-99 Aristo 2jz-gte puhaltaa haaleeta sisälle

Aloittaja traxxas, 26 elokuu, 2012, 22:13:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

traxxas

En tiiä onko nää vaan näin helvetin kylmiä vai mikä on ku sisälle tulee tosi kylmää, vaik laittaa +32?Huomenna meinasin puulata ton kennon kuumalla vedellä.Minkälainen ohjaus sillä läpällä on mikä päästää lämpöstä menemään kennolle?Onko alipaineella?Ja missä se sijaitsee.Nestettä on riittävästi ja muutenki koneen lämmöt pysyy just kohillaan.Varmaan kenno tukossa tai sit kennoon ei tuu lämpöstä vettä?

kika75

Kyllä lämpimiä on jos termari on kunnossa  :)
Mika Kelloniemi 045 6345338

marikape

Moi mulla joskus mk3 puhalsi haaleeta/kylmää ja viaksi selvisi että yksi alipaine letku oli hajonnut.

traxxas

Mut jos termari paskana nii eikös sillon koneen lämmöt olis päin persettä?

El_Paco

http://soarercentral.com/sc-forum/messages/126/321027.html

Onko aristossa tuommonen samanlainen magneettiventtiili/alipainekellohässäkkä tulipellissä? Jos on niin tarkasta että se toimii. Itellä oli tuosta kellosta kalvo paskana, eikä sen takia päästänyt vettä tulipellin sisälle. Sen voi hirttää rautalangalla aukiasentoon. Ei vaikuta lämpötilansäätöön millään tavalla.


El_Paco

No tuo ei ainakaan mitenkään liity lämmityslaitteeseen, vaan turbojen sekventiaalisuusohjaukseen.

traxxas

joo nii vähän arvelinki..tosta ku alkaa seuraamaan tota kennolta moottorille tulevaa letkua nii ei näy kyl mitään mutikkaa?toinen menee suoraan kanteen ja toinen häviää turbon alle johonki.molemmat letkut on kuumia toinen paljon kuumenpi.yritin ettiä jalkatilasta jotain vipua mikä kääntäs sitä lämmönsäätöö, mut ei mitään löytyny.ja nyt ku käytin autoo tyhjäkäynnillä lämmöt normaalin nii oikeelta puolelta tulee lämpösempää ilmaa ku vasemmalta?

jarppi88

Ite tein omassa ykköskoppasessa aristossa semmosen huomion ku ei tarennu viime syksynä viileämmillä keleillä, että se ilmastointi on kokoajan mulla päällä vaikka ulkonaki on vaan joku 5 astetta lämmintä. Otti sen ilmastoinnin pois päältä niin johan rupes tulemaan lämmintä. Liekkö se nuissa ominaisuus vai onko mulla joku vika ku se ilmastointi lähtee käyntiin kylmilläkin keleillä?

traxxas

En tiiä tää työntää kylmää vaik ilmastointi pois päältä.ei tässä.montaa vaihtoehtoo luulis olevan.tietäs vaan miten sitä lämmönsäätöö ohjataan et tieäs varmaks et kennolla kiertää vesi.jos letkut suunnilleen samanlämpösiä nii lämpö ei jää sisälle

jarppi88

Tuossa ykköskoppasessa näkyy joku kenno raitisilma suodattimen reijästä, että pääsiskö sieltä kokeileen lämpeneekö se. En oo varma kumpi kenno siitä näky.

kika75

Lainaus käyttäjältä: jarppi88 - 29 elokuu, 2012, 11:16:21
Tuossa ykköskoppasessa näkyy joku kenno raitisilma suodattimen reijästä, että pääsiskö sieltä kokeileen lämpeneekö se. En oo varma kumpi kenno siitä näky.
Se on ilmastoinnin kenno.
Mika Kelloniemi 045 6345338

kika75

Mika Kelloniemi 045 6345338

traxxas

joo täytyy lähtee ettimään mistäpäin löytys.kiitos linkistä

kika75

Katselin tuota toyodiy:tä niin omaan silmään ei sattunu semmosta kennolle tulevaa hanaa  :-\
SERVO SUB-ASSY, DAMPER(FOR COOLING UNIT) oliskohan tuo servo joka säätää lämpöä.
Mika Kelloniemi 045 6345338

Wilis

Lainaus käyttäjältä: kika75 - 29 elokuu, 2012, 19:02:50
Katselin tuota toyodiy:tä niin omaan silmään ei sattunu semmosta kennolle tulevaa hanaa  :-\
SERVO SUB-ASSY, DAMPER(FOR COOLING UNIT) oliskohan tuo servo joka säätää lämpöä.
Ite ettiskelin kans tuota eilen, mutta enpä löytäny. Vanhassa Aristossa on tuo on tossa tulipellissä kiinni http://www.toyodiy.com/parts/p_J_1994_TOYOTA_ARISTO_JZS147-BEPVZ_8716.2.html?hl=87240
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

traxxas

löysin jotain servoja täytyy huomenna alkaa tutkii mitä tapahtuu mistäkin.ku kuitenki "ilmanohjauksen läpät" toimii jos laitaa puhaltamaan eri suuttimista


kika75

 Justiin aloin samaa linkkiä laitaa   :D
Mika Kelloniemi 045 6345338

traxxas

sehän nyt olis varmaan tuo cooling servo kohta 31?mut onko nuokin molemmilla puolilla omat

kika75

Näyttäs olevan molemmilla puolilla omat.
Mika Kelloniemi 045 6345338

kenppi

Ettei vaan siellä kennossa olis törkyä niin paljon että neste ei kulje tarpeeksi läpi  ???
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

traxxas

joo alkaa vähitellen selkenee tää homma.eli kennossa vesi pyörii kokoajan ja niillä kahella servolla ohjataan lämpöä koppiin.se yks servo varmaan säätää sit mistä puhaltaa.pitää tänään alkaa purkaa ja kattoo jos sais vaik jotain tolkkua

traxxas

tänää laskin kuumaa vetää kennon läpi.hyvin tulee vesi läpi, eikä sielt hirveesti paskaa ees tullu.nyt laitoin siihen kennoon menevään letkuun t-haaran mistä voi seurata et pyöriikö siel vesi?nyt alko se kuskin puoli lämpenemään jo kohtuu hyvin.tuntus kyl et ei oikien jaksa kierrättää nestettä tyhjäkäynnillä, ku ajossa työnti jo aika hyvin lämpöstä?apukuskin puolella on varmaan rikki se servo ku sielt tulee viel yhtä viileetä.

Järwä

Tuulilasi asennolla tuo lykkää ilmastoinnin päälle vaikka olis mitä pakkasta. Lähtee huurut pikaseen. Muistaakseni vetää sen itekseen hetken päästä pois päältä. Kuuntele äänestä liikkuuko servot. Onko vesipumppu uusittu koskaan? Tuskin vika kuitenkaan... Ja pahin mahdollinen on joku kansipahvi vika. Mutta tuskin sekään tässä tapauksessa.
Chaser jzx100 1jz-gte
Carina ta60 3t-gte
Supra jza80 2jz-ge

Ex: useempi takaveto toyota ja jopa yksi etuveto

fintoys.net member

El_Paco

Termostaatti vaihtoon. Vaikkei siitä vika löytyiskään, niin sen vaihto ei kyllä tuon ikäsessä autossa tulevaisuutta ajatellen hukkaan mene.

Tyfon

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 31 elokuu, 2012, 09:19:22
Termostaatti vaihtoon. Vaikkei siitä vika löytyiskään, niin sen vaihto ei kyllä tuon ikäsessä autossa tulevaisuutta ajatellen hukkaan mene.

Jep eikä ole mikään maailman kallein osa, suosittelen. Oman kaaran sisälämppärin ongelmat viime syksynä ratkesi sillä.
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

traxxas

vesipumppu menee kohta vaihtoon ku laitetaan jakoremmi ja siinä samalla täytyy laittaa tuo termari.onko näistä menny kannentiivisteitä/kansia?pikkusen kyl välillä pulputtaa, mut se varmaan johtuu ku siel oli ilmaa?ei ainakaan tee painetta letkuihin.omassa carina kakkosessa oli joskus termari paskana eikä päästäny hyvin läpi nii puhalti paisunta astiaan ja pulputti

El_Paco

#28
No jos siellä järjestelmässä paljonki sitä ilmaa on ni ei kait tuo mikää ihme oo jos ei kämppä lämpiä.

EDIT: termari voi jumia myös aukiasentoon, eikä sitä väärin toimivaa termaria aina lämpömittarista huomaa. Hoidas nyt ensi nää perusasiat kuntoo ja jos ei korjaannu ni sit vasta ihmettelemää kansipahvia ja servomoottoreja.

traxxas

joo täytyy laittaa ekana se termari vaihtoon