st205 eberin asennus

Aloittaja juhi, 19 syyskuu, 2013, 21:11:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhi

Onko kukaan asentanu tai tietääkö paikkaa mihin polttoainelämmitin mahtus st205 celikassa? Ahdasta on..
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

sttuning

vaihdelaatikon etupuolelle alas asensin yhden. vaihteistoon kiinnitettynä tukiraudoilla. 2.0 gti
Toyota Supra mk3 -92 2jz-gte
Toyota Granvia widebody -95 3.0Td
www.teamevo-r.com

juhi

Paisuntasäiliön tilalle vois mahtua ja pienempi paisuntasäiliö vaikka keulaan tai jättää kokonaan pois, eli pelkkä ylivuotoletku. ?
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

ss-works

Sillä paisarilla on kylläkin tarkoitus olla olemassa...Ja sen tilavuus pitää olla vähintään 1/10 osa jäähdytysjärjestelmän tilavuudesta...

MT

En kyllä itse poistaisi paisuntasäiliötä missään tapauksessa. Kyllä se siellä jäähdytysjärjestelmässä on ihan syystä.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

juhi

Haittana on hapettuminen alipaine tilassa ja pitäs kytätä/lisätä nesteitä tiheämmin eli on se paisari hyvä olla..
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

ss-works

#6
Siis se paisari on siinä ihan jäähdytys-nesteen lämpölaajenemisen takia...

Kun neste kuumenee niin se laajenee ja tilavuus kasvaa ja toiste päin kun se jäähtyy...Eli se neste menee tavallaan edestakaisin paisarin ja syylarin välissä paitsi silloin kun neste saavuttaa tarpeeksi korkean lämpötilan ja se pieni hattu siinä syylärin korkin keskellä sulkeutuu ja silloin taas jäähdytys-järjestelmä paineistuu joka taas nostaa nesteen kiehumis-pistettä entisestään.

Ei ehkä olisi kannattanut nukkua fysiikan tunneilla ylä-asteella  ;)

http://www.edu.helsinki.fi/astel-ope/lampo_ja_energia/lampo_laajeneminen.htm

juhi

Lainaus käyttäjältä: ss-works - 22 syyskuu, 2013, 21:55:37
Siis se paisari on siinä ihan jäähdytys-nesteen lämpölaajenemisen takia...

Kun neste kuumenee niin se laajenee ja tilavuus kasvaa ja toiste päin kun se jäähtyy...Eli se neste menee tavallaan edestakaisin paisarin ja syylarin välissä paitsi silloin kun neste saavuttaa tarpeeksi korkean lämpötilan ja se pieni hattu siinä syylärin korkin keskellä sulkeutuu ja silloin taas jäähdytys-järjestelmä paineistuu joka taas nostaa nesteen kiehumis-pistettä entisestään.

Ei ehkä olisi kannattanut nukkua fysiikan tunneilla ylä-asteella  ;)

http://www.edu.helsinki.fi/astel-ope/lampo_ja_energia/lampo_laajeneminen.htm

Kyllä.. Tarkoitin vain, että suljetusta järjestelmästä ei kannata tehdä avointa, koska syylärissä ei ole huomioitu lämpölaajenemista, eli neste hupenisi ja järjestelmä hapettusi ;)

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww03.edu.fi%2Foppimateriaalit%2Fpuutarhakoneteknologia%2Ftekniik%2Fmoottorit%2Fvpk33.htm&ei=5E8_UpuFMaOp4gSqtoC4Dw&usg=AFQjCNFUUFl3i_hcNlTdWnJVgp9MBXm2PQ
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.

juhi

Joo, Se polttoainelämmitin mahtui ilmansuodatinkotelon alla olevan imuilman vaimennuskotelon paikalle..
Se on täysin turha kotelo, jossa pohjassa muistaakseni muutama pieni reikä, mistä moottori sai ilmansa.
lämmittimen pakoputkeen ei mahtunut enää vaimenninta, mutta ainakin kuulee, että onko päällä :)
Toyota Celica ST205 -96 Kuljettaja vasemmalla.