mkiv supran katsatus ja verotus

Aloittaja marikape, 25 elokuu, 2012, 21:45:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

marikape

Moi olis tarkotus hommata suomeen briteistä tuotu supra minkä vuosimalliks on ilmotettu 95  mutta britti otteessa  ensimmäinen käyttöönottopäivä on 99  eli onko sillä suurtakaan merkitystä onko auto 95 vai 99  esim katsastus sääntöihin katsuttuna esim jos vaihtaa jotain palikkaa tai muuta "virittämiseen" liittyvää ?  ja toinen asia  kun en oikeen selvää vastausta oo mistään löytänyt ja tullsita saa vasta maanantaina apua eli kun laitan veropaperit vireille niin pitääkö mun heti katsastaa auto et saan väliaikaset kilvet tarkottaen että tarvitseeko mun toimitttaa tuv laput massat yms laput ennen kun saan väliaikaset kilvet vai vasta sit kun meen  hakemaan lopullisia kilpiä ?

-Marika :sign5:

LiquidStone

-99 ainakin oletettavasti tulee vaatimaan todistusta päästöistä, e valot, ajovalojen korkeussäätö (saattaa vaatio jo siinä -95 kohdalla), ajonesto, todistuspolttoainesäiliöstä ja varmaan on jotain muutakin pientä kivaal.

Ja veroissa kannattaa varautua vuosimallilisään.

En tiedä paljonko on muuttunut käytännöt sen jälkeen kun oman verotin, mutta jotenkin niin se menee, että ensin tulliin laittamaan verotusvireille. Sitten liimailemaan tarralaput autoon ja ilmeisesti pitäisi jossain ajassa (en muista päiviä) mennä aloittamaan rekisteröintikatsastus. Jos ja kun auto ei heti mene läpi, niin sen jälkeen on se kuukausi aikaa saada auto kondikseen (jos meinaa ajella sillä). Ja massoja ne tullissa tarvitsee siihen, että ne saa verolottokoneen käynnistettyä.

Onnea jos tästä jotain sai selvää.

Edit: Itse jättäisin hankkimatta tuollaisen paperiongelmaisen. Siitä ei muuta kuitenkaan tule kuin harmia ja hankalia tilanteita.

marikape

siis papereissa ei sinänsä ole ongelmia vaan myyjä on ilmottanut auton 95 mutta papereissa se on briteissä merkitty 99 eli paperit on ihan jees mutta kiinnostaa vaan et tuleeko suurempia ongelmia katsastuksessa verrattuna 95:seen

lekonna

6/95 tjsp jälkee vaaditaan korkeussäätö ajovaloihin.
mkiv 6spd tt

kika75

Mulla 94 supra ja britti otteessa oli merkattu 2000 vuosi, mutta kyllä se inssi löys britti ottesta tuon oikean valmistus vuoden. Kannattee katsastuksessa mainita.
Mika Kelloniemi 045 6345338

marikape

Lainaus käyttäjältä: kika75 - 25 elokuu, 2012, 22:58:14
Mulla 94 supra ja britti otteessa oli merkattu 2000 vuosi, mutta kyllä se inssi löys britti ottesta tuon oikean valmistus vuoden. Kannattee katsastuksessa mainita.

mistä se sen löysi koska tossa papereissa ei lue kun B. date of first registration 04 02 1999 ja b.1 date of first registration in the uk 04 02 1999

kika75

Juu kattelin vielä tuota britti otetta niin sielä takan löyty se valmistus vuosi. Tämmönen teksti Was registered / used overseas declared manufactured 1994
Tuli otteeseen 00.00.1994

kika75

Ei tarvi heti katsastaa. ekana hommaat tullilta ajoluvan että saa 3kk kilvet
http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahkoinenasiointi/lomakkeet/autoverolomakkeet/lomakkeet/083s.pdf

Sen kun saa niin on 5päivää aikaa jättää vero hakemus.

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahkoinenasiointi/lomakkeet/autoverolomakkeet/lomakkeet/027As.pdf

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahkoinenasiointi/lomakkeet/autoverolomakkeet/lomakkeet/072s.pdf

Itte olen aina katsastanu vähän ennen kun tulee 3kk täyteen niin ei tule liian aikaisten veropäätös  :)

marikape

Lainaus käyttäjältä: kika75 - 25 elokuu, 2012, 23:19:04
Juu kattelin vielä tuota britti otetta niin sielä takan löyty se valmistus vuosi. Tämmönen teksti Was registered / used overseas declared manufactured 1994
Tuli otteeseen 00.00.1994

jaahas täytyykin huomenna soitella kyseiseen firmaan mista autoa hankkimassa kun sain sieltä auton paperit eli niitten kauppakirja mikä tehty brittimyyjän kanssa ja sitten kauppakirjan mun ja yrityksen välille ja sitten kopion rekisteri otteesta  eli siinä ei ole takapuolella mitään tekstiä. täytyy kattoo mitä ne sieltä vastaa kunhan eka saan ne puhelimen päähän huomenna

kika75

marikape

Lainaus käyttäjältä: kika75 - 25 elokuu, 2012, 23:28:35
Ei tarvi heti katsastaa. ekana hommaat tullilta ajoluvan että saa 3kk kilvet
http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahkoinenasiointi/lomakkeet/autoverolomakkeet/lomakkeet/083s.pdf

Sen kun saa niin on 5päivää aikaa jättää vero hakemus.

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahkoinenasiointi/lomakkeet/autoverolomakkeet/lomakkeet/027As.pdf

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahkoinenasiointi/lomakkeet/autoverolomakkeet/lomakkeet/072s.pdf

Itte olen aina katsastanu vähän ennen kun tulee 3kk täyteen niin ei tule liian aikaisten veropäätös  :)

Mutta mites toi kun vien tullille ton ajolupa kaavakkeen täytettynä ja  saan sieltä ajoluvan niin eikös mun sen jälkeen sitten pidä hakea katsastuskonttorilta siirtokilvet 3kk? ja katsastaako ne autoa sillon samalla jotenkin et esim pitääkö mulla jo sillon olla ajovalojen suuntaus käännettynä ? kun tää katsastus asian on sellanen mitä en oikeen ymmärrä :P

marikape

Lainaus käyttäjältä: marikape - 25 elokuu, 2012, 23:36:44
Mutta mites toi kun vien tullille ton ajolupa kaavakkeen täytettynä ja  saan sieltä ajoluvan niin eikös mun sen jälkeen sitten pidä hakea katsastuskonttorilta siirtokilvet 3kk? ja katsastaako ne autoa sillon samalla jotenkin et esim pitääkö mulla jo sillon olla ajovalojen suuntaus käännettynä ? kun tää katsastus asian on sellanen mitä en oikeen ymmärrä :P

en viitsi vielä firmaa sanoa jos vaan on jotain sekaannusta tai jotain muuta kun luulis et niillä on alkuperäinenkin silloin jos kerran ovat auton briteistä tuoneet ja kyseisellä firmalla on paljon muitakin supria myynnissä ja ovat tuoneet kai jo muutaman vuoden näitä suomeen

kika75

Lainaus käyttäjältä: marikape - 25 elokuu, 2012, 23:36:44
Juu katsastuskottorilta kilvet tai jotkut tullitkin niitä antaa mutta Ei tarvi auto olla edes mukana kun hae siirto kilve  :D Laittelet rauhassa supra katsastus kuntoon ja käytät sit konttorilla

marikape

aa no hyvä hyvä :)   mukava saada auto ajoon ees heteks ennen talvea niin ei tarvii odotella umpioita yms juttuja mitä tarvii  ja saa rauhassa asennella ne sitten

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: marikape - 25 elokuu, 2012, 23:38:51
en viitsi vielä firmaa sanoa jos vaan on jotain sekaannusta tai jotain muuta kun luulis et niillä on alkuperäinenkin silloin jos kerran ovat auton briteistä tuoneet ja kyseisellä firmalla on paljon muitakin supria myynnissä ja ovat tuoneet kai jo muutaman vuoden näitä suomeen
Tuossahan on kaikki tunnusmerkit erääseen ylöjärvellä toimivaan putiikkiin. Ei olisi ensimmäinen paperiongelmainen auto... Tosin kuvittelin, että olisi jo tullut parannusta tähänkin, ku n sen verran paljon on foorumeilla huudeltu aiheesta. Tosin halpa hinta taitaa ajaa suomalaiset ostoksille.

marikape

Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 26 elokuu, 2012, 01:18:16
Tuossahan on kaikki tunnusmerkit erääseen ylöjärvellä toimivaan putiikkiin. Ei olisi ensimmäinen paperiongelmainen auto... Tosin kuvittelin, että olisi jo tullut parannusta tähänkin, ku n sen verran paljon on foorumeilla huudeltu aiheesta. Tosin halpa hinta taitaa ajaa suomalaiset ostoksille.

juu ja en oo missään kohtaa sanonu et ois paperi ongelmia  et perjantai iltana vasta auton hain ja siin oli vähän kiirettä niin voi olla hyvinkin et vaan unohtoi tai sitten kyseinen paperi on auton hanskalokerossa   mutta soittelen huomenna ja tarkistelen ettei oo autossa. mutta en kyllä usko että on mitään paperisotkua oli meinaan asiallinen myyjä. ja kyllähän kaikki joskus jotain virheitä tekee

PedroK

:) just näin. Perjantai ilta, vähän kiirusta piti, mut mukava kaveri ja kirotusvirheitähän näissä brittiautojen papereissa aina on.

Supra88

Sain UK rekkarin siinä lukee että auto on 1998 rekisteröity vaikka seon 1993vm...miten käy verotuksen/katsastuksen?  :icon_scratch: tää on vissiin suht yleistä näissä brittiautoissa?

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 26 maaliskuu, 2014, 11:22:18
Sain UK rekkarin siinä lukee että auto on 1998 rekisteröity vaikka seon 1993vm...miten käy verotuksen/katsastuksen?  :icon_scratch: tää on vissiin suht yleistä näissä brittiautoissa?
Katso ettei siinä lapussa jossain ole merkitty alkuperäistä käyttöönottovuotta. Noissa brittiotteissa kannattaa aina tarkistaa, että on kunnossa tuo vuosi. Muuten voi ilmaantua ongelmia. Pahimmassa tapauksessa rekisteröit vanhan auton uudempien määräysten mukaan.

vaparihenkka

Hyvä että homma skulas sjn kanssa. Kerro sitten paljon löivät veroja!
ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

Supra88

Juu kerron, kaine verot siellä ~3000e hujakoilla näissä on?

ps hieman epäselvät noi rekkariotteet et tiiä onko kännykällä vaan napsittu kuvat kummaltakin puolelta. Ei tosta oikein selvää ota mutta ihanku ois 95-96vm lukenu tuolla alhaalla :D hemmetti sentään.

Tarute

Uk rek.otteessa lukee etusivulla alimmaisessa laatikossa millon auto on tuotu käytettynä maahan. Tarkista mitä siinä lukee. Vaikka SJ lähettää kuvan rek.otteessa, sillä saat tilattua vastaavuustodistuksen. Katsastuksessa pitää olla sit alkuperäinen uk rek.ote mukana.
MK4 TT 6SPD

Supra88

Lainaus käyttäjältä: Tarute - 26 maaliskuu, 2014, 16:04:30
Uk rek.otteessa lukee etusivulla alimmaisessa laatikossa millon auto on tuotu käytettynä maahan. Tarkista mitä siinä lukee. Vaikka SJ lähettää kuvan rek.otteessa, sillä saat tilattua vastaavuustodistuksen. Katsastuksessa pitää olla sit alkuperäinen uk rek.ote mukana.

Eli tarvii sitä aitoakin alkaa ruinaamaan niiltä! Ei viittis ottaa yhteyttä mut vissii täytyy kerta aito ote tarvii olla...voi hemmetti :/ nii vastaavuustodistusta tarvii vasta leimalla?

Jakez801

Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 26 maaliskuu, 2014, 16:24:50
Eli tarvii sitä aitoakin alkaa ruinaamaan niiltä! Ei viittis ottaa yhteyttä mut vissii täytyy kerta aito ote tarvii olla...voi hemmetti :/ nii vastaavuustodistusta tarvii vasta leimalla?

Kyllä, leimalla pitää olla vastaavuustodistus ja org.britti paperit.
Mk4 Toyota Supra Single Turbo -95 jdm

Supra88

Huh no pitää muutaman päivän päästä alkaa kyselee aitoa. Tämänkin saaminen tuntui olevan niin hankalaa  :evil5:

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 26 maaliskuu, 2014, 16:40:18
Huh no pitää muutaman päivän päästä alkaa kyselee aitoa. Tämänkin saaminen tuntui olevan niin hankalaa  :evil5:

Siis mitä helkkaria noilla kauppiailla pyörii päässä jos kuvia otteesta lähettelevät mutta alkuperäistä täytyisi jotenkin erikseen pyytää... johan ne nyt itse tietävät että se tarvitaan.

Supra88

Niimpä! Ja ote onnyt tulostettu ja hieman huonolaatuinen että näinköhän kelpaa Tullissa!?   :icon_scratch:   tarviiko verotukseen ne akselimassatiedot? Mistä voisin ne saada tähän hätään? Auto on 93vm TT supra automaattilootalla.

Jakez801

Ei tarvii, käsittääkseni. Riittää kopio tuosta otteesta ja muut tiedot oot täyttäny verohakemukseen.
Mk4 Toyota Supra Single Turbo -95 jdm

Supra88

Okei toivotaan niin. Eiköhän tää homma ala pikkuhiljaa rullaamaan  :icon_salut:

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Supra88 - 26 maaliskuu, 2014, 19:54:29
Okei toivotaan niin. Eiköhän tää homma ala pikkuhiljaa rullaamaan  :icon_salut:

Tullille riittää kopiot, kun jos sinne jättäisi alkuperäisen olisi leimamiehen kanssa hankalaa.