mk4 Supran säädöt hakusessa

Aloittaja Grontti, 03 tammikuu, 2013, 22:45:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Grontti

Terve,

Elikkä olisi kyseessä tommonen nelos korin supra mallia jdm ja automaatti. Ja sen säätöihin saamisessa on nyt viimekesänä ollut suuria ongelmia. Kyseessä kaverin supra ja minä olen sitä yrittänyt säätää ilman tulosta.

Aloitetaan nyt sitä mitä muutoksia autossa on eli:

-Aem series 2 ecu (30-6100)
-Muistaakseni 900cc suuttimet (merkistä ei havaintoa, ostettu suprastoresta)
-Single turbo, jollain kiinan turbolla
-Sähkönen ahtopaineen säädin
-Bensanpaineen säädin
-Aem 5 bar map
-Vakio bensapumppu

Ja ongelmana on että menee laihalle siinä 4000-5000rpm. Niin paljon laihalle että alkaa prätkyttämään kuin tulisi jokin rajoitin vastaan. Bensa karttaa yritetty säätää ilman tulosta. Afr pyörii jossain yli 14 kun alkaa rykimään. Mielestäni kierrostenrajoittimet yms fuel cutit pitäisi olla pois käytöstä. Ongelma tulee selkeämmin pienellä vaihteella. Jos isolla vaihteella kiihdyttää rauhassa ongelma ei ole niin suuri. Bensanpaineita on tarkkailtu mittarilla ja rykimisen aikana paine nousee.

Kysymys kuuluukin että onko suomessa jollakin muulla tuo aem boxi? Osaako joku säätää tuota ns. "täysin"? Onko vika bensapumpussa? Jos jollakulla samoja ongelmia ollut niin kuulisin mielelläni ratkaisun.

Auto käynyt myös Autosähkö & Dieselhuolto Häkkisellä penkissä säädettävänä, mutta eipä saatu sielläkään tolkkua.

Tarkentaviin kysymyksiin voin vastata jos jotakin tietoa kaivataan. Tosiaan autoa yritetty syksyllä viimeksi säätää joten kaikkea ei muista.

Kiitos jo etukäteen!

AMI

Tuleeko vika 4000rpm vain ahdolla vai myös sillon kun nostat sinne ilman ahtoja?

Mikä on käytetty ahtopaine?

Mulla suunnilleen oli samanmoinen ongelma 044 pumpulla 1,2 baarilla kun loppu pumppu kesken siinä 500 hepan korvalla.
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Grontti

#2
Mielestäni tulee pelkästään ahdon alla. Aivan varma en ole. Ahtopaineena riittää ihan 0,5bar niin tekee tuota. Tosissaan autossa vakio bensapumppu. Itse epäilisin että se siellä loppuu. Mutta sitten taas työkaverit arvelivat että miksi bensanpaine nousisi jos aine loppuu? Mene ja tiedä. Autoa ei ole keretty säätää sen enempää. Alakierrokset on saatu "kohdalleen", eli afr:ät pysyy siellä 11-12 välillä. Eli ihan alkutekijöihin tyssännyt koko homma.

Useita tunteja olen yrittänyt googletella asiaa. Toiset sanoo että vakio pumppu riittää 400hp ja toiset sanoo et jos on isompi turbo ni melkee tarvii sillo vaihtaa. Itsehän en supran virittämisestä sen enempää tiedä, mitä kaverilta olen kuullut.

Toivottavasti saataisiin ensikesäksi auto säätöihin.

TmiJKaas

#3
Lainaus käyttäjältä: Grontti - 03 tammikuu, 2013, 23:08:55
Mielestäni tulee pelkästään ahdon alla. Aivan varma en ole. Ahtopaineena riittää ihan 0,5bar niin tekee tuota. Tosissaan autossa vakio bensapumppu. Itse epäilisin että se siellä loppuu. Mutta sitten taas työkaverit arvelivat että miksi bensanpaine nousisi jos aine loppuu? Mene ja tiedä. Autoa ei ole keretty säätää sen enempää. Alakierrokset on saatu "kohdalleen", eli afr:ät pysyy siellä 11-12 välillä. Eli ihan alkutekijöihin tyssännyt koko homma.

Useita tunteja olen yrittänyt googletella asiaa. Toiset sanoo että vakio pumppu riittää 400hp ja toiset sanoo et jos on isompi turbo ni melkee tarvii sillo vaihtaa. Itsehän en supran virittämisestä sen enempää tiedä, mitä kaverilta olen kuullut.

Toivottavasti saataisiin ensikesäksi auto säätöihin.

Vaikuttais kyllä pa-pumpun loppumiselta äkkiseltään. Olis hyvä tietää mikä ahdin siinä on spekseiltään ja muutkin modit tarkemmin mitä autoon on tehty.

Sellanenkin vaihtoehto tuli mieleen että kuinkahan paljon siellä on sitten pa-syöttöö? koska monet laajakaistat näyttää laihaa jos menee tavara raakana läpi ja liian rikas seos ei myöskää syty mikä aiheuttaa nykimistä ja rötäämistä. Jos pa-paine kerta nousee niin sillon syöttökin lisääntyy, voikohan se siis lisääntyä liikaa jopa?

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 03 tammikuu, 2013, 23:08:55
Alakierrokset on saatu "kohdalleen", eli afr:ät pysyy siellä 11-12 välillä. Eli ihan alkutekijöihin tyssännyt koko homma.

Millä kaasun asennolla pysyy 11-12 välissä? tasakaasulla ajellessa ja rauhallisessa kiihdytyksessä vois olla jonkinverran laihemmallakin, säästyy aika paljon ainetta...
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

laamaporo

Vakio JDM bensapumppu riittää ihan max 450hv hujakoille pumppubensalla, eli varmasti tuo tulee tolla setupilla ensimmäisenä pullonkaulaksi.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Grontti

#5
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 03 tammikuu, 2013, 23:37:39
Vaikuttais kyllä pa-pumpun loppumiselta äkkiseltään. Olis hyvä tietää mikä ahdin siinä on spekseiltään ja muutkin modit tarkemmin mitä autoon on tehty.

Sellanenkin vaihtoehto tuli mieleen että kuinkahan paljon siellä on sitten pa-syöttöö? koska monet laajakaistat näyttää laihaa jos menee tavara raakana läpi ja liian rikas seos ei myöskää syty mikä aiheuttaa nykimistä ja rötäämistä. Jos pa-paine kerta nousee niin sillon syöttökin lisääntyy, voikohan se siis lisääntyä liikaa jopa?

En o ihan varma koska oon pajalle menossa mutta vaoin vilkasta sitä karttaa minkä oot tehny jos mailaat sen mulle: j.kaasalainen@gmail.com

Millä kaasun asennolla pysyy 11-12 välissä? tasakaasulla ajellessa ja rauhallisessa kiihdytyksessä vois olla jonkinverran laihemmallakin, säästyy aika paljon ainetta...

Täys kaasulla pysyy 11-12 välissä. On siis vasta päästy todella karkeasti säätämään alakierroksia. Ideana oli että saatais koko kierrosalueelle afr alkuun järkevälle alueelle, ja sitten se tarkempi hierominen. Mutta nyt kun tällänen ongelma ilmeni niin heräsi kysymyksiä.

Bensakarttaa olen rukannut ylös ja alaspäin tuolla kierrosalueella eikä juurikaan vaikuta. Myöskin sitä Boosti karttaa on rukattu joka lisää polttoaineen syöttöä. Eli siis pitää sen fuel mapin järkevän näkösenä.

Kartan voisin muuten mailatakkin, mutta ei taida olla koneella juuri sitä viimeisintä versiota. Tarvitsisi käydä se autosta pumppaamassa koneelle.

Niin ja siitä en kyllä sitten ole varma että voisiko mennä liian rikkaalle? Silloin kun afr menee 9 hujakoille huomaa ettei auto jaksa vetää kunnolla alhaalla. Mene ja tiedä. AFR perusteella menee laihalle.

Ja tuohon bensanpaineeseen. Mielestäni se hyppää mittarissa vasta ensimmäisten rötäysten jälkeen sinne ylös kunnolla. Eli ensin rötää sitten nousee paine, eikä päin vastoin. Painemittari on kylläkin autogaugen valmistama ja näytti käyttäytyvän niin että olis voinu olettaa että ei tiedä mistään mitään.

Nyt muistinkin, tosiaan kun lähtee kiihdyttämään isolla vaihteella täyskaasulla= kierrokset nousevat hiljalleen ja rötäämistä ei tapahdu, menee muutenvain laihalle. Mutta kun kiihdyttää vaikka kakkosvaihteella= kierrokset nousevat nopeasti, rötäämistä esiintyy.

Andréy

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 00:11:02
Nyt muistinkin, tosiaan kun lähtee kiihdyttämään isolla vaihteella täyskaasulla= kierrokset nousevat hiljalleen ja rötäämistä ei tapahdu, menee muutenvain laihalle. Mutta kun kiihdyttää vaikka kakkosvaihteella= kierrokset nousevat nopeasti, rötäämistä esiintyy.
2x walbrot tankkiin ja uudet puolat ja tulpat ja johan rokkaa
http://andrey.kuvat.fi/kuvat/

Supra MKIV TT 6 Speed J-Spec -94
Supra MKIV Na auto J-Spec -95 ex

TmiJKaas

Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Grontti

Tarkoitus on ollut seuraavaksi virittää 2x vakio pumppu sinne. Onko järkeä? Tuommonen toinen vakio pumppu löytyis nimittäin hyllystä. Vaatiiko sitten polttoainelinjaan muutoksia?


Wilis

#9
Mulla on vastaavat virit AEM EMS v2:n kera kiinni ja bensapumppuna yksi Aeromotive stealth 340. Tuon kanssa ei ainakaan tarvi mitään muutoksia linjoihin tehdä. Ainoastaan pumpulle tuleva virtapiuhojen liitin on hitusen erilainen. Tunnin homma ja pumppu on kiinni. Löytynee US-Partsilta hyllystä.

btw. Jos ems on ostettu ennen viime elokuuta ja vakio automaatti tulee pysymään pidempään koneen jatkona, niin suosittelen lähettämään emsin AEM:lle takuukorjattavaksi/modattavaksi.  Tekevät takuuseen muutamat muutokset, joilla vakiolaatikko kestää pidempään. Mulla aski kesti about 4000km :)
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

gEmaLi

Kyllä se tuo bensapumppu taitaa hakata vastaan, bensapuolen rakentelusta sen verran että jos tavoite on about 500hv nii en itse kyl jaksais lähtee rakenteelee mitään tuplapumppu settejä. Euromallin vakio pumppu ainakin riittää yli 500hv ja pääsee pienemmällä tuunaamisella.

SupeTT

Walbrooltahan löytyy myös 400lph malli jos tupla pumppuja ei jaksa lähtee rakentelee. Hintakin näyttäs olevan edullinen.
Corvette C5 97
Ex Dodge Viper 96 rt/10
Ex Supra driver

Grontti

#12
Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 04 tammikuu, 2013, 09:46:37
Kyllä se tuo bensapumppu taitaa hakata vastaan, bensapuolen rakentelusta sen verran että jos tavoite on about 500hv nii en itse kyl jaksais lähtee rakenteelee mitään tuplapumppu settejä. Euromallin vakio pumppu ainakin riittää yli 500hv ja pääsee pienemmällä tuunaamisella.

Mutta jos tämänkin vakio pumpun pitäs mennä yli 450hv:n? En usko että sitä on vielä 0,5bar tulossa tuosta moottorista.

Lainaus käyttäjältä: Wilis - 04 tammikuu, 2013, 09:30:23
Mulla on vastaavat virit AEM EMS v2:n kera kiinni ja bensapumppuna yksi Aeromotive stealth 340. Tuon kanssa ei ainakaan tarvi mitään muutoksia linjoihin tehdä. Ainoastaan pumpulle tuleva virtapiuhojen liitin on hitusen erilainen. Tunnin homma ja pumppu on kiinni. Löytynee US-Partsilta hyllystä.

btw. Jos ems on ostettu ennen viime elokuuta ja vakio automaatti tulee pysymään pidempään koneen jatkona, niin suosittelen lähettämään emsin AEM:lle takuukorjattavaksi/modattavaksi.  Tekevät takuuseen muutamat muutokset, joilla vakiolaatikko kestää pidempään. Mulla aski kesti about 4000km :)

On ollut jo viime keväästä asti boxi paikallaan. Ja kaveri sanoi että tuo olisi joku "vanhempi" malli, kun sai sen silloin hiukan halvemmalla. Jenkeistä suprastorelta tuli siihen automaattilaatikkoon kartta, se ei siltikään kyllä toimi kovin hienosti. Mihin kauas se pitää siis lähettää?

Voisko toi vanhempi boxi rajottaa sitä että joutuu käyttää ns. vanhaa ohjelma versioo? Nykysen kartan versio on AEM15 1.24v. Mielestäni tuolla oli tyrkyllä jopa AEM25 x.xxv jotakin. Mitä tuo lienee sitte tarkoittavan? Jokatapauksessa kun jenkeistä tuli se laatikko kartta, ei sitä saatu suoraan ladattua boxiin, koska se oli muistaakseni uudempaa versiota.

Saattaa sittenkin olla että muistan väärin tuon ^ Tommosia ongelmia ainakin oli, en juuri muista saatiinko niihn joku ratkaisu.

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 10:01:36
Mutta jos tämänkin vakio pumpun pitäs mennä yli 450hv:n? En usko että sitä on vielä 0,5bar tulossa tuosta moottorista.


Voihan se olla jo väsyny jos vaikka kilometrejä jo mittarissa, niin ei pelaa enää siellä max tehoilla enää. Ja 40superilla mitattu 0.9paineilla 498hv joten voihan tuo olla aika rajoilla uudella ehjälläkin. tietysti en tiiä minkä kokonen hyrrä sielä on.

Grontti

Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 04 tammikuu, 2013, 10:01:16
Voihan se olla jo väsyny jos vaikka kilometrejä jo mittarissa, niin ei pelaa enää siellä max tehoilla enää. Ja 40superilla mitattu 0.9paineilla 498hv joten voihan tuo olla aika rajoilla uudella ehjälläkin. tietysti en tiiä minkä kokonen hyrrä sielä on.

Aivan. En osaa kyllä sanoa yhtään tuosta ahtimesta. Kolme niitä oli hyllyssä hiukan erilaisia, ja laitettiin se mikä parhaalta näytti. Taitaa siinä A/R luku lukea kyljessä sentään..

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 10:01:36
Mutta jos tämänkin vakio pumpun pitäs mennä yli 450hv:n? En usko että sitä on vielä 0,5bar tulossa tuosta moottorista.

Tuo 450hv oli ihan maksimi, muistaakseni lähempänä 400hv on ehkä realistinen veikkaus. Jenkit tuota olivat testailleet joskus. Sulla on kohtuu isot suuttimetkin pumppubensalle. JDM Suprissahan sama pumppu on myös vaparissa. Ko. pumppu tuuttaa n.200lph.


Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 04 tammikuu, 2013, 10:01:16
Voihan se olla jo väsyny jos vaikka kilometrejä jo mittarissa, niin ei pelaa enää siellä max tehoilla enää. Ja 40superilla mitattu 0.9paineilla 498hv joten voihan tuo olla aika rajoilla uudella ehjälläkin. tietysti en tiiä minkä kokonen hyrrä sielä on.

Sulla on siellä Euro Denso, se on isompi pumppu kuin JDM vakiopumppu. Euro Denso tuottaa n.290lph.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


anttj

moro grontti,

Ootteko mitannut pumpulle tulevaa jännitettä vedossa? Itsellä samantyylinen vika viime kesänä, ja lopulta vika oli että b-pumpulla on oma ecu joka tiputti jännitteet kovassa vedossa alle 9V, vaikkakin tyhjäkäynnillä näyttää 12v.. Luultiin pitkään montaa muuta vikaa, vaihdettiin mm. 4 eri bp säädintä, 2 eri pumppua ja u name it. Otettiin väliaikasena ratkasuna vaan tuo ecu välistä pois ja ongelmat loppu.

vertailukohtana, motonetinpakasta vedetty bosch 044 riittää todistetusti 715hp
Anybody can do my job, but nobody can be me.

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 tammikuu, 2013, 10:11:04
Tuo 450hv oli ihan maksimi, muistaakseni lähempänä 400hv on ehkä realistinen veikkaus. Jenkit tuota olivat testailleet joskus. Sulla on kohtuu isot suuttimetkin pumppubensalle. JDM Suprissahan sama pumppu on myös vaparissa. Ko. pumppu tuuttaa n.200lph.


Sulla on siellä Euro Denso, se on isompi pumppu kuin JDM vakiopumppu. Euro Denso tuottaa n.290lph.

puhusinkin tuossa ylhällä europumpusta  ::)  totesin vaan seuraavas kommentissa että ei ne paineet kerro aina voimasta, et se jdm pumppu voi hyvin loppua kesken jo 0.5ahdoilla.

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: anttj - 04 tammikuu, 2013, 10:16:39
moro grontti,

Ootteko mitannut pumpulle tulevaa jännitettä vedossa? Itsellä samantyylinen vika viime kesänä, ja lopulta vika oli että b-pumpulla on oma ecu joka tiputti jännitteet kovassa vedossa alle 9V, vaikkakin tyhjäkäynnillä näyttää 12v.. Luultiin pitkään montaa muuta vikaa, vaihdettiin mm. 4 eri bp säädintä, 2 eri pumppua ja u name it. Otettiin väliaikasena ratkasuna vaan tuo ecu välistä pois ja ongelmat loppu.

vertailukohtana, motonetinpakasta vedetty bosch 044 riittää todistetusti 715hp

Ei sitä tarvitse pois ottaa välistä vaan releistää se + tehdä 12v modi.

http://mkiv.com/techarticles/12v_mod/12v_mod.htm

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


anttj

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 tammikuu, 2013, 10:14:50
Ei sitä tarvitse pois ottaa välistä vaan releistää se + tehdä 12v modi.

http://mkiv.com/techarticles/12v_mod/12v_mod.htm

juu ei tarvii, mutta penkissä tämä vika selvis, niin ei ollut muita vaihtoehtoja. siksi sanoinkin että väliaikasena ratkaisuna. Näillä väliaikasilla ratkaisuilla vaan paha tapa jäädä pitempi aikaisemmiksi. ;)
Anybody can do my job, but nobody can be me.

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: anttj - 04 tammikuu, 2013, 10:20:41
juu ei tarvii, mutta penkissä tämä vika selvis, niin ei ollut muita vaihtoehtoja. siksi sanoinkin että väliaikasena ratkaisuna. Näillä väliaikasilla ratkaisuilla vaan paha tapa jäädä pitempi aikaisemmiksi. ;)

Juu. Tuo 12v modi + releistys kannattaa olla tehtynä myös tämän ketjun aloittajan projektissa, ettei nyt siitä ole kiinni. Siinä vaiheessa on ihan sama mikä pumppu siellä on jos ei virtaa saa.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Grontti

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 tammikuu, 2013, 10:20:23
Juu. Tuo 12v modi + releistys kannattaa olla tehtynä myös tämän ketjun aloittajan projektissa, ettei nyt siitä ole kiinni. Siinä vaiheessa on ihan sama mikä pumppu siellä on jos ei virtaa saa.
Näinhän se kai on. Ja tietääkseni ei ole ainakaan tehtynä..


Vaikuttaa nyt siis siltä että pitää tehdä tuo 12v modi ja vaihtaa sinne laitalainen bensapumppu. Pitänee olla viikonlopulla kaveriin yhteydessä ja koittaa löytää aikaa tommosten laittamiseen.

Mikäli nyt vaihtaa sinne bensapumpun kokonaan ja haluaisi tehdä sen edelleen tankin sisäisesti, mikä pumppu olisi paras? Tuo walbro 400lph malli?vSellainen pumppu olis tietty kiva ettei sitä sit tarvi heti taas ruveta uusimaan ja riittäs varmasti.

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 10:26:57
Näinhän se kai on. Ja tietääkseni ei ole ainakaan tehtynä..


Vaikuttaa nyt siis siltä että pitää tehdä tuo 12v modi ja vaihtaa sinne laitalainen bensapumppu. Pitänee olla viikonlopulla kaveriin yhteydessä ja koittaa löytää aikaa tommosten laittamiseen.

Mikäli nyt vaihtaa sinne bensapumpun kokonaan ja haluaisi tehdä sen edelleen tankin sisäisesti, mikä pumppu olisi paras? Tuo walbro 400lph malli?vSellainen pumppu olis tietty kiva ettei sitä sit tarvi heti taas ruveta uusimaan ja riittäs varmasti.

anttj just tuossa ylhällä mainitsi ainakin yhden ihan hyvän.

vertailukohtana, motonetinpakasta vedetty bosch 044 riittää todistetusti 715hp.
Kaipa tuo walbrokin riittää pidemmälle mitä tuo automaatti aski kestää

Grontti

Lainaus käyttäjältä: gEmaLi - 04 tammikuu, 2013, 10:26:35
anttj just tuossa ylhällä mainitsi ainakin yhden ihan hyvän.

vertailukohtana, motonetinpakasta vedetty bosch 044 riittää todistetusti 715hp.
Kaipa tuo walbrokin riittää pidemmälle mitä tuo automaatti aski kestää

Mutta saako tuon 044 asennettua tankkiin? Tai miksei saisi.. :D

anttj

Lainaus käyttäjältä: Grontti - 04 tammikuu, 2013, 10:33:31
Mutta saako tuon 044 asennettua tankkiin? Tai miksei saisi.. :D

Täysin samalla periaatteella kuin walbro, hengarin jalkaa joutuu ehkä vähän veistelee että saa kunnolla. sukkia saa ebaysta edullisesti, mutta eipä sekään ole välttämätön.
Anybody can do my job, but nobody can be me.

Wilis

#25
Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 tammikuu, 2013, 10:20:23
Juu. Tuo 12v modi + releistys kannattaa olla tehtynä myös tämän ketjun aloittajan projektissa, ettei nyt siitä ole kiinni. Siinä vaiheessa on ihan sama mikä pumppu siellä on jos ei virtaa saa.

Ellen aivan väärin muista, niin AEM EMS v2 osaa huijata fuel ecua niin, että bensapumpulle menee kokoajan 12V. Tarttee vielä katella manuaalista josko siitä oli jossain kerrottu.

edit: Muistin oikein :)

Fuel Pump Control
As supplied from Toyota, the OEM ECU interfaces with a fuel pump ECU to control the speed,
high or low, of the fuel pump based on load. The AEM EMS has the ability to replicate this
functionality; however it is configured in the Startup Calibration to run the fuel pump at high
speed at all times.

Sivulla 5:
http://www.jegs.com/InstallationInstructions/0/017/017-30-6100.pdf

Jossain oli juttua myös siitä, että maailmaa nähneet vakiopumput ei kauaa kestä, kun joutuvat käymään täysillä kokoajan.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: Wilis - 04 tammikuu, 2013, 10:35:47
Ellen aivan väärin muista, niin AEM EMS v2 osaa huijata fuel ecua niin, että bensapumpulle menee kokoajan 12V. Tarttee vielä katella manuaalista josko siitä oli jossain kerrottu.

edit: Muistin oikein :)

Fuel Pump Control
As supplied from Toyota, the OEM ECU interfaces with a fuel pump ECU to control the speed,
high or low, of the fuel pump based on load. The AEM EMS has the ability to replicate this
functionality; however it is configured in the Startup Calibration to run the fuel pump at high
speed at all times.

Sivulla 5:
http://www.jegs.com/InstallationInstructions/0/017/017-30-6100.pdf

Jossain oli juttua myös siitä, että maailmaa nähneet vakiopumput ei kauaa kestä, kun joutuvat käymään täysillä kokoajan.

Siltikin se 12v on liian vähän vedossa. Releistyksellä pumpulle saa vedossa suoraan sen +14v mitä laturi antaa, ECU:lta tulevaa virtaa käytetään vaan ohjaukseen.

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


AMI

Lainaus käyttäjältä: anttj - 04 tammikuu, 2013, 10:16:39

vertailukohtana, motonetinpakasta vedetty bosch 044 riittää todistetusti 715hp

No ei oo helppoo tämä kun mulla vastaava kyykkäs penkissä 512 hepan kohdalla jotain 0,9 baarin ahdolla. Elikkä siis Suprassa? Onko noissa tosiaan noin paljon eroa?
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Grontti

#28
Noniin, soittelin kaverille tossa. Hän on siis virittänyt sinne jo sen toisen pumpun rinnalle. Kysymys kuuluukin että pitäisikö sen suoraan toimia? Ei ollut kuulemma saanut autoa edes käyntiin enään sen jälkeen.

12v modia ei tosiaan ole tehty. Onko tässä tapauksessa 12v mod ja releytys eriasia? Jos releyttää niin mistä ohjaus releelle? Pumppuun nyt tulevasta johdosta?

Menen itse nyt viikonloppua tapaamaan kyseistä autoa ja koittamaan jos saatais se jollakin taas käymään.

Wilis

Lainaus käyttäjältä: laamaporo - 04 tammikuu, 2013, 11:02:59
Siltikin se 12v on liian vähän vedossa. Releistyksellä pumpulle saa vedossa suoraan sen +14v mitä laturi antaa, ECU:lta tulevaa virtaa käytetään vaan ohjaukseen.
:icon_salut: Käsi ylös virheen merkiksi. Tarttee itekki duunata tuo modi, kun kesällä pitäis ajella samalla pumpulla ja E85:lla.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."