Hoosier rata, drag ja katuslicksit CarPowerilta!

Aloittaja CarPower.fi, 26 kesäkuu, 2012, 20:44:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CarPower.fi



Olemme nyt virallinen Hoosier myyjä suomessa!

Kauttamme on saatavissa koko Hoosierin valikoima, yli 1000 eri rengasmallia ja seosta!

Ensimmäinen tilaus lähtee tehtaalle jenkkeihin tälläviikolla.
Tavara tulee lentorahdilla 7-14pv toimitusajalla.
Otamme valikoimiin aluksi A6, R6 sekä slicksi renkaiden suosituimmat koot ja kasvatamme varastoa kysynnän mukaan.

Tämän tilauksen renkaat ennakkoon tilanneille  -10%
Kaikki mallit eivät ole vielä sivuillamme, katso haluamasi www.hoosiertire.com ja ota yhteyttä!
Hintamme ovat USA ovh + tulli 4,5% ja alv 23%.
Rahtikulut toistaiseksi tapauskohtaisesti.

Hinnasto on vielä tekeillä.
Ota yhteyttä ja kysy hintaa!

Tässä muutama esimerkki tarjonnasta:



A6 / R6 "katuslicksi" DOT-Hyväksytty tieliikenteeseen

Voittaja rengas luokkiin joissa vaaditaan katuhyväksyntä (esim. Timeattack competition).
Noin 3-4 sek nopeampi rengas / ratakierros kuin Toyo R888 ja Yoko A048!

A6 seos sprinttiin tai kevyen auton ratarengas, R6 rata ajoon normaalipainoisille autoille.





Racing Radial ja Bias ply

Ainoastaan kilpakäyttöön!
Kahdella eri rungolla, Radial tai Bias-ply.
Lukuisia seosvaihtoehtoja!





Quick Time Pro DOT-Hyväksytty tieliikenteeseen





Drag Radial DOT-Hyväksytty tieliikenteeseen

Samalla kuviolla kuin A6/R6 rengas.





Drag Racing

Ainoastaan kilpakäyttöön!




Car Power Oy
info@carpower.fi
http://carpower.shop.wosbee.com
045 - 8 93 93 11

janiK

#1
"A6 / R6 "katuslicksi" DOT-Hyväksytty tieliikenteeseen"
- Anteeksi tyhmä/toistava kysymys, mutta onko tälläinen rengas tosiaan hyväksytty Suomessa tieliikenteeseen?

"Noin 3-4 sek nopeampi rengas / ratakierros kuin Toyo R888 ja Yoko A048!"
- Ehdottomasti perehdyttävä aiheeseen kun tälläisen nostitte pöydälle. Löytyykö tästä jonkun näköstä faktaa, vertailua tai tulostietoa kisoista tuolle pohjaksi?
- Jos on nopeempi niin onko myös pehmeempi = vaatii myös läskimmät nakit alle jottei sula vai perustuuko pelkälleen kuvion vähyydestä saatuun lisäpintaan ja tukevuuteen?
- Miten R6 kestää käyttöö esim vertaillessa perus GG R888 renkaaseen? 1/2 ois jo hyvin noin nopeelle renkaalle?
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

J-M kujala

#2
Löytyykö E-merkintä, se vasta määrää suomessa renkaan katulaillisuuden.  :icon_biggrin:

Myyjä vois toki selvemmin ilmoittaa mihin käyttöön mikäkin rengas on, ihan selvästi kiihdytys "katu kumia" mutka katukumia,  jne eri tyyppisiä renkaita tuossakin listalla.  suoraan ajo rungolla kun kukaan ei halua mutkaan taittaa.

Kilpaluokissa esmes kiihdytyksessä D.O.T rengas hyväksytään "katurenkaaksi".  ei se siitä laillista suomessa haiweillä tee. 

janiK

#3
Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 29 kesäkuu, 2012, 20:20:35
Löytyykö E-merkintä, se vasta määrää suomessa renkaan katulaillisuuden.  :icon_biggrin:

Myyjä vois toki selvemmin ilmoittaa mihin käyttöön mikäkin rengas on, ihan selvästi kiihdytys "katu kumia" mutka katukumia,  jne eri tyyppisiä renkaita tuossakin listalla.  suoraan ajo rungolla kun kukaan ei halua mutkaan taittaa.

Kilpaluokissa esmes kiihdytyksessä D.O.T rengas hyväksytään "katurenkaaksi".  ei se siitä laillista suomessa haiweillä tee. 
Kiitti valaisusta, tätä juuri tunnustelin jotta tuskin näistä yksikään rengas olisi kelvollinen Suomen tieliikenteeseen ja varmasti miliisit potkii persuuksille jos tollasten kanssa tieltä yllättää.
Voisi Kauppias mainita tämän myyntipuheissaan jottei tule väärinkäsityksiä.

Onhan tuossa päälläkin mainittu mikä rengas mihkin, hoosierin sivuilla lisää infoa.
Ylemmät radalle, sprittiin grippi rengasta, alla vartille.

Timeattack säännöt hyväksyvät DOT hyväksytyn renkaan Competitioniin kuten kappias mainittee ja Kujalakin mainittit Kiihdytyksessäkin olevan. Mielestäni vaan aivan pöljä sääntö Competitioniin kun ideana on katulaillisilla, turvavarustelluilla autoilla ajo. Menee pohja skoko katulaillisuus ajatukselta kun sama sinne on sitten jo kunnon slicksit radalla laittaa.
Kiihdytyksessä vähä eri tilanne ja voi verrata paremmin aikoja kansainvälisesti toisiinsa kun on samat säännöt joka puolella, mutta tuota iloa ei timeattackissa ole kun radat on erit.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Noppa_

OT: tyhmänä tähän voisi sanoa että eipähän nuo maailman kiihdytys radatkaan ole yksikään samanlaisia vaikka 400metriä suoraa onkin :icon_scratch:
Ford Sierra Stw -86, Nissan Primera -97, Toyota Aristo JZS147 -91, Toyota Aristo JZS147 -97

Coutsi

Mitäs täällä oikein höpötetään, ainakin Trafin:n ohjeistusten mukaan saa DOT-hyväksyttyjä renkaita käyttää autoissa jotka on ensirekisteröity ennen 1.1.1998

Lähde:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf (sivu 133)
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

J-M kujala

#6
Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 01 heinäkuu, 2012, 21:54:36
Mitäs täällä oikein höpötetään, ainakin Trafin:n ohjeistusten mukaan saa DOT-hyväksyttyjä renkaita käyttää autoissa jotka on ensirekisteröity ennen 1.1.1998

Lähde:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf (sivu 133)

Lainaa01.01.1992 ja sen jälkeen käyttöön otetussa autossa ja sen perävaunussa
- renkaiden tuli olla, pinnoitettuja renkaita lukuun ottamatta, E-hyväksytyt säännöt 30, 54 tai 64
taikka varustetut USA:n liikenneministeriön vaatimuksen mukaisella kirjaimet DOT
käsittävällä merkinnällä.

tuo DOT 1992 jälkeen koskee "lähinnä" tuontiautossa kiinni olleita ja jo asennettuja renkaita.  vanhalla autolla saa yhä ajaa DOT:eilla,  vanhat saa ajaa poies, mut uudet ei enää kelvannut. (renkaan paistopäivä on määräävänä)  1.1.1998 joo takaraja missä ees saa olla alla.

syynä:

LainaaE-merkintä, joka on oltava kaikissa Euroopassa asennettavissa renkaissa


Leimalla saadaan hyväksyä jos ne alla on jo ollu:
Lainaa
Muun kuin EY-tyyppihyväksytyn M1-luokkaan kuuluvan auton renkaina hyväksytään myös FMVSS 109 mukaiset
DOT-merkinnällä varustetut renkaat. Sellaisia saa 1.10.1980 jälkeen käyttöön otettaviin autoihin, joiden nopeusluokka
on vähintään 80 km/h ja joiden vanteen nimellishalkaisija on yli 245 mm mutta alle 635 mm, hyväksyä
kuitenkin enintään direktiivin 2001/43/EY 10 a artiklassa ja V liitteen 4.2 kohdassa oleviin voimaantuloaikataulujen
mukaisiin päivämääriin saakka.
Lainaa
vaatimuksia sovelletaan renkaisiin, jotka on tarkoitettu asennettavaksi 1 päivänä lokakuuta 1980 tai sen jälkeen käyttöön otettuihin ajoneuvoihin.


:evil5: :icon_biggrin:

pelkkä yksi lakipykälä joka sen sallii, ei sitä tee lailliseksi. toisessa paikassa se kun kielletään.. Hieno Maa tämä suomi..

PS: lisäksi löytyy vielä pykäliä vanhaan kalustoon vyö / ristikudos renkaista jne, eli mitä saa laittaa.. jotakin kudos tyyppiä ei saanut korvata toisella, sekin kieltää monet kumet.  suht minimaaliseen autokantaan nuo on siis laillisia.  :tard: JOS ovat, ku  jotain saattaa löytyy viä maahantuonti pykälistä jnejnejne  :whip2:

Coutsi

No ei se aivan niin yksinkertainen asia ollutkaan, hieman vaikeaksi menee siis noiden DOT-merkittyjen renkaiden katukäyttö...
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

J-M kujala

#8
Noita DOT kumeja on vanhoissa katukiihdytys kilpureissa ihan otteessa asti. Mut ovat pääosin 70 lukulaista kalustoa, ennen +100mm leveyttä sääntöä jne.  Eli siellä ovat laillisia.  Samaten ns 70 luku ja vanhemmat kotterot. Rättirenkaan tais saada korvata radialilla mut radialin tilalle ainoastaan radial.  Kokomerkinnässä merkki R. 

Siis tavallaanhan dot on katulaillinen täälläkin, tosin special koko pitää yleesä merkkauttaa otteeseen + auton olla riittävän vanha.  Vanha museokumi 6.95-14 tms tyyppinen on rättirengas ja ei ole edes olemassa e hyväksyttyä. Eli sen saa vanhuksessa käyttää. Mut toki saa uudemmalla korvata.

Taikasana taitaa olla rekisteröity ennen 1.10.1980 et on laillinen kadulle. Siirtymäkausi käsittäksein mennyt jo umpeen.  Toki saattaa jostain viä pykäliä löytyä.

Joissain dot kumeissa oli EU alueella kiellettyä pehmennintä kumiseoksessa, joten maahantuonti kielto oli sen osalta.  (maahantuojan vastuu tuotaessa tietää mitä tuo)

Ihan varmasti tollasille kumeille on kuitenkin kysyntää. Ja ihan sama saako kadulla kuinka käyttää. Lähinnä rata ja kiihdytysyttöön kuitenkin.

1980 ja vanhempaan offiautoon tuo dot tuo kummasti helpotusta :-)

Coutsi

Juuh, muistelin DOT-sääntöä offiautojen puolelta. Tuossa avatarini kuvassakin olevassa land cruiserissa on DOT hyväksytyt IROKit alla  8)
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

CarPower.fi

Uudempiin, ey tyyppihyväksyttyihin autoihin ei katsastuksessa kelpaa pelkkä dot merkintä. Kaikkiin kilpaluokkiin joissa pitää olla katukumi riittää dot merkintä.
Dot merkintä tarkoittaa department of transport hyväksyntää jolloin sen runko, merkinnät ja urat kelpaavat myös tieliikenteeseen. Suomessa on joskus joitain hassuja poikkeuksia muihin maihin :)

CarPower.fi

Lainaus käyttäjältä: janiK - 29 kesäkuu, 2012, 20:04:15
"A6 / R6 "katuslicksi" DOT-Hyväksytty tieliikenteeseen"
- Anteeksi tyhmä/toistava kysymys, mutta onko tälläinen rengas tosiaan hyväksytty Suomessa tieliikenteeseen?

"Noin 3-4 sek nopeampi rengas / ratakierros kuin Toyo R888 ja Yoko A048!"
- Ehdottomasti perehdyttävä aiheeseen kun tälläisen nostitte pöydälle. Löytyykö tästä jonkun näköstä faktaa, vertailua tai tulostietoa kisoista tuolle pohjaksi?
- Jos on nopeempi niin onko myös pehmeempi = vaatii myös läskimmät nakit alle jottei sula vai perustuuko pelkälleen kuvion vähyydestä saatuun lisäpintaan ja tukevuuteen?
- Miten R6 kestää käyttöö esim vertaillessa perus GG R888 renkaaseen? 1/2 ois jo hyvin noin nopeelle renkaalle?

On tosiaan muutaman sekunnin nopeampi rengas, treadwear onkin sitten vain 40.
Renkaan ikä lasketaan näissä lämpösykleissä kuten kaikissa slickseissä. Seokset on täysin kisa seoksia eikä oikein voi verrata semislickseihin vaikka sellaiset lain mukaan ovat.