää sellasen kivan kesälelun :p parempi lukkoperä pitäis vaa hommata :\ onks näit supra "cruisinkei" montaki kesässä? Jos siel joku kerta tulis ihan huviksee sit pyörähtää :p

Tyfon

Jäsenalueelta kyllä näät sitten kaikki tulevat miitit sun muut  ;)
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

Noc

MKIV turbo V160

Osmo

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 13:25:24
parempi lukkoperä pitäis vaa hommata

vakio torsen on paras minkä tuohon saat.
MKIV tt 6spd jdm

El_Paco


santewi

mitäs semmonen perä kustantaa? jos jollai ois myynnissä ni voisin varmaa ostaa pois jos hinnasta sovitaa :) kuuntelin vähä tarinoita ni osaako kukaan sanoa et kestääkö muka vakio kone sellaset 500hp:n tehot?? ku ajattelin sinkuttaa ton koska kuulemma alkaa noi ahtimet lahoomaan ja ei kuulemma toimi isoilla tehoilla ni siihen voi neuvoa antaa jos haluu :P

emk67

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 14:21:26osaako kukaan sanoa et kestääkö muka vakio kone sellaset 500hp:n tehot??
Kestää, reilusti ylikin.
Poikkeustapauksia tietenkin on ja riippuu kovasti käyttäjästä/käytöstä.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Noc

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 14:21:26
mitäs semmonen perä kustantaa? jos jollai ois myynnissä ni voisin varmaa ostaa pois jos hinnasta sovitaa :) kuuntelin vähä tarinoita ni osaako kukaan sanoa et kestääkö muka vakio kone sellaset 500hp:n tehot?? ku ajattelin sinkuttaa ton koska kuulemma alkaa noi ahtimet lahoomaan ja ei kuulemma toimi isoilla tehoilla ni siihen voi neuvoa antaa jos haluu :P
Eli sulla on nyt avoin perä siellä? Itse myin Torsen-perän juuri 750e, eiköhän ne hinnat siinä 700-800e paikkeilla pyöri. Helvetin harvinaista tavaraa vaan ovat.

Osuukohan arvaus oikeaan, jos sanon että ostit SJ-imporilta sen harmaan GTE-swappi laitoksen? Avoin perä viittaisi ainakin kovasti tähän, koska tehtaalta lähtiessään jokaisessa manuaali-TT:ssä on tuo Torsen perä. :)
Jos se on se vehje, niin mitenkä meinasit kilpiin saada sen, kun eihän siinä ilmeisesti ollut ABS-jarrujakaan?
Pykälien mukaanhan sen ei pitäisi tolla tekniikalla ilman abseja onnistua, mutta toki se voi mennä läpi, jos inssi-setä ei ole ihan niin hereillä/ muuten tietoinen asiasta. ;D
MKIV turbo V160

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Noc - 27 maaliskuu, 2012, 14:30:11
Eli sulla on nyt avoin perä siellä? Itse myin Torsen-perän juuri 750e, eiköhän ne hinnat siinä 700-800e paikkeilla pyöri. Helvetin harvinaista tavaraa vaan ovat.

Automaatin lukkoperä on arvokkaampi, eli juurikin tuon hintahaitarin arvoinen, harvinaisuutensa takia vois pyytää ehkä vielä enemmänkin. Mut 6spd manuaalin lukkoperän sai pari vuotta sitten ESV:ltä 500e.

Mun "vakio" moottorista penkitettii 527hp viime kesänä ja yhellä amiksella kesti 800hp moottori vakio kaluilla 3 kesää.
MKIV tt 6spd jdm

santewi

#16
joo sama auto. sain omasta mielestä ok kaupan rahallisesti ku vien sinne yhen ylimääräsen vanhan chevy vanin vaihdossa ja hyvitys oli kohillaa. mutta tota tos olis yks tuttu kuka sano et voi auttaa sen kilvittämisessä ni pitää vaa toivoo sit parasta ja vaihtaa jarrut siihen jos pakko tai sit ostaa uus kilvis oleva ja löydä toi kone sit siihe. :D

santewi

mut voihan se olla et ne sen takii hyvitti koska ties et tos on kauhee juttu saada se kilpiin? :o mutta veikkaisin et kyl sen varmaa jotenki sit kilpiin saa mutta varmaa hirvee paperi sota edessä ja pitäis sit tuttu katsastus mies olla :D no mut sen näkee sitku oon käyny sen rekisteröinti katsastuksen hoitamassa :D

santewi

eli mitenkäs jos haluun sen maagisen 500hp ni kuinka pitkälle pääsee näil osil mitä oisin eka hommaamassa. ahdin, pakosarja(single) suuttimet, bensapumppu hks intake kit keulacooleri on jo ja sitten joku hyvä moottorinohjaus? :o ja neuvoja saa toki antaa kaikkee virityksii koska itellä ei ole hirveesti kokemusta turboautojen virittämisestä. jotain pientä löytyy omasta takaa kyllä mutta mikään moottori velho näitten laitteiden kans en kyl oo :D vielä :DD

TRollis

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:22:32
eli mitenkäs jos haluun sen maagisen 500hp ni kuinka pitkälle pääsee näil osil mitä oisin eka hommaamassa. ahdin, pakosarja(single) suuttimet, bensapumppu hks intake kit keulacooleri on jo ja sitten joku hyvä moottorinohjaus? :o ja neuvoja saa toki antaa kaikkee virityksii koska itellä ei ole hirveesti kokemusta turboautojen virittämisestä. jotain pientä löytyy omasta takaa kyllä mutta mikään moottori velho näitten laitteiden kans en kyl oo :D vielä :DD

Mitä jos ihan ensi kokeilisit tuota hakua ja selailisit vähän nuita vanhoja aiheita?
SXE10 2jz swap

Noc

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:22:32
eli mitenkäs jos haluun sen maagisen 500hp ni kuinka pitkälle pääsee näil osil mitä oisin eka hommaamassa. ahdin, pakosarja(single) suuttimet, bensapumppu hks intake kit keulacooleri on jo ja sitten joku hyvä moottorinohjaus? :o
No riippuen toki paljon käytettävästä kokoonpanosta, mutta tollasilla hilppeillä mennään lähtökohtaisesti reilustikin yli sen 500humman.
Sinkutuksessa sulla tulee taas seuraava ongelma ton vaparin W58 laatikon kestävyyden kanssa...
Itse keskittyisin kuitenkin ihan ensimmäiseksi auton kilvittämiseen, eikä mihinkään sinkutuksiin. ;D

Ongelma sulla VOI tulla noiden jarrujen kanssa, ja sitten vaatimuksenmukaisuustodistuksen kanssa. Nimittäin kun tilaat runkonumerolla todistuksen, niin siellähän on silloin ainakin teoriassa ja varmaan käytännössäkin vaparin arvot ja tekstit...
Kannattaa siis valita konttori tarkkaan, se kun ratkaisee aivan helvetin paljon että kuinka hirveesti joutuu katsastuksen kanssa tappelemaan.
MKIV turbo V160

santewi

joo näin oon ymmärtäny :s tota mites sit jos ne jarrut ja ne ei kelpaa ni sit ei varmaa muuta auta ku vaihtaa?

santewi

sinänsä ihmetyttää, harmittaa/vituttaa se että kyllä ne sj:n pojat kovasti vakuutteli että ei ole ongelmaa saada kilpiin ja niinpäin pois. et suoraan sanoen sit tosi "rehellistä" toimintaa herroilta :) et just sillon perjantaina ku kävin hakemassa ni käytii kaverin kanssa kahvilla ni se tottakai kysy et mistä ton hait ni ku vastasin sj imports ni sen vastaus oli semmonen "ne on täys kusettajii ne kaverit" mut vittuuks se enää sit autto :D mut pitää nyt sit vaa toivoo et ne kilvet sais tohon ni pääsis sit rakentelee :)

Osmo

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:39:47
sinänsä ihmetyttää, harmittaa/vituttaa se että kyllä ne sj:n pojat kovasti vakuutteli että ei ole ongelmaa saada kilpiin ja niinpäin pois. et suoraan sanoen sit tosi "rehellistä" toimintaa herroilta :)

Tästäki ollu puhetta aikasemmin, yhtäkään positiivista kokemusta en oo kuullu tuolta, mut vittuuks sil on välii ku kauppa käy.
MKIV tt 6spd jdm

santewi

mut ihme et kauppa käy jos toiminta on tollasta.

Noc

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:39:47et suoraan sanoen sit tosi "rehellistä" toimintaa herroilta :)
Jep, ja se vähän ihmetyttääkin, että miten ovat voineet näin kauan tollasta vähän kyseenalaista toimintaa harrastaa ilman että siihen on ketään puuttunut/valittanut...
Enkä ihmettelisi yhtään jos toi sun Supra ois vielä kaiken huipuksi sieltä husseinin ''kolaritukusta'' lähtöisin, sieltä kun saa kuulemma halvalla. ;D
MKIV turbo V160

El_Paco

#26
Rehellinen autokauppias on satuolento IMO. Mutta tosiaan, vaikka varmasti uuden auton kanssa muna onkin pystyssä, niin suosittelisin minäkin keskittymään siihen kilvitykseen ja samalla ammentamaan pääkoppaan tietoa virityksestä yms sekä täältä, että britti/jenkkifoorumeilta. Täällä kyselemällä et näitä asioita.selville saa ;)

EDIT: Nii tosiaa ja tottakai kauppa käy, ku hinnat ova halvat. Paskoista autoista/kusettavista myyjistä viis.

santewi

joo kyl se kilvitys on kyl nyt se pääasia. ihme kyl jos kukaa ei oo puuttunu tai just valittanu. no mut ehkä joku pvä ne tekee sen virheen et ne kusettaa suoraa sanoen väärää ihmistä ni loppuu toiminta varmaa hyvin nopee. oon kuullu et joskus joku samanlainen firma joka toimi samoilla periaatteilla eli myydää paskaa, valehdellaa ni sen putiikin toiminta loppu hyvin nopee ku olivat kusettanu jotai tiettyä henkilöä mut en sitten tiiä et menikö konkkaa ja hävis oikeudes vai mitä. mikä tää husseinin kolari tukku sit on'?? :D

Osmo

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:56:11
mikä tää husseinin kolari tukku sit on'?? :D

taitaa olla viittaus johonkin englantilaiseen jobbariin joka ostaa briteissä kolaroituja autoja, laittaa jonkinlaiseen kuosiin ja myy eteenpäin, esim. tuontifirmoille, jos ne nyt niin härskejä olis että ostais kunnostettuja kolariautoja.
MKIV tt 6spd jdm

Tem

Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 14:51:18sain omasta mielestä ok kaupan rahallisesti
Lainaus käyttäjältä: santewi - 27 maaliskuu, 2012, 15:43:33mut ihme et kauppa käy jos toiminta on tollasta

Suomalainenhan ostaa mielummin halvan auton ku hyvän.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1