E85 soveltuvuus

Aloittaja BnK, 28 maaliskuu, 2012, 15:54:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BnK

Luin tuossa viime viikolla useamman artikkelin E85 etanolibensasta, ja törmäsin muutamaan topiciin joissa puhuttiin autojen soveltamisesta E85:sta varten.

Mitä kaikkea tämmöinen käännös vaatisi 2jz- koneelta ?
Käsitin että ecu:n pitäisi olla täysin säädettävä, ja että bensaletkut pitäisi vaihtaa ettei alkoholi niitä kuluttaisi, mutta mitä kaikkea muuta, kuin tämä edellä mainittu ja tietty uusi ecu ohjelma olisi vaadittavaa ?

:sign5:
Supra MkIV ´95 vapari Kottikärry

Osmo

vastasit juuri omaan kysymykseesi
MKIV tt 6spd jdm

Haffu

Samalla melkein kannattanee ne suuttimetkin vaihtaa, että saa edes samat tehot koneesta. Ja tietty myös pa-pumppu riittäväksi.
Saab 9000 CSE 2.3T -98
BMW 328i Touring -97

gEmaLi

#3
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 28 maaliskuu, 2012, 15:55:21
vastasit juuri omaan kysymykseesi

Ihan tyhmä kysymys, mutta onko toi ohjelma sitten pakollinen? kun jos nostaa bensanpaineita niin ei riitä? vaatii jotain muutakin muutoksia?

Osmo

Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 28 maaliskuu, 2012, 16:03:54
Ihan tyhmä kysymys, mutta onko toi ohjelma sitten pakollinen? kun jos noistaa bensanpaineita niin ei riitä? vaatii jotain muutakin muutoksia?

mun mielestä kaikki lambda arvot yms. on ihan eri ku bensalla
MKIV tt 6spd jdm

lekonna

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 28 maaliskuu, 2012, 16:09:17
mun mielestä kaikki lambda arvot yms. on ihan eri ku bensalla

lambda arvo on ihan sama. lambda 1 on 1 kummallakin polttoaineella, AFR sensiaan on eri. Palamisnopeus on erilainen joten ennakkoja
joutuu muokkaamaan, samoin ehkä edellisestä johtuen myös starttikarttoja pitää muutella.
mkiv 6spd tt

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: lekonna - 28 maaliskuu, 2012, 16:31:00
lambda arvo on ihan sama. lambda 1 on 1 kummallakin polttoaineella, AFR sensiaan on eri. Palamisnopeus on erilainen joten ennakkoja
joutuu muokkaamaan, samoin ehkä edellisestä johtuen myös starttikarttoja pitää muutella.

viime kesänä testattiin mun kotterolla missä säädettävä ecu (dynossa) eka pensa sit E85      ihan samoilla kartoilla pelas jees, toki korotettiin koko kartta.     bensalle säädetty sytkäkartta, lisää ennakkoa ei apua eikä mitään lisää, hiukan poikes ni tehokin putos.  eli ihan presiis samat oli huipputehon ennakot..  3000 rpm --> (ennakon suuruudessa ei kummallakaan polttoaineella nakutusta)    2-5% koko tehoalueen läpi lisää tehoa.  pähkittiin tuota tuoteselostetta ja arveltiin sen johtuvan E85 sisältämästä hiukan suuremmasta happisisällöstä.  kyseessä oli vanha Hemi palotilallinen Toyotan moottori.    Voi käyttäytyä erimoisesti pentroofissa. mut empiiriset kokeet monilla sanoo et samat ennakot  molempiin.

eli jos pensalla  on saanut säätää ennakot maks teholle ilman naulausta, se toimii myös E85:lle, jos pensalla naulaa ni sit E85 tuo lisätehoa ennakkojen myötä. ahdetussa toki lisäpolttoaine myös viilentää.  KO syystä oli halu tehä koe vaparilla..

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: BigBeni - 28 maaliskuu, 2012, 15:54:12
Luin tuossa viime viikolla useamman artikkelin E85 etanolibensasta, ja törmäsin muutamaan topiciin joissa puhuttiin autojen soveltamisesta E85:sta varten.

Mitä kaikkea tämmöinen käännös vaatisi 2jz- koneelta ?
Käsitin että ecu:n pitäisi olla täysin säädettävä, ja että bensaletkut pitäisi vaihtaa ettei alkoholi niitä kuluttaisi, mutta mitä kaikkea muuta, kuin tämä edellä mainittu ja tietty uusi ecu ohjelma olisi vaadittavaa ?

:sign5:

tuos yks kapine pelas nätisti pensanpaineilla seokset korjattuna ja hyvin sykkii, itellä max 1/3 osa E85 käyttis romussa ilman mitään ja hyvin pelaa...  :o jopa talvella.


BnK

Kiitosta infoista, jos kellään mitää lisättävää tulee ni ihmeessä kertokaa  :evil5:


:sign5:
Supra MkIV ´95 vapari Kottikärry

Ethan_Hunt(toyotafreak)

#9
Tulipa vaan yhdestä dokkarista mieleen että eteläamerikkailaisethan on ajanu etanolilla jo vuosia jos jonkinmoisila autoilla ja t fordhan kävi myös etanolilla
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

BnK

Tässä oon nyt muutaman viikon näit tarpeita selaillu ja metsästäny netin ihmeellisistä koukeroista, mutta haluisko ny joku fiksumpi suositella Jotakin EMS valintaa ? kun en ny ole tuote selostuksista saanut nii paljoo irti.

vaatimuksia olis vain nämä 2
1. Täysin säädettävä ( jotta toi E85:n poltto onnistuu)
2. Turbo (single) asennettavissa myöhemmin samalle boxille
Supra MkIV ´95 vapari Kottikärry

Tem

Lainaus käyttäjältä: BigBeni - 25 huhtikuu, 2012, 08:53:49vaatimuksia olis vain nämä 2
1. Täysin säädettävä ( jotta toi E85:n poltto onnistuu)
2. Turbo (single) asennettavissa myöhemmin samalle boxille

No lueskele noita topikkeja säädettävistä ekuista ja valkkaa omaan makuun sopivin. Ei E85 sen kannalta mitenkään eroa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


lekonna

mulla on vipec v88, toimii ainakin ihan hienosti e85 kanssa. samoin vissiin AEM toimii kivasti.

multa jää tommonen plug&play johtosarja-adapteriki ny ylimääräseks tosta vipecistä joten sen saa iha
vaa heittämällä kiinni ja toimimaan ku pyytää ostettaessa 2jz-gte base softan siihen.
mkiv 6spd tt

Juzzo

Hevosvoima.com:ssa olisi yksi Tatech tarjouksessa... win wink 8)
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

J.A.A.

Lainaus käyttäjältä: Tem - 25 huhtikuu, 2012, 09:29:29
No lueskele noita topikkeja säädettävistä ekuista ja valkkaa omaan makuun sopivin. Ei E85 sen kannalta mitenkään eroa.

Haettasko tässä sitä, että saa tehtyä flexfuelin? Itseä ainaki kiinnostaa, miten eri moottorinohjaukset onnistuu tässä.
Toyota Aristo 3.0V '95

lekonna

Lainaus käyttäjältä: J.A.A. - 25 huhtikuu, 2012, 17:42:34
Haettasko tässä sitä, että saa tehtyä flexfuelin? Itseä ainaki kiinnostaa, miten eri moottorinohjaukset onnistuu tässä.
Vipecciin aito flexi fuel onnistuu e85 anturin avulla, eli tekee 2 kartat, puhtaasti bensalle ja toinen puhtaasti e85:lle sitten
anturilla mittaa etanoli prosentin ja eku interpoloi karttojen välillä sitten automaagisesti. Jos ei ole anturia niin kartat voi tietenkin
valita vaikka nappulalla.

käsittääkseni tällähetkellä mikään aftermarket ecu ei vielä osaa haistella etanoliprosenttia lambdasta oikeiden flexifuel autojen tapaan.
mkiv 6spd tt

Luisu

Nyt kun tuota etanolia on ollut jo pidempään tarjolla niin kuinkas moni on tehnyt flexifuelin omasta kulkineestaa.
Kiinnostaa myös miten se on toteutettu.

Hullude

Lainaus käyttäjältä: Luisu - 22 heinäkuu, 2014, 12:21:37
Nyt kun tuota etanolia on ollut jo pidempään tarjolla niin kuinkas moni on tehnyt flexifuelin omasta kulkineestaa.
Kiinnostaa myös miten se on toteutettu.

Täällä myös kiinnostusta jos joku peräti vakio eculla olisi toteuttanut tai piggybackillä? Nyt olisi viinaa hanasta tarjolla kohtuu hyvin jo niin olisi ihan varteen otettava vaihtoehto ihan mielenkiinnosta opettaa supra ottamaan viinaa...
Käytetyn akun ostaminen on kuin kävisi huorissa.
rahat menee mutta viikonpäästä pitää mennä uudestaan.

mima

Pakko sanoa jotta itse ajelen päivittäin viinalla, kaasaripelillä ja aikaisemmin myös ruiskupelillä.

Kaasarivehkeeseen (4A-F) ei tarttenu muita muutoksia kuin pääsuutin 107->123 kokoiseen, tyhjäkäynti/pilot suutin 44 -> 49 kokoiseen ja "lisärikastus" suutin 45->60 kokoiseen. Toisiokurkun suuttimelle en tehnyt mitään kun on jo valmiksi melko rikkaalla. Sytkä 8->16 asteeseen eykk ja .. siinäpä se. Toimii lähes moitteetta lukuunottamatta suoraan kylmänä liikkeelle lähtöä. booailee pari kertaa. (tulos: RE85 7.56l/100km ja 95E 6.42l/100km)

Entiseen ruiskuvehkeeseen (4A-FE) vaihdoin 177cc suuttimet 215cc kokoisiin, pikkaisen korkeammalle säätävän b.painesäätimen ja säätöpotikan moottorin ecun lämpöanturin johtoon jolla voi hienosäätää seosta.
Sytkä myös aikasemmalleen ja siinäpä sekin oli. Toimii lähes moitteetta ja samoilla oireilla kuin kaasaripelikin. Kulutus oli pieni pettymys.. re85 8.3l vs 95e 6.1l johtuen kylläkin alhaisesta puristussuhteesta joka oli paksun kannentiivisteen takia 9.1

Omaan supraan aion 7M-GE koneen rakentaa puhtaasti flexifueliksi ja teen siihen kaiken mitä itse pystyn tekemään. Puristussuhde pitäs saaha melkoisen korkealle ainakin jotta hyötysuhteen saa kohdalleen, vapariksi kun jää.


Että kyllä sen saa toimimaan melko helpolla vehkeestä riippumatta.