2JZ-GTE koneiden eri versioiden tunnistaminen "päältäpäin"?

Aloittaja Uldiz, 06 huhtikuu, 2012, 14:28:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uldiz

Mistä eroittaa helpoiten päältäpäin autossa kiinni olevan koneen "version"  ja mistä mallista se on?

Jos on "neitseellinen" kone kyseessä, niin suutinrungon väri taitaa kertoa paljon, mutta miten eroitat esim. Aristossa olevan Supraan tarkoitetun koneen alkuperäisestä riston koneesta esim. kuin erilaisesta imuputkistosta, joka sekin voi olla supesta vaihdettu..?

Vai onko venakopat irroitettava ja katsottava nokkien merkinnät, jotka ovat? Jne..?

TmiJKaas

#1
Pahapa tuota on varmaksi mennä sanomaan mutta

euro/usa vs jdm esim suuttimista
aristo vs supra esim vesipumpusta ja/tai imusarjasta
aut vs manuaali apulaitehihnan kiristimestä (tästä en sano varmaksi onko jossain mallissa automaatissa ollut kaasujousellinen malli vakiona)
vvt-i vs non vvt-i jakopään ylämuovista
eri öljypohjia eri malleissa
tarkka silmäinen huomaa kai jdm ja euro ahtimien eron

Nämähän nyt kaikki vaatii tietysti olettamuksen että kone on originaali eikä osia ole vaihdettu
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

samsa

Toyota IlmAristo -93

Osmo

MKIV tt 6spd jdm

Uldiz

#4
No, nyt ainakin selvisi mistä tunnistaa melko varmasti Ariston ja Supran koneet toisistaan, olettaen että kone on orkkis kuosissa apulaitteineen. Laturin alapään kiinnitys Aristossa on pultti + mutteri (mutteri laturin takapuolella) ja Suprassa on laturi alhaalta kiinni pinnapultilla + mutterilla (mutteri laturin etupuolella).

Muok: Lisäksi Aristossa 80A laturi ja Suprassa 100A

Näin varmistui, että tyttöystävän Ristossa ei ole orkkis kone.. Seuraavaksi suuttimia ihmettelemään :)

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 26 toukokuu, 2012, 13:15:02
No, nyt ainakin selvisi mistä tunnistaa melko varmasti Ariston ja Supran koneet toisistaan, olettaen että kone on orkkis kuosissa apulaitteineen. Laturin alapään kiinnitys Aristossa on pultti + mutteri (mutteri laturin takapuolella) ja Suprassa on laturi alhaalta kiinni pinnapultilla + mutterilla (mutteri laturin etupuolella).

Muok: Lisäksi Aristossa 80A laturi ja Suprassa 100A

Näin varmistui, että tyttöystävän Ristossa ei ole orkkis kone.. Seuraavaksi suuttimia ihmettelemään :)

Mistähän tällaset tiedot on peräsin?

On tossa 3 ariston konetta vieressä ja kaikissa on laturilla pinnapultti, laturin koko suprassa taas riippuu vaihteistosta.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Eki

Sama täällä kun CD:llä eli mulla kans ariston kone suprassa nii pinnapultilla kans... Yks ero minkä oon huomannu supran ja ariston koneen välillä on banjo pultti imu sarjan päällä johon jarrutehostajan alipaine letku tulee... aristossa ei ole mutta suprassa on...
Supra -90 mk3 turbo man (1jz-gte swap)

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 26 toukokuu, 2012, 15:00:41
Mistähän tällaset tiedot on peräsin?

On tossa 3 ariston konetta vieressä ja kaikissa on laturilla pinnapultti, laturin koko suprassa taas riippuu vaihteistosta.

Toyodiyyn liikaa luotin :)