supra IV tt 6spd lhd verot ja hinnat

Aloittaja 280Paavo, 27 lokakuu, 2012, 08:25:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

280Paavo

Nykyinen projekti pitää laittaa lihoiksi ja varmaan muutenkin tyhjentää talli jotta pääsisi pitkäaikaisen supra kuumeen hoitamaan pois alta. Kiinnostuksen kohteena ainoastaan turbolliset lhd mallit, kertokaapas minkälaisia veropäätöksiä näille on tullut ja paljon koko hankinta hinta on ollut? Tuolta autoveropäätöksistä ei oikein pysty haarukoimaan että mitkä on japsituonteja ja mitkä ei vaikka osassa lukeekin lisänä että oik puolen ohj. löytyykö näitä muualta kuin saksasta ja ruotsista?
-93 tt  autom lhd

L4

http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,16698.0.html
Lhd hinta taitaa olla jotan 30 000e jos löydät jostain manu 6speed. Lhd veroista en tiedä mutta rhd on n.3000-3500e


Kesälelu mkIV tt 6spd lhd 685&780nm
"talvipulkka" A4 1.8T
ex.Audi A8 4.2 2003
ex.Volvo S80 t6 -99
ex.audi S4 2.2 turbo
ex.audi s6 4.2 6spd manu quattro v-95
ex.celika gti v-96
ex.mkIV tt tomaatti -96
ex.M-B c36 amg
ex.Mitsubishi eclipse

MT

Valitettavasti edelleenkin aivan tuuripeliä, että minkälaisen veropäätöksen tulli saa aikaiseksi toteutettua.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

laamaporo

LHD 6spd Supran verottomaan hankintahintaan varaisin tänä päivänä 22-30ke, riippuen aivan ajetuista kilometrimäärästä ja kunnosta. Saksasta saa välillä suht minttejä, hinnat menevät välillä yli 30ke:kin.

Verot ovat tosiaan aivan arpapeliä, mutta LHD mallissa ne taitavat Tullin nopalla heitettynä pyöriä siellä 5-6ke tuntumassa.

Eli 30-35ke kokonaisbudjetista puhutaan helposti verotettuna. Siihen sitten päälle muutokset ja perushuollot, että on ajokuntoinen.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


280Paavo

Onko näiden hinnat vaan nousussa koko ajan, joskus vuosia sitten ku huvikseni näitä tuli mobilesta kateltua niin muistelisin että alle 20ke ois ollu kyllä saksassakin valintaa toisella tapaa.. on se kyllä järkyttävää miten paljon vaikuttaa auton hintaan ratin sijainti. Mutta japsiversio ei ole kyllä vaihtoehto ainakaan minulle. Aloin palottelemaan toista harraste kampetta myyntiin ja sitten täytyy vielä kaupata jollekkin tämmönen
Nuo suprien hinnat näyttää semmoselta että joutuu vielä näkkäri kuurinkin pitämään ennen ku pystyy haalimaan.
-93 tt  autom lhd

laamaporo

Hyväkuntoisten hinnat saattaa jopa noustakin kyllä. Ei niitä vähänajettuja suht vakiokuntoisia enää löydy montaa. En ole kyllä koskaan alkuperäistä LHD 6spd Supraa alle 20ke verottomana nähnyt myynnissä. Swappipelejä kyllä voi olla ja tietysti automaatteja.

Muutenhan noiden hinnat pikkuhiljaa on tullut alas vuosien varrella, kuten verotkin. 10 vuotta sitten kun Euro Supria ensimmäistä kertaa katseli niin veroineen hinnat pyöri siellä 40ke tuntumassa ja silloinkin automaattina.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


280Paavo

Nää kysymykset on varmaan ollu täällä esillä miljoona kertaa mutta oon niin pirun laiska käyttämään hakua, minkäslaista jumppaa on luvassa rekisteröinti katsastukseen jos ostaa laitteet missä on esim single vakioahtimien paikalla? joutuuko suoraan menemään penkkilappujen kanssa ja todistamaan ''maltillisen'' tehon nousun jotta saa muutokset otteeseen vai miten homma pelaa?
-93 tt  autom lhd

mr.gt

Itsellä vero jäi alle 3000e, Auto oli kyllä järkyttävän kallis saksassa, joskin siisti ja täysin alkuperäinen 6speed.
EX. Toyota Supra MKIV Eurospec 6spd
Lexus IS300H F Sport 2015
Lexus RX450h 2011

Noc

Lainaus käyttäjältä: mr.gt - 27 lokakuu, 2012, 19:31:08
Itsellä vero jäi alle 3000e, Auto oli kyllä järkyttävän kallis saksassa, joskin siisti ja täysin alkuperäinen 6speed.
Tästä melko edullisesta verolapusta voi mitä ilmeisimmin kiittää RHD-laitteita, tulli ilmeisesti verottanut tuonkin laitteen oikealtaohjattavan mukaan. ;D
MKIV turbo V160

Wilis

Lainaus käyttäjältä: 280Paavo - 27 lokakuu, 2012, 19:11:44
Nää kysymykset on varmaan ollu täällä esillä miljoona kertaa mutta oon niin pirun laiska käyttämään hakua, minkäslaista jumppaa on luvassa rekisteröinti katsastukseen jos ostaa laitteet missä on esim single vakioahtimien paikalla? joutuuko suoraan menemään penkkilappujen kanssa ja todistamaan ''maltillisen'' tehon nousun jotta saa muutokset otteeseen vai miten homma pelaa?
Jos singlenä auton ostat ulkomailta, niin varmasti helpoiten homma hoituu niin, että lainaat/ostat joltain ainakin vakioturbosetin (~200e) ja rekisteröit auton sen kanssa.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

280Paavo

pystyisiköhän tällä verukkeella hakemaan verotukseen kevennystä jos auton alkuperäisyys on menty ''tussaroimaan'' ahdin ym muutoksilla eikä se niin ollen ole tieliikennekelpoinen suomeen semmoisenaan?
-93 tt  autom lhd

Tem

Lainaus käyttäjältä: 280Paavo - 29 lokakuu, 2012, 07:42:34pystyisiköhän tällä verukkeella hakemaan verotukseen kevennystä jos auton alkuperäisyys on menty ''tussaroimaan'' ahdin ym muutoksilla eikä se niin ollen ole tieliikennekelpoinen suomeen semmoisenaan?

Ei pysty, kun eihän tollasia peltoautoja edes veroteta, vaan auton pitää olla (ainakin paperilla) katsastuskunnossa. :)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Zoui

Ja jos ja kun autossa on jotain virityksiä, niin ihan perus järjellä ajatellen niistä ei kannata ennen leimaamista huudella, tuskin mitään voittaa jos tarinoi niistä verolappuja myöten koko tulli ja trafi järjestelmän täyteen... päin vastoin ampuu omaan polveensa. Yrittämällä säästää satasen saa leimaamisesta tehtyä monin verroin hankalampaa.

280Paavo

Voi olla joo. Onko Zoui kaikki teidän tuomat turbot ollu kahdella vakiolla? Mitähän siinä vaiheessa tapahtuu joku vaikka töräyttää tuommosen vasuri supran lunastukseen niin vakuutusyhtiöt tuntien ne kattoo nettiauton keskihinnan ja yrittää tapella korvaukset läpi sillä summalla?? Vai saakohan niille taottua nuppiin sen että auto voi olla 3 kertaa arvokkaampi kuin mikä heidän käsitys on asiasta?
-93 tt  autom lhd

Osmo

Lainaus käyttäjältä: 280Paavo - 29 lokakuu, 2012, 10:52:06
Voi olla joo. Onko Zoui kaikki teidän tuomat turbot ollu kahdella vakiolla? Mitähän siinä vaiheessa tapahtuu joku vaikka töräyttää tuommosen vasuri supran lunastukseen niin vakuutusyhtiöt tuntien ne kattoo nettiauton keskihinnan ja yrittää tapella korvaukset läpi sillä summalla?? Vai saakohan niille taottua nuppiin sen että auto voi olla 3 kertaa arvokkaampi kuin mikä heidän käsitys on asiasta?

Eiköhän ne yritä ensin halvinta mahollista eli kattoo rhd keskihinnan ja siinä vaiheessa kun auton omistaja valittaa asiasta niin ruvetaan kattomaan niitä vasuri pelien hintoja nettiautosta. Jos ei nettiautosta löydy verrattavia kohteita niin varmaan kattovat jostain listasta mitä kyseinen vakuutusyhtiö niistä on aikaisemmin korvannut.
MKIV tt 6spd jdm

superpete

itse käytin omani erikseen ns. harrasteajoneuvo tarkastuksessa,  että sain maximi korvaussumman kohilleen...
kun tän ikäseeen autoon saatava maksimi kertakorvaus olis ollut 15000e jos olis lunastukseen mennyt...

niin otin autoon ns. harrastusauto kaskon,  jossa vakuutusyhtiön virkamies ennalta käy arvioimassa auton käyvän arvon,  joka oman auton tapauksessa on nyt 25000e josta löytyy paperit... ja arvo ei kuulemma tuosta enää laske,  ainoastaan voi nousta.. mikäli auton kunto ei merkittävästi huonone..

Eli jos nyt joku torspo pamauttaa kontin kasaan miun kiesistä ja menee lunastukseen, niin pitäisi tuon verran kilahtaa tilille ilman sen ihmeempiä tappeluita yhtiöiden kanssa...
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: superpete - 29 lokakuu, 2012, 12:20:56
itse käytin omani erikseen ns. harrasteajoneuvo tarkastuksessa,  että sain maximi korvaussumman kohilleen...
kun tän ikäseeen autoon saatava maksimi kertakorvaus olis ollut 15000e jos olis lunastukseen mennyt...

niin otin autoon ns. harrastusauto kaskon,  jossa vakuutusyhtiön virkamies ennalta käy arvioimassa auton käyvän arvon,  joka oman auton tapauksessa on nyt 25000e josta löytyy paperit... ja arvo ei kuulemma tuosta enää laske,  ainoastaan voi nousta.. mikäli auton kunto ei merkittävästi huonone..

Eli jos nyt joku torspo pamauttaa kontin kasaan miun kiesistä ja menee lunastukseen, niin pitäisi tuon verran kilahtaa tilille ilman sen ihmeempiä tappeluita yhtiöiden kanssa...

Vaikuttiko olennaisesti vakuutusmaksuihin?
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Zoui

Lainaus käyttäjältä: 280Paavo - 29 lokakuu, 2012, 10:52:06
Voi olla joo. Onko Zoui kaikki teidän tuomat turbot ollu kahdella vakiolla?

Ahdetut suprat on muuten ollut kaikki melkolailla vakioita mitä on tuotu, on siellä muissa malleissa ja merkeissä ollut mitä ihmeellisimpiä tekniikkamuutoksia ja ei ole tullut ainakaan tietoon etteikö kaikkiin olisi leima jossain vaiheessa tullut. Leimaaminen on aika sellainen asia ettei kannata paljoa vaivata päätä etukäteen, jos vain perusasioista on hiukan kartalla.

superpete

#18
Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 29 lokakuu, 2012, 12:35:49
Vaikuttiko olennaisesti vakuutusmaksuihin?

kyllä se tuon kaskon hintaa tais vähän nostaa, mutta ei mitenkään mahdottomasti...




edit. korjattu lainaus / laamaporo
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

280Paavo

Tuli tuossa syksyllä vette myytyä ja viime vkl kävin tekemässä kaupat neloskoppasesta lhd tt automaatista. Vähän harmittaa tässä vaiheessa sen 6-lovisen puuttuminen mutta siihen hommaan täytyy sitten tehdä korjausta jossain vaiheessa. Auto on vielä vanhalla omistajalla ja täytyy noutaa se muutaman viikon päästä kotia kunhan sattuu sopiva vapaa hetki ja saan jonkun pikku e kortillisen ajamaan yhdistelmää.
-93 tt  autom lhd

MT

Onneksi olkoon uuden auton johdosta!  :)
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

280Paavo

Lainaus käyttäjältä: MT - 18 marraskuu, 2013, 16:52:28
Onneksi olkoon uuden auton johdosta!  :)

Tänks täytyy laittaa sitten joku rojekti topikki pystyyn kunhan saan jäsenyyden. Ainakin maalaamo keikka on luvassa talven aikana koska pinta ei miellytä..
-93 tt  autom lhd

MT

Ostitko sen punaisen Euro-spec:n, joka oli nettiautossa myytävänä (melko vakio muistaakseni)?
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

kaahari

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

280Paavo

Lainaus käyttäjältä: MT - 18 marraskuu, 2013, 20:15:50
Ostitko sen punaisen Euro-spec:n, joka oli nettiautossa myytävänä (melko vakio muistaakseni)?

Joo siitä tein kaupat,  catback löytyy muuten koskematon peli.
-93 tt  autom lhd

Puman

#25
Lainaus käyttäjältä: 280Paavo - 27 lokakuu, 2012, 18:19:04
on se kyllä järkyttävää miten paljon vaikuttaa auton hintaan ratin sijainti. Mutta japsiversio ei ole kyllä vaihtoehto ainakaan minulle.

Kysyntä vs. tarjonta.

MK III Suprassa tai Nissan 350Z:ssa vasemmanpuoleinen ratti ei olekaan enää mikään hintaa nostava tekijä.