Uusi ongelma: auto nykii kaasuttaessa

Aloittaja Sherlock, 29 heinäkuu, 2013, 01:00:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sherlock

Kierrätetäänpäs ketju ettei tarvitse tehdä uutta.

Nyt pamahti uusi ongelma tiskiin: Auto alkaa nykiä lämpimänä hetken ajon jälkeen, normaalilämmössä siis. Nykiminen pahinta kun pääsee 2000 kierroksen kohdalle. Välillä nykiminen loppuu kun ottaa jalan kaasulta ja painaa vähän ärhäkämmin kaasua sen jälkeen, välillä taas auton tehot katoavat eikä autoa saa kiihtymään yli 60km/h mitenkään. Tyhjäkäynti ja ajaminen normaalia kun moottori kylmä, auton nykiessä lämpimänä tyhjäkäynti vaihtelevaa ja kierrokset ovat 400 paikkeilla normaalin 800-1000 sijasta, ja tyhjäkäyntiääni röpöttää, eikä liikkeelle lähtökään ilman nykimisiä onnistu.

Nykiminen on kuin bensa olisi loppumassa, ääni kuulostaa siltä kuin moottori menisi rajoittimelle. Sellaista röpöttävää putputusta.

Kovasti funtsinut että josko tulppien/tulpan johtojen vaihto auttaisi. Itse en ole niitä vielä vaihtanut, ja en tajunnut autoa ostaessani kysyä montako tuhatta kilometriä vanhat ne ovat.
Muilla samanlaisia ongelmia ollut?

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Näköjään ovat kytkeneet sen tavallaan väärin , jatkuva virta olis ollu parempi ottaa virtalukon takaa ts, pumpulle tulee virta jatkuvasti kun virta on kytketty päälle

Jatkuva virta voi tarkoittaa myös sitä että sinne menee kokoajan virtaa virtalukon asennosta riippumatta
KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

Sherlock

Jooh, siis kun vartavasten kysyin että eihän se pyöri siellä vaikkei virta ole päällä. Noh, nähtävästi menivät siitä mistä aita on matalin. Pitää huomenna soittaa sinne. Onneksi antoivat työlleen takuun...

Mut ilmeisesti ei hirveesti virtaa vie toi pumppu kun kuitenkin on sen kuukauden ollut koko ajan päällä, ja nyt vasta akku simahti, vai pitäisikö viedä enemmän? Oon joka päivä kyllä parikyt kilometriä ajellut et on se akku ladannutkin. :D

Sherlock

Onko kellään hajua kuin iso homma se ois vetää ton virtalukon kautta?

kenppi

Eivät korjaamolla osanneet sitten kytkeä sitä oikein  :o Eipä tuo luulisi älyttömän paha rasti olevan, ettii vaan vaikka relerasiasta sellaisen johdon johon tulee virta kun on virtalukko 2. asennossa. Ja mieluiten sitten sellainen vähän paksumpi johto eikä niitä ohkaisia.
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

Icedman

Lainaus käyttäjältä: kenppi - 29 heinäkuu, 2013, 08:10:34
Eivät korjaamolla osanneet sitten kytkeä sitä oikein  :o Eipä tuo luulisi älyttömän paha rasti olevan, ettii vaan vaikka relerasiasta sellaisen johdon johon tulee virta kun on virtalukko 2. asennossa. Ja mieluiten sitten sellainen vähän paksumpi johto eikä niitä ohkaisia.

Toinen vaihtoehto on tehdä toi 12v bensapumpun modi, millä ei tarvii tehä mitään uusia piuhoja ja muistelisin että virta kytkeytyy juuri tossa 'On'-asennossa päälle. Mutta jos uuden johdon haluais vetää, niin tekisin omalla sulakkeella ja erillisellä releellä.
Toyota Celica ST165 -88
(ex) Toyota Soarer JZZ30 -91
Toyota Camry ACV30 -03
Lexus IS250 -06

reaper

Itse teen ensi kesäksi Ristoon vastaavan, piuhat on jo vedetty. Onnistuu helposti 40A releellä, joka kytkeytyy kun tulee virtalukolta tai esim. pumpun alkuperäisestä satsista heräte.

Köyhän miehen ratkaisu modiksi voi releen sijaan laittaa kytkin väliin, onpahan vaikeampi varastaakkin (;
Ei rahaa, ei aikaa eikä taitoa. Onneks on tuuria.

El_Paco

#7
Onko autossasi minkälaista viriä? Jos lähes tulkoon vakio, niin eikö kannattaisi hommata vaan jostakin purkuvehkeestä käytetty fp ecu? Ei voi olla kovin hintava purkki.

Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2

superpete

luulenpa, että ovat korjaamolla laittaneet ohjauksen releen kautta  jos on kuukauden päivät jo pelittänyt...
ja veikkaanpa, että rele on jumittunut päälle asentoon ja siksi akku on nyt tyhjentynyt ja pumppu pyörii kokoajan.

ittellä kävi kerran lisäpitkien kanssa nuin...  halpis motonet/ biltema releet on vaan huonoja.

mutta tää oli vaan mun veikkaus,  kyllä bensa pumppu sen verran virtaa vie, että akku vuorokauden aikana tyhjenee.
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Sherlock

Lainaus käyttäjältä: superpete - 29 heinäkuu, 2013, 16:52:38
luulenpa, että ovat korjaamolla laittaneet ohjauksen releen kautta  jos on kuukauden päivät jo pelittänyt...
ja veikkaanpa, että rele on jumittunut päälle asentoon ja siksi akku on nyt tyhjentynyt ja pumppu pyörii kokoajan.

ittellä kävi kerran lisäpitkien kanssa nuin...  halpis motonet/ biltema releet on vaan huonoja.

mutta tää oli vaan mun veikkaus,  kyllä bensa pumppu sen verran virtaa vie, että akku vuorokauden aikana tyhjenee.

Ja juuripa näin oli käynyt. Motonetistä ostettu tarvikerele siellä jurras päällä, nappasin irti ja vaihdoin sumuvaloista tojotan originaalin releen tilalle. Eli liikkeessä olivat ihan asiantuntevasti laittaneet virtalukon kautta. Paska rele on paska :D

Tem

Lainaus käyttäjältä: Sherlock - 29 heinäkuu, 2013, 18:49:41Paska rele on paska :D

Ettei ois pumpussa jotain vikaavikaa, mikä nappaa välistä reilummin virtaskaa, hajottelee ohjausbokseja ja hitsailee releitä kiinni?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Sherlock

Lainaus käyttäjältä: Tem - 29 heinäkuu, 2013, 19:11:16
Ettei ois pumpussa jotain vikaavikaa, mikä nappaa välistä reilummin virtaskaa, hajottelee ohjausbokseja ja hitsailee releitä kiinni?

En usko, kun tosiaan eka kerta kun se oli tollain jumittunut, ja kyseessä tosiaan 15e tarvikerele motonetistä, ja ohjausyksikkö tosiaan hajosi risteyksestä lähtiessä kesäkuun alussa, eli siihen jäätiin. Pumpun testasivat korjaamolla ja ilmeisesti toimii kuten pitääkin. Jos leikkaa vielä original releelläkin kiinni niin vien takaisin korjaamolle, saavat katsoa tarkemmin.

superpete

mullakin hajos  3kpl tuollaisia motonet relejä,  lopulta nappasin jonkun vanhan bocshin releen hyllystä niin rupes pelittää..
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Sherlock

Kierrätetäänpäs ketju ettei tarvitse tehdä uutta.

Nyt pamahti uusi ongelma tiskiin: Auto alkaa nykiä lämpimänä hetken ajon jälkeen, normaalilämmössä siis. Nykiminen pahinta kun pääsee 2000 kierroksen kohdalle. Välillä nykiminen loppuu kun ottaa jalan kaasulta ja painaa vähän ärhäkämmin kaasua sen jälkeen, välillä taas auton tehot katoavat eikä autoa saa kiihtymään yli 60km/h mitenkään. Tyhjäkäynti ja ajaminen normaalia kun moottori kylmä, auton nykiessä lämpimänä tyhjäkäynti vaihtelevaa ja kierrokset ovat 400 paikkeilla normaalin 800-1000 sijasta, ja tyhjäkäyntiääni röpöttää, eikä liikkeelle lähtökään ilman nykimisiä onnistu.

Nykiminen on kuin bensa olisi loppumassa, ääni kuulostaa siltä kuin moottori menisi rajoittimelle. Sellaista röpöttävää putputusta.

Kovasti funtsinut että josko tulppien/tulpan johtojen vaihto auttaisi. Itse en ole niitä vielä vaihtanut, ja en tajunnut autoa ostaessani kysyä montako tuhatta kilometriä vanhat ne ovat.
Muilla samanlaisia ongelmia ollut?

J.A.A.

Toyota Aristo 3.0V '95

Tyfon

Mulla oli tommonen röpöttämis ongelma viime vuonna ja sitä etittiin ja etittiin. Se ei riippunu mitenkään kierroksista vaan ihan koska vaan sattu röpöttään.. MAP:n anturi oli löystyny imusarjan kyljestä ja falskas ilmaa välistä.
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

Sherlock

Käväsen ostamassa tarvittavat aineet putsaukseen ja raportoin myöhemmin. Katon myös ettei falskaile.

Sherlock

Elikkäs, suihkuttelin ilmamassamittarin asiaan kuuluvalla aineella, ja puhdistin ton sienisuodattimen (oli muuten helkkaristi pölyä kerännyt, ei näkynyt ulospäin). Voin melkein sanoa että johtui tuosta tukossa olevasta suodattimesta... Olenpas tyhmä kun ei tajunnut tuota huhhuh :D Ajelin 20km lenkin ja ei kertaakaan nykinyt enää, kiihtyvyys parani myös huomattavasti.