Soarer nykii kiihdyttäessä

Aloittaja So4rer, 24 huhtikuu, 2014, 21:30:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Soapra

Nyt alko kiinnostaa että mikä siulla mahto olla vikana siinä?


Itelläni oli Soarer täysin vakio kun ostin sen 3kk sitten (toimi täydellisesti) Ensimmäisenä vaihdoin catback putkiston siihen ja huomasin oikein räväkässä kiidytyksessä ihan kun bensan saanti olisi loppunut tai ei riittänyt, elikkä ostin uuden AEM bensa pumpun ja totesin että ei vaikutusta. Sit erehdyin kattoo paljo on ahtopaineet ja huomasinkin että menee 0.9-1 barin kohdalle ja silloin älysin että vetää fuel cutille ja tilasin fcd:n joka saikin sen pätkimisen pois sieltä, mutta vielä tapahtuu joku epämääränen prötääminen kun se automaatti vaihtaa vaihdetta ja vieläkin hiukan epäselvä tapaus että missä vika..
Toyota Soapra JZZ30 1JZ vm.-91
Subaru WRX EJ25 vm.-06

kokkonen8

Itellä prötää kans joka vaihdossa täys kaasulla. 0.7 paineilla että 1.2 paineilla. Ollu siitä asti ku auton vuos sitte hommasin.
Soarer 1jz single.                                                                                                   E39 530da m-sport

kokkonen8

Ja viimekesänä oli vakio. Ja tänäkesänä keulacooleri ja 3tuumane putki alusta loppuu ja uus sard muokkaama vakio boksi nostetulla kierrosten rajottimella pidemmillä bensa kartoilla ja poistaa nopeus rajottimen etttä fuel cutin. Ja kaverin sorkku tekee kans iham samaa.
Soarer 1jz single.                                                                                                   E39 530da m-sport

ZhT

Taitaapi olla ominaisuus eikä vika. Pykältäessä myöhästyttää sytkää ettei hajota automaattilaatikkoa.

Soapra

Okei elikkä tosta voi jotenkin päätellä että on ainoastaan automaatin ongelma?!?!  Vai onko manuaaleissakin sit jo jtn samanlaista vikaa? Melkeimpä vois heivata vakiohjauksen mäkeen ja laittaa MS3, mutta kuka sit osaa siihe automaattilaatikon ohjelmoida niin se on ihan toinen juttu.. Eli sit lentäis automaattilootakin mäkeen ja pitäis metästää r154 tai v161.. ÄÄh..  :icon_scratch:
Toyota Soapra JZZ30 1JZ vm.-91
Subaru WRX EJ25 vm.-06

TmiJKaas

Automaatin ongelmia, ei ainakaan tehtaalta manuaalina tullut tee mitään ihmeellisyyksiä ennenkun painetta on yli 1.3 jolloin oem mappi loppuu kesken. (autossa toki fcd ollut muuten kuttaili jo 0.8-0.9 bar)

Vähä huonosti saa ecuja mitkä ohjais tomaatti lootaa niin ettei loota hajoo, varsinkin 1JZ:aan vaikke 2:ssakaa paljo parempi tilanne ole.

Joten manuswappia ja full ecua jos virittää haluaa.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

ZhT

No senhän idea onkin suojella ettei täydellä teholla vaihdeta vaihdetta ja hajoteta laatikkoa. Jos eroon haluat niin manuaaliks ja uutta ecua muuten voi vakio laatikolla tulla ongelmia. Kestää tai voi olla kestämättä.  ;D

El_Paco

Minua kyllä nyt vähän kieltämättä huvittaa kun insinöörit on suunnitellut tälläisen laatikkoa säästävän sytkänmyöhästyttämisen ja nyt sitä pidetään ongelmana :D Se ääni vaan kuuluu sen takia läpi, kun catback on vaihdettu. Vakioputkistolla refleksivaimentimet syövät tämän rötäämisen vaihteenvaihdon aikana. Ihan sama ilmiö siellä on tapahtunut uudesta lähtien. Sitä ei vaan vakioputkistolla ilmene äänen muodossa.

-Kimble-

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 27 toukokuu, 2014, 13:48:11
Minua kyllä nyt vähän kieltämättä huvittaa kun insinöörit on suunnitellut tälläisen laatikkoa muistuttavan variaattorin.
Mkiv 6speed single -93

Soapra

Niin no ennemmin tyhmänä kysyn asiaa mihin en oo ite tutkimalla saanu vastausta ja varmuutta, kun että ajan epävarmana että mikähä siellä menee rikki.. Miulle periaatteessa ihan sama, voin kyllä ottaa sen tyhmän tittelinkin jos se siitä on kiinni :)



Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 27 toukokuu, 2014, 13:48:11
Minua kyllä nyt vähän kieltämättä huvittaa kun insinöörit on suunnitellut tälläisen laatikkoa säästävän sytkänmyöhästyttämisen ja nyt sitä pidetään ongelmana :D Se ääni vaan kuuluu sen takia läpi, kun catback on vaihdettu. Vakioputkistolla refleksivaimentimet syövät tämän rötäämisen vaihteenvaihdon aikana. Ihan sama ilmiö siellä on tapahtunut uudesta lähtien. Sitä ei vaan vakioputkistolla ilmene äänen muodossa.
Toyota Soapra JZZ30 1JZ vm.-91
Subaru WRX EJ25 vm.-06

SkubaDino

Lainaus käyttäjältä: So4rer - 26 huhtikuu, 2014, 15:35:05
Vika korjattu!

Oliko mikä vika kyseessä? Ihan mielen kiinnosta kyselen kun itellä samanlainen vika...