Ahto/kaasu ongelma?

Aloittaja stirtzi, 04 toukokuu, 2012, 15:38:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

stirtzi

Joo elikkäs kyseessä on toyota supra mkiv -94 2jz-ge vaparista single turbotettu auto. Otin auton eilen ensimmäisen kerran ajoon tänä keväänä, ja kun lähdin ajamaan niin huomasin siinä aivan ihmeellisen vian. Mistähän mahtaisi johtua kun autoa lähtee polettamaan niin heti kun ahdin alkaa parhaiten ahtamaan 3500-4500 välillä niin auto yhtäkkiä nykäisee ja ei kiihdyy mihinkään vaikka kaasu olisi pohjassa, tuntuu kuin se tukehtuisi tai ei saisi tarpeeksi ilmaa tai jotain..! >:( jos ajaa ihan pintakaasulla että polinta hipaisee niin auto kiihtyy suht tasaiseen ja normaalisti, mutta yhtään jos polkaisee kaasua enemmän niin auto käy vaan turajamaan ja hyytyy kokoajan. :icon_scratch: mistä ihmeestä vikaa voisi lähteä etsimään, ettei tarvitsisi montaa viikkoa siihen aikaa käyttää eikä myöskään montaa satastakaan..?? :( Ihmetyttää vain minkä takia autoon on talven aikana kyseinen vika ilmestynyt, koska siinä ei ollut mitään vikaa tai ongelmaa ennenkuin laitoin sen talveksi seisomaan..  :icon_scratch: Vinkkejä, neuvoja ja kokemuksia todellakin kaivataan, jotka kyseisestä ongelmasta voisivat jotain tietää..?

stirtzi

Ja autossahan on vakio ecun rinnalla Greddyn E-Manage (blue) moottorinohjaus yksikkö. Autosta oli talvenaikana sipannut akku joten eihän vaan voi olla mahdollista, että E-manage olisi jotenkin tyhjentynyt ja auto ei olisi enää millään tapaa säädöissä?

ToniH

Ettei ahtoputki olis irti ? Jos se e-manage olis sekasin niin eikös siinä seilais tyhjäkäynti ja muutenkaan tuskin kiihtyisi kunnolla ennen ahdoille menemistä.

Tem

Ei kai manage itteään tyhjää, vaikka sähköist irti oliskin?

Kai nyt ekana kuitenkin katoit logeista, et seokset ja sytkät on ok kaasu pohjassakin?

Ja tulpat ok, ettei ne kyykkää heti ahdoilla? Entäs jos lasket ahtoja?

Ja ei kai siinä oo mitään sutimisentappajaa, mikä heräilee talven jälkeen kylmällä asfaltilla/renkailla?

Hankala tietty arvailla mistään mitään tietämättä. ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


moppitukka

onko ahtomittaria?jos ahot karkais ja menis laihalle.
hukka portti jumissa
ei se mitään huohota

stirtzi

Joo elikkäs ahtomittari näytti muistaakseni ahtavan johonkin 0.7 asti vaikka auto ei vetänytkään mihinkään suuntaan vaan turisi ja hyytyi kokoajan. kokeilin muistaakseni myös 0.9 ahdoilla, mut jotenkin muistelisin et se ei nostanut ahtoja sinne asti vaan jäi siihen 0.7 hujakoille silloinki. oiskohan mahdollista et johtus vaik tulpista tai puolista? mitkä tulpat olisi muuten järkevintä hommata supraan et kestäis? :icon_scratch: tai mitkä halppis normi tulpat joita saa varaosaliikkeistä, niin käy myös tuohon et vois vaikka kokeilla eka onko tulpissa vika? varmaankin samat tulpat käy vapari ja turbo lohkoihin?

ToniH

 Denson Iridium tulpat ik22 tai ik24 vois olla hyvät ik22 jos on maltillisemmin viritetty ik24 jos enemmän Brisk iridium racing tulpat kanssa joidenkin suosiossa mutta nää iridiumtulpat maksaa sitten melkein saman per kpl kun kuparitulpat maksaa sarja. Jos halvempia haluat niin vaikka kupari NGK  6097 / BKR7E nää sitten ei välttämättä kestä kotoo töihin hirveen kauan.

Tyfon

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 05 toukokuu, 2012, 17:58:13
Jos halvempia haluat niin vaikka kupari NGK  6097 / BKR7E nää sitten ei välttämättä kestä kotoo töihin hirveen kauan.

Kyllä ne sen yhen kesän ainakin kestää... Eikä oo hinnalla pilattu, että vaihtaa muutamankin kerran Iridiumien hinnalla ;D
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

ToniH

Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 05 toukokuu, 2012, 18:33:08
Kyllä ne sen yhen kesän ainakin kestää... Eikä oo hinnalla pilattu, että vaihtaa muutamankin kerran Iridiumien hinnalla ;D

Joo voihan ne kestää joo mutta muutama kaveri vaihdellu niitä parin startin välein.. onko sitten ollu huono erä vai tuuri mutta säästäminen ei aina oo se oikee ratkasu

moppitukka

7m moottorissa kestäny ainaki hyvin vielä 1.7  paineilla
pari sarjaa kesässä
ei se mitään huohota

stirtzi

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 05 toukokuu, 2012, 17:58:13
Denson Iridium tulpat ik22 tai ik24 vois olla hyvät ik22 jos on maltillisemmin viritetty ik24 jos enemmän Brisk iridium racing tulpat kanssa joidenkin suosiossa mutta nää iridiumtulpat maksaa sitten melkein saman per kpl kun kuparitulpat maksaa sarja. Jos halvempia haluat niin vaikka kupari NGK  6097 / BKR7E nää sitten ei välttämättä kestä kotoo töihin hirveen kauan.

Jeps, aattelinkin että kokeilen noilla BKR7E tulpilla, et onko vika niissä. Tosiaankaan kun eivät ole hinnalla pilattu  :) Iridiumit tilaan jenkeistä, jos niistä löytyy vastaus ongelmiini, ja todellakin toivon myös että löytyy..
Liekköhän puolat ovat kuinka kalliit supraan, vai liekkö täs alkuaan vapari tekniikassa ainoastaan yksi puola, kun virranjakakin löytyy tuosta päältä..?

moppitukka

jos virran jakajalla. kannattaa sinne sisälle kurkata
ei se mitään huohota

TRollis

Onko tämä se hopeinen mikä oli viime syksynä nettiautossa myynnissä?
SXE10 2jz swap

Krister

Onko autossa seosmittaria? Mitä seokset sanoo kun ongelmat alkavat?

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: Krister - 05 toukokuu, 2012, 23:05:10
Onko autossa seosmittaria? Mitä seokset sanoo kun ongelmat alkavat?

Veikkaan kanssa että menee laihalle.. Sulla ei taida seosmittaria olla, niin tarkasta nyt ensin b-paineensäätimen ohjausletku.

stirtzi

Löytyy seosmittari, kun ahdot tulee mukaan ja polkee kaasua, niin seokset hyppää 20-21 eli aika laihalle menee.. Löytyi myös yksi havainto kone huoneesta, siellä oli yksi muovinen liitin palanut kiinni turbolta lähtevään putkeen ja sulanut aika kivasti, ja tämä piuha jossa on tuo liitin näyttäisi olevan yksi lambda antureista.. :-\ joten olisiko mahdollista että ongelma johtuisi tuosta lambdan piuhasta?