MPH mittariston muunto näyttämää KMH.

Aloittaja Rikunkone, 03 syyskuu, 2012, 01:32:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rikunkone

Joo elikkä olisin tossa ostamassa emännälle kauppakassiksi vaparisupraa. Tässä vaiheessa ne jotka tulevat tänne vinkumaan että "älä osta sitä vaparii, petyt siihen tehoon" jne bullshittia, auto tulossa emännälle... Teitä varten siis tein jo etukäteen topicin: "Mitä huonoa näet vaparisuprassa?" Tässä linkki siihen: http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,16535.0.html  8) Emännän 85 heppaseen seat ibizaan tämäkin läjä rautaa on jo upgrade. Itse en autolla tule paljon ajamaan.

Autoa menen katsomaan tiistaina, tässä linkki autoon http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5039496

Näyttäisi kuvissa olevan mailimittari. Jos joku on eri mieltä puhukoon nyt.

Onko mitään konversiota miten mittarin saisi mahdollisesti näyttämään kilometrejä? Mittarintausta? Entä TRD 320kmh mittaristot, kenelläkään myynnissä? Mistä semmoinen halvalla?

MUITA KOMMENTTEJA AUTOSTA?

Tyyppivikoja? Mistä etsiä ruostetta? Kuulemma luukusta lasin tiivisteiden läheisyydessä ollut kukkaa?

Kommentoikaa vapaasti.

marikape

Tuossa mitä luultavimmin on km/h mittari mutta mittaristoon on laitettu ylimääränen purkki johtojen väliin  mikä muuttaa ne maileiksi  eli mittarin vaan purkaa ja kurkkaa taakse niin siellä näkyy semmonen pieni motikkä mistä lähtee 4 piuhaa voi olla joko johdoissa kiinni tai sitten suoraan mittarin takana   sen kun poistaa niin alkaa taas toimia "oikein" todella helppo ja nopee homma  itellä meni ensikertalaisena kun poistin niin varmaan 30min.

Rikunkone

Minusta kun näyttäisi tuossa kuvassa että nopeusmittarissa lukee MPH. Tarvitseekos sitä pian uudet silmät hankkia. Lieneeköhän kilometritkin olla oikeasti maileja.

marikape

Lainaus käyttäjältä: Rikunkone - 03 syyskuu, 2012, 01:44:24
Minusta kun näyttäisi tuossa kuvassa että nopeusmittarissa lukee MPH. Tarvitseekos sitä pian uudet silmät hankkia. Lieneeköhän kilometritkin olla oikeasti maileja.

Sitkun hommaat uudet lasit niin huomaatkin että se on teipin palanen :P jos auto on jdm ja siinä on alkuperänen mittari niin se on km/h

Edit: nyt katoin kuvaakin jopa niin on se km/h mittari siinä on vaan teipin palanen päällä muuten siin lukis km/h  ja tosiaan todella helppo laittaa taas näyttämään kilometriä tunnissa  ja luultavasti kun oisit hakua käyttänyt niin vastauksen oisit saanut mukavasti myös siten :)

Rikunkone

Olen trendihintti ja omistan pienen näytön omaavan macbook pron 8) Anteeksi huono näköni! Kiitos vastauksista! Noista tyyppivioista vielä? Aamulla kun soitan niin mitä minun kannattaa autosta kysellä? :) Tiedän että hakua painamalla varmasti löytyy, mutta sitä varten kysyn täällä nyt kun olette nähneet myynti-ilmoituksen että minkälainen auto on. Tuosta takapuskurista, näyttääkö sekin vain minun silmään erisävyiseltä? Katsoin myös toista silveriä autoa missä ilmeisesti puskurin heijastukset saivat puskurin näyttämään erisävyiseltä.

Mistä ruosteita kannattaa paikan päällä etsiä?
Koeajossa huomioitavia asioita?
Tyyppivikojen tarkistuksia?
Onkohan noissa valoissa kuviot myöa vinksin vonksin?

marikape

Lainaus käyttäjältä: Rikunkone - 03 syyskuu, 2012, 02:04:34
Olen trendihintti ja omistan pienen näytön omaavan macbook pron 8) Anteeksi huono näköni! Kiitos vastauksista! Noista tyyppivioista vielä? Aamulla kun soitan niin mitä minun kannattaa autosta kysellä? :) Tiedän että hakua painamalla varmasti löytyy, mutta sitä varten kysyn täällä nyt kun olette nähneet myynti-ilmoituksen että minkälainen auto on. Tuosta takapuskurista, näyttääkö sekin vain minun silmään erisävyiseltä? Katsoin myös toista silveriä autoa missä ilmeisesti puskurin heijastukset saivat puskurin näyttämään erisävyiseltä.

noihin tyyppivikoihin en oikein osaa vastata

mutta eiköhän tossa valot ole jo kunnossa kun kerran on jo valkokilpinen niin onhan se suomeen katsastettu :)  mutta ite ottaisin tämän http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5017360  ja enkä nyt tyrkytä turboa vaan lähinnä sitä että vapari on vaikeempi myydä jos joskus haluaa luopua ja hinta ero on niin pieni muutenkin  näitten kahden välillä

marikape

Mutta sen verran piti vielä kirjottaa että jos nyt todella olette päättäneet että se vapari on teidän juttunne n iin mikäs siinä :) ja onhan toi kyseinen auto ainakin päällepäin todella siisti ainakin omaan silmääni  mutta aika tyyris toi kyl on meinaan on vapari ja automaatti :P meinaa noita on välillä ollut saman laisia monta tonnii halvemmalla :P  et ennemmin sit tämä jos se vapari pitää olla http://www.nettiauto.com/toyota/supra/5017360  meinaa ei  toi vapari automaatti mikään herkku ole :D

Rikunkone

Joo vapari se on, tämänhän päätän minä, kun kerran maksankin. :whip2: Itseltä löytyy 409hv e93 335i niin tässä tapauksessa kyllä tuon auton kaksi ahdinta riittää tähän perheeseen. Itse kun olen nuorena silmäni pistänyt tohon neloskoppaseen ja nyt olis yks moottoripyörä ylimääräisenä niin miksipäs ei. Lähinnä kunnon ja varusteiden takia tuota autoa katsonut. Kaipa tuosta ihan kivan lipumisvehkeen saa kaupungille, eipä nuo suprat mielestäni muuhun tarkoitukseen ole. Jos haluu 2jz-gte moottorista ottaa kaiken irti kannattaa se istuttaa johonkin hieman kevyempään vehkeeseen. Ja nopeestihhan jos haluaa mennä niin ostaa sitten moottoripyörän 8)

SubLine

Lainaus käyttäjältä: marikape - 03 syyskuu, 2012, 01:41:47
Tuossa mitä luultavimmin on km/h mittari mutta mittaristoon on laitettu ylimääränen purkki johtojen väliin  mikä muuttaa ne maileiksi  eli mittarin vaan purkaa ja kurkkaa taakse niin siellä näkyy semmonen pieni motikkä mistä lähtee 4 piuhaa voi olla joko johdoissa kiinni tai sitten suoraan mittarin takana   sen kun poistaa niin alkaa taas toimia "oikein" todella helppo ja nopee homma  itellä meni ensikertalaisena kun poistin niin varmaan 30min.
Tosin palauttaa rajoittimen :)
No remorse

kaahari

Lainaus käyttäjältä: Rikunkone - 03 syyskuu, 2012, 02:04:34

Tuo vaparikoneen alakerta vakiona on kestävä... ainoastaan kuullut kannentiivisteen menneen muutamastakin vaparisuprasta, kannattaa siis katsoa miten lämmöt nousee ja polkea sitä ihan huolella että saa varmuuden että kestää lämmöt kurissa. Samoin automaatin toiminta, pitää vaihtaa siististi on sitten kierroksia paljon tai vähän. Helppo testata laatikon "manu" moodilla.

Ei kai noissa muuten mitään eroa mihinkään normaaliin vanhaan autoon verrattuna, kunhan pitää mielessä että on tosiaan ostamassa ~20v vanhaa toyotaa ;) Eli perus alustan kolinat, pohjan kunnon (pyöränkotelot, kynnyskoteloiden etureuna tms) yms tarkistelisin kuten minkäkin muun auton suhteen. Ja huom, jos britti, se pohjan kunto.... oma japanista roudattu nykyinen -93 mkiv: pohja oli täysin ruosteeton. Brittituonneissa saattaa muhia yllätyksiä.

Vakiokuvio: veikkaan että on muutettu rekisteröintiin.. mutta kannattaa tsekata ettei vaihdettu jdm valoja takaisin :)

Osioon "muita kommentteja autosta"

Olet selvästi päättänyt että fiilistelyautoksi vapariautomaatti riittää... ok. Mutta onko hankinta miten akuutti, ts. oletko harkinnut myös targallista vaparisupraa, niitä kun on ainakin briteissä myynnissä vähän väliä. 

Lainaus käyttäjältä: Rikunkone - 03 syyskuu, 2012, 03:08:11
Jos haluu 2jz-gte moottorista ottaa kaiken irti kannattaa se istuttaa johonkin hieman kevyempään vehkeeseen.

Tähän voisi kysyä "miksi"? Kyllä ainakin itse tykkään mkiv suprasta ihan sen omalla 2jz koneella (singletetyllä tosin), miks ihmeessä haluisin alkaa koria vaihtamaan?  :o   
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94