Soarer nykii kiihdyttäessä

Aloittaja So4rer, 24 huhtikuu, 2014, 21:30:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

So4rer

Elikkä alkoi yhtäkki motarin rampilla kiihdyttäessä pätkimään ku polkasi lapun lattiaan. Tasaisella kaasun painalluksella toimii normaalisti. Eli auto rupee ns yskimään kun painaa kaasun pohjaan nopeasti. Bensapumpun ecua olen miettinyt ja testannut hyppylankaa diagnosiikka pistokkeeseen, mutta ei mitään eroa. Voisiko johtua tulpista? Mitkä tulpat näissä pitäisi olla? :icon_scratch:

kenppi

#1
Tulpat varmaan jo vaihto kunnossa. Vasta oon muutamaan autoon tulpat vaihtanu kun nykii kiihdytyksessä.
Nykyinen: sopiva yksilö hakusessa..
Ex: MA70 -89

V-Racing

tulpat vaihtoon! hyväksi havaitut ja itellä suprassa toiminut ngk BCR8ES
Uudenmaan Konehuolto Ky

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: V-Racing - 24 huhtikuu, 2014, 23:19:58
tulpat vaihtoon! hyväksi havaitut ja itellä suprassa toiminut ngk BCR8ES

Hiukan kylmä tulppa ehkä jos on suht vakio kone. Monet käyttää bcpr7es tulppaa, kärkivälin säätää vaa pienemmäks kun noissa normisti

http://www.motonet.fi/fi/tuote/111107/NGK-BCPR7ES-11
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

kokkonen8

Mulla on just noi seiskan tulpat. Ja en oo säätäny kärkivälii voisko siitä johtuu ku josjus kylmällä koneella pätkii vähän tyhjäkäynti??
Soarer 1jz single.                                                                                                   E39 530da m-sport

Krister

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 25 huhtikuu, 2014, 07:29:45
Hiukan kylmä tulppa ehkä jos on suht vakio kone. Monet käyttää bcpr7es tulppaa, kärkivälin säätää vaa pienemmäks kun noissa normisti

http://www.motonet.fi/fi/tuote/111107/NGK-BCPR7ES-11

Noista kannattaa ostaa se BCPR7ES ilman tuota -11 minkä linkkasit. Tuo -11 meinaa että kärkiväli on 1.1mm. Helpompi ja oarempi nakuttaa kärkiväli pienemmäksi.  Niissä tavallisissa on muistaakseni 0.8mm.

Wilis

Lainaus käyttäjältä: kokkonen8 - 25 huhtikuu, 2014, 09:13:29
Mulla on just noi seiskan tulpat. Ja en oo säätäny kärkivälii voisko siitä johtuu ku josjus kylmällä koneella pätkii vähän tyhjäkäynti??
Tai sitten 20 vuotta vanhoista puolista / puolan liittimistä. Haljenneet puolat ainakin ammuskelee kipinää välillä "reisille" eikä sinne minne pitäis.
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

kokkonen8

Lainaus käyttäjältä: Wilis - 25 huhtikuu, 2014, 10:08:40
Tai sitten 20 vuotta vanhoista puolista / puolan liittimistä. Haljenneet puolat ainakin ammuskelee kipinää välillä "reisille" eikä sinne minne pitäis.
puolat on orkkikset liittimet uuet
Soarer 1jz single.                                                                                                   E39 530da m-sport

Wilis

http://wilis.kapsi.fi/wp-content/uploads/2013/11/IMG_0979.jpg

Nuo pätki jo jonkin verran :) Epoksiliimalla fiksailin, eli taas toimivat (ainakin vähän paremmin).
"2JZ's are no joke... The sledgehammer of the import world."

kokkonen8

:D noi oli jo vähä huonot. Mulla ei sentää oo yhtäkää halkeemaa missään. Yhen haljenneen uusin.
Soarer 1jz single.                                                                                                   E39 530da m-sport

So4rer

Mitkä tulpat nyt kannattais laittaa, ku paikoillaa BCPR7ES. Laitanko samat mutta uudet?

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: So4rer - 25 huhtikuu, 2014, 18:26:03
Mitkä tulpat nyt kannattais laittaa, ku paikoillaa BCPR7ES. Laitanko samat mutta uudet?

Juu samat vaan, hyviksi todettu
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

samsa

Noi bcpr7es:ät kestää mul aristossa noin 10tkm kunnes alkaa pätkii..  eli joka kesäks uudet vaan  :)
Toyota IlmAristo -93

So4rer

No nyt on uudet tulpat, tuli laitettua nuo BCR8ES. Nuo tulpat siksi, kun BCPR7es olivat muutaman viikon vanhat. Samalai pätkii täyskaasu kiihdytyksissä. Puolatkin näytti hyviltä ulkosesti. Vinkkejä?

So4rer

Tuntuu kuin lykkäisi fuelcutille. Ei pitäisi lykätä kun ahdot 0.8

TmiJKaas

Onko koneessa modeja? Paljo ahtoa? ym? vakio ecu?
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

TmiJKaas

Voi olla cuttikin jossei o defenderiä, omakin kuttaa 0.8-0.9 paineilla enneku laittelin fcd:n
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

So4rer

catback ja vv suodatin. Miten ahdot olisi yhtäkkiä nousseet kun ennenkin toiminut näin? Laitoin siksi kylmemmät tulpat et jos olis ollu niistä kiinni kun nyt näitä lämpimiä kelejä ruvennut olemaan, mutta ei eroa.

TmiJKaas

#18
Lainaus käyttäjältä: So4rer - 25 huhtikuu, 2014, 20:48:04
catback ja vv suodatin. Miten ahdot olisi yhtäkkiä nousseet kun ennenkin toiminut näin? Laitoin siksi kylmemmät tulpat et jos olis ollu niistä kiinni kun nyt näitä lämpimiä kelejä ruvennut olemaan, mutta ei eroa.

Tulpan lämpöarvoo yleensä muutetaan niin että kun tehot kasvaa tulpan lämpöarvoo pienennetään, ei ilmojen mukaan. EDIT: tais sorkunkin vakio olla NGK:ssa 6 eli 7:kin on jo vakioo kylmempi ja toimii hyvin isoillakin tehoilla jopa +500hv

Lämpötila vaikuttaa ahtojen määrään. Onko sulla paineensäädin?
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

So4rer

Ei oo bleediä eikä bensaipaineen säädintä. Ahdot nousi catbackin vaihdosta. Nuo oikeestaan vaihdoin kun joku tuolla kehuskeli hyviksi suprassa. Miksi entiset tulpat kesti sit noin vähään aikaa?

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: So4rer - 25 huhtikuu, 2014, 21:01:00
Ei oo bleediä eikä bensaipaineen säädintä. Ahdot nousi catbackin vaihdosta. Nuo oikeestaan vaihdoin kun joku tuolla kehuskeli hyviksi suprassa. Miksi entiset tulpat kesti sit noin vähään aikaa?

Hhmm voihan ne tulpat olla ehjät edelleen jos kerran uusillakin tekee samaa?
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

TmiJKaas

Koska vaihdoit cat-backin? Alkoiko vika heti/lähes heti uudella putkistolla
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

So4rer

Onse siellä jo tonnin verran ollut. Moitteettomasti toimut tähän asti

So4rer

Miten rikkinäiset puolat oireilevat? Miten saa paikannettua mikä puola rikki jos on? Ja tekee siis tätä pätkimistä vain täyskaasu kiihdytyksessä

So4rer

Käykö 1jztaan samat puolat kuin 2jztaa? Ja mistä kannattaa tilata?

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: So4rer - 26 huhtikuu, 2014, 13:21:28
Käykö 1jztaan samat puolat kuin 2jztaa? Ja mistä kannattaa tilata?

On samat puolat.

Jos epäilystä puola viasta ni vaihda ihmeessä kaikki puolat, jos nyt on mennyt yksi niin kohta menee toinen, helpompaa ja varmempaa vaikka jokusen satasen kustantaakin.

Toyotalta
Elmhurstilta
Driftmotionilta
Titanilta

Kaikissa kustantaa kutakuinkin samanverran, sarjan hinta pyörinee 500 nurkilla.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

So4rer

Ei vielä varmuutta onko puolavika, mut voisi viitata aika vahvasti siihen. Turhaan en viitsisi 500euroa sijoittaa puoliin, jos sitten ovatkin kunnossa.

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: So4rer - 26 huhtikuu, 2014, 14:04:39
Ei vielä varmuutta onko puolavika, mut voisi viitata aika vahvasti siihen. Turhaan en viitsisi 500euroa sijoittaa puoliin, jos sitten ovatkin kunnossa.

Tekeekö kylmänä samaa? Puolat useimmiten oireilee vaan kuumana jollei ole totaali mykkänä joku puola.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

So4rer

Tekee samaa kylmänä. Ei ainakaan mikään puola kokonaan mykkänä, kun kokeilin yksitellen irrotella puolanliittimet

So4rer

#29
Vika korjattu!