Japsit talvella?

Aloittaja Japs4ever, 06 joulukuu, 2012, 10:04:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 07 joulukuu, 2012, 20:23:24
Ihan kivasti nyrjähti perhe- ja postiautokeskusteluksi.

Heittäskö viä jotaki vapari/alavääntö provoo. . .?  :icon_biggrin: Osmo Lahest ainaki heräis...
Lexus IS 220d -10

nr000001

Lainaus käyttäjältä: BlackSupra - 07 joulukuu, 2012, 21:13:35
Heittäskö viä jotaki vapari/alavääntö provoo. . .?  :icon_biggrin: Osmo Lahest ainaki heräis...

Itse nostit asian esille.

Mutta mitä jos vaikka joku joka ajaa Supralla talvella kertoisi miten se toimii. Itse veikkaan, että toimii kuten 90-luvun takavetoinen Toyota muutenkin toimisi.

Jos taas vaihtoehtona on Impreza tai Evo ja talviautoilukin kiinnostaa muuten kuin läskin siirtämiseen, niin kokemuksesta voin kertoa, että hauska jatkuu myös talvella.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Osmo

Lainaus käyttäjältä: lekonna - 07 joulukuu, 2012, 10:32:26
jos ei rahat riitä 500e talviautoon ni sitten ei kyllä kannata ainakaa supraa ostaa. Sitä rahaa kuitenki menee siihe ylläpitoon ja kaikennäkösiin puoliyllättäviin hommiin kokoajan sen auton kanssa.

siinäpä se pähkinänkuoressa.. homma menee vituiksi jo siinä vaiheessa kun täytyy pistää koko omaisuus siihen harrasteauton ostamiseen. loppupelissä kuitenki vakuutukset, bensat, korjaustyöt ja muu ylläpito tulee maksamaan enemmän kun vaikkapa se talviauto, eikä nyt puhuta mistään micrasta.

varaosia ei supraan tosiaan mistään motonetistä saa ja yleensä ne on kalliita. jotain kun hajoaa niin helposti menee se 500 euroa sinne marmoritiskille.
MKIV tt 6spd jdm

Andréy

Hyvin toimi vaparisupra talvella, siittä on jopa videooki että toimii, mutta yhtenä aamuna töihinlähössä jäin omalle pihalle kiinni 2 kertaa huonoilla kitkarenkailla, niin joutu lähteen yariksella töihin. kyllä se on vaan renkaista kiinni miten se liikkuu talvella. auto ku auto.
http://andrey.kuvat.fi/kuvat/

Supra MKIV TT 6 Speed J-Spec -94
Supra MKIV Na auto J-Spec -95 ex

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: Andréy - 07 joulukuu, 2012, 21:57:28
Hyvin toimi vaparisupra talvella, siittä on jopa videooki että toimii, mutta yhtenä aamuna töihinlähössä jäin omalle pihalle kiinni 2 kertaa huonoilla kitkarenkailla, niin joutu lähteen yariksella töihin. kyllä se on vaan renkaista kiinni miten se liikkuu talvella. auto ku auto.

Tottakai se toimii. Sehän se ero näihin ujellus-supriin onki jotta se toimii aina. Pensaa vaa tankkiin ja menoksi. Oli sitte kesä taikka talvi.
Lexus IS 220d -10

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Vanha japanilainen ( toyota ) takavetoinen on oikein loistava talvella :-) kiva on ajella aina
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

ToniH

Lainaus käyttäjältä: BlackSupra - 07 joulukuu, 2012, 23:45:23
Tottakai se toimii. Sehän se ero näihin ujellus-supriin onki jotta se toimii aina. Pensaa vaa tankkiin ja menoksi. Oli sitte kesä taikka talvi.

Eli vaparin tekniikka on kestävämpää kun TT:ssä koitatko vaan uskotella itsellesi että se vapari on se ainoo oikee vaihtoehto vai onko jotain faktaa heittää kehiin.  ;)

Tosiasiahan on se että ne kaikki rupee lahoomaan pikkuhiljaa kuitenkin toistakymmentä vuotta vanhoja vessoja ja sitten kun porukka rupee ruuvaamaan sinne sitä kylän isointa holsettia kiinni jos jollain poppakonsteilla halvimmilla kiinahiluilla niin onko se ihme jos niistä jokin pettää mutta kukin tyylillään mutta harvemmin vakio(hkoista) vapareista tai TT:stä mitään kulutusosaa kummempaa hajoaa. 

Jos oot tyytyväinen vapariin niin hyvä vaan muttei siitä mitään turhaa provoa kannata kehittää muuten kerrotaan sun kylän kolleille ettei sun suprassa oo muuta FF-meinikiä kun ulkonäkö.  :icon_biggrin: :icon_biggrin:

J.A.A.

Lainaus käyttäjältä: ToniH - 08 joulukuu, 2012, 00:14:53
Eli vaparin tekniikka on kestävämpää kun TT:ssä koitatko vaan uskotella itsellesi että se vapari on se ainoo oikee vaihtoehto vai onko jotain faktaa heittää kehiin.  ;)

Tosiasiahan on se että ne kaikki rupee lahoomaan pikkuhiljaa kuitenkin toistakymmentä vuotta vanhoja vessoja ja sitten kun porukka rupee ruuvaamaan sinne sitä kylän isointa holsettia kiinni jos jollain poppakonsteilla halvimmilla kiinahiluilla niin onko se ihme jos niistä jokin pettää mutta kukin tyylillään mutta harvemmin vakio(hkoista) vapareista tai TT:stä mitään kulutusosaa kummempaa hajoaa. 

Jos oot tyytyväinen vapariin niin hyvä vaan muttei siitä mitään turhaa provoa kannata kehittää muuten kerrotaan sun kylän kolleille ettei sun suprassa oo muuta FF-meinikiä kun ulkonäkö.  :icon_biggrin: :icon_biggrin:

FF-Supra oli vapari.
Toyota Aristo 3.0V '95

Apexi

Lainaus käyttäjältä: J.A.A. - 08 joulukuu, 2012, 01:34:02
FF-Supra oli vapari.
niin oli.  :D mutta pojat pojat pidetään tämä foorumi asiallisena että täältä saa tarvittaessa infoa ja porukka uskaltaa kysyä apua.  :thumbsup:
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Apexi - 08 joulukuu, 2012, 03:27:48
niin oli.  :D mutta pojat pojat pidetään tämä foorumi asiallisena että täältä saa tarvittaessa infoa ja porukka uskaltaa kysyä apua.  :thumbsup:

No eipä tässäkää threadissa taas ole mitään järkeä, se on ihan sama mikä takaveto lintta on talvella alla niin se joko pysyy ojien välissä tai sitten ei. Riippuu ihan täysin kuljettajasta ja kuljettajan tekemistä ratkaisuista.

Japsi lähtee talvella käyntiin hyvin, jos lähtee, se riippuu taas siitä miten autoa on pidetty ja huollettu. Ihan yhtälailla japsien seassa on niitä mätiä omenoita niiku vaikka bemareissakin. Kaikki riippuu kaikesta..

En oo mikään bemari fani eikä mulla oo ikinä bemaria ollu mutta ihan yhtä hyvä talvella on varmasti bemari kun suprakin. Kun tää threadi ajautu taas siihen että mikä on hyvä talviauto.

Mitä väliä sillä on onko supra hyvä talviauto jos sen ostaa harrasteautoksi, ostatko harrasteauton kesää vai talvea varten? Jos sanotaan että supra on paska talviauto niin vaikuttaako se oleellisesti auton valintaan. Oma mielipide on että pidetään harrasteautot ja talviautot erikseen.

Sitäpaitsi sillon ku mä ostin harrasteauton eli tän supran, niin ei siinä ollu mitään muita vaihtoehtoja, halusin just supran enkä mitään muuta. Paljon helpompi varautua kaikkeen kun tietää mitä haluaa ja on ottanu asioista selvää etukäteen, eikä tee mitään viime hetken muutoksia valinnan suhteen. Tääkin on toisaalta turha viesti ja sisältää sitä sun tätä, mut ehkä myös jotain missä on perää.
MKIV tt 6spd jdm

arosuzi

Kaipa sitä voisi sitten ensitalvena kokeilla tuota aristoa talviautonakin. Tojota sekin on siinä missä muutkin korollat :D
18" talvirenkaat vaan maksaa aika paljon, eikä oo ennen tullut talvella ajettua 1.5way lukolla.

Supra88

Japsit on erinomaisia talvella mitä nyt ajanu 200sx, rx-8 (aivan parhaita viedä luisussa) legacy b4 mut tuo nelikko ei oikein innosta. Nykyinen lexus ls430 kitkoilla ja lukottomalla perällä on aika onneton laite että talvi huvittelut on kuollu ja ajellaan vaan sivisteneesti fuuu  :-\ lukon kun siihen sais niin ois jotain meininkiä. Veikkaan ettei tuo vapari mk4nen oo kovinkaan asiallinen talvirassi kun ei siinäkään lukkoa ole. Isoissa toyotissa on kyl kalliit vakuutukset kun vertaa ex wankkeli mazdoihini niin vakuutuksiin menee ainakin tuplat rahaa joten ei raatti supralla ajaa ympäri vuoden niinja en viitti ruostuttaa sitä enempää :D

Tuomisto

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 07 joulukuu, 2012, 21:45:29

Mutta mitä jos vaikka joku joka ajaa Supralla talvella kertoisi miten se toimii.

Oikein hyvinhän se toimii, kolmas talvi jo menossa. Ja kyseessä siis neloskoppainen rhd- turbo automaattilla.
Ei käynnistysongelmia, lämpenee nopeasti ja on lämmin, ikkunat pysyy hyvin sulana. Kiinnikään en ole nastarenkailla vielä mihinkään jäänyt. Ja hyvin on tiellä pysytty kun on malttia matkassa.

Miinuspuolina mainittakoon istuinlämmittimen puute ja se että luistonrajoitin heittää helposti snow-asentoon = tehot kateissa. Ja aina erikseen kytkettävä pois päältä.

No lukkoperäkin olisi tietysti ihan kiva mutta ei niin kauheasti haittaa kun alkaa tässä iässä olla jo suuremmat leikkimiset leikitty. Ja edellinen talviauto (AE86) taisi muutenkin jo täyttää peränheittokiintiön osaltani.  ;D

Suolatut tiet tietysti harmittaa mutta toisaalta eihän nämä nyt NIIN harvinaisia ole, onhan noita säästettäviä wanhuksia jo useammassa tallissa...

Supra RZ-S 1996
Celica XT 1985
Celica ST 1972