mk4 Supran säädöt hakusessa

Aloittaja Grontti, 03 tammikuu, 2013, 22:45:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

laamaporo

#30
Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 11:13:34
Noniin, soittelin kaverille tossa. Hän on siis virittänyt sinne jo sen toisen pumpun rinnalle. Kysymys kuuluukin että pitäisikö sen suoraan toimia? Ei ollut kuulemma saanut autoa edes käyntiin enään sen jälkeen.

12v modia ei tosiaan ole tehty. Onko tässä tapauksessa 12v mod ja releytys eriasia? Jos releyttää niin mistä ohjaus releelle? Pumppuun nyt tulevasta johdosta?

Menen itse nyt viikonloppua tapaamaan kyseistä autoa ja koittamaan jos saatais se jollakin taas käymään.

Ei kyllä jaksa pyörittää 2 pumppua ainakaan vedossa ilman releistystä. Tuplapumpuilla kannattaa vetää siis molemmille pumpuille omat virrat akulta asti ja omat releet.

Fuel pump ECU:lta tuleva virta, eli nykyinen bensapumpun + on releen heräte. Releen saa osanumerolla vaikka Motonetistä, taisi maksaa 5e. Tuossa ohje, noita on netti pullollaan:

http://www.auto-nomics.com/faq-fprelay.html

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Japso

Toisaaltaan jos ja kun auto toimii myös ilman sitä bensa-ecua, niin ehkä se kannattaa pudottaa pois pelistä kokonaan...serkun Suprassa kävi ohraisesti viime syksynä, bensa-ecu veti oikarin (ilmeisesti kosteuden takia) ja poltti AEM EMS:n mennessään. Nyppäs bensa-ecun pois, eikä ole ollut ongelmia sen jälkeen.
JZS147 6spd
www.500whp.net

Grontti

Itseasiassa nyt selvisi että moottorin ohjaus on ilmeisesti v1 eikä v2. En tiedä vaikuttaako se mitään.

anttj

ei vaikuta ko ongelmaan milläänlailla.
Anybody can do my job, but nobody can be me.

Haaparanta

Lainaus käyttäjältä: AMI - 04 tammikuu, 2013, 11:11:27
No ei oo helppoo tämä kun mulla vastaava kyykkäs penkissä 512 hepan kohdalla jotain 0,9 baarin ahdolla. Elikkä siis Suprassa? Onko noissa tosiaan noin paljon eroa?

1jz jollain 650cc suuttimilla ahtoja 1,5bar ja yksi 044 pumppu lähellä suutinkiskoa noin 20cm.
riitti hyvin paine kun koitettiin ottaa 4bar lähtöpainettakin jotta saataisiin suuttimia jatkettua.
Sitten selvisi että ecu ei tykkää matalaohmisista suuttimista ja jätetiin paineet normaaliin 3bar tyhjäkäynnillä.

Grontti

#35
Hauskinta tilanteessa on se että suuttimet on tilattu suprastoresta, eikä niiden merkistä tai ohmi määrästä ole ainakaan minulla käsitystä. Autossa siis muistaakseni suprastoresta tilattu "titan fuel rail" ja siihen sopivat suuttimet jotka taisivat olla 850cc.

Kysymys kuuluukin, kun valitsen AEMPro:n valikoista nuo suuttimet, pitääkö siis tuon AEM:än tietää minkä ohmiset suuttimet siellä on? Tai minkä kokoiset? Jos vain valitsen valikosta alkuperäiset suuttimet ja suurennan niitä injector resizellä "sopivaksi" että bensakartta menee taasen fiksuksi.

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 17:18:30
Hauskinta tilanteessa on se että suuttimet on tilattu suprastoresta, eikä niiden merkistä tai ohmi määrästä ole ainakaan minulla käsitystä. Autossa siis muistaakseni suprastoresta tilattu "titan fuel rail" ja siihen sopivat suuttimet jotka taisivat olla 850cc.

Kysymys kuuluukin, kun valitsen AEMPro:n valikoista nuo suuttimet, pitääkö siis tuon AEM:än tietää minkä ohmiset suuttimet siellä on? Tai minkä kokoiset? Jos vain valitsen valikosta alkuperäiset suuttimet ja suurennan niitä injector resizellä "sopivaksi" että bensakartta menee taasen fiksuksi.

Jos on Titanin kitti niin veikkaisin Precisionin suuttimiksi. Jos sulla on valkattuna AEM:issa väärät suuttimet niin deadtimet yms. kaikki suutinten arvot on pielessä. Ohmisuudella ei sinänsä ole merkitystä, koska siihen et voi softalla vaikuttaa, täytyy olla etuvastuspaketti asennettuna suutinten väliin jos on matalaohmiset.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Coutsi

Kannattaa valita AEM:n ohjelmasta Setup->Injectors->Primaries->Primary Inj Batt Offset Wizard:sta "Fuel Injector Clinic 850cc (81lb) 2ohm" suuttimet, niillä pitäisi olla deadtime arvot kohtuullisen lähellä.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Krister

#38
Itsellä Titanin kitissä tuli Siemensin "850cc". Siihen käytin dead time AEM:ista 872cc Siemens Deka. Luulisin että ovat samat. Suuttimissa on varmaan jokin osanro millä voi Googlettaa valmistajan.

Jos klikkaat bensakarttaa ja valitset "change injectors/pressure" niin voit skaalata bensakartan oikeaksi, mutta pitää tietää mille suuttimille bensakartta on alunperin tehty. Jos on AEM:in oma peruskartta niin varmaankin 550cc.

Tosiaan onhan etuvastuspaketti asennettu? Nuo suuttimet ovat suurella todennäköisesti matala ohmiset. Vaarana on ECU:n kärähtäminen jos vastuspaketti ei ole asennettuna.

Jos olet säätänyt autoa niin vaikuttaako bensan lisäys karttaa suuttimien aukioloaikaan? Oletko katsonut logista paljonko on suuttimien duty cycle? Jos se on yli 100 tai yli niin itse veikkaan bensapumppua.

Grontti

Lainaus käyttäjältä: Krister - 04 tammikuu, 2013, 19:52:40
Itsellä Titanin kitissä tuli Siemensin "850cc". Siihen käytin dead time AEM:ista 872cc Siemens Deka. Luulisin että ovat samat. Suuttimissa on varmaan jokin osanro millä voi Googlettaa valmistajan.

Jos klikkaat bensakarttaa ja valitset "change injectors/pressure" niin voit skaalata bensakartan oikeaksi, mutta pitää tietää mille suuttimille bensakartta on alunperin tehty. Jos on AEM:in oma peruskartta niin varmaankin 550cc.

Tosiaan onhan etuvastuspaketti asennettu? Nuo suuttimet ovat suurella todennäköisesti matala ohmiset. Vaarana on ECU:n kärähtäminen jos vastuspaketti ei ole asennettuna.

Jos olet säätänyt autoa niin vaikuttaako bensan lisäys karttaa suuttimien aukioloaikaan? Oletko katsonut logista paljonko on suuttimien duty cycle? Jos se on yli 100 tai yli niin itse veikkaan bensapumppua.

En osaa sanoa vastuspaketeista. Selvitän huomenna tarkemmin kaiken. Luulisi toki että olisi kärähtänyt jo, jos niitä ei olisi? Ja tosiaan kun bensakarttaa säätää alle 4000rpm niin toimii ihan ok. Sen yli siellä pätkimis kohdassa on jotakuinkin se ja sama mitä sinne laittaa..

Huomenna menen läppäri kainalossa auton luokse, releytetään tod.näk bensapumput (nyt siellä siis se toinen vakio rinnalla) ja ihmetellään uusiksi. Nyt on jo tullut niin paljon kaikkea neuvoa täällä, että pitää tosissaan kaikki tarkastaa. Luulen että kaverilla on kuitti olemassa noista suuttimistakin. Luulisi sillon selviävän mitkä sieltä on tullut.

Coutsi

AEM V1 löytyy suuttimien ylikuormasuoja, joten ei aivan helpolla onnistu niiden käyräyttäminen matalaohmisilla suuttimilla ilman vastuspakettia, eivät tietenkään toimi kovin hyvin ainakaan vedolla jolloin alkaa duty % kasvamaan liialti ja ylikuormasuojaus iskee päälle.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Grontti

Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 04 tammikuu, 2013, 22:55:46
AEM V1 löytyy suuttimien ylikuormasuoja, joten ei aivan helpolla onnistu niiden käyräyttäminen matalaohmisilla suuttimilla ilman vastuspakettia, eivät tietenkään toimi kovin hyvin ainakaan vedolla jolloin alkaa duty % kasvamaan liialti ja ylikuormasuojaus iskee päälle.

Jassso... Pystyykö suuttimen ohmit mittaamaan yleismittarilla?

SuperSilver

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 23:45:52
Jassso... Pystyykö suuttimen ohmit mittaamaan yleismittarilla?
Kyllä pystyy...Matala ohmiset ovat noin 2-5ohmia ja korkea 10 ja ylöspäin.

Grontti

#43
Ja mikäli nyt ovat matala ohmiset ja sinne tarvitsisi vastukset laittaa, mitä sen jälkeen valitaan AEM:ästä? Edelleen ne samat mitkä siellä oikeasti on?

Ja jos siel ei vastuksia ole, niin millaset sinne tarvii laittaa?

Hetken päästä pääsen autoon taas Käsiksi niin pystyn kattomaan mitä vaan. Kunhan saadaan se ensin käymään kahdella pumpulla..

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 09:58:13
Ja mikäli nyt ovat matala ohmiset ja sinne tarvitsisi vastukset laittaa, mitä sen jälkeen valitaan AEM:ästä? Edelleen ne samat mitkä siellä oikeasti on?

Ja jos siel ei vastuksia ole, niin millaset sinne tarvii laittaa?

Hetken päästä pääsen autoon taas Käsiksi niin pystyn kattomaan mitä vaan. Kunhan saadaan se ensin käymään kahdella pumpulla..

AEM ECU ei pysty ohjaamaan niitä suuttimia ilman, että kolvaat jokaisen suuttimen toiseen johtoon (ei väliä kumpi) noin 10ohm tehovastuksen (>10W suunniteltu kuorma). Kun olet asentanut tai tarkistanut että sulla on vastukset siellä niin tutkit vielä suuttimien kyljestä, että ovatko ne esim. siemenssin suuttimet, PTE/Precision Turbo Engineering/ tai jotkin muut, tämän jälkeen valitset AEMPro ohjelmasta sopivan suuttimien aukaisuviive taulun, kuten edellä mainitsin.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Grontti

Asia kunnossa. Suuttimien kyljessä lukee 96lb/hr eli ovat 1000cc. Mitään merkkiä niissä ei nät kun ovat paikallaan. Kiiltävän väriset ja mustalla kannalla :D

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 13:32:29
Asia kunnossa. Suuttimien kyljessä lukee 96lb/hr eli ovat 1000cc. Mitään merkkiä niissä ei nät kun ovat paikallaan. Kiiltävän väriset ja mustalla kannalla :D

Eikä lue osa/sarjanumeroakaan? Laita kuva tänne niin voi ulkonäöstä arpoa mikä voisi olla.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Grontti

#47
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 05 tammikuu, 2013, 13:49:00
Eikä lue osa/sarjanumeroakaan? Laita kuva tänne niin voi ulkonäöstä arpoa mikä voisi olla.

Lukeehan siinä. 0228 ja 01D144B ja 2,7ohmii Ku mittaa yleismittaril

Wilis

#48
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

Grontti

#49
Fuel pump ecussa ainakin jotain vikaa. Ei pyöritä bensapumppuja. Suoralla 12v toimii. Ja tuolle fuelpump eculle tuleva 12v toimii ilmeisesti jollain viiveellä? Ainakin pitkän aikaa kun on virta pois vielä tulee12v pump Eculle..

Wilis

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 14:47:59
Fuel pump ecussa ainakin jotain vikaa. Ei pyöritä bensapumppuja. Suoralla 12v toimii. Ja tuolle fuelpump eculle tuleva 12v toimii ilmeisesti jollain viiveellä? Ainakin pitkän aikaa kun on virta pois vielä tulee12v pump Eculle..
V2:ssa ainakin voi säätää sitä, että kuinka kauan pumppu käy vielä kun virrat on laitettu pois.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

Grontti

Nyt kun saatais viel käymään toi. Lupaa, mut ei lähe...

Grontti

Kysymys vaan kuuluu millaset suuttimet tarttis nyt aemästä valita...

TSAP

Taidat tarvita ne vastukset suuttimille...
"With great power comes great responsibility"

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 14:47:59
Fuel pump ecussa ainakin jotain vikaa. Ei pyöritä bensapumppuja. Suoralla 12v toimii. Ja tuolle fuelpump eculle tuleva 12v toimii ilmeisesti jollain viiveellä? Ainakin pitkän aikaa kun on virta pois vielä tulee12v pump Eculle..

Taitaa tulla sen verran vähän virtaa läpi, ettei ole kahdella pumpulla toivoa tuota kautta. Ainakaan vedossa ei virta riitä millään. Eli vähintään releistys ja mahdollisesti 12v modi jos sen fuel pump ECU:n jätät väliin.

Lisäksi vielä ne etuvastukset, koska suuttimet ovat matalaohmiset.

Tuossa esim. yhdet ohjeet vastuspaketin asennukseen:
http://www.internetwork.org.uk/mechanical/Injectors/Injectors.htm

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Coutsi

Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

Grontti

Noniin, nyt saatiin auto käymään. Suoraan kun anto pumpuille 12v niin toimii. Fuel pump ecun kautta ei inahdakkaan. Kaveei ei suostu ymmärtämään miksi vastukset tarvitaan, kun suprastoren kaverit ei ole niistä mitään maininnut. Hän sanoi tilanneensa kaiken mitä tarvitsee että saa toimimaan. Oli tullu uudet liittimet suuttimille yms. Jokatapauksessa nyt kävi jo tyhjäkäyntiä kohtuu nätisti. Seuraavaksi pumput releen kautta vielä. Ihmetyttää vaan mistä saadaan ohjaus niille kun fuel ecusta ei tule läpi voltin volttia bensapumpulle..?

Grontti

Noh, seuraavaksi vastukset ja bensapumpuille virta jostain. Josko sitte alkais pelittää :)

TmiJKaas

#58
Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 19:11:23
Kaveei ei suostu ymmärtämään miksi vastukset tarvitaan, kun suprastoren kaverit ei ole niistä mitään maininnut. Hän sanoi tilanneensa kaiken mitä tarvitsee että saa toimimaan. Oli tullu uudet liittimet suuttimille yms.

Johtunee varmaan siitä että USA autoissa on orkkiksena matalaohmiset suuttimet joissa on vastuspaketti valmiina, mutta JDM autoihin nuo vastukset joutuu itse lisäämään jos käyttää matalaohmisia suuttimia koska JDM autoissa on orkkiksena korkeaohmiset suuttimet.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 05 tammikuu, 2013, 19:48:58
Noh, seuraavaksi vastukset ja bensapumpuille virta jostain. Josko sitte alkais pelittää :)

Virtalukon pohjasta, oisko ollu vihree johto. Tää ei oo turvallisin ratkasu mutta ainaki saatte pumput skulaamaa ku kääntää avaimesta virrat päälle..

edit. ja tarkotin siis herätettä releelle.
MKIV tt 6spd jdm