2JZ-GE muutos RE85?

Aloittaja Mikco, 26 elokuu, 2013, 16:44:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikco

Onko kukaan tehnyt moista muutostyötä supraan? Kokemuksia, mielipiteitä? Jos pistäisi tuon vaparin käymän RE85:lla.

_Warman_

Päällimmäiseksi otsikon luettua tulee mieleen kysymys: MIKSI?
MR2 GT-S -92

J.A.A.

Eikös sen jossain määrin pitäs kestää sillon enemmän virittämistä, mutta jossei mitään muuta oo tekemässä koneelle, ni ei kyllä taida olla mitään järkeä.
Toyota Aristo 3.0V '95

nohh

no ei kyllä hirveetä hyötyy taia olla kun eise säästä polttoaine kustannuksissakaan paljoa mitää
- supra mkiv single 6spd

gEmaLi

vaparissa ei taida olla juurikaan mitään hyötyä, oikeestaan tulee todennäköisesti kalliimmaksi ajaa vielä e85:lla.  Tosiaan tuohon muuttamiseen menee kuitenkin se +2000e ja sillä erotuksella ajaa aika kauan bensalla. Ja kun on vapari nin tuskin mitään virejä oikeesti tulee niin tuosta olisi edes sen takia hyötyä..

Coutsi

Mistä te tuon 2000€ olette saaneet? 550cc suuttimet riittää ja tarvittaessa säätöpotikka/ohitus moottorinlämpötila-anturille, että kylmäkäynnistys toimii normaalisti bensapumppu vielä tuohon niin ei kyllä kauheasti yli 300€ olla, näin ainakin turbo moottoreissa.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

kenppi

Mistä saa uudet viinaa kestävät suuttimet ja polttoainepumpun 300€:lla? Meinaan vaan että jotkut käytetyt bensalle tarkoitetut suuttimet ja pumppu tuskin kestää kovin kauaa. Tai no mistäs sitä koskaan tietää mutta itse en laittaisi osia jotkaei sovellu tuolle viinakselle  :D
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

gEmaLi

Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 27 elokuu, 2013, 14:35:28
Mistä te tuon 2000€ olette saaneet? 550cc suuttimet riittää ja tarvittaessa säätöpotikka/ohitus moottorinlämpötila-anturille, että kylmäkäynnistys toimii normaalisti bensapumppu vielä tuohon niin ei kyllä kauheasti yli 300€ olla, näin ainakin turbo moottoreissa.

Lähinnä meinasinkin että suuttimet,pumppu ja moottorinohjaus kannattaa olla.. toki meneehän tuo pelkillä isommilla suuttimillakin, mutta jos edes vähäsen hyödyn haluaa niin ecu kannattaa kanssa vaihtaa. Ja tietysti olis fiksua vaihtaa vakio bensaletkut kestäviin, toki voi ne vakiotki siellä kestää.

Kazyaa

Uskaltaisinkohan asentaa sen boxin mikä bioboxi.fi myy? Sehän jää arvoitukseksi mitä suuttimet, letkut kestää. Sehän on sitten uutta palikkaa kiinni ja moottori nyt ei varmaan heti sula alkoholista :)
Suuttimien koko saattaa olla pullonkaula kuten myös pumppu. Mutta kyllähän toi tuntuu niin hyvin syövän bensaa kaasuttaessa, että epäilen ettei vaikuta mitenkään polttoaineen saantiin. Kirjoittelen lisää projektista kun asentaa 169€ maksavan boxin.

jarski3

Mulla oli aikonaan aristossa vastaava boxi (englannista ostettu etanoli muutos-sarja),ennen kun tuli hankittua E-manage.
Tosin en tankannu kun noin puolet etanolia. Seokset oli ekka käynnistyksessä  pikkasen hakusessa,mut kun ne  löyty niin kaikki pelas ihan normaalisti.
Vakio suuttimilla,pumpulla ym.
Onnea kokeilulle ja laajakaista lamdasta on apua seosten seurailuun.
Toyota Aristo V300 vertex edition-97,Lexus GS 450h -08,Honda X4-98

lekonna

RE85:sta on hyvin vähän hyötyä jos ainoa muutos on suuttimet ja pumppu.

sytkäajoitukset kun on bensalle niin ne on sen verran epäoptimaaliset RE85:lle että sitä kuluu huomattavasti enemmän, joten rahaa sillä ei ainakaan säästä. sitten vielä noi kylmästartit sun muut on aivan persiillään sen jälkeen.
mkiv 6spd tt

mure

Lainaus käyttäjältä: Kazyaa - 20 joulukuu, 2013, 07:03:15
Uskaltaisinkohan asentaa sen boxin mikä bioboxi.fi myy? Sehän jää arvoitukseksi mitä suuttimet, letkut kestää. Sehän on sitten uutta palikkaa kiinni ja moottori nyt ei varmaan heti sula alkoholista :)
Suuttimien koko saattaa olla pullonkaula kuten myös pumppu. Mutta kyllähän toi tuntuu niin hyvin syövän bensaa kaasuttaessa, että epäilen ettei vaikuta mitenkään polttoaineen saantiin. Kirjoittelen lisää projektista kun asentaa 169€ maksavan boxin.

Kerrohan kokemuksiasi! Itse ajattelin tuon samaisen boksin hommata :)