soarer ei käynnisty.

Aloittaja juupejuupe, 20 maaliskuu, 2014, 20:12:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juupejuupe

morjens!

Jokunen aika sitten käynnistin soarerin kun oli ollut syyskuusta asti seisomassa. auto lähti hyvin käyntiin ja kävi nätisti. sitten laitoin hetken kuluttua ilmastoinnin päälle ja sammutin sen niin kaikki sähköt katosivat. yksi niistä isommista sulakkeista (120A) oli kärähtänyt ja tilasin uuden. virrat tulivat normaalisti takaisin startti pyörittää yms. kipinä ja bensa ei vain tule ja ei näyttäisi mitään sulekkeita olevan hajalla. mistä kannattaisi aloittaa etsimään vikaa? kiitos etu käteen!

TmiJKaas

Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

k.saike

Kipinävahvistin kärähtäny..

juupejuupe

näistä voisin aloittaa. kiitos!

juupejuupe

terve. pitäisi tuo sorkku saada käyntiin ja näyttää vikakoodia 14 eli ilmeisesti juuri kipinään liittyvää. vaihdoin kampuran tunnistimen josko olis auttanu mut ei. miten voin selvittää voisko vika olla kipinävahvistimessa tai vaikka nuo ecun konkat? mikä muu anturi voisi olla. tuntuu melko toivottomalta kun tuohon kipinään liittyvä vika koodi voi kattaa niin monta eri juttua.

juupejuupe

niin ja nyt kun on uusi asennontunnistin niin ei näytä vikakoodia. mittarissa vilkkuu moottorin vikavalo samaan tahtiin kun käyttää hyppylankaa sekä over drive valo vilkkuu (vilkkui jo aiemmin) vikakoodien luku ja nollaus jutut tehty oikein ohjeiden mukaan. bensaa tulee ainakin normaalisti mutta kipinä siis jossakin. kiitos jos joku osaa auttaa. paljon uutta osaa odottelee mutta turha laittaa kun ei edes starttaa:/

nantzu

Lainaus käyttäjältä: juupejuupe - 20 maaliskuu, 2014, 20:12:59
morjens!
yksi niistä isommista sulakkeista (120A) oli kärähtänyt ja tilasin uuden

selvitä nyt ensimmäisenä, etä miksi toi sulake kärähti, koska se vaatii melkein kahden kilowatin tehon.. on varmasti jotain muutakin hajonnut, kuin pelkästään toi sulake, piste ECU:lle!

juupejuupe

#7
okei kiitos. koitetaan edetä

juupejuupe

morjens. purettiin ohjainlaite tossa yks päivä eikä minkään näköstä käryä näkynyt missään. sitten purettiin pois jälkiasennettu ajonesto, josko sille olisi käynyt jotain mutta ei. kaikki jonkun edellisen omistajan ryöstäjä virittkset poistettiin tuon lisäksi jotta saatiin ns vakio johtosarja. mutta vieläkään ei kipi tuu vaikka puolatkaa ei oo pimeinä. onko ideoita mitä seuraavaksi?:)

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: juupejuupe - 25 syyskuu, 2014, 12:51:01
morjens. purettiin ohjainlaite tossa yks päivä eikä minkään näköstä käryä näkynyt missään. sitten purettiin pois jälkiasennettu ajonesto, josko sille olisi käynyt jotain mutta ei. kaikki jonkun edellisen omistajan ryöstäjä virittkset poistettiin tuon lisäksi jotta saatiin ns vakio johtosarja. mutta vieläkään ei kipi tuu vaikka puolatkaa ei oo pimeinä. onko ideoita mitä seuraavaksi?:)

Sitten vaan akulta päin selvittämään mihin asti virtaa tulee.
Tätä voi käyttää ainakin jossain määrin apuna vaikka onkin JZA80 ohjeita:
http://www.97supraturbo.com/Tech.html
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

juupejuupe


juupejuupe

Noniin selvishän se. Sytkäboksi oli pimeenä.