nopeuden rajoittimen poisto

Aloittaja Lionland, 06 huhtikuu, 2012, 03:33:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lionland


Toyota Supra MK 4 tavoitteena  huippunopeuden rajoittimen poisto, osaako joku neuvoa?? (kuka tekisi......firma tai henkilö)

Andréy

Jos kyseessä vapari niin ei kannate edes poistaa, menee hukkaan muuten mahtavat alaväännöt. Haulla löytyy tietoo ja autojäsenyydellä vielä enempi
http://andrey.kuvat.fi/kuvat/

Supra MKIV TT 6 Speed J-Spec -94
Supra MKIV Na auto J-Spec -95 ex

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Uteliaisuuttani kysyn että mihis tup supran nopeus on rajoitettu ? Ja mitä merkitystä tuolla rajoittimen poistolla on alavääntöön ?
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Tyfon

Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 06 huhtikuu, 2012, 09:56:30
Uteliaisuuttani kysyn että mihis tup supran nopeus on rajoitettu ?

Eiköhän se oo tämä Japanin rajotus, 180km/h


Lainaus käyttäjältä: Andréy - 06 huhtikuu, 2012, 04:36:28
menee hukkaan muuten mahtavat alaväännöt.

:toothy10:  :wave:
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo
- Aristo JZS161 2JZ-GTE -99 Singleturbo

Jotain kuvia: Tyfon.kuvat.fi

Wilis

Tilaat sopivan HKS Speed Limit Defenderin ja asennat ite. Esimerkiksi vaikka tuolta http://www.kbcgarage.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_lite_pdf.tpl&product_id=300&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=53 , jos forumilla ei satu kellään olemaan moista myynnissä

"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

supra MKIV

en ainakaan itse ole kuullut moista että rajoittimen poistaja vääntöjä hukkaisi. enkä usko

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 06 huhtikuu, 2012, 15:44:10
en ainakaan itse ole kuullut moista että rajoittimen poistaja vääntöjä hukkaisi. enkä usko

Ihmiset on taas ihan kahvilla. Ehkä tuossa oli puhetta clubin yleisestä läpästä? Ja Joo, ei hävitä alavääntöjä eikä tee mitään muutakaan kuin poista sen rajoittimen. 

Noc

Lainaus käyttäjältä: supra MKIV - 06 huhtikuu, 2012, 15:44:10
en ainakaan itse ole kuullut moista että rajoittimen poistaja vääntöjä hukkaisi. enkä usko
Päivän paras. :toothy10:
MKIV turbo V160

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: Andréy - 06 huhtikuu, 2012, 04:36:28
Jos kyseessä vapari niin ei kannate edes poistaa, menee hukkaan muuten mahtavat alaväännöt. Haulla löytyy tietoo ja autojäsenyydellä vielä enempi

Miks ei ?
Lexus IS 220d -10

TSAP

Lainaus käyttäjältä: Wilis - 06 huhtikuu, 2012, 14:18:09
Tilaat sopivan HKS Speed Limit Defenderin ja asennat ite. Esimerkiksi vaikka tuolta http://www.kbcgarage.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_lite_pdf.tpl&product_id=300&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=53 , jos forumilla ei satu kellään olemaan moista myynnissä

Ei vaan vastailtu ainakaan mulle hintakyselyihin tuosta eikä FCDstä... Kellään tietoa hinnasta??
"With great power comes great responsibility"

AF

Lainaus käyttäjältä: TSAP - 06 huhtikuu, 2012, 18:33:40
Ei vaan vastailtu ainakaan mulle hintakyselyihin tuosta eikä FCDstä... Kellään tietoa hinnasta??

futurez tais myydä myös niin käyppä niitten sivulta kattoo..

googlellaki on hyvä ettiä niitä..
jza70 + jza80 + jz omega

TSAP

Enkö olisi osannut käyttää googlea? KBCn hintaa kaipasin.   :notworthy:
"With great power comes great responsibility"

AF

Lainaus käyttäjältä: TSAP - 06 huhtikuu, 2012, 19:13:09
Enkö olisi osannut käyttää googlea? KBCn hintaa kaipasin.   :notworthy:

hohhoijjaa.. vähä googlea ja esim itpower.fi myy sitä 150eurolla niin varmaa jotain hinta on jotain tuohon suuntaan..

kyllä se mikko vastaa oman hinnan kunhan kerkee
jza70 + jza80 + jz omega

Ragi

Paine on voimaa, ylipaine on ylivoimaa.


TSAP

Lainaus käyttäjältä: AF - 06 huhtikuu, 2012, 19:18:28
hohhoijjaa.. vähä googlea ja esim itpower.fi myy sitä 150eurolla niin varmaa jotain hinta on jotain tuohon suuntaan..

kyllä se mikko vastaa oman hinnan kunhan kerkee

Ei helv... Oikeesti?? :thumbsup: :thumbsup:
"With great power comes great responsibility"

AF

jza70 + jza80 + jz omega

Ethan_Hunt(toyotafreak)

jeps just vähän niinkuin arvasinkin , joo jatkakaa nenänkaivuuta :D
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika


stirtzi

Osaaks kukaan sanoa mistä kiven alta saisin repästyä kytkentä kaavion Greddy SLD nopeusrajoittimen poistajaan, mallihan on Greddy speed limit defencer TypeA? oon tönkäny koko netin läpin eikä sellaista löydy mistään. >:( Greddyn sivuiltakin löytyy vain kyseinen ohje
http://greddy.com/upload/file/SCC.pdf , mutta kun kaipaisin ohjetta että mihin rakoseen kyseiset piuhat pitää survoa ja että pitääkö joitain piuhoja katkoa ja liittää? :-\ ja eroaako asennus sitten 2jz-gte ja 2jz-ge välillä millään tapaa, itsehän tarvitsisin ohjeet 2JZ-GE koneen eculle? Ja tietääkö kukaan mistä löytäisi myös 2JZ-GE ecun teknisen piirrustuksen josta nyt sit näkis missä on mikäkin lähtö? GTE:lle löytyy kylläkin mut eroaako vaparin ja TT:n ecut millään tapaa http://www.mkiv.com/manual/manualtt/terminals_of_ecm/index.html  :icon_scratch:

kaahari

#19
Lainaus käyttäjältä: stirtzi - 18 huhtikuu, 2012, 18:34:15
Osaaks kukaan sanoa mistä kiven alta saisin repästyä kytkentä kaavion Greddy SLD nopeusrajoittimen poistajaan, mallihan on Greddy speed limit defencer TypeA? oon tönkäny koko netin läpin eikä sellaista löydy mistään. >:( Greddyn sivuiltakin löytyy vain kyseinen ohje
http://greddy.com/upload/file/SCC.pdf , mutta kun kaipaisin ohjetta että mihin rakoseen kyseiset piuhat pitää survoa ja että pitääkö joitain piuhoja katkoa ja liittää? :-\ ja eroaako asennus sitten 2jz-gte ja 2jz-ge välillä millään tapaa, itsehän tarvitsisin ohjeet 2JZ-GE koneen eculle? Ja tietääkö kukaan mistä löytäisi myös 2JZ-GE ecun teknisen piirrustuksen josta nyt sit näkis missä on mikäkin lähtö? GTE:lle löytyy kylläkin mut eroaako vaparin ja TT:n ecut millään tapaa http://www.mkiv.com/manual/manualtt/terminals_of_ecm/index.html  :icon_scratch:

Sinnehän se tulee eculle tulevan nopeustiedon piuhan väliin eli piuha poikki ja purkki väliin. Maa ja virta sitten myös kiinni.

Noista on varmaan myös apua, näkyy oikeanpuoleisessa E10 liittimessä nro 2 "speed sensor":



Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
Lexus Rc 300h -16
Lexus RX450h -09
YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

stirtzi

Thanks man, tää helpottaa jo huomattavasti! :thumbsup: vielä ois mukava tietää et onko kellään kokemuksia tuosta Greddyn SLD:stä suprassa, et toimiiko edes? ja jostain olin lukevinani että on esiintynyt jonkin sortin nykimistä sen asennuksen jälkeen ja iskee jonkun "speed sensor" vikakoodin päälle..? :icon_scratch:

Ragi

Oon tässä miettiny et onkos noita muita tapoja ohittaa nopeudenrajotin kun tuo HKS SLD/Greddy SLD, ottaa TRC sulake pois tai vaihtaa ecu? Itsellä original ecu, ei SLD:tä, kaikki kamat paikoillaa ja silti kulkee 6-vaihteen rajottajalle asti :C ja kyseessä vielä jdm malli
Paine on voimaa, ylipaine on ylivoimaa.


Tyfon

Mjoo.. Ensimäisenä tule mieleen, että siellä on joku vika  ;D Ei tosin varmaan tässä tapauksessa haittaa.
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo
- Aristo JZS161 2JZ-GTE -99 Singleturbo

Jotain kuvia: Tyfon.kuvat.fi

Noc

Kaverin sorkkukin veti jostain syystä aika puhtaasti yli sen mitä pitäisi kulkea. Vakio ecu siinäkin ja ei mitään bokseja kiinni. :o
MKIV turbo V160

Tyfon

Hmm.. Tossa meinaan yhen kaverin Sorkusta meinaan lähti kuuleman mukaan rajotin, kun nostivat ahtopaineita...  8)
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo
- Aristo JZS161 2JZ-GTE -99 Singleturbo

Jotain kuvia: Tyfon.kuvat.fi

OspreY

Äkkiä vois kuvitella että nopeusanturissa vois olla häikkää. Tuskin se rajoitin kuitenkaan painetta pelästyy  ;D


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Ragi

Ainoo mikä itselle tulee mieleen, on että voisiko toi johtua siitä kun mittaristo on muutettu maileiksi? Ecu luulee, että ajat esim. 180km/h vaikka ajatkin 180mph :o
Paine on voimaa, ylipaine on ylivoimaa.


Tyfon

Lainaus käyttäjältä: Ragi - 28 huhtikuu, 2012, 16:11:01
Ainoo mikä itselle tulee mieleen, on että voisiko toi johtua siitä kun mittaristo on muutettu maileiksi? Ecu luulee, että ajat esim. 180km/h vaikka ajatkin 180mph :o

Eikös sekin ole ihan peruskikka jolla saa joissain rajottimen nousemaan jonnekin ~250km/h kieppeille. Lukenut näin jostain...
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo
- Aristo JZS161 2JZ-GTE -99 Singleturbo

Jotain kuvia: Tyfon.kuvat.fi

Noc

Nopeusmittari siinä ainakin muuten toimii ihan normaalisti sekä näyttää nopeuden ja matkan kilometreinä.
Toi lienee vaan joku tollanen ihan positiivinen ''vika''. :)
MKIV turbo V160

j0nski

#29
Tätä voisi nostella omasta toimesta hieman.

Tuollanen HKS SLD II tuli ostettua TT automaatti Supraan eikä tunnu kytkentäkaaviota löytyä netin ihmeellisestä maailmasta...

Lisäongelmia ilmeisesti aiheuttaa tuo luistonesto joka omasta autosta löytyy.

Täytyisikö tuo purkki päivitellä HKS SLD T6 versioon? ( http://www.ebay.co.uk/itm/HKS-SLD-T6-speed-limit-defencer-defender-Toyota-Aristo-Supra-2jzgte-/271418912504 )

Joku tämän kaltainen asennusohje olisi silkkaa kultaa, harmi vaan, että tuo on Tiptronic Supraan kun tuossa omassa on vanha A340E laatikko ( http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread.php?321350-HKS-SLD-II-speed-limit-defencer-installation-guide-for-Tiptronic-Supras )

Auto on -94 vuosimallia eli non vvti.
Toiota, jos et muuta saa

MK-4 Single Auto -93